[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:51

Mooi om te zien die bevallende merrie!
Ook ik heb verder weinig nieuws te melden, gisteren voor de leuk wat foto's gemaakt op 240 dagen!
Ze had iedergeval nog energie zat om zich even uit te sloven!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk ook de dikke buik nog even op de foto!
Afbeelding

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:57

Kimsel94 schreef:
Mooi om te zien die bevallende merrie!
Ook ik heb verder weinig nieuws te melden, gisteren voor de leuk wat foto's gemaakt op 240 dagen!
Ze had iedergeval nog energie zat om zich even uit te sloven!
[ [url=m/ns7EIH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zUN5yi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mEwSHy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/enOQ96.jpg]Afbeelding[/url] ]

En natuurlijk ook de dikke buik nog even op de foto!
[ [url=m/ybGqfn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die stijger foto <3 <3

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:40

Mooie foto's en helemaal die stijger foto <3

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:10

Hoe gaat dat dan, dat streamen? Wil het ook aan enkelen kunnen delen... vroeger ging dat makkelijk maar vorig jaar kreeg ik het niet voor elkaar.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:19

Droversrun dat is zeker mooi beeld en een mooie stal ook! Wel balen dat het alleen via Wifi gaat, zo'n camera heb ik ook hangen, maar ik zou het toch graag anders willen.

LdenBoer klinkt toch wel pittig, beterschap!

Nicole mooi dat je het zo hebt vastgelegd. Interessant ook om te zien :j

Moratoetje, ja sommigen gaan nu heel hard he! Maakt het wel leuk, kunnen we ons alvast extra gaan verheugen voor als we zelf aan de beurt zijn.

Streamen zou ik ook graag willen, maar ik heb er geen verstand van hoe zoiets simpel geregeld kan worden.

Kimsel Wauw, ze voelt zich nog super! En wat een mooie babybuik heeft ze al.

We zitten hier vandaag op dag 240!! *\o/* Nog 60 tot aan veilig en nog 100 tot de 340 dagen. Nu mogen we officieel aftellen toch?

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:23

Ik vond via die angelcam het makkelijkste, het is een website die de meeste camerasystemen ondersteund, ik moest gewoon het model van mijn Foscam aanduiden geloof ik en dan ip adres met wachtwoord en dan had je een stream-link. Je kan die stream ook elk moment offline zetten en dus enkel delen met wie je wil delen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:43

Tinniie schreef:
Ik vond via die angelcam het makkelijkste, het is een website die de meeste camerasystemen ondersteund, ik moest gewoon het model van mijn Foscam aanduiden geloof ik en dan ip adres met wachtwoord en dan had je een stream-link. Je kan die stream ook elk moment offline zetten en dus enkel delen met wie je wil delen.


Wauw die stijger foto is inderdaad echt super stoer geworden!

Bedankt Murosch, ja snap ik dat je liever wat anders wilt. Wij hebben dit alleen echt net aangesloten dus ik denk dat ik dat voorlopig nog niet voor elkaar kan krijgen thuis :+

@Tinniie; had jij dan een betaald account via angelcam en zo ja welke? Want als het inderdaad een kwestie is van ip adres invullen en wachtwoord klinkt dat alsof ik dat ook zou moeten snappen haha! En dan kun je overal kijken en delen met wie je wilt?

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:06

Tinniie schreef:
Ik vond via die angelcam het makkelijkste, het is een website die de meeste camerasystemen ondersteund, ik moest gewoon het model van mijn Foscam aanduiden geloof ik en dan ip adres met wachtwoord en dan had je een stream-link. Je kan die stream ook elk moment offline zetten en dus enkel delen met wie je wil delen.


Uhm daar ga ik ook eens naar kijken, youtube is namelijk best gevoelig en computer moet nonstop blijven draaien als server en voor die 3/4 maanden kan makkelijk met dat misschien, eerst vriendlief zijn kritische oog maar naar doen haha

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:21

Ik had de gratis account en had hem niet extreem veel gedeeld, en dat ging goed :P

Ik ben er ook niet zo’n krak in maar vond het vrij makkelijk in te stellen :P

Ik moet dringend alles voor dit jaar eens terug checken eigenlijk :)
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 08-01-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:21

ik ben ook benieuwd, aan de ene kant vind ik het wel heel leuk om de link te delen, maar zit ook echt niet te wachten op mensen die zich ermee bemoeien welke keuzes ik maak om mijn merrie en veulen te helpen.

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:22

Luna2006 schreef:
Hier wil ik dit jaar ook gaan live streamen. Vorige keer via een app mensen laten mee kijken. Dit jaar ga ik via youtube proberen. Altijd fijn als mensen mee kunnen kijken


Kan dat ook als je beeld hebt via een app? Weet je dat zo?

