[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:58

Het topic is inderdaad super leerzaam, echt fijn om zoveel mensen met ervaring bij elkaar te hebben.

Ik ben gewoon op mn werk, hier liggen wel wat bomen om. Volgens mn moeder valt het bij ons thuis mee, ze ging nu de paarden pas buiten zetten want het ergste is voorbij. Die zullen wel even uit hun plaat gaan denk ik 8)7

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:12

Jaren terug mee gefokt met de eigenaar van de paarden die ik reed maar het is toch anders als je er alleen voor staat. Ik leer inderdaad hier ook elke keer weer nieuwe dingen had al eerder mee gelezen daarom nu ook gemeld

Hier waait het zo hard dat ik de paarden niet buiten durfde te doen. Wij wonen volledig vrij en open dus de wind is hier extreem ik kreeg de achterdeur net moet eens open :=

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:17

Hier op mijn werk vloog er vanochtend een dak van een kiosk zo het (drukke) kruispunt op. Wonser boven wonder niemand geraakt...

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:24

Sunshinedaan schreef:
Knolselder schreef:
Tietfoto's bij die kleintjes is toch niet moeilijk :P telefoon in selfiestand, tussen de benen en klaar.


Poging gedaan... Selfiestand is te donker. De foto's mét flits kwamen in de buurt... Maar veel teveel vacht dus je ziet alleen maar lange haren :')


Ik heb ook een flits op mij selfiestand :P

Maar vroeger had ik die niet. Toen merkte ik wel dat het makkelijker mikken is als je langs achter tussen de benen gaat ipv langs voor aan de buik.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:47

Knolselder schreef:
Maar vroeger had ik die niet. Toen merkte ik wel dat het makkelijker mikken is als je langs achter tussen de benen gaat ipv langs voor aan de buik.

Dat gaat Diva niet leuk vinden hoor, dan heb ik haar achterbenen in mijn nek _O-

Hier valt de stormschade mee, een paar flinke takken, 1 draad kapot, maar verder relaxte paardjes :j dus vanavond even wat herstellen en dan zit het er alweer op :)

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:19

Hier het dak van ons huis stuk. En ik hou mijn hart vast als ik zo naar de wei ga...

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:26

Hier een merrie die pas standaard na 320dagen begint met haar uier maar dan gaat ze ook als een tgv dus weinig zucht en doet dan het gehele boek af tot kegelen harsen en melkdruppen. Die heeft de handleiding dus wel gelezen :')
Men andere merrie startte ook pas 20 dagen ervoor en ging de tweede keer duidelijk naar de eindspurt.

Maidens pffff je weet het nooit wat ze doen.

Leuke onderbuikfoto’s

En die gestippelde tietjes zijn toch zooooo leuk :P

Hier valt de schade ook mee, wat rondsliggerende plastiek en men konijnenhok dat langs de stal buiten stond, ligt nu overal en nergens een beetje. Gelukkig zaten er geen nijnen in.

Heb de paarden nu toch buitengezet, de zon kwam er hier even door.
En mijn dikkiedik

Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:28

Hier een kleine schade aan een regenpijp. Verder geen schade, ook niet bij de paardjes.
Op de school van mijn zoontje was er wel een boom omgewaaid. Gelukkig niet op de school.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:36

Zo, dikkiedik wordt wel heel dik :D

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:11

linda2008 schreef:
Tinniie, mooie foto ;)
Jupi doet hetzelfde als Jade.
En eigenlijk de bevallingen die ik tot nu toe heb meegemaakt, zijn ze altijd wel rond 270-280 begonnen, geleidelijk vol laten lopen tot 320-340, steeds een beetje voller tot de bevalling zeg maar.
Toch hoor je vaak wel dat het mogelijk is dat ze pas later vullen, of zelfs pas vlak voor de bevalling. Maar hoe vaak gebeurd dat nu eigenlijk? Komt dat echt regelmatig voor?



