Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 16:47

Als het om "het is een gelopen race" gaat, waarom zijn er dan ook weinig aanmeldingen bij de merries? (Of zit er daar 1 waarvan ik de populariteit heb gemist?)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:48

Tivoli schreef:
speedfiets_2 schreef:
Euhm ben ik de enige die het logisch vind dat de veulens van de populairste topics winnen? immers heeft dan de ts vaak veel reclane voor het veulen gemaakt door veel topics te plaatsen

Maar het gaat toch om het MOOISTE boktveulen?
Niet om het meest gevolgde, populairste of meest bekende veulen?


Waar staat dat het om de MOOISTE gaat?
En dan nog, wat de ene mooi vind, vind de ander weer lelijk. Zoveel rassen, zoveel kleuren, zoveel smaken.

Een veulen die je misschien "kent", al is het alleen via de topics, kan voor jou net wat specialer zijn dan een veulen die je niet via een topic kent en alleen mooi op de foto staat.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:48

GJ9 schreef:
Ik vind het pennygehalte best wel groot geworden. Laatste jaren won er altijd een veulen waar een verhaal aan vast zat, en niet het beste/mooiste veulen.

Vroeger stonden er echt goede foto's op waar je de veulens kon beoordelen, nu zijn het bijna alleen maar foto's van een schattig koppie of een vooraanzicht. Zo kan ik onmogelijk stemmen op het mooiste veulen.
En heeft het ook geen zin om mijn veulen er wel tussen te zetten op de manier waarop ik de verkiezing wel serieus zou nemen.

De sportfokkers doen bijna niet echt meer mee aan de verkiezing omdat het de laatste jaren meer een populariteitsverkiezing is geworden ipv op kwaliteit.


Maar dan zouden wellicht de eisen voor deelname aangescherpt moeten worden? Afhankelijk van wat het doel is van die hele verkiezing.
Kiest men het populairste veulen; tja dan hoeft er weinig te veranderen.
Wordt het een verkiezing om het mooiste of beste veulen moeten er wellicht eisen komen voor het soort foto dat men aanlevert. Maar dan nog; hoe maak je dan een keuze tussen een hoogbenige, sportgefokte kwpn'er en een shetlander?

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:49

LadyMadonna schreef:
Als het om "het is een gelopen race" gaat, waarom zijn er dan ook weinig aanmeldingen bij de merries? (Of zit er daar 1 waarvan ik de populariteit heb gemist?)


Twee zelfs...

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:51

speedfiets_2 schreef:
Euhm ben ik de enige die het logisch vind dat de veulens van de populairste topics winnen? immers heeft dan de ts vaak veel reclane voor het veulen gemaakt door veel topics te plaatsen

:+ nee hoor, dat heb ik ook. Het is opgezet als een populariteits verkiezing, dus winnen de veulens die bekend zijn. Of die er op de foto leuk uitzien.

Als je meer richting een keurings idee wilt dan zal je de regels aan moeten passen: fatsoenlijke standfoto ipv grappige/schattige foto en werken met een cijfer systeem ipv twee favorieten kiezen.
Maar dan loop je tegen de problemen aan dat je een kwpn , mini en trekpaard lastig met elkaar kan vergelijken als je 1 exterieur ideaal kiest.

Ik vind het wel prima Hoe het gaat. Zou zelf uit bijgeloof niet mee doen, zijn iets te veel gouden veulens te vroeg aan hun einde gekomen.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:52

Mijn leasepaard heeft ook een veulen, en ik heb niet eens overwogen om haar in te schrijven. Naar mijn idee heeft de verkiezing namelijk al langer NIETS meer met veulens te maken, maar met de fotografie/schrijf skills van de eigenaar/verzorger, en diens vasthoudendheid om bokt vol te spammen met foto's, verhalen en/of verwijzingen naar hun veulen.

Sommige mensen lijken daarin zo wanhopig dat ik het gewoon vervelend vind om steeds weer hun dieren tegen te komen. Daar doe ik echt niet aan mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:52

Tieneke schreef:
Heb me wel voorgenomen om, net als vorig jaar, te wachten op het bijna-einde van de stemperiode en dan te stemmen op veulens die nog geen stem hebben. Want ik denk dat het best wel een teleurstelling kan zijn als je je veulentje net zo graag ziet, maar je geen enkele stem krijgt. Ik kan het dan niet over mijn hart krijgen om daar niet op te stemmen.