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:25

@ Kimsel, wat een gave steiger foto!! <3

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:34

Maris_ schreef:
Luna2006 schreef:
Hier wil ik dit jaar ook gaan live streamen. Vorige keer via een app mensen laten mee kijken. Dit jaar ga ik via youtube proberen. Altijd fijn als mensen mee kunnen kijken


Kan dat ook als je beeld hebt via een app? Weet je dat zo?


Goh dat weet ik niet eerlijk gezegd

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:43

@Maris ik heb een 4g hotspot

Mooie video! Mooi om te zien hoe het in zijn werk gaat

Mooie foto's Kimsel!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:04

fokfanaat schreef:
ik ben ook benieuwd, aan de ene kant vind ik het wel heel leuk om de link te delen, maar zit ook echt niet te wachten op mensen die zich ermee bemoeien welke keuzes ik maak om mijn merrie en veulen te helpen.


Ik help altijd en als ze niet bevalt drukken ze maar op Xje ik laat mijn merrie niet onnodige uitgeput raken als niet nodig is. Heb echt lak aan wat andere dan zeggen :')

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:05

mooi beeld droversrun en leuk dat je je merrie kan bespieden

tinniie mij lukt het niet via angelcam omdat het ip adres intern is, mijn schoonbroer komt er eens naar kijken dit weekend of hij het adres extern krijgt maar gaf al aan dat telenet daar misschien moeilijk over doet ofzo iets :P ken er niks van :o

leuke video Nicole, live was het nog leuker :')

ohjee wat een steigerfoto, arm beebje ;)

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:09

Mooie steigerfoto Kimsel en je merrie ziet er goed uit!

Nicole bij het vlies van het veulen afhalen is het net of je een cadeautje uitpakt <3 Erg mooi om te zien en een vlekkeloze bevalling. En jouw merrie gaat mooi in het midden liggen. Mijn merrie ging eerst mooi in het midden liggen en daarna stond ze weer op en plofte iedere keer met d'r kont tegen de wand aan. Die kon ik dus iedere keer weer omhoog halen, dat was niet echt fijn. Op een gegeven moment plofte ze met haar kont tegen de buitenstaldeur en heb die toen maar open gedaan. Het veulen is dan ook buiten op de stenen geboren, en het was nog koud ook. Dat was niet echt ideaal. Ik heb een 3x3 stal maar mijn merrie is 1,46 dus ik dacht dat moet wel lukken. Op zich heeft ze ruimte genoeg, met een grotere stal was ze waarschijnlijk ook tegen de wand aan gaan liggen want ze zocht de wand echt op.

Hier lag ze nog netjes van de kant af.

Afbeelding

En hier zie je dus dat het veulen op de stenen buiten de stal geboren is.

Afbeelding

Een camera moet ik ook nog een nieuwe kopen. De foscam werkt helaas niet meer. Dat was sowieso een drama vorige keer. Kreeg het eerst niet aangesloten, iemand voor moeten laten komen. Daarna viel na 2 weken de kleur uit en had ik alleen nog zwart wit beeld. Ook werkte de infrarood niet meer zodat ik 's nachts een lamp in de stal aan moest laten om iets op beeld te kunnen zien. Een half jaar later viel ie helemaal uit en kreeg ik 'm niet meer aan de praat. Een miskoop dus.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:23

AstridJ schreef:
Mooie steigerfoto Kimsel en je merrie ziet er goed uit!

Nicole bij het vlies van het veulen afhalen is het net of je een cadeautje uitpakt <3 Erg mooi om te zien en een vlekkeloze bevalling. En jouw merrie gaat mooi in het midden liggen. Mijn merrie ging eerst mooi in het midden liggen en daarna stond ze weer op en plofte iedere keer met d'r kont tegen de wand aan. Die kon ik dus iedere keer weer omhoog halen, dat was niet echt fijn. Op een gegeven moment plofte ze met haar kont tegen de buitenstaldeur en heb die toen maar open gedaan. Het veulen is dan ook buiten op de stenen geboren, en het was nog koud ook. Dat was niet echt ideaal. Ik heb een 3x3 stal maar mijn merrie is 1,46 dus ik dacht dat moet wel lukken. Op zich heeft ze ruimte genoeg, met een grotere stal was ze waarschijnlijk ook tegen de wand aan gaan liggen want ze zocht de wand echt op.

Hier lag ze nog netjes van de kant af.

[ [url=m/gXIAWy.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier zie je dus dat het veulen op de stenen buiten de stal geboren is.

[ [url=m/SjNeoK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een camera moet ik ook nog een nieuwe kopen. De foscam werkt helaas niet meer. Dat was sowieso een drama vorige keer. Kreeg het eerst niet aangesloten, iemand voor moeten laten komen. Daarna viel na 2 weken de kleur uit en had ik alleen nog zwart wit beeld. Ook werkte de infrarood niet meer zodat ik 's nachts een lamp in de stal aan moest laten om iets op beeld te kunnen zien. Een half jaar later viel ie helemaal uit en kreeg ik 'm niet meer aan de praat. Een miskoop dus.