Afbeelding

Ella haar uier vorig jaar de avond voor ze beviel. :')
Die heeft ons dus compleet verrast (was ook nog maar 307 dagen ver),maar gelukkig waren we er toch bij.


Mijn merrietjes zijn ondertussen eindelijk gescand dus misschien moet ik ook maar weer komen meepraten. :o Ik zelf heb 2 merrietjes drachtig,en 1 van de schoonouders die maiden is en al best ver op weg. Moet ik dringend eens starten met uiertraining ook. :=
1 merrietje had vroeg verworpen (+/-3 maand dracht) helaas,daarvan hadden we het vruchtje ook teruggevonden. Had ik al in het vorig DBT geplaatst denk ik maar misschien interessant voor anderen hier ook om te zien hoe snel je alles er al in kunt herkennen!


Afbeelding

Oeps misschien beter in link..maar ben weer vergeten hoe je dat doet. :o
Laatst bijgewerkt door pretty op 18-01-18 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:12

Wow, hoe sneu het ook is dat ze verworpen heeft,is het wel heel mooi om te zien!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:18

pretty, ik had het nog niet gezien. super vervelend natuurlijk, maar wauw wat een mooie foto, zo duidelijk alles en al zo compleet. Wel heel mooi om te zien.

Toch gebeurd het dus wel heel regelmatig dat ze uier niet volledig vullen... Hmm maakt mij nog iets meer gestresst om de maiden merrie :') Maar voorlopig heeft ze gelukkig nog helemaal GEEN uier.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:20

linda2008 schreef:
Ik heb nu 4 veulens gehad, maar ik leer hier ook echt nog onwijs veel! :j gelukkig!


Hier inderdaad nu nummer 4 en 5 en ik blijf leren!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:28

Pretty zonde zeg, maar wat kan je alles al duidelijk zien zeg! Heel bijzonder!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:33

Ja,ik ben er intussen wel over hoor. Het is het moment zelf wel jammer maar ook fascinerend en leerrijk!
Ik heb denk ik al wel een stuk of 20 veulens op de wereld geholpen en vast nog wel meer,maar ook ik blijf bijleren en mij verrassen. 1 iets weet ik met mini's. Ze zijn voor geen haar te vertrouwen qua bevallingstekenen. :P

Haha Linda,zwijg,ik heb voor het eerst sinds een poos dus ook weer een maiden,en ze is dan nog niet van mij,dus ik ga meestressen. Niet weten wat hun normale patroon is,is vreselijk. :')
Dan heb ik nog mijn eigen merrietje Lisa,die nooit met een volle uier bevalt en met melktesten van 7.5,maar goed,ons fopt ze niet meer. }:)
Laatst bijgewerkt door pretty op 18-01-18 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:35

Wauw, wat een mooie foto! Okee misschien beetje gekke benaming, is natuurlijk super triest als zoiets gebeurt, maar wel echt interessant en mooi om zo duidelijk alles te kunnen zien zeg.

Was 307 dagen wel alles goed met het veulen gegaan?

Ik vind het ook heel spannend inderdaad Linda, zowel mijn merrie als ik zijn maiden hierin :')

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:35

thank god heb ik 2 merries die beide gelukkig kwa uier het erg goed aangeven :')

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:37

Droversrun ja hoor,alles was goed en ze voelde zich echt niet prematuur! Nu moet ik er wel bijzeggen dat Ella een Amerikaans minipaard is,en er geweten is dat zij vaak vroeg bevallen. Mijn shetlandermerrietjes zijn nog nooit voor de 320 dagen bevallen. Het was wel schrikken toen een merrie daadwerkelijk zo vroeg beviel!


