Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:16

Ik stem eigenlijk nooit, maar toevallig dit jaar doelbewust gezocht of het veulen dat ik onderhand gewoon best goed ken erbij stond om er op te stemmen.

En natuurlijk heeft het verschrikkelijke verhaal wat er aan vooraf is gegaan ermee te maken, maar de hoofdreden is toch vooral juist dat omdat ik het veulen elke dag zie en meemaak, ik een beetje verliefd ben geworden op haar relaxte rn tikkeltje brutale karakter + dat ik haar ook nog eens correct gebouwd vind en ze super kan lopen.
Ze gaat zo te zien niet winnen, maar mijn stem heeft ze!

Bij de hengsten vind ik idd de gedoodverfde "winnaar" ook echt het leukst, maar stem er niet op, want die heeft mijn stem niet nodig....

En zo heeft iedereen zijn eigen persoonlijke redenen om wel of niet te stemmen, maakt het toch juist leuk?

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:25

Ik stemde altijd mee, maar dit jaar zal ik alleen voor de merrieveulens stemmen.
Waarom? Omdat iedereen volgensmij kan raden hoe de top 3 eruit gaat zien bij de hengstveulens. Daar zijn ze mijn stem niet voor nodig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 21:30

Goh Nicole, 8 maar bij de hengsten? Voor m'n gevoel waren het er echt veel minder...

Betreft top 3 hengstveulens, ik heb geen flauw idee :n ik weet alleen wie wint, maar dat was al voorspeld voor ie überhaupt geboren was....

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:32

Palmera schreef:
Daphara schreef:
Het aantal reacties dat je krijgt is ook afhankelijk van schrijfstijl en foto's.
Niet per definitie populariteit, want de populaire bokkers waren ooit eens ook gewone bokkers net als jij en gaande weg groeit de populariteit vanwege schrijfstijl, foto's enz. Mensen voelen zich nou eenmaal meer betrokken als ze een goede voorstelling kunnen maken van wat de schrijfster vertelt.

Dus als een bokker geen dure camera en tijd te over heeft voor tig (foto)topics word het sowieso niets?
Foto's zijn een momentopname, ik ga ervan uit dat iedereen de beste foto van zijn/haar veulen heeft geplaatst in het aanmeldingstopic. Er zijn inderdaad enorme verschillen in fotokwaliteit te zien. Maar dat zegt toch niets over het veulen?


Dat zeg ik toch helemaal niet. Mijn post was een reactie op de post van Kabayo.
Kabayo schreef:
... Ik probeer ook de kraamstal 'merries kijken' topic vol te spammen van mijn lieve pony maar krijg ook bijna nooit reacties. Terwijl de populaire bokkers binnen 1 dag 20 paginas hebben. ....


Wat ie iedereen toch mega snel op de tenen getrapt.

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:33

En ik denk dat de 2017 merrie ook al bekend is... zal wel het nichtje van de winnaar van dit jaar zijn. :+

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:33

Haha had niet eens door dat het op mij was gericht

Ik doe mijn best op mijn topic en het een beetje gezellig te maken maar ik ben zo'n beetje de enige die er wat in zet, terwijl mijn pol 210+ stemmen heeft..

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:34

Ik heb ook nog geen idee op wie ik ga stemmen. Maar hopelijk komen er door dit topic meer Bokkers die gaan stemmen om het veulen en niet om de eigenaar die alles op alles zet om zijn/haar veulen populair te maken

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:34

prugelpiet schreef:
Ik stemde altijd mee, maar dit jaar zal ik alleen voor de merrieveulens stemmen.
Waarom? Omdat iedereen volgensmij kan raden hoe de top 3 eruit gaat zien bij de hengstveulens. Daar zijn ze mijn stem niet voor nodig.


Maar dat is toch erg jammer juist? Zijn er geen hengstveulens bij die je leuk vindt? Verdienen die dan je stemmen niet? Of vind je eigenlijk de veulens van wie jij denkt dat ze in de top komen leuk? Hoe dan ook zie ik dan de reden om niet te stemmen niet?

