[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:56

Knappe combinaties! Velvetbuck is prachtig zeg! :wow:

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:01

Ja dat is Wish, ik heb al 2 nakomelingen van hem gehad.
Suusje werd kampioen merrieveulens. Toen was de moeder Sebastopol's Chalalie.
Afbeelding
En kleine BamBam <3
Afbeelding

Diertjec

Berichten: 4622
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:02

Knappe combinaties!
Bambam is leuk <3

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:41

Imre, mooi buikje. Geweldig getimed ook met de foto. :')

Welkom Riv. Benieuwd wat die combinatie voor mooi veulen brengt.

Knolselder, wauw wat een prachtige aansprekende pony's!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:26

Leuke combi knolselder en toch drie drachtig

Welkom riv

Kopen hierwordt niet meer gekocht, :D ben nu al aan het verzamelen. Stand staat op 6 dus veel meer kunnen er niet bij. :P en ik kan zo moeilijk veulens verkopen :)

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:33

Leuke combinaties!!


Sorry voor de afwezigheid. Niet zo veel te melden. Abby was gister alweer 4 maand drachtig :)Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:37

Ik zou nog wel een leuke fok merrie willen aan Schagen want wat ik nu heb staan gaat de sport in en wordt verkocht.
Dus ik hou m'n ogen open.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:12

absque_dubio schreef:
_cheyenne_ schreef:
Ja het is tegenwoordig echt niet simpel om je fokprodukten een goed plekje te geven. Mijn paard staat prive bij een meneer op leeftijd. Voorheen fokte hij de pony's op tot 3 jaar en maakte ik ze zadelmak om te verkopen. Maar hij kan het niet meer aan en verkoopt nu alles. 2 fokmerries 2 veulens en 1 jaarling. Je komt ze alleen haast niet kwijt. Ja voor een dubbeltje wil iedereen ze wel maar het zijn goed gefokte dieren met goede papieren en hij vraagt er normaal geld voor. Toch nog totaal geen reacties.

Volgens mij heb ik deze te koop zien staan op marktplaats?
Ik vond het nog best geld voor fokmerrie's, een jaarling en hengst veulens. Je moet daar maar net een liefhebber voor hebben.


Veulen viel toch best mee? Kan me herinneren dat ik die van jou ook voor een best bedrag tegen ben gekomen :)
Het is maar net wat de gek ervoor geeft. De merrie vind ik wel aan de hoge kant omdat ze verder ook niks kan.
Zie ook dat de bruine merrie wel al verkocht is, dus zo raar vonden de mensen de prijs ook niet
Laatst bijgewerkt door Apple op 07-09-18 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: prijs verwijderd.

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:29

Gefeliciteerd Annelies. Toch ook nog een laat veulen. Je hebt ze goed verspreid zitten... Hopelijk brengt de spanning van het wachten weer een beetje plezier terug.
Ik zie trouwens momenteel veel bekende en mooie paardjes te koop staan. Wat is dat toch? Zal het nu echt te maken hebben met wat jijzelf aandroeg betreft het nmprs? Ik fok wat ik mooi vind, dan maar geen kampioen of algemeen kampioen. zolang ik maar niet terug ga naar derde premies ben ik tevreden. Ik kan ook niet mijn hele veestapel elke keer weer van de hand doen en met de mode meegaan. Geen denken aan. 1 het kost teveel geld. 2 het kost ook veel tijd en je loopt toch weer achter de feiten aan. 3 ik kan niet eens afscheid van ze nemen. Ze zijn mijn kindjes.

Betreft te hoge vraagprijzen. Tja dat zou kunnen. ik heb geen idee wat ze vragen, hoe ze eruit zien, hoe oud en wat ze gepresteerd hebben. Wat ik wel weet is dat mensen voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten en ook nog eisen stellen. Soms dient het juiste baasje zich echt wel aan. Al duurt het even. Meteen zakken in prijs vind ik ook niet vertrouwenswaardig. Maar de hoofdprijs vragen ook niet hahahahaha. Wanneer doe je het goed he'.

