[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:22

Ik heb ook een camera van foscam :j
Erg fijn en simpel in installering en bediening.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:50

Een camera is wel handig! :)* Sæunn blijft buiten, maar misschien kan ik iets op de hoek van de wei zetten oid. Zal op stal eens vragen of ik gebruik kan maken van hun wifi.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:30

Ik heb een 4g- camera wegens geen internet. Camer wordt ook gebruikt als bewakingscamera. Als iemand de stal betreedt krijg ik een melding.
En 4g gaat via wigo van Telenet en is dus inbegrepen bij internet van Telenet waarvoor we maandelijks abonnement betalen voor thuis. Is zo wel goedkoper dan gsm abonnement te nemen en goede oplossing voor internet te hebben.
Ene merrie van mij vertoont nog niet veel buik en is uitgerekend voor april (mss omdat ze groot is? 174 cm). Andere vertoont erg dikke buik!

stephanie141

Berichten: 31
Geregistreerd: 01-07-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:34

Hallo ik heb een vraagje. Hoeveel weegt een paardenveulen ongeveer bij geboorte?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:44

Ik zou zeggen zo'n 70 kilo?

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:35

Afbeelding

200 dagen vandaag!

Veulie was gisteravond echt super actief. Toen ik om kwart voor 5 ging voeren ging Sæunn's buik echt alle kanten op. Vandaag lag hij/zij vooral dwars. :')

Afbeelding

Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:00

Hier zijn we ook aan het orienteren voor een camera.. Even goed kijken wat we willen aangezien het maar eenmalig is dat we een veulen krijgen. Vind het dan zonde om er zo ontzettend veel geld aan uit te geven.

Hier begint ze ook al aardig dik te worden.
Ze is eind mei/ begin juni uitgerekend.

corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:23

Afbeelding

Ook diva groeit!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:45

Onze eerste zit op 240 dagen, dus die kan gaan aftellen :j

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:36

Afbeelding

Wie had het over vieze drachtige merries :=

Spoiler:
Overigens kunnen ze ook gewoon droog staan en is dit de laatste dag dat ze er staan, we zijn bezig met het aanleggen van de paddock / bak en "as we speak" zijn ze de laatste laag aan het aanleggen, dus vanaf morgen staan ze niet meer in de drek en dus droog in de gloednieuwe paddock / bak.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:42

Vreselijk hoor Mer ~~}> Dierenmishandeling ^) 8-) :D :')

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:50

Ik ben ook op zoek naar een camera, het liefst een camera die tussen 2 stallen kan draaien, iemand hier adviezen ? Welke van Foscam hebben jullie bijvoorbeeld ? Het liefst ook met een live feed

Wat een mooie buikjes allemaal <3 Hier beginnen de dames ook wat te laten zien :

Afbeelding
Klarrissa
Afbeelding
Daisy
Afbeelding
Idunn
Afbeelding
Olga
Afbeelding
Kae Lynn

We hebben de WFFS uitslagen ook binnen, op Idunn na verder iedereen vrij :) Idunn is drager, ergens verwacht met een vader die drager is, maar was wel even zuur. Maar even gaan nadenken dus kijkend naar de toekomst.

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:53

Ik weet niet precies welke ik heb. Maar heb 'm zo hangen dat die niet kan draaien.. Afgelopen jaar ruim de tijd tussen de merries en nu maar 1.dus nog niet nodig gehad.
Wel live beeld. Heel leuk, kun je toch nog even weg en aan het werk. 1 van ons kon altijd weg en is dichtbij. Liever een camera dan een geboorte alarm.
Beide merries is die niet afgegaan

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:21

Ik heb een Alecto en daar kan ik ze allemaal op zien. Ook s'nachts goed beeld.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:03

Wij hebben 1 Foscam en drie camera’s van professionele firma. Beeld is wel net iets mooier maar met de Foscam kan je op je 4g ook makkelijk kijken, terwijl de anderen enkel op de WiFi te bekijken zijn. Maar ja de laatste weken ga ik toch niet meer weg zonder toezicht op de cam. Kan ze ook niet draaien maar heb voldoende beeld.

Dit zijn mijn beelden
Professionele camera overdag kostte 280 euro
Afbeelding
Snachts
Afbeelding

Foscam overdag kostte 100 euro denk ik
Afbeelding
Snachts
Afbeelding

Je ziet dat het bereik van de Foscam snachts niet zo ver is maar ik dacht voor meerprijs dat je er wel had die verder gingen. De eerste cam heeft heel groot bereik want stal is 4,5 op 7 meter en ik mis bijna niks snachts enkel hoek eronder.

