[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:40

Aaah wat is guuus leuk zeg! Heerlijk zo rondrennen!

Harvey gefeliciteerd met de kleine meid!

Wat schattig luna heerlijk met dat dekentje <3

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:53

DR wat een schatje is Guus toch. Mooi zwart pareltje. <3

Harvey gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar meer foto's.

Luna wat is ze KLEIN zeg! 8-)

Knolselder eten moet ze zeker doen als drachtige merrie. Is er al iets uit het bloedonderzoek gekomen?

Nathe wat vreselijk voor jouw vriendin..

Ldenboer fijn dat je eens kunnen gaan bent,en dat ze er goed uitziet.

Karin wat jammer dat ze toch niet drachtig is :(:)
Gelukkig kun je ze wat op dieet zetten nu,laat je ze straks weer dekken?

Jotach op het eerste zicht zou ik zeggen,neen,niet drachtig,maar alleen een DA kan uitsluitsel geven idd.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:12

Vulina, haha trek jij de boel maar recht :P hoewel ik ook wel graag 1 hengstje wil, maar dan wel uit Bucks, en die zal wel een merrie geven :')

Sara, gefeliciteerd! Klein meisje zeg!! en leuke deken, welke is dat?
Toch kan ik het niet laten om te vragen hoe het verhaal precies zit?
Ze is dus rond Maart 2017 gedekt door een uitbraak, dat kan gebeuren...
Je hebt haar hengstig laten spuiten voor afbraak van het vruchtje, en je zegt in December achter te zijn gekomen met de controle. Maar in September heb je haar aangeboden als drachtige merrie... Dus je hebt het wel gewoon bewust laten zitten?
Hoewel ik geen voorstander van met het dekken met 2jarige merries, heb ik zelf nu ook een drachtige 3jarige, het is toch ook niet echt een schande ofzo? Waarom ben je er niet open in geweest?

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:33

Hoi allemaal,
Ik volg jullie topic al een tijdje maar wilde ons nu ook melden met onze merrie(s). Ik weet niet of ik genoeg tijd heb om altijd op iedereen te reageren dus wil mij hierbij alvast excuseren.

Momenteel hebben wij er eentje op springen staan. Alandra (prestige vdl x farrington) drachtig van Incognito. Hieronder een foto van haar uier. Ze zit nu op 339 dagen dracht. Waken al 2 weken want het leek er elke keer op, ook met hars e.d. maar ze houd hem nog lekker warm binnen. Hoop dat het dit weekend mag gaan komen!

Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:40

Dekje is van mhs :) veeel te groot nog voor haar haha. Maar heb een hondenfleecje eronder nu.

Heb bewust niet opnieuw gescant of het vruchtje weg was na afspuiten inderdaad. omdat de DA ook al aan gaf dat het een top ontwikkelde merrie was voor haar leeftijd. En omdat de combi toch op de planning stond (dan ging ze dit jaar op date bij de nieuwe eigenaar vd hengst).
Ik dek ook liever niet op die leeftijd. En weet dat het op bokt niet altijd zo goed onthaald wordt. Daarom heb ik het hier niet gemeld. Maar nu bezien is het mijn merrie en mijn keuze of ik meer of minder stappen had moeten nemen.
Ben nu gewoon zo blij dat het is blijven zitten. Ze is echt een mooi poppetje, lange beentjes mooi hoofdje en klein :D

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:44

Gefeliciteerd Harvey; wat een mooi aftekeningen, netjes! Ik ben niet zo van dat koeienpatroon, dus dit vind ik op een mooie manier leuk! :)

En Guusje; wat een dapper ding! Heerlijk!

Ik ben blij dat ik dit jaar wat later veulens heb... brrr wat is het koud! Kreeg vanochtend een appje of mijn pony's wel naar buiten konden want het was wel zoooo koud ;)

@Kelszz; welkom! Hopelijk kun je vanaf nu wel gezellig meekletsen, want ik zie dat je er hierna nog 2 te gaan hebt! :) Ben benieuwd wanneer je eerste zich gaat melden, spannend!

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:46

Morgen is saar 300 dagen

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:49

@luna2006; red jij het met alleen een dekentje? Ik heb hier voor het geval dat nu ook maar een warmtelamp gekocht en die ligt ook al klaar. Het is nu ook echt wel extreem koud..