Ik zal mijn combi's ook even melden.
Als 1e is Enya aan de beurt. Best of Gaia x HDs lovely coloured by lightning
2b premie stamboekopgenomen 89 cm, grullobont x 1e premie stamboekopgenomen 82 cm zilverappelbont met sabino. Uitgerekend begin april.

Als 2e is Chakira. HD's Chakira x SLC kid Banana
stermerrie 93 cm, zilverpalomino overo (lwo) x superster 86cm bruin. Uitgerekend begin mei.

Als 3e is Gaya. HD Tiz Dark lady Gaya x SLC kid Banana
2b premie stamboekopgenomen 85cm, bruinbont x superster 86cm bruin. Uitgerekend half mei.
Ze was eerst op date met Astro of asschatt, echter wilde deze combi niet pakken. Na 1 cyclus met kid pakte ze wel. Conclusie soms pakt een bepaalde combi gewoon niet.

Als 4e is Flirt. WMM Magic Flirt of LTDs x SLC Kid Banana
stermerrie 85cm zilverbruin sabino x superster 86cm bruin. Uitgerekend half mei.

Dit jaar 4 merries drachtig. Niet wat ik normaal altijd doe, meestal heb ik 2-3 veulentjes. Echter had ik dit jaar niets en vorige twee jaar elk maar 1. Ik dacht ik zal nu mijn kansen eens spreiden. Ook met het idee om het preferentschap te willen gaan halen met flirt, chakira en kid. De anderen zijn nog jong en hebben nog wel tijd.

Foto's zal ik later plaatsen, ik zit nu op een andere pc waar geen foto's nog opstaan....

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:25

diva word 28 september voor de laatste x gescand. wou eerst niet maar doe toch wel

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:47

Welkom Riv, wat leuk nog een arab merrie erbij! Alleen jammer dat ze niet gedekt is door een arab haha.

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:00

Dank voor het fijne welkom!

Ha ja, super mooi jouw arabiertje Woogy! Die ziet er wél uit als een ‘echte’ haha. Nee bij mij wordt het een kruisinkje idd, een Hispano arab, ben benieuwd :)*

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:08

Riv_Q schreef:
Dank voor het fijne welkom!

Ha ja, super mooi jouw arabiertje Woogy! Die ziet er wél uit als een ‘echte’ haha. Nee bij mij wordt het een kruisinkje idd, een Hispano arab, ben benieuwd :)*


Ik ben fan van de Franse Arab. Dat is voor mij waar het allemaal begon. Zaterdag aanstaande zal mijn eigen gefokte dame naar een trainer gaan en getest worden op de renbaan. Spannende tijden!
Je hebt het erover dat Quenza vroeg afgeschreven was, als ik het me goed herinner had ze het niet in zich, ze was niet vlug genoeg, of is ze geblesseerd geraakt?

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:20

Woogy schreef:
Riv_Q schreef:
Dank voor het fijne welkom!

Ha ja, super mooi jouw arabiertje Woogy! Die ziet er wél uit als een ‘echte’ haha. Nee bij mij wordt het een kruisinkje idd, een Hispano arab, ben benieuwd :)*


Ik ben fan van de Franse Arab. Dat is voor mij waar het allemaal begon. Zaterdag aanstaande zal mijn eigen gefokte dame naar een trainer gaan en getest worden op de renbaan. Spannende tijden!
Je hebt het erover dat Quenza vroeg afgeschreven was, als ik het me goed herinner had ze het niet in zich, ze was niet vlug genoeg, of is ze geblesseerd geraakt?