Dit doe ik inderdaad ook. Stemmen op de underdog :D

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:54

Dan heb je effectief iemand bijna op een persoonlijke manier ook een plezier gedaan, zonder dat je die persoon daarom kent of voor de populariteit gaat ook, is best fijn :-)

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:56

Telpeva schreef:
Mijn leasepaard heeft ook een veulen, en ik heb niet eens overwogen om haar in te schrijven. Naar mijn idee heeft de verkiezing namelijk al langer NIETS meer met veulens te maken, maar met de fotografie/schrijf skills van de eigenaar/verzorger, en diens vasthoudendheid om bokt vol te spammen met foto's, verhalen en/of verwijzingen naar hun veulen.

Sommige mensen lijken daarin zo wanhopig dat ik het gewoon vervelend vind om steeds weer hun dieren tegen te komen. Daar doe ik echt niet aan mee.

Daar kan ik me ook iets bij voorstellen. Die mensen worden bijna heilig verklaard... en dan denk ik waarom...

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:59

Ik stem helemaal niet. Vind het ook sneu voor de overige deelnemers dat het blijkbaar een populariteits race is ipv 'wie heeft het leukste/mooiste/liefste..etc veulen'.
Ik volg wel de topics van een van de hengstveulen deelnemers (waarvan mensen nu al denken dat diegene gaat winnen) omdat ik het gezellig vind om te lezen, 't lijken me lieve mensen met leuke paarden, maar dat is voor mij nog geen reden om daar dan speciaal op te gaan stemmen.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:01

Ik geloof persoonlijk niet dat iemand zijn/haar veulen spamt met de intentie om de veulenverkiezing te winnen, maar gewoon uit trots en misschien een tikkeltje tijd te veel. Denken jullie dat wel?

Het blijft ook allemaal zo relatief hoor. Of misschien onderschat ik de impact van het winnen...? :+

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:02

Sunrise_ schreef:
Ik denk dat als je geen zielig verhaal hebt, of niet zoveel topics heb geopend, de kans dat je wint al vrijwel nihil is.



Ik heb niet naar de verhalen gekeken.
Heb alleen de foto's bekeken en heb op de veulens gestemd die mij het meest aanspraken :)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:02

Vind zoveel reacties omtrent de veulenverkiezing ontzettend naar.. Het gaat toch om Bokt-veulen?? Voor mij is hét boktveulen van dit jaar het veulentje waarover meerendeel het hier heeft. Vind bij sommige reacties de afgunst er vanaf druipen... net zoals dat iemand bij het opgeven zei 'geen zielig verhaal, dus ik maak toch geen kans', bah wat flauw, dat mensen dit echt zo serieus nemen.. :n

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 17:04

GJ9 schreef:
De sportfokkers doen bijna niet echt meer mee aan de verkiezing omdat het de laatste jaren meer een populariteitsverkiezing is geworden ipv op kwaliteit.

Dus als het geen sportpaard is is het geen kwaliteit oid? Als je een kwaliteitsbeoordeling wil, moet je naar de keuring, niet naar bokt....

Een zielig verhaal zegt ook niet altijd alles. Had in 2010 een veulen waar we echt voor hebben gevochten, maar wat we uiteindelijk toch in hebben moeten laten slapen toen ze 36 uur oud was. Meen dat ze 4 stemmen had :')

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:04

purny schreef:
Telpeva schreef:
Mijn leasepaard heeft ook een veulen, en ik heb niet eens overwogen om haar in te schrijven. Naar mijn idee heeft de verkiezing namelijk al langer NIETS meer met veulens te maken, maar met de fotografie/schrijf skills van de eigenaar/verzorger, en diens vasthoudendheid om bokt vol te spammen met foto's, verhalen en/of verwijzingen naar hun veulen.

Sommige mensen lijken daarin zo wanhopig dat ik het gewoon vervelend vind om steeds weer hun dieren tegen te komen. Daar doe ik echt niet aan mee.

Daar kan ik me ook iets bij voorstellen. Die mensen worden bijna heilig verklaard... en dan denk ik waarom...


Omdat ze dat volgens de aanhang ook zijn :D .

Hier ook iemand die afwacht en op underdogs stemt puur voor het feit dat ik het sneu vind als iemand helemaal geen stemmen heeft gehad. Al zie ik liever dit soort verkiezingen helemaal verdwijnen. De "PR" die er namelijk door volgt kan behoorlijk vervelend ervaren worden dus. Aantal jaar geleden kreeg ik zelfs pbtjes of ik al gestemd had en of ik dat even wilde doen op veulen x. :')

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:04

Tieneke schreef:
Ik geloof persoonlijk niet dat iemand zijn/haar veulen spamt met de intentie om de veulenverkiezing te winnen, maar gewoon uit trots en misschien een tikkeltje tijd te veel. Denken jullie dat wel?