@ceasar; Dankjewel! Heb er nog eentje tussen gezet die is ook nog op komst. Maar voor de meeste minder intressant omdat het een papierloze merrie is.

@suus_elviera; Dat schiet al mooi op!

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:56

Welkom kelszz! Ja ze heeft het lekker warm. Is een 300 grams in totaal

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:12

vanaf vandaag ( 322 dagen ) heeft Glowy haar halsteralarm om, haar uiertje begint toch echt iets te doen, spannend :D

Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:10

Iedereen gefeliciteerd met de prachtige veulentjes **\O/**
Wat zijn ze allemaal knap en lief en schattig en, en, en, ik kan nog wel even doorgaan zo :))
Het kriebelt toch wel weer en stiekem vind ik het toch wel jammer dat de dekking vorig jaar niet is gelukt nu ik al die baby's zie.

Hier is maandag de DA geweest voor de onregelmatigheid die Joan nog steeds heeft en hebben we foto's gemaakt van haar gewrichten. De botjes van Joan zien eruit als die van een gezonde 3-jarige *\o/* Helaas is wel de tussenpees aangedaan en moeten we 2 maanden rust houden. Ze heeft voor een week Metacam en daarna moet ze het zelf doen.
Hij dacht trouwens ook niet dat ze drachtig was en het feit dat ze nog steeds melk geeft zonder dat ze uier heeft moest ik me niet teveel zorgen over maken

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:13

Spannend Jolandje! Foto van haar uiertje? :D

Cesaer wel,ik heb mijn paarden op stal gelaten vandaag,ze kunnen niet genoeg beschut staan in de paddock en staan van 's morgens vroeg tot 's avonds buiten,gisterenavond zag ik er toch een stuk of 2 wat stijver lopen bij het binnenhalen :brr: Dus vandaag een dagje stalrust voor mijn watjespony's. :')

Kelszz welkom en meteen al superspannend bij jou!

Dat is al bij al geen slecht nieuws voor Joan Noisy!


Ik heb vele jaren terug ook nog twee 2-jarige gedekt zal ik maar bekennen. Maar ik zou het niet zo snel meer doen. Ze zijn lichamelijk vaak wel "af" (verschilt erg per paard),maar geestelijk nog zo jong.
Niettemin heb ik hier ook een 2-jarige staan waarbij het kriebelt om ze al te dekken dit jaar. Maar toch maar niet doen. :Y)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:23

spannend jolandje, dit weekend? dan wordt het warmer

ik denk ook dat het een babyboomweekend zal worden, de temperaturen gaan opeens de hoogte in en dat zou voor de komende veulentjes wel mooi zijn.

het is vooral die gure wind dat het zo koud maakt al zeggen ze wel eens dat vroege veulens een dikkere vacht hebben dan latere veulens, klopt dit?

welkom kelszz, die is ook al goed vol amai

ik doe mee vulina :j

oh twinklebel maar jouw merrie loopt gelijk op met de mijne toch? O:)

bah das echt zware tegenvaller voor je vriendin nathe
moeilijk te zeggen nathe wanneer het alarm om moet. Als ze al vroeger uier heeft, dan zou ik dit dan al omdoen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.

pfff dan voel je je zo machteloos knolselder, hopelijk is ze vlug weer ok
veulen zit misschien ergens op te duwen? is ze dik? hoe slanker ze zijn, hoe minder plaats binnenin alles krijgt natuurlijk en hoe meer druk er overal op komt te staan.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:00

Fotsy, mijn februari en maart veulens hadden steeds een duidelijk dikkere vacht dan de latere veulens. Ik deed geen dekens aan overdag, maar wel een warmtelamp snachts in de stal.
Bij mijn eerste veulen deed ik een dekje op omdat hij rilde, kreeg toen onder mijn voeten dat ik dat niet mocht doen en normaal is dat veulens eerst rillen om op temperatuur te blijven.

Spannend Jolanda! Foto van uier???

Hier doet Stien niet veel verder sinds de laatste vorderingen.

Fotsy, misschien is dat inderdaad nog wel wat... toen ik zwanger was dachten ze ook eens dat ik zoiets had aan mijn lever ofzoiets doordat de baby ergens op zou duwen.
Ze is helemaal niet zo dik.