Wat gaaf! Hoop voor je dat ze het in zich heeft :D. Ja klopt inderdaad, de achtermotor miste maar ze was vooral erg druk in haar koppie. Ze vond de trainingen super maar wedstrijden een en al stress, zelfs steevast weigeren om de startbox in te gaan hoorde ik. In haar hoofdje is ze nu echt bizar verbeterd in de loop der jaren, met een hoop opbouwen van vertrouwen etc. Echt een mooi allround paardje geworden <3 . Jij kent haar van de renwereld?? Wat toevallig!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:33

Kennen is een groot woord, in die tijd trainde ik harddravers en daarvoor heb ik wat hobbymatig gereden op renpaarden. Kocht mijn merrie van de baan af en zo hield ik de renners toch altijd met een schuin oog in de gaten.
Sommigen hebben de x-factor gewoon niet, anderen wel. Zo eenvoudig is het eigenlijk.
Ik ben inderdaad reuze benieuwd wat mijn dame gaat doen, ze heeft me al wel power en wil laten zien, nu hopen dat ze ook nog vlug genoeg is.

Vandaag is onze Pris 170 dagen, we zijn op de helft! Zo jammer dat haar mega belly er nooit goed uit komt op de foto's. Ze is zo veel dikker dan haar vorige twee drachten Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:50

Nynkster schreef:
Veulen viel toch best mee? Kan me herinneren dat ik die van jou ook voor een best bedrag tegen ben gekomen :)
Het is maar net wat de gek ervoor geeft. De merrie vind ik wel aan de hoge kant omdat ze verder ook niks kan.
Zie ook dat de bruine merrie wel al verkocht is, dus zo raar vonden de mensen de prijs ook niet

Ik denk dat mijn veulen en die van de advertentie niet met elkaar te vergelijken zijn, beetje rare opmerking en bijzonder om die van mij erbij te betrekken? :+

Daarbij fijn dat de eerste verkocht is, hopelijk de rest tzt ook. :D

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:00

Nooit geweten dat er zoveel 'soorten' arabieren waren. Gefeliciteerd met Pris haar mijlpaal Woogy! Ze staat er wel zeer relaxed bij met haar bolle buik. Helemaal zen. :z
Riv wat fijn dat er mensen zoals jij zo'n paard een herstart geven. Ben benieuwd naar haar veulen.

absque_dubio schreef:
Nynkster schreef:
Veulen viel toch best mee? Kan me herinneren dat ik die van jou ook voor een best bedrag tegen ben gekomen :)
Het is maar net wat de gek ervoor geeft. De merrie vind ik wel aan de hoge kant omdat ze verder ook niks kan.
Zie ook dat de bruine merrie wel al verkocht is, dus zo raar vonden de mensen de prijs ook niet

Ik denk dat mijn veulen en die van de advertentie niet met elkaar te vergelijken zijn, beetje rare opmerking en bijzonder om die van mij erbij te betrekken? :+

Daarbij fijn dat de eerste verkocht is, hopelijk de rest tzt ook. :D

Absque-dubio ik heb geen idee wat jouw veulen was dus ik snapte de vergelijking toch al niet.
En ja 1 verkocht, en de veulens zijn in bespreking maar vraag me af of dat wat wordt. Wat een rare mensen vertelde de eigenaar :? Of ze even aan de longeerlijn konden, en of ze wel 2 ballen hadden _O- hallooooo het zijn veulens, jaag ze maar op in de wei. En ballen... ik zou zeggen voel maar!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:02

Hier niet zo veel te melden. Kan niet meekletsen met de veulenprijs en drafsport talk :P

En rondom paard is alles rustig. Ze is vandaag 2 maanden drachtig, vreet zichzelf vol aan lekker veel gras en wordt nog gewoon zoals anders gereden. In oktober gaan we voor het eerst wedstrijden starten maar ik heb besloten om wel alleen in onze eigen (bekende) rijhal te gaan starten ivm stress. Die organiseren er 5 in het winterseizoen dus kunnen we mooi wat ervaring opdoen. Ze is wel wat aanhankelijker als anders dus op stal is dat wel heel leuk :)

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:04

Vond het rare wel meevallen. Als ik mijn welsh a merrie te koop zet voor 3000 euro en ik ga vertellen dat precies zon pony voor 1500 te duur in prijs is 8)7

Het spreekt elkaar gewoon tegen, en dan mag je je eigen nog zo mooi vinden of geweldig. Gaat erom dat je iemand vindt die dat met je eens is

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:31

Ik was al stiekem sinds het begin aan het meelezen, maar ik ga me dan nu officieel aanmelden aangezien het dekseizoen voor ons voorbij is !