Ja dat vlies eraf halen denk je echt jaaaaaaa *\o/* *\o/* *\o/* en schiet van alles door je hoofd palomino cremello vos (zie je alleen nog een neusje en alles nat :') ) _O-

Je kan soms nog zo grote stal hebben sommige presteren het gewoon om altijd tegen de muur aan te liggen, Lillyfee vorig jaar net zo stal van 3x6 meter en mevrouw lag met der kont tegen de muur aan man man wat een gedoe, gelukkig was ik er op tijd bij maar allemachtig die bevalling was me toch een stunt (ik was op een bruiloft van een vriend toen ik haar water zag knappen _O- ) volgens mij heb ik dat verhaal nog nooit hier verteld :')

Fotsy schreef:
mooi beeld droversrun en leuk dat je je merrie kan bespieden

tinniie mij lukt het niet via angelcam omdat het ip adres intern is, mijn schoonbroer komt er eens naar kijken dit weekend of hij het adres extern krijgt maar gaf al aan dat telenet daar misschien moeilijk over doet ofzo iets :P ken er niks van :o

leuke video Nicole, live was het nog leuker :')

ohjee wat een steigerfoto, arm beebje ;)


Live is het mooiste wat er is, sinds ik geboorte heb meegemaakt met de eerste vind ik rijden helemaal niet meer zo belangrijk en ben ik echt helemaal om van dit <3 Dit jaar 2 *\o/* Hopelijk net zo vlekkeloos als de rest van afgelopen jaren

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:06

Ik vind het wel een mooi filmpje hoor! Bedankt voor het delen Nicole.
Tja en iedereen doet het anders.. het helpen had ik ook gedaan :j met mestvorken de stal rond banjeren was mijn keuze niet geweest, maar ach, ieder zijn ding :P
Wel leuk nu die filmpjes en fotos terug kijken, alweer een soort voorbereidingen op wat komen gaat :):)

Kimsel, mooie foto zeg!!!

Murosch, gefeliciteerd met de 240-dagen-mijlpaal :)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:11

Zo werd Lara geboren bij mijn instructeur en zag zijn vrouw twee heel lange witte voorbenen. Haar eerste opmerking was; Dat is er één voor Astrid, want die houdt van vos met veel wit <3 Ze kon toen nog niet weten dat ik Lara 3 maanden later kocht van haar man :D

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:14

Jeetje Nicole, dat lijkt me een nachtmerrie als je op een bruiloft het water van je merrie ziet breken. := Hoe heb je dat toen gedaan? Was je toch nog op tijd?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:39

Eilinora schreef:
Aniek weer terug! Gezellig!

Tot ik jullie blijkbaar ontstipt had na het bijlezen :') Hij kwam maar niet omhoog onder mijn berichten, dacht al, wat is het daar stil geworden!
weer 10 pagina's bijlezen -O- hahaha

Dat Pepper bol is hoef ik je denk ik niet te vertellen haha.
Wat gaat de tijd toch al snel voor sommigen!

Maris, welkom! Leuk wat Fjorden in het topic. Zal ze zelf niet snel nemen, maar vind deze leuk, vooral die "aparte" kleurtjes. Zie je dat nu vaker bij Fjorden?

Tja en lijnteelt kan ik niet zo heel veel commentaar op geven :o Ik denk dat ik mag zeggen dan Mr. Darcy afgelopen jaar goed gelukt is...
Maar zo lang het natuurlijk maar een hele goede match is, perfect op elkaar past. Dat ze elkaar aanvullen en sterke punten verankeren. En juist niet de zwakkere punten. Dat weet je natuurlijk niet van een nog ongeboren veulen.
Met een vergelijkbare match, zou ik ook de hengst zonder lijnteelt kiezen.

Suffie, wat een boef! En gewoon nog volleerd springpaard ondanks haar dikke buik dus ;)

Lisan, wat een leuke hengst heb je gekocht, wat voor bloed is het?

Chantal, jouw schimp op 300 dagen! Hou op! Wij moeten nog zo lang!!

droversrun, mooi beeld zo hoog boven de stal hoor! Hoe lang moet zij nog?

En wij hebben één camera tegen de kant van de zadelkamer aan, wat dus maar een kort stuk is naar stopcontact + switch voor het internet. Voor de camera naar de andere kant loopt dus een verlengsnoer en ook utp-kabel bovenlangs naar de andere kant.
Afbeelding
Zo is onze stal nu ingedeeld, twee inloopstallen op dit moment (schimmel rechts is ook naar buiten aan het kijken), maar zijn deuren in te zetten. Vorig voorjaar hadden we er drie kraamstallen in, dit jaar maar twee merrie's die gaan bevallen.
Camera die aan de andere kant hangt, heeft dus het stuk in beeld wat hier net onder valt.