Het blijft ook allemaal zo relatief hoor. Of misschien onderschat ik de impact van het winnen...? :+


Het is leuk om te zien hoe je veulen het doet qua populariteit maar verder is het een vrij onbelangrijke titel 'gouden bokt veulen 2016', of zit er een enorme geldprijs aan vast waar ik niks van weet? :+
Winnen is niet zo belangrijk, misschien voor de eer?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 17:06

Winnen is niet belangrijk, maar natuurlijk wel leuk als je mee doet, toch? (Anders hoef je überhaupt niet mee te doen)

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:07

LadyMadonna schreef:
Winnen is niet belangrijk, maar natuurlijk wel leuk als je mee doet, toch? (Anders hoef je überhaupt niet mee te doen)

Daarom doen er dus misschien ook minder mensen mee :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:08

miss_lizje schreef:
Omdat ze dat volgens de aanhang ook zijn :D .

Hier ook iemand die afwacht en op underdogs stemt puur voor het feit dat ik het sneu vind als iemand helemaal geen stemmen heeft gehad. Al zie ik liever dit soort verkiezingen helemaal verdwijnen. De "PR" die er namelijk door volgt kan behoorlijk vervelend ervaren worden dus. Aantal jaar geleden kreeg ik zelfs pbtjes of ik al gestemd had en of ik dat even wilde doen op veulen x. :')


Die heb ik ook gehad, of nadat ik had gestemd nog verontwaardigde pbtjes omdat ik niet op iemands veulen heb gestemd :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:09

Cayenne schreef:
Tieneke schreef:
Heb me wel voorgenomen om, net als vorig jaar, te wachten op het bijna-einde van de stemperiode en dan te stemmen op veulens die nog geen stem hebben. Want ik denk dat het best wel een teleurstelling kan zijn als je je veulentje net zo graag ziet, maar je geen enkele stem krijgt. Ik kan het dan niet over mijn hart krijgen om daar niet op te stemmen.


Dit doe ik inderdaad ook. Stemmen op de underdog :D

Als ik stem (vaak verlies ik het topic uit het oog omdat ik net als voorgangers vindt dat er gestemd wordt op die wat de meeste topics heeft. Dat 't beest zo krom als een hoepel is boeit dan niet.) stem ik ook meestal op een underdog (die vaak gewoon veel mooier gebouwd zijn ook.) Maar omdat je toch op voorhand weet wie wint kan het me niet meer boeien. :)
Gebruiken ze nu de pol eigenlijk al? Dan zit je niet met dat gezeur met tellen. :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 17:09

Overigens moet dit wel een verademing zijn voor diegene die de stemmen gaan tellen...
Ik zat een avond op de bank de turven, en dan had ik nog twee bokkers die dat ook deden...
Uiteraard hadden we allemaal een ander resultaat, dus weer opnieuw, en nog een x, en nog een x... :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 17:10

Cayenne schreef:
miss_lizje schreef:
Omdat ze dat volgens de aanhang ook zijn :D .

Hier ook iemand die afwacht en op underdogs stemt puur voor het feit dat ik het sneu vind als iemand helemaal geen stemmen heeft gehad. Al zie ik liever dit soort verkiezingen helemaal verdwijnen. De "PR" die er namelijk door volgt kan behoorlijk vervelend ervaren worden dus. Aantal jaar geleden kreeg ik zelfs pbtjes of ik al gestemd had en of ik dat even wilde doen op veulen x. :')


Die heb ik ook gehad, of nadat ik had gestemd nog verontwaardigde pbtjes omdat ik niet op iemands veulen heb gestemd :+

Zo iemand direct uitsluiten imo :j

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:11

essie_blue schreef:
Vind zoveel reacties omtrent de veulenverkiezing ontzettend naar.. Het gaat toch om Bokt-veulen?? Voor mij is hét boktveulen van dit jaar het veulentje waarover meerendeel het hier heeft. Vind bij sommige reacties de afgunst er vanaf druipen... net zoals dat iemand bij het opgeven zei 'geen zielig verhaal, dus ik maak toch geen kans', bah wat flauw, dat mensen dit echt zo serieus nemen.. :n

Amen _/-\o_

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:11

Het verbaast me trouwens dat er nog niet iemand is geweest die opzettelijk een SA aanmaakt en op de concurrentie stemt om die te laten uitsluiten. Dat zou ik dan weer doen als ik slechtgezind zou zijn hahahaha }:)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 17:13

Kan niet, je moet minimaal een maand lid zijn om te stemmen