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:10

Hier foscam
Afbeelding
Afbeelding

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:29

Veel merries zitten rond de 200 dagen zie ik, dat wordt een babyboom in april. :D

Vlinder zit op 203 dagen.
Afbeelding

Camera's krijg ik altijd stress van :\ Had eerst een dure goede Foscam (express een duurdere gekocht) maar die kreeg ik zelf niet aan de praat dus moest ik iemand voor laten komen. Toen werkte het eindelijk maar was na drie weken de infrarood kapot dus zag ik 's avonds niets meer. Een jaar later deed ie helemaal niks meer. Heeft me in totaal 250,- gekost. %) Afgelopen jaar heb ik een simpele TP-link dag en nacht camera gekocht voor 40,-. Kreeg ik zelf geïnstalleerd en doet het nu nog steeds goed. Geen superbeeld maar goed genoeg vind ik.
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:43

Hier op stal helaas niet mogelijk dus ik vlieg er nog nachts elke keer uit als de geboortemelder af gaat. Durf hem niet meer op stand twee, want ging dit jaar bij de bevalling pas af toen Rey er al uit was (gelukkig was ik op stal die ochtend, dus er wel bij geweest)
Dus zodra merrie gaat koesen kan ik uit mijn nest, vaak vals alarm dus. :=

Bij ons op stal is namelijk geen WiFi en in de loods heel slecht tot vrijwel geen bereik dus ook 4G trekt het niet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78542
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:13

Ook niet een huis bij de loods waar internet is en je met een homeplug naar de stal kunt maken? Zo doen wij het namelijk, WiFi bij stal houdt al in hun keuken op. Doen een homeplug bij hun router erin en eentje op stal waar de camera bekabeld op zit. Nog stabieler ook als WiFi.

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:58

Ik heb ook Alecto, werkt hier al 5 jaar op Wi-Fi. Doe niet aan live stream dus daarmee kan ik niet helpen.

Hier groeien de buikjes ook alweer lekker (half maart en half april) en merries doen het super. Staan zelfs nog 24/7 buiten maar dat zal wel snel afgelopen zijn met deze buien.

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:27

Wij hier ook geknutseld met de WiFi om 'm naar stal te trekken. Vind het wel ideaal hoor!

Mijn verwacht ook in april een veulen. De 19e, zoals op mijn factuur stond _O-
Ben eeeeerrruug benieuwd. Natuurlijk eind april een bruiloft.. Dus hopelijk houd ze het niet langer vol!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:33

Neonlight schreef:
Ook niet een huis bij de loods waar internet is en je met een homeplug naar de stal kunt maken? Zo doen wij het namelijk, WiFi bij stal houdt al in hun keuken op. Doen een homeplug bij hun router erin en eentje op stal waar de camera bekabeld op zit. Nog stabieler ook als WiFi.

Paarden staan in de achterste loods. Zitten nog 3 voor en nog een stuk erf en dan pas het woonhuis. Dus dan moet het door veel te veel muren en de afstand is te groot.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:34

Ik sluit dbt2019 af gok ik. Mijne is 27 juni pas uitgerekend.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:48

alicelover schreef:
Hier op stal helaas niet mogelijk dus ik vlieg er nog nachts elke keer uit als de geboortemelder af gaat. Durf hem niet meer op stand twee, want ging dit jaar bij de bevalling pas af toen Rey er al uit was (gelukkig was ik op stal die ochtend, dus er wel bij geweest)
Dus zodra merrie gaat koesen kan ik uit mijn nest, vaak vals alarm dus. :=

Bij ons op stal is namelijk geen WiFi en in de loods heel slecht tot vrijwel geen bereik dus ook 4G trekt het niet.



Wat is koesen? :o

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:56

AstridJ schreef:
alicelover schreef:
Hier op stal helaas niet mogelijk dus ik vlieg er nog nachts elke keer uit als de geboortemelder af gaat. Durf hem niet meer op stand twee, want ging dit jaar bij de bevalling pas af toen Rey er al uit was (gelukkig was ik op stal die ochtend, dus er wel bij geweest)
Dus zodra merrie gaat koesen kan ik uit mijn nest, vaak vals alarm dus. :=

Bij ons op stal is namelijk geen WiFi en in de loods heel slecht tot vrijwel geen bereik dus ook 4G trekt het niet.



Wat is koesen? :o


Ho sorry dat is slapen. Wij zeggen hier meestal koesen. :+