Streamen nog nooit gedaan. Ergens bekruipt het idee me ook wel wat dat iedereen maar mee kan kijken :o Maar inderdaad zelf van afstand kijken of een beperkt aantal mensen kan wel handig zijn.
Zal nog eens kijken, op stal hebben zeen 4G modem wat vorige jaren een beperkte bundel was, is nu volgens mij niet meer zo. Alleen zijn er volgens mij functies als port forwarding geblokt, waardoor je dus niet kan streamen.

Kimsel, stoere foto zeg! Ze heeft zo te zien nog energie zat!

Oh en bevallen tegen de muur aan ja... 2016 hadden we er ook twee, dus de stal doormidden zoals hierboven. Nou is dan 3,5 bij 7 of 8m, oftewel, alle ruimte. En ja hoor. Lies lag strak tegen de muur aan :+ Haar geprobeerd in de benen te krijgen, wat natuurlijk niet meer zo makkelijk ging. Maar ze nam een soort van halve hups naar voren en toen was er wat ruimte.

Verder hier niet heel veel nieuws. Beetje veel aan m'n kop privé. Vorige week een auto gekocht, nu druk op zoek naar een ander huisje.
Ondertussen zijn wel collectief op stal over de 200 dagen heen *\o/* Lies nu op 210 dagen, dus nog even en dan kunnen we vanaf 100 dagen te gaan aftellen!!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:16

AstridJ schreef:
Jeetje Nicole, dat lijkt me een nachtmerrie als je op een bruiloft het water van je merrie ziet breken. := Hoe heb je dat toen gedaan? Was je toch nog op tijd?


Okay het ging als volgt niet lachen hoor haha.. ik trof lillyfee in de middag al met dikke kegels aan in de wei, uur voor we naar huis zouden gaan om ons om te kleden voor de bruiloft, snel snel alles gedaan hele dag non stop op mijn camer zitten kijken, telefoon open en bloot op de tafel hebben staan tijdens receptie en feest iedereen vragen enzo en ik verteld dat toch niet meer lang zal duren en vandaag of morgen toch echt wel moest komen. Ik had alle handdoeken bevallingsmandje extra kleren makkelijke schoenen al klaar liggen in de auto. Vriend lekker gedronken en ik natuurlijk nuchter want tja als ik weg moest moest ik echt wel snel weg. Om 23:40 zag ik haar lichtelijk onrustig worden, stal eigenaar gebeld die gekeken en was nog niks aan de hand, geen 10 minuten later zie ik haar water breken, stal eigenaarse op dat moment aan de lijn van water breekt. Ik al rennend op mijn 14cm hoge hakken door die zaal heen rennend naar mijn auto, vriendlief die al rennend mijn rits los maakt (lekker zo jurk die van nek tot kont een rits heeft) ik in de auto springen hij bleef achter, ben met een noodgang naar stal gereden, onder tussen mij omkleden op de stukjes waar ik iets af moest remmen.. (echt als ik aangehouden werd en ze zagen me letterlijk en figuurlijk alleen in mijn onderbroekje zitten dat ze niet wisten wat er gebeurde _O-) T-shirt al rijdend aangetrokken zodat toch iets bedenkt was (leuk die jurkjes zonder BH :’) ) kom ik binnen 10 min op stal waar je normaal 20 minuten over rijd (tja ik reed echt te hard) ben al rennend en hinkelend het erf over gestrompeld poging tot een broek rennend aan te doen.. serieus als mensen me gezien hadden hebben ze zich dood gelachen wat een gek.. bij de stal deur had ik mijn laatste schoen aan. Staken alleen nog maar 2 mini hoefjes uit het zette toen nog niet echt door. Toen handje geholpen en was binnen 2/3 minuten nadat ik er was.. ze had op me gewacht <3 maar de het hele avontuur ervoor och och.. maar ik heb er geweldig veulen van _O-

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 06:23

Ik zie het voor me..... _O- _O-
Heeft je vriend een lift gekregen? Of moest je die naderhand nog ophalen? :')

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:08

Ach Nicole, dat je lichtelijk ontspoord bent weten we toch _O- :o?

Ik stream niet live, respect voor degene die het wel doen, maar zoals FF zegt: Iedereen weet het ineens beter dan jou en heeft commentaar op alles wat je doet ... en heb simpelweg de tijd niet om dingen uit te gaan leggen door hele verhalen te gaan tikken :j

Iedereen heeft zijn eigen manier van doen betreft het smijten van merries.

De 1 helpt snel en de ander laat het geworden.

Leven en laten leven. :)F
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 09-01-18 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt