[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:39

AZ, ik heb het wel met je te doen hoor. Je doet zo je best en dat zullen ze ook niet een keertje meewerken. Duimen dat ze zich nu wel aan jouw planning houden én meteen oppakken, zodat je gewoon hier mee kunt blijven doen!

Moratoetje, weer spannend wachten dus. Ik hoop het voor je!
Normann_love, op naar mooie eitjes :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:41

Al_Zawraa schreef:
Ik duim voor je Normannlove!

Jeetje DL, wat balen dat Harley er nog niet doorheen is. Ik hoop dat het bloedonderzoek iets uitwijst.

Spannend Moratoetje! Ik duim mee.

Jolandje, wat is Saphira toch mooi! <3

Hier heb ik de dames dus op de Regumate gehad om Aziza uit het weekend vandaan te krijgen (en toen ik had besloten de laatste hengstigheid over te slaan en het op deze manier te doen, was ze natuurlijk ineens 7 dagen hengstig ipv 5, dus hadden we makkelijk kunnen insemineren |o ), maar woensdag de laatste Regumate gegeven, en nu, dag 5, nog niks hengstig -O-
Vorige keer had Aziza maandag nog Regumate gehad, en was ze netjes donderdags al hengstig, dus daar had ik een beetje rekening mee gehouden, dan had ze zaterdag hengstig moeten zijn.. Ze moeten in ieder geval niet later dan woensdag hengstig worden, want dan zitten we weer met hetzelfde probleem als vorige keer..
Ik hoop maar dat ze vanavond of morgen toch hengstig zijn/worden, als ze weer in het weekend gaan denk ik dat ik ermee stop.

Poeh het zit je niet mee dit jaar! Normaal zijn jouwe altijd al behoorlijk vroeg in jaar drachtig. Heb het wel met je te doen :(:)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:30

Iedereen gefeliciteerd!

Vraag hoe komen jullie aan de uitgerekende datum?
Mijn veearts zegt enkel begin april maar geen datum oid... dat is wel jammer
Welke datumzouden jullie hanteren voor een merrie die 15-5 gedekt is?

Ik ben nu alweer aan het denken over een hengst voor volgend jaar, heb me dit jaar toch te veel laten leiden door wat anderen zeiden. Mijn eigen keuze blijft kriebelen toch volgend jaar toch nog maar een keer dekken.....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:32

Thanks dames! Ben er zelf ook een beetje klaar mee inmiddels.. -O-
Ja Nicole, ben inmiddels al vanaf begin maart bezig met beide merries..
Wel bij Aziza een aantal hengstigheden overgeslagen door verkoop van de hengst, en daarna moeilijkheden met sperma krijgen enz, maar alsnog vind ik het eigenlijk wel leuk geweest nu. Maar ja, om er nu mee te stoppen is ook weer zo wat, er zit inmiddels alweer zoveel geld en tijd in, dat ik toch wel graag minimaal 1 veulentje wil volgend jaar.

De pech van de afgelopen jaren heeft me inmiddels in ieder geval wel doen besluiten om, of het dit jaar nu nog lukt of niet, een stuk te gaan minderen met fokken. Dat had ik eigenlijk vorig jaar al besloten, en ik heb inmiddels spijt dat ik mezelf er dit jaar niet aan gehouden heb.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:45

Myrthe wat een leukerd zeg!! Veel geluk met haar!

DL ik hoop dat de DA vandaag toch iets positiefs kan bijdragen voor Harley, het zit je echt niet mee :(:) en ik hoop dat in ieder geval die ene merrie drachtig van hem is.

Twinklebel wat leuk dat je erbij kon zijn. Lijkt me ook erg leuk en leerzaam, maar helaas zijn dat soort evenementen vaak erg ver weg.

Normann_love hopelijk morgen een eitje zacht genoeg om te insemineren. Op naar een goede laatste shot en dracht hoor!