Misschien herkennen jullie me wel van andere topics, maar wij hebben dus 6 gelderse merries waar we kleinschalig mee fokken. Inmiddels alweer 10 jaar (aangezien Daisy alweer 10 is geworden, wat vliegt de tijd :o )

Voor 2019 hebben we er 5 drachtig, nummer 6 is nog onzeker en komt binnenkort terug.

Combinaties die we hebben gemaakt dit jaar zijn

Idunn WFTM (voorl keur v. Vitens x Elegant)
Afbeelding

en haar moeder Daisy (voorl keur v. Elegant x Walser)
Afbeelding

beiden onder Recruut (v. Marco Polo x Apollo)
Afbeelding

En dan hebben we onze Chablis dames :

Kae Lynn (voorl keur v. Chablis x Ahoy)
Afbeelding

en Klarrissa WFTM (stb v. Chablis x Immigrant)
Afbeelding

beiden drachtig van Picasso (v. Pascal x James Bont)
Afbeelding

Tenslotte is Tendance ( Keur Sport v. Osmium x Cabochon) na 4 jaar drama ook 'veilig' drachtig inmiddels
Afbeelding

ze is drachtig van WV Saron (v. Creool x Zichem), ze was hier afgelopen jaar ook mooi drachtig van maar heeft helaas op 8 maanden een prachtig hengstveulen verworpen. Al met al zijn we al 4 jaar aan het proberen (ze heeft eerder veulens gehad), maar of ze wordt niet drachtig, of ze absorbeert voor 35 dagen, en afgelopen jaar dus laat verworpen. We hebben haar helemaal laten onderzoeken, er is niets dat wijst op een afwijking aangaande de baarmoeder etc (ze heeft ook 3 nakomelingen lopen). Wel hebben we nu gezegd dat dit echt de laatste keer is, mocht het weer fout zijn dan is het niet meant to be. We duimen dan ook ontzettend hard dat het ons deze keer wel gegund mag zijn. :j

Afbeelding

We hebben ons 'oudje' nog bij de hengstenhouder staan voor de 35 dagen scan, ze was mooi drachtig maar had helaas ook geabsorbeerd op de 35 dagen scan. Hopelijk gaat het nu goed en komt ze snel naar huis

Dat was mijn lange grote introductiepost. Ik ga mijn best doen jullie allemaal bij te houden , maar met een fulltime baan, studie en 6 paarden wil dat er wellicht hier en daar inschieten. Mijn excuses mocht dit gebeuren en ik hoop gezellig mee te doen in deze 'familie' :D

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:39

SparkYY_8 schreef:
Hier niet zo veel te melden. Kan niet meekletsen met de veulenprijs en drafsport talk :P

En rondom paard is alles rustig. Ze is vandaag 2 maanden drachtig, vreet zichzelf vol aan lekker veel gras en wordt nog gewoon zoals anders gereden. In oktober gaan we voor het eerst wedstrijden starten maar ik heb besloten om wel alleen in onze eigen (bekende) rijhal te gaan starten ivm stress. Die organiseren er 5 in het winterseizoen dus kunnen we mooi wat ervaring opdoen. Ze is wel wat aanhankelijker als anders dus op stal is dat wel heel leuk :)

[ [url=m/fCglY1.jpg]Afbeelding[/url] ]


ze kunnen best wat stress hebben hoor. als ze veulen verliest komt dat omdat vruchtje niet goed is.

