[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazy_funky

Berichten: 6190
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:27

ja is ook helemaal niet erg als ze nu niet drachtig blijkt te zijn. dan pakken we haar volgende hengstigheid!

ik denk dat je bedoelt 30 mei de 18 dagen scan? :D anders zijn het wel hele lange 18 dagen haha
spannend!

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:57

:o idd 30 mei

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:25

Klinkt goed jennyk! spannende achttien dagen.

crazy_funky na ja het kan een gouden shot... afwachten dus.
en inderdaad anders de volgende ronde.

DL :(:)

Guillia heeft het snel gefixt... hopelijk nu drachtig.
ook weer spannend.

Marije prachtig rijtje.. hopelijk dat Dynamic en Amy ook nog drachtig te krijgen zijn.

Ik heb vanochtend even contact gehad met mijn dierenarts.
Hij staat morgenvroeg op de stoep.
Vertelde mij dat hij (is een gerenomeerde DA op het gebied van fokken en embriotransplantatie hier) niet gecharmeerd was van een eisprong voor 9 dagen.
Mocht het ei morgen al eraf zijn dan kon hij wel spuiten.
Maar ach dat hoeft van mij niet. Dan wacht ik wel een cyclus.
We zijn nog vroeg.
Ik zou haar nu alleen maar laten dekken omdat het veulen dan dichter op dat van Tenna komt.
Even morgen afwachten dus.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:53

Wij gaan altijd uit van 10 dagen na de geboorte veulenhengstigheid uit. Inderdaad te vroeg na de bevalling is niet wenselijk, zo'n baarmoeder heeft toch even tijd nodig om schoon te worden, ik vind 10 dagen eigenlijk al snel, hihi..

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:24

Hier is Casa waarschijnlijk leeg... Vanmiddag gescand, geen vruchtje gezien, maar ook op de eierstokken gebeurt nog niet veel. Nu zaten we vandaag op 14 dagen, dus we gaan woensdag of donderdag nog eens kijken...

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:11

Nog niet wanhopen Saffier,het kan nog hé!

Jeskim gefeliciteerd *\o/*

DL :(:)

crazy_funky je weet het maar nooit,is toch vers sperma en dat leeft langer,succes!

Jenny en nu wachten maar!

Essiesilly succes!

Tjinta hopelijk zijn jullie nog op tijd,succes!

Hier wil er ook geen van de 2 merries die bevallen is hengstig worden -O- De veulens (1 toch,de ander is overleden maar ze scheelden maar 3 dagen) zijn inmiddels ruim een maand oud,het zou er toch aan moeten komen nu. Ik heb bewust niet gedekt in de veulenhengstigheid,maar zelfs die heb ik nooit gespot. Met dat slecht weer ook toen..
Ons zwartbonte merrietje wat we gedekt hebben 3 weken terug is nog niet terug hengstig geworden,dus hopelijk is dat een kandidaat om gescand te worden in het najaar. :)

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:55

Jeskim schreef:
Wij gaan altijd uit van 10 dagen na de geboorte veulenhengstigheid uit. Inderdaad te vroeg na de bevalling is niet wenselijk, zo'n baarmoeder heeft toch even tijd nodig om schoon te worden, ik vind 10 dagen eigenlijk al snel, hihi..

ben ik met je eens! ook met je da tjinta!

maar mijn merrie is later uitgerekend dus breng ik met veulenhengstigheid weg als ze wel schoon is gaat ze er bij anders niet ;) en wacht is een cyclus

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31320
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:44

Elianne is ook drachtig gescand! En Wusiena ook nog steeds goed, vandaag op 31 dagen nog een keer gescand en kloppend hartje gezien :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:47

Gefeliciteerd Nicole en joyce natuurlijk :)

Pretty die verdomde mini's!! Grrr :P ik zat net te lezen op paardendrogist en misschien ga ik provarium breeding proberen bij empty.. Is voor lastige merries tijdens hengstigheid maar ook die lang hengstigzijn en slecht op pakken.. Als ze deze maand niet pakt dan ga ik dat doen.. kost 20,- voor 100 dagen..