Moratoetje dat klinkt qua timing erg hoopvol. Ook voor jouw merrie duimpjes draaien.

AZ sjonge je moet er wel wat voor over hebben zeg! Laat ze nu maar heel snel hengstig worden dan. Zou toch zo zonde zijn, al die moeite voor niks... Ik hoop dat het in ieder geval met 1 van beide nog mag lukken nu (liefste gewoon allebei natuurlijk).

kara de meeste tellen 340 dagen voor de dracht, dan zou die van jou op 20 april uitgerekend zijn (mijne is 13-5 voor het laatst gedekt en 18 april aan de 340 dagen, dus was makkelijk rekenen voor mij even hihi)

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:13

DL wat een rot periode heb jij zeg, ik hoop dat de DA vandaag iets heeft kunnen doen én dat er een merrie drachtig is van Harley.

Normann_love hopen dat die laatste kans nu gaat pakken!

AZ wat een hoop gedoe bij jou zeg.. ik hoop voor je dat het qua timing toch allemaal nog goed gaat komen.

Mijn merrie zit inmiddels op 108 dagen.
Deze foto is gemaakt op 60 dagen, dit is de 'voor'foto.
Afbeelding

En deze op 108:
Afbeelding
Er begint dus een buikje zichtbaar te worden..

Heeft iemand ervaring met geslachtsbepaling d.m.v. een echo? Ik heb er verder niks aan en ik kan er niks aan doen, maar het lijkt me gewoon leuk om te doen..

kara

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:12

Ervaring met geslachtsbepaling heb ik niet, ik weet wel dat mijn dierenarts, de graafschap in Vorden en dan Karin Hendriks dit doet.
De kosten hiervoor zijn volgens mij 90-100euro

Het leek mij ook leuk, maar voor leuk is het me net te duur.
Is natuurlijk interessant voor een veiling als een embryo verkoopt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:17

Ik kom even binnen vallen. 1 van mijn merrietjes heeft vandaag verworpen. Het vruchtje was 2 maand en 1 week oud. Misschien vinden jullie het interessant om te zien? Alles zit er al op en eraan en het was een hengstje,ook dat kon je al zien.
De DA vindt op de foto's af dat er een deuk in het hoofdje zit die er niet moet zitten maar dat moet je in het echt zien natuurlijk. Verder is het gissen waarom het gebeurde en spijtig natuurlijk..
Wel fijn dat we het gevonden hebben en zo weten van wie het komt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:19

Pretty, wat enorm sneu.... ;( maar ik vind dat wel enorm interessant om te zien als je dat oke vind..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:21

Ooh balen pretty! Ik ben wel benieuwd, zet het anders in een linkje! Welke merrie was het en word die nu nog opnieuw gedekt?

Even gekopieërd uit een ander topic:
Net 2 buisjes bloed afgenomen en dat gaat vannacht naar Duitsland voor onderzoek en dan heb ik woensdag de uitslag. Het is te hopen dat er iets uitkomt waar je gewoon gericht op kan behandelen, maar het grootste vermoeden is dat er een abces in het lichaam zit en als dat klapt dan is het gewoon klaar, dan gaat hij gewoon dood ;( ;( ;( . We moeten dus bezig blijven met penicilline in de hoop dat het abces nog ingekapseld zit en dus gaat slinken en uiteindelijk weg gaat.. Wel is hij nog heel wakker, alert en eet nog goed.

Ik zou het echt niet kunnen hebben als hij zou gaan.. Heb al paar keer geroepen dat ik er dan gewoon mee stop.. Eindelijk heb ik mijn kans om echt iets binnen de fokkerij en keuringen op te bouwen door hem en dan zal dit nu in een klap weggevaagd worden.. Klink misschien heel dramatisch nu, maar niet omdat hij kampioen is, maar ook omdat het zo'n lief paardje is met zo'n geweldig karakter.. Dierenarts had verwacht dat hij met 1 week wel lastig zou worden met spuiten, maar niks is minder waar.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:21

Balen zeg pretty :( maar ik ben wel benieuwd hoe een twee maand oud veulen er uit ziet. Sterkte..