mijn stresskipje gaat 22e op keuring en ze is geen held met trailer

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:45

Nynkster schreef:
Vond het rare wel meevallen. Als ik mijn welsh a merrie te koop zet voor 3000 euro en ik ga vertellen dat precies zon pony voor 1500 te duur in prijs is 8)7

Het spreekt elkaar gewoon tegen, en dan mag je je eigen nog zo mooi vinden of geweldig. Gaat erom dat je iemand vindt die dat met je eens is

Precies zo'n pony? Behalve dat het toevallig beide hengstveulens zijn, komen ze totaal niet overeen met elkaar. :') Het was logischer geweest als je met prijzen van vergelijkbare veulens was gekomen, OF met veulenprijzen in het algemeen. Dat je die van mij erbij haalt (die dus niet overeen komt met de veulens van de advertentie) is raar ja. :+

_cheyenne_ veulens aan de longeerlijn? Dat is wel heel bijzonder.. }:0
Maar wel ook fijn voor de eigenaar dat de veulens ook al 'in bespreking' zijn. Dan nog 1 fokmerrie en 1 jaarling toch?

Knolselder wat een gave combi's. :+: Staan alle hengsten op aparte plekken, dat je met elke merrie apart erheen moest? Of stonden de hengsten bij 1 hengstenhouder?
Dat vraag ik me altijd af, hoe de mensen dat doen met zo veel verschillende hengsten natuurlijk dekken. :)

Cheytjuh oeh hele gave Gelderse! Saron ben ik enorm fan van. Ik hoop dat het jullie dit jaar lukt om alle merrie's veilig te laten veulenen.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:48

Cheyenne: Pris voelt zich perfect, is fitter dan ik haar de afgelopen 5 jaar heb gehad en ziet er top uit.

Sparky: Drafsportalk? >;) Harddravers zijn waanzinnige paarden, maar verwar ze niet et Arabs gaarne :D :D

Cheytje: ik ben totaal niet thuis in de warmbloeds, maar zeer bereid te leren. Zijn dit Groningers, Gelders of tuigers... :o?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:53

Cheytje leuke combinaties! Mooi paard is Saron! Recruut vind ik ook prachtig.

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:01

Woogy schreef:
Cheyenne: Pris voelt zich perfect, is fitter dan ik haar de afgelopen 5 jaar heb gehad en ziet er top uit.

Sparky: Drafsportalk? >;) Harddravers zijn waanzinnige paarden, maar verwar ze niet et Arabs gaarne :D :D

Cheytje: ik ben totaal niet thuis in de warmbloeds, maar zeer bereid te leren. Zijn dit Groningers, Gelders of tuigers... :o?


Het zijn gelderse paarden binnen het kwpn, al hebben mijn lijnen ook best wat tuigpaard invloeden en ons oudje is een directe American Saddlebred afstamming uit een Gelderse keurmerrie :j

Gelders is natuurlijk enorm breed tegenwoordig, je ziet invloeden van tuigpaard, duits bloed, dresuurbloed, noem maar op. Onze fokkerij richt zich nog meer op de klassiekere geldersen, we fokken voor veelzijdige recreatiepaarden die braaf zijn. Aangezien ik van mening ben dat elk gezond correct paard met een werkwillig karakter zeker de Z moet kunnen halen.

Dank jullie voor het warme welkom :D !
Ik fok nog echt op karakter, ik vind dit persoonlijk een aandachtspunt binnen de richting, we verkopen natuurlijk in principe in de richtlijnen een correct braaf , veelzijdig familiepaard.

@ Absque : Ik ben ook fan van Saron en hij wordt enorm ondergewaardeerd vind ik ook persoonlijk ;) We hebben dit jaar 2 enorm leuke merrie nakomelingen van hem namelijk deze 2 :

Afbeelding
3 maanden oud op de foto

Afbeelding
1 maand oud op de foto

Ontzettend braaf, steeds willen leren en enorm mensgericht :j Heerlijke veulens ! De bruine is wat klassieker , maar ik hou er wel van