[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:10

Harige tietjes :D
Beau heeft ook harige tietjes, die heeft dan ook een flinke bontjas aangetrokken. Armanda heeft niet zo veel haar en haar tietjes (nadruk op jes :D ) zijn zo goed als kaal

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:19

jolandje schreef:
huh? B-)


Haha je kijkt ff niet en je mist hier meteen wat he :Y) Ik had het wel gelezen; zij melde zich hier in het topic om mee te kletsen en vertelde kort over haar drachtige merrie en vroeg of wij onze mening voor ons konden houden. Dustinlover heeft hier toch op gereageerd (wat ik mij goed kon voorstellen) en toen is het bericht weer verwijderd. :)

Hier ook echt harige tietjes hoor! Jonnie zit verder best mooi in haar vacht maar bij haar tietjes is het net een vogelnestje :+

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:31

Ik heb even even een paar pagina's overgeslagen want ben niet zo lekker.

Ik zou ook niet heel de wereld laten meekijken. Maar wel een paar mensen.

Zoals met Linda 2 jaar geleden wel handig. Krijg je telefoontje dat je merrie haar water is gebroken :P
Of een appje 'Wat is het geworden????' Terwijl ik niet wist dat het al geboren was omdat de merrie het alarm omzeild had en geen heel duidelijk teken had gegeven :P

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:57

Afbeelding

Onze knappe Nieni vandaag <3 Heeft al een aardig buikje, al zie je dat op de foto nog niet zo..

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:06

Knappe Dame ! <3

Luna2006

Berichten: 3162
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:33

Harige tietjes zijn geschoren :+ Normaal scheer ik netter maar met zo'n hoop haar was er geen door komen aan met niet extreem scherpe messen.

Afbeelding

Tijdens het scheren moeten stoppen, veulen was echt mega actief in die buik haha


linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:26

Knolselder schreef:
Ik heb even even een paar pagina's overgeslagen want ben niet zo lekker.

Ik zou ook niet heel de wereld laten meekijken. Maar wel een paar mensen.

Zoals met Linda 2 jaar geleden wel handig. Krijg je telefoontje dat je merrie haar water is gebroken :P
Of een appje 'Wat is het geworden????' Terwijl ik niet wist dat het al geboren was omdat de merrie het alarm omzeild had en geen heel duidelijk teken had gegeven :P


Haha en ik maar denken dat ik het juist gemist had _O- maar ik was tóch eerder dan jij haha! Gelukkig goed afgelopen! :j

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:27

droversrun schreef:
jolandje schreef:
huh? B-)


Haha je kijkt ff niet en je mist hier meteen wat he :Y) Ik had het wel gelezen; zij melde zich hier in het topic om mee te kletsen en vertelde kort over haar drachtige merrie en vroeg of wij onze mening voor ons konden houden. Dustinlover heeft hier toch op gereageerd (wat ik mij goed kon voorstellen) en toen is het bericht weer verwijderd. :)

Hier ook echt harige tietjes hoor! Jonnie zit verder best mooi in haar vacht maar bij haar tietjes is het net een vogelnestje :+


Euhm.... maar begrijp ik goed dat het om een drachtige jaarling gaat ???!!!! :oo

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:34

Ik reageerde inderdaad op een drachtige jaarling waar ze niet bij waren schijnbaar.. maar je weet toch dat je je hengst weg haalt bij je merrie... Dan check je der of laat je der hengstig spuiten om geen risico te voorkomen.

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:27

oei een jaarling, das echt niet fijn, die kun je beter vér van een hengst houden, maar misschien was de hengst ontsnapt? of over het hek gesprongen?

heeft Yuma me ook een keer geflikt, ineens een gegil buiten, zat hij op een merrie die verkocht was, oeps niet helemaal de bedoeling, maar wel een volwassen merrie ( celine) uiteindelijk dachten we dat het niet gepakt had "in die 5 minuten" maar wel dus }> , is een mooi zwart bont merrieveulen uitgekomen haha, ze zijn er nu wel blij mee :+

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:39

Ik had het er laatst ook met iemand over.. Wij hebben de hengsten en merries vanaf 5 maanden apart. Ik wil het risico niet lopen dat klanten een drachtige merrie retour krijgen :+ Zij deden dat niet, haalden ze in het voorjaar bij elkaar weg en hadden nog nooit wat drachtig gehad. Toch hoor je het vrij vaak.. Vanaf 9 maand of zouden ze al vruchtbaar zijn..

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:40

Chantalll schreef:
Knappe Dame ! <3


Dank je :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:50

Tja en dan nog hea... een keer ontsnapt kan misschien gebeuren, pico is hier ook eens door 2 heiningen gegaan om bij hengstige Pip te komen die 1 jaar was... maar dan ga je toch traject in van zien of ze terug hengstig komen, zo niet, hengstig spuiten!! Je wilt daar toch geen veulen naast hea :n
Maar dat is mijn mening :o

Edit; leuk Sara!! Die is heel duidelijk aanwezig!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:51

Knappe merrie vulina, ik zie toch een duidelijke buik hoor.

Ja ik kan daar weinig over zeggen maar ik vind dat bij een jaarling ik ook gewoon idd hengdtig zou laten spuiten.
Altijd jammer en het gebeurt blijkbaar nog vaak.

Ziet er al veel netter uit die tietjes van Marley

Oeie knolselder ziek? Veel beterschap

Ik zou ook niet willen dat anderen kunnen meekijken, het zou wel misschien soms handig zijn als we niet thuis zijn, nou ja ik ga de maand mei toch niet meer weg :o en al zeker niet als ze drupt, blijf ik wel lekker thuis merrietv kijken.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 09-01-18 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:53

Vulina, wij hadden het daar laatst ook nog over!