Jeetje.. AZ. Het zit je echt niet mee.. Had over je bericht heen gelezen sorry..

Echt al een buikje Nikita!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:24

Rowan zonder woorden voor je paardje :(:) gewoon doorgaan met spuiten zolang als moet. Ik duim.
En snap je gevoel. Heb het namelijk ook wel een beetje. :o

Ik wil de foto's zeker plaatsen. Dan kunnen we maar leren. Maar weet niet hoe ik ze in linkjes krijg zo via de foon. :o
Het was Vera trouwens en ik herdek niet,had er al totaal geen zin in dit jaar dus sowiezo weinig gedekt..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:25

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo gaat het ook...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:25

De linkjes tussen [url]LINK[/url] zetten als ik het goed heb :)

Edit: dat kan ook ja, blijft apart om te zien zo

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:43

Jeetje DL, wat duurt dit lang. Ik hoop zo voor je dat hij nu eindelijk eens op knapt!

Pretty, wat sneu zeg. Wél interessant om te zien. Alles zit er gewoon al op en aan, bijzonder!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:55

DL, wat een k-bericht, ik hoop zo dat de AB aanslaat!

Pretty wat sneu maar wel bijzonder dat het al zo compleet is. Indrukwekkende foto's.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:10

Mijn duimen blijven draaien DL! Ik snap je gevoel, ik heb anderhalf jaar geleden ook op het punt gestaan de paarden te laten voor wat het is, puur uit verdriet.

Ben ik de enige blondine die nu niet weet hoe ze de foto's kan zien? Want ik zou het wel mega interessant vinden...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:16

Op de zwarte spoilerbalken klikken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:17

Twinkelbel erop klikken op de zwarte balkjes tot je het ziet. :j

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:23

Wat een 'mooie' foto's pretty, zo zonde dat ze verworpen heeft, maar wel heel interessant en mooi om te zien dat alles al zo 'compleet' is!
Het lijkt wel ook nog enorm klein, heb je het zo in stal gevonden? Want ik neem niet aan dat je merrie hiervoor een soort van weeën gekregen heeft?

Wat naar zeg DL! Hoop dat hij nu eens op gaat knappen en er geen gekke dingen meer gebeuren bij jou!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:24

Wat jammer Pretty, maar wat mooi eigenlijk ook, zelfs de hoefjes zie je al.
Hoe groot was dit vruchtje?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:29

Kimsel dit is het embryo van een shetlandermerrietje en ik schat het 6 centimeter,iets van dat. 2 merries zaten apart op een klein stukje weide en zo vonden we het.
Aan de merrie niks te zien. Behalve dat haar veulen niet in goede doen was gisterenavond,alsof hij niet had kunnen/mogen drinken. Heel raar.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:34

Pfff Rowan, hoop zo dat je woensdag een goede uitslag krijgt!

Och wat zonde Pretty.. Wat goed dat jullie het gevonden hebben. Wel erg mooi om te zien.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:36

Bedankt dames! Zeer interessant om te zien, hoe triest het ook is! Zo mooi al een echt paardje!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:48

jeetje wat gaat het allemaal lastig dit jaar, merries die niet drachtig worden , hengsten met dood zaad, zieke paardjes, Rowan ik vind het voor jou ook zo rot, harley is echt zo'n leuke hengst
Julie wat akelig , wel mooi dat je het vruchtje gevonden hebt, ziet eruit alsof het er net uit is, alles zit er al aan , zelfs hoefjes, het is echt vreselijk om dit te vinden, ik had zelf vorig jaar een dood veulen van 9 maand, was ook zo rot, staat nog steeds op mijn netvlies ;(