LadyMadonna: 8 merries, 18 hengsten. Vorig jaar waren er 43 merries en 58 hengsten.
(het verschil tussen beide groepen is nu dus kleiner geworden)

Bootsiebob

Berichten: 5546
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:36

Voor mij is het allemaal vrij nieuw, vorig jaar heb ik voor het eerst gestemd en dit jaar dus weer.
Mij lijkt juist, als je géén bekende bokker bent en niet veel topics hebt gemaakt, elke stem die je krijgt een hele eer. Dan zijn mensen echt op jouw veulen gevallen.
De mensen die wel veel topics maken, doen dit heus niet met het oog op de veulenverkiezing. Die doen dat gewoon omdat ze gek zijn op hun veulen.

Maar waarom bij voorbaat al niet meedoen omdat je weet dat andere veulens populairder zijn? Het gaat toch niet alleen om het winnen, maar om het meedoen en elke stem is toch mooi meegenomen?

Het is geen competitie, het is een "gouden veulen" verkiezing en ik vind elk levend dier even waardevol, alle veulens zijn gouden veulens. Daarom zou wat mij betreft elk geboren veulen het verdienen om in het rijtje deelnemers te staan

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:37

KittyDylan schreef:
En ik denk dat de 2017 merrie ook al bekend is... zal wel het nichtje van de winnaar van dit jaar zijn. :+

Kan ik raden op wie je doelt? :)

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:38

Cynthia82 schreef:
KittyDylan schreef:
En ik denk dat de 2017 merrie ook al bekend is... zal wel het nichtje van de winnaar van dit jaar zijn. :+

Kan ik raden op wie je doelt? :)


Dat kan en dat mag :D
Niet dat ik het een probleem vindt hoor. Je hebt leuke paarden! :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:38

Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.


Hahaha oké jij verwoord mijn gedachten erg mooi :')

Maar om deze reden vind ik het ook niet leuk. Mensen kijken niet naar het mooiste veulen maar naar populaire topics/zielige verhalen enz.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:41

KittyDylan schreef:
En ik denk dat de 2017 merrie ook al bekend is... zal wel het nichtje van de winnaar van dit jaar zijn. :+

Kan ik raden op wie je doelt? :)[/quote]

Dat kan en dat mag :D
Niet dat ik het een probleem vindt hoor. Je hebt leuke paarden! :D[/quote]
Leuk dat jij weet dat Fi een merrie krijgt volgend jaar! :D
Weet je de kleur ook al, toevallig? ;) Stiekem wil ik liever een hengstje volgende keer :)

Maar eeh... Créme gaat erg gelijk op met Vie tot nu toe, terwijl Nicole al maanden geen updates heeft geplaatst in haar topic. Dus of het echt zo is dat de Bokkers die het actiefst zijn, de meeste stemmen krijgen, betwijfel ik.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:42

Kabayo schreef:
Haha had niet eens door dat het op mij was gericht

Ik doe mijn best op mijn topic en het een beetje gezellig te maken maar ik ben zo'n beetje de enige die er wat in zet, terwijl mijn pol 210+ stemmen heeft..


Mijn reactie staat recht onder die van jou.
Ik lees nog niet echt veel veulen topics hoor, dus heb werkelijk geen flauw idee waarom je wel of geen reacties krijgt.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:42

Ach ik heb mijn veulen wel opgegeven en gestemd op andere veulens die mij vanaf de foto's aanspreken.
Ik heb niet de illusie dat ze gaat winnen, maar dat hoeft ook niet. Voor mij is ze goud waard.

En ondanks ik geen talloze topics heb gehad word er toch wel op haar gestemd af en toe. En dat vind ik al super!
Niet alleen voor me zelf maar ook voor degene waarvan de hengst was. Mooi eerbetoon ;-)

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:43

xApple schreef:
Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.


Hahaha oké jij verwoord mijn gedachten erg mooi :')

Maar om deze reden vind ik het ook niet leuk. Mensen kijken niet naar het mooiste veulen maar naar populaire topics/zielige verhalen enz.



*voelt zich aangesproken* mijn veulen is in 2004 hengstveulen van het jaar geworden, maar ik spendeer geen 20 uur aan bokt, en volgens mij was hij ook niet lelijk :+

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:44

Tja ik idd ook doordat het al een gelopen strijd is. Toevallig dit jaar bij de merries op de twee populaire gestemd maar puur omdat ik die al volg vanaf de zwangerschap. Bij de hengsten heb ik gekeken naar wie ik leuk vind en die niet zo door je strot heen geduwd worden. Want wat al eerder word gezegd van sommige word je dood gegooid met topics en idd die open ik niet eens meer