Er zijn verhoogde leverwaarden gezien en er zijn rode bloedcellen beschadigd. Ze krijgt nu ondersteuning voor de lever en een obtwormingskuur.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 28-02-18 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:12

Wow, een week niet kunnen lezen hier in verband met Flanders Horse Expo en een heuse merrie babyboom hier! Gefeliciteerd allemaal! *\o/* Ben benieuwd wanneer de eerste DBT hengst geboren wordt. :D

Fotsy had Lilly geen dikkere veulenvacht dan? Toen Jaycee geboren werd eind maart was het ook erg koud en ze had echt een berenvacht aangemaakt. Duurde ook ellenlang voordat die vacht eraf was. Die liep in de zomer nog steeds te puffen met een dikke vacht.

Noisy laat je je merrie dit jaar wel weer dekken?

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:14

AstridJ schreef:
Wow, een week niet kunnen lezen hier in verband met Flanders Horse Expo en een heuse merrie babyboom hier! Gefeliciteerd allemaal! *\o/* Ben benieuwd wanneer de eerste DBT hengst geboren wordt. :D

Fotsy had Lilly geen dikkere veulenvacht dan? Toen Jaycee geboren werd eind maart was het ook erg koud en ze had echt een berenvacht aangemaakt. Duurde ook ellenlang voordat die vacht eraf was. Die liep in de zomer nog steeds te puffen met een dikke vacht.

Noisy laat je je merrie dit jaar wel weer dekken?

Die is er al. Enjoy van skaay :)

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:11

pretty schreef:
Spannend Jolandje! Foto van haar uiertje? :D

dit was vanmorgen, ze is er nog niet hoor, maar zit zeker werking in :j


Afbeelding

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:22

Dat is al een mooi verschil toch Jolandje!

Hopelijk snel weer beter met Roos!

Tiny gaat ook met muizenstapjes vooruit. We wachten geduldig verder.


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:28

En hier is ook al een hengstje geboren :D

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:39

Dat is toch al leuke vooruitgang Jolanda!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:02

Luna en Harvey gefeliciteerd met jullie veulentjes! Wat zijn ze knap!

Nathe wat schrikken zeg! Heel erg naar voor die vriendin van je.

Noisy, voorzichtig positief dus, hopelijk knapt ze snel op!

Mijn merrie is morgen 320 dagen drachtig. Afbeelding
Afbeelding
Haar banden zijn al goed slap dus hopelijk laat ze ons niet al te lang wachten. Al hoop ik dat ze wel nog even wacht tot de temperaturennweer boven 0 zijn. Brr

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:08

Stienemien kreeg vandaag wat TLC :D
Dag 317

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charlie dag 311

Afbeelding
Afbeelding
Net een worst met zo een dikke buik :P

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:08

wow, charlie heeft ook een giga buik zeg :)


kijk nu eens naar de uierfoto's van camille, zie ik daar nou harsjes? :o? ( of verbeeld ik me dat nou ? )
camille is vorige keer bevallen zonder tekenen, zomaar ineens bevallen
deze is van einde ochtend


Afbeelding

en deze van daarnet


Afbeelding

camille zit nu op 298 dagen en is vorige keer bevallen op 312 dagen

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:51

Pfoe kon weer bijlezen! Gaat niet lukken om op iedereen te reageren, ben ook op wintersport dus heb niet zo veel tijd..
Wou wel even zeggen dat Guusje echt een dropje is zeg! Dat kolletje staat juist heel leuk! Je merrie heeft wel haar handen vol aan haar haha
En zie allemaal veelbelovende uiers en heeeeeele dikke buiken langskomen.. goh wat is mijn merrie slank vergeleken met sommige hier.. haha Er zijn echt al veel merries (bijna) veilig! Die babyboom gaat wel komen zo, bewaren jullie wel nog een merrie voor mij? :+

pradadaan

Berichten: 4667
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:13

Guusje is leuk!! <3

Wat vervelend dat Vera alsnog leeg is :(

Gefeliciteerd harvey met jou knappe meisje <3

Een hoop merries inderdaad, ik zou het niet heel vervelend vinden als dat bij mij ook zo is :=
Al heb ik echt heel sterk een voorgevoel dat Giv een hengst krijgt :+