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:48

Nicole en Joyce gefeliciteerd!
Pretty, ik weet het, ik heb ook zoiets van we zien het woensdag of donderdag wel. En anders nieuwe ronde nieuwe kansen.
En jij wellicht een drachtige! Nou de andere twee nog hengstig worden.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:04

Saffier dat zou zonde zijn..
Haha druk bij ons volgend jaar in maart

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:09

gefeliciteerd Joyce en Nicole!!! Jaaa dat wordt flink druk bij jullie :D

Saffier inderdaad,komt vast wel goed met Casa :j

DL valt reuze mee voor die prijs toch! Hoop dat het goedkomt!
Die merrie die ik dus verleden jaar had,die zo lang hengstig bleef,en toch drachtig gescand werd einde seizoen,bleek nu dus toch leeg. Wellicht was de foetus die ze zagen op de scan toen al dood,want die bewoog niet en was eerder klein,een soort van mummy'tje ofzo. Zal dan toch zijn dat er iets niet goed zat. In elk geval,deze merrie hoeft nooit meer te fokken bij het adresje waar ze verkocht is. Ze staat nu bij ons ook al weer meer dan een week te plassen naar de hengst aan de andere kant van de omheining.
Voor zulk een merrie zou iets met progesteron ofzo dus ook wel nuttig geweest zijn. :j

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:44

Nicole en Joyce gefeliciteerd... dat wordt een leuke tijd 3 in 2 weken.
leg met een beetje pech de lucifersstokjes maar vast klaar... maar wat heerlijk... die spanning is ook wel weer heel erg leuk.
Halsteralarm erbij? of een tentje naast de bevallingswei.

Saffier jammer, maar 14 dagen zou ook misschien nog te vroeg kunnen zijn mede omdat er nog niks op de eierstokken te zien was.
*wishfull thinking*!!

Hier was er bij Cantate helemaal niks te zien, geen leeg geel lichaam, geen follikel.
Wel hengstig maar zonder follikel.
Wel was de baarmoeder nog te groot, moet nog veel meer krimpen.
Gewoon de veulenhengstigheid overslaan dus.

DL ik heb daar helemaal geen verstand van, maar 20 euro kun je er altijd wel aan spenderen toch?
is de moeite van het proberen wel waard.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:53

Inderdaad voor 20,- kan ik het altijd proberen.. Nu moet ik zeggen dat coco(de hengst) er ook niet opkruipt nu.. Ik weet natuurlijk niet wat hij doet als ze echt hengstig is omdat hij er de gehele tijd bij staat... Maar er staan er hier een paar hengstig te wezen als een gek.. en dat doet zei toch echt niet.. Had al het idee ze daarbij te zetten in de hoop dat ze ook hengstig word :P

Maar omdat we met ons hele paardenbestand aan het rommelen zijn en de beste keuzes aan het maken zijn worden nu alleen voor vast gedekt Empty en Cherry Rose(die is vandaag hengstig geworden) en voor de rest is nog niks definitiefs of het blijft.. (ja Fewie maar die is nog dragend :P )

Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:33

Jpyce en Nicole, gezellige drukke babyboel bij jullie volgend jaar! :)

Saffier, jammer... Maar... het kan nog, zoals Tjinta zegt.

Tjinta, dan nog maar even geduld hebben, het is niet anders..

DL, ik zou het ook maar proberen. Hopelijk werkt het!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:51

Misschien niet in de wei als t t koud is.. Brr dan op stal hebben we een redelijke (bevallings) stal, dus kan altijd..
Ik denk dat ik in maart maar 2 weken vrij neem, maar 2 maidens dus je weet nooit

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:38

nicole en joyce gefeliciteerd! Goed jaar bij jullie, alles in 1x drachtig toch?