Afbeelding

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:38

hier gelukkig geen grote schade, wel een paar rondvliegende kruiwagens, die maar snel gepakt , en de plastic container ging ook aan de wandel, ineens overal vloog plastic rond -O-

paardjes waren uit zichzelf allemaal binnen gaan staan, ik had vanmorgen de hooizakken al gevuld dus stonden lekker te smullen :)
de dames gaan lekker , zijn behoorlijk rond al glowy vandaag op 281 dagen en camille op 257 dagen, zal binnenkort weer eens foto's maken

ik leer ook nog steeds heel veel hier en vind het heel leuk om mee te lezen, reageer niet heel veel maar zit niet lekker in mijn vel

jeetje Julie, wat compleet al, hoe oud was dat vruchtje? mooi om te zien maar idd erg triest :j

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:10

De tijd van de uierfoto's is weer aangebroken, dat betekent dat ik moet oppassen met dit topic openen op mijn werk :')

Lara moet nog 2 maanden en gezien haar andere veulens zal ze deze tijd ook wel vol maken. Vandaag is er een boom direct naast de stal omgewaaid (die we van de gemeente niet mochten kappen, want er was niets mis met deze boom -O- ) en die is rakelings langs de stal gegaan en heeft een Stelconplaat meegenomen, die stond recht omhoog en de omheining. Lara stond in haar stal en kon door de boom de stal niet meer uit gelukkig, want we waren allebei aan het werk. Gelukkig kon er snel hulp komen om de boom weg te trekken en de plaat weer enigszins op zijn plaats te krijgen.
Verder is mijn tuinhuis weggewaaid waar 40 balen vlas en 21 balen hooi in lagen. Dat ligt er nog keurig. De schutting tussen ons en de buren is omgeklapt, de palen zijn als luciferhoutjes afgebroken.
In de straat zijn 8 bomen omgegaan, daar was de gemeente nog druk mee.

Onze school is vandaag heel wat dakpannen kwijtgeraakt, we kregen een NL alert en de sirene in het dorp ging af. Tegenover de school zullen vanavond heel wat mensen thuis komen en even moeten slikken, er is aan sommige huizen echt heel veel schade aan de daken en ramen :(

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:22

Oh suffie dat klinkt allemaal heftig zeg! Was ook echt niet normaal vandaag...
Vanuit stage nu ook veel problemen om weer thuis te komen...

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:23

Pretty, ik blijf er naar kijken.... zo bijzonder!! Het heeft zelfs al hoefjes, ribjes en een staartje... hoe groot is dit vruchtje? Toont echt heel klein... centimeter of 10??

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:31

Suffie wat erg en maar goed dat Lara niet kon ontsnappen! Pfoe...
Hier veel het mee met de storm. Ze zijn deze namiddag lekker buiten geweest.

Jolandje dat schiet al lekker op! Dit is een vruchtje van ongeveer 3 maanden,ik zou moeten terugtellen.

Inderdaad Linda mooi hè! Pas te laat beseft dat ik het op sterk water had moeten houden. Maar ik had het vruchtzakje hierna doorprikt,zonde.
Dit was misschien 7-8 cm groot!
En weet je wat ik nog zag?? Dat het (weer :P ) een hengstje was. Echt waar!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:35

Oh welkom terug pretty :P
Triestig maar mooie foto ja, had hem in dbt16 al gezien. Heel compleet paardje al.

Beterschap jolandje

Suffie Ohjee zeg amai das niet niks. Hopelijk alles vlug herstelt en gelukkig niks aan de paarden.

Gelukkig knolselder is dit haar laatste veulen :')

Hier vijfde veulen dit jaar maar ik leer ook nog veel bij. Ik ondervind wel dat ik steeds zenuwachtiger word omdat ik zoiets heb dat als je vaker fokt, je meer kans maakt dat het eens mis zal gaan.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:45

Pfff ik had net een klant in de winkel vertelde klant dat 1 van haar vriendinnen haar drachtige merrie zo bang was met dit weer. Even later heeft ze een foto op de app gestuurd merrie veulen verworpen poeh heftig om te zien veulen was 7/8 maanden vreselijk..