Maarja als er dan op fb ook nog reclame word gemaakt via bokt dat de inschrijving is begonnen met een veulen van dit jaar wat meedoet dat vind ik echt slecht en meer denk ik want binnen een paar uur was het verdwenen van fb

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:44

Maar Creme had een moeilijke start dus daar heb je het zielige verhaaltje :P

Het maakt mij verder niet zoveel uit. Ik stem meestal niet op de populaire veulens tenzij ik het veulen echt fantastisch vind. Ik probeer dus op veulens te stemmen die ik echt mooi vind :j

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:45

kiki1976 schreef:
Ach ik heb mijn veulen wel opgegeven en gestemd op andere veulens die mij vanaf de foto's aanspreken.
Ik heb niet de illusie dat ze gaat winnen, maar dat hoeft ook niet. Voor mij is ze goud waard.

En ondanks ik geen talloze topics heb gehad word er toch wel op haar gestemd af en toe. En dat vind ik al super!
Niet alleen voor me zelf maar ook voor degene waarvan de hengst was. Mooi eerbetoon ;-)


T is ook een mooi veulen :j (heb op je gestemd)

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:46

Cynthia82 schreef:
KittyDylan schreef:
En ik denk dat de 2017 merrie ook al bekend is... zal wel het nichtje van de winnaar van dit jaar zijn. :+

Kan ik raden op wie je doelt? :)


Dat kan en dat mag :D
Niet dat ik het een probleem vindt hoor. Je hebt leuke paarden! :D[/quote]
Leuk dat jij weet dat Fi een merrie krijgt volgend jaar! :D
Weet je de kleur ook al, toevallig? ;) Stiekem wil ik liever een hengstje volgende keer :)

Maar eeh... Créme gaat erg gelijk op met Vie tot nu toe, terwijl Nicole al maanden geen updates heeft geplaatst in haar topic. Dus of het echt zo is dat de Bokkers die het actiefst zijn, de meeste stemmen krijgen, betwijfel ik.[/quote]

Hoo oeps _/-\o_ Ik bedoelde het over het algemeen. Mijn fout!

Maar ja, stiekem, héél stiekem zat in mijn hoofd dat Fi een merrie krijgt, omdat jij nu allemaal merries hebt lopen :P
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 30-10-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:46

Caira schreef:
Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is



*voelt zich aangesproken* mijn veulen is in 2004 hengstveulen van het jaar geworden, maar ik spendeer geen 20 uur aan bokt, en volgens mij was hij ook niet lelijk :+


*\o/*
Precies!

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:46

Waarom voel je je dan toch aangesproken, Caira? :+

xAnthea, o ja! :D

Hahaha, KittyDylan!
We gaan zien of je gelijk krijgt volgend jaar :)
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 30-10-16 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Veela

Berichten: 92
Geregistreerd: 01-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:47

Daar zit dus een hoop jaren verschil tussen. :)

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:47

Dank je wel djuulsie ( en iedereen die op haar heeft gestemd)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:48

LadyMadonna schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik vind het hele idee van enkel een foto met naam en geboortedatum wel een goed plan.En dan liefst niet gepost door de eigenaar, maar de inzendingen sturen naar de organisatie ofzo die het in een topic gooit. Dan leggen sommige ook minder snel hetverband met een bokker die tevens eigenaar is. :)
Lekker onpartijdig dus.

Heb je enig idee hoeveel werk dat is? :+ plus dat je dan ook nog bij eigenaren moet gaan checken of ze wel mee wíllen doen

Oeps, beetje verkeerd uitgelegd denk ik. :Y)

Ik denk dat een goede eerste stap is om inzenders te vragen gewoon 2 foto´s te plaaten van de veulens (1 stand of in ieder geval hele veulen erop) en 1 vrije keus. En dan te plaatsen zonder verhalen maar gewoon;

Naam: pietje
Geboortedatum: 01/01/2016
Foto 1
Foto 2

En dan alle inzenders op die manier.

Indien mogelijk zou je kunnen kijken of het een optie is om de inzendingen zeg maar zonder naam van de eigenaar te posten. Ik weet niet of dat überhaupt kan. Maar stel dat ik mijn veulen aanmeld. Dat er een soort verzameltopic is waar alle veulens instaan en waarvan je niet direct ziet dat veulen keessie van bokker gekvanfleur is zegmaar. Tuurlijk weet iedereen als ik een bekende bokker ben dat keessie van mij is, maar toch.. :D