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:20

Ja, alles drachtig van maar 1 rietje haha

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31320
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:48

Joyceee86 schreef:
Misschien niet in de wei als t t koud is.. Brr dan op stal hebben we een redelijke (bevallings) stal, dus kan altijd..
Ik denk dat ik in maart maar 2 weken vrij neem, maar 2 maidens dus je weet nooit


Wordt alleen nog de vraag in welke volgorde ze daar dan in moeten :D

Ik hoop op net zulk goed weer als dit jaar, lekker samen in de wei en Poon als eerste, dat zou ideaal zijn :)

Al_Zawraa

Berichten: 2356
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:39

Nicole en Joyce gefeliciteerd!

Hier wordt Aziza morgen geïnsemineerd, ze is enorm hengstig en heb er wel een goed gevoel bij, nu maar hopen dat alles weer goed verloopt met het hier krijgen van het sperma.. Het is vandaag al verstuurd (moet uit Zuid-Oost Duitsland komen), dus hoop dat het er morgen aan het eind van de middag is.

Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:53

Spannend, AZ, succes morgen!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:54

Spannend AZ!!

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:47

Joyce en Nicole gefeliciteerd met de 3e drachtige dame!! Super zeg, en lekker dicht bijelkaar!!

DL, lastig hoor met Empty!! Maar voor 20 euro valt het te proberen ;-) Ik duim dat ze snel drachtig wordt!!

Tjinta, wordt bij jou dus nog ff wachten... Naja zoals je zelf al zegt, het is nog vroeg in het seizoen ;-)

AZ spannend!! Ik duim dat alles goed verloopt en je Aziza mooi drachtig krijgt ;-)

Guillsje is weer fijn thuis *\o/* Ze had de kleine hummels nog niet gezien en keek dus vandaag haar ogen uit in de wei... Als andere paaren bij het draad naar de beebjes kwamen kijken werden ze door Guils vakkundig weggewerkt... Moederinstinct??? Al met al kwam ze superlief voor haar dinnetjes op <3, alleen zij en Tommie mochten bij het draad (van haar) We willen haar rond de 27ste of 28ste laten scannen :D

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:06

leuk dat ze weer thuis is BL! En grappig is dat toch om te zien hé,sommige merries mogen alles met de veulens,andere worden vakkundig weggewerkt,ieder heeft zn privéleges,ook hier is dat zo.

DL ik ben benieuwd hoe het zal aflopen met Empty!

Tjinta pech dus,maar ach,dan heeft ze ook wat langer tijd om te herstellen,en het wilt niet zeggen dat de veulens niet dicht opeen kunnen liggen!

AZ spannend zeg,dat rietje moet ook een lange weg afleggen zeg!

Ik heb tevroeg gejuichd,ik zei 's avonds nog tegen schoonma dat ons kleine zwartbontje niet hengstig geworden is dit weekend,haal ik ze binnen,plast ze naar de hengst -O- Nog niet drachtig dus. Ik heb ze gelijk weer laten dekken,uit de hand. Die lange hengstigheden zijn dus echt voor niks goed. We zien wel hoe het afloopt,hier nog niks drachtig dus.

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:39

Joh het wordt onze nieuwe slogan... seizoen is nog lang genoeg...
Hihi behalve voor Joyce en Nicole die hebben er al 3.

ik kreeg vandaag de rekening voor het insemineren en dergelijke van Tenna... :oo
Ben blij dat ik daar in een ronde mee klaar was.
En ook dat ik dus nu hier woon, de DA is hier in Duitsland echt heeeel veel goedkoper.

AZ Spannend ik duim voor je... sperma helemaal uit Zuid Duitsland dik anderhalve dag onderweg.
hoe doen ze dat dan? is het vers of diepvries?

Fijn dat Guillia weer thuis is en zich ook fijn voelt.