Nu is het op het moment met mijn hengstje zo dat mensen hun merrie expres bij hem willen zetten maar dat ik het niet wil :')

Luna2006

Berichten: 3162
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:58

Leuk he zo'n druk veulen, marley vond het minder :') Hoop zo op een merrietje uit haar.

Heb voor Vegas ook een leuk vriendje voor komend voorjaar. Nu loopt ie bij drachtige merries, dan kan ie ook niets aanrichten. Bij de niet drachtigen mag hij absoluut niet bij.

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:04

linda2008 schreef:
Tja en dan nog hea... een keer ontsnapt kan misschien gebeuren, pico is hier ook eens door 2 heiningen gegaan om bij hengstige Pip te komen die 1 jaar was... maar dan ga je toch traject in van zien of ze terug hengstig komen, zo niet, hengstig spuiten!! Je wilt daar toch geen veulen naast hea :n
Maar dat is mijn mening :o

Edit; leuk Sara!! Die is heel duidelijk aanwezig!

in ons geval was het niet zo'n probleem, de merrie had al eerder een veulen gehad en de nieuwe eigenaar vond het wel prima, wij hebben wél daarna de omheiningen aangepast, alle weiden door een bedrijf 1.20 hoog laten omheinen, hier komt echt geen mini meer over :+

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:24

Nu kan ik het filmpje wel zien Sara!! Leuk!!

Goh idd wat Linda zegt dan zorg je er wel zeker voor dat je jaarling niet (meer) drachtig is.

Beterschap Annelies!

Ik wil ook camera erop gaan zetten maar alleen ook bekenden mee laten kijken, wil me sowieso niet bekeken voelen als ik erbij zit :') maar als je er niet bent dan is het wel fijn dat er er meer mensen een oogje op je merrie houden.

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:08

Dustinlover schreef:
Ik reageerde inderdaad op een drachtige jaarling waar ze niet bij waren schijnbaar.. maar je weet toch dat je je hengst weg haalt bij je merrie... Dan check je der of laat je der hengstig spuiten om geen risico te voorkomen.

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:11

Ik was zelf op vakantie.
Hengst is door draad en over bak hek gesprongen

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:15

Over hulp enz hoef ik hier dus niet te wezen ps ze word goed door da in de gaten gehouden
Tot zo ver galopeert mevrouw nog lekker door het land en is ze kern gezond dus zo ver da vrijdag was hij er weer en komt in maart voor conteolen

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:19

Ja, maar als je weet dat de hengst bij de merrie heeft gestaan, volg je dat toch op bij zo een jong dier. Laten scannen. Kijken of ze terug hengstig wordt,...

Als je wéét dat ze bij elkaar hebben gelopen, kan je daarna nog steeds matregelingen nemen en zeg je niet vn 'we zien wel of ze drachtig is als er een veulen naast loopt volgend jaar'.

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:44

Haha Nicole wat een geweldig verhaal! :') Ik zou ook echt op hete kolen zitten. Je was idd maar aangehouden geweest hahah!

Nee idd live streamen voor 'heel bokt' lijkt me ook niets. Heb ook niet de behoefte om me overal over te verantwoorden haha. Maar een klein beperkt groepje wat mee 'waakt' kan best handig zijn zoals sommigen ook al aangaven :j

Oei een jaarling merrie drachtig? Ik zou daar absoluut niet blij mee zijn idd. Als ik weet dat er een hengst ingelopen had bij mn merrie had ik meteen wanneer het kon laten scannen en evt hengstig spuiten. Vorig jaar was er een veulen op de keuring bij een twee jarige merrie. Vond dat ook echt not done. (dus jaarling drachtig)

Leuk al die 'tiet' foto's haha! Idd veel harigen :P

@ Vulina, knappe dame :))
@ Sara, actief veulen! :)) Ben benieuwd wat daaruit komt hihi.
@ Draaakje, gelijk heb je, had ik ook gedaan! Maar goed dat je toch naar huis bent gegaan en zo'n lieve moeder hebt :D
@Chantal, jij hebt ook mooi camera beeld! :j

Muronia

Berichten: 19566
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:24

Ha, Luna, nu zie ik wel tietjes bij Marley. Ik had me inderdaad vergist op de vorige pagina :)

Vulina, merrie ziet er goed uit.. maar... je paddock is dooi? Dat is helemaal knap (hier gisteren alles bevroren).

Mbt de drachtige jaarling/twenter.. Ik denk dat ze wel weet dat dit geen verstandige actie is geweest. Ook niet als het voor een paar uurtjes was, en dat er gescand/ hengstig gespoten had moeten worden zal ook duidelijk zijn. Maar.. eenmaal zover als nu, is het dan niet fijner voor haar (en de merrie) om hier nu alsnog raad te mogen vragen zodat het hopelijk goed af gaat lopen? In dit topic is veel kennis aanwezig en dat kunnen ze denk ik wel gebruiken.

Ik ga later vandaag eens foto's van Suus haar buik maken, wat is die pony dik aan het worden! :oo

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:30

Knolselder, helemaal mee eens :j

Murosch, ik snap wat je zegt, maar iemand die gewoon niet wil horen dat ze fout zat, en die mening ook nog altijd niet deelt, want tja “op vakantie” en “DA volgt toch op” dan ga je toch niets aannemen van eventueel genoemde adviezen vrees ik... advies vragen had misschien iets eerder gemoeten :o
Maar!!!! Iedereen is welkom! Dus ze hóeft niet het hazenpad te kiezen :o