Zeno op weg naar huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:23

Pipo schreef:
Ik vind dit ook wat overdreven...........misschien bedoelt hij het wel opbouwend:? Niet gelijk van het slechtste van de mens uitgaan he!



Hoe weet jij dat het een hij is Verward
Zijn (dus blijkbaar) tweede reactie is niet bepaald opbouwend te noemen, dus dat heeft weinig met het slechtse van de mens uitgaan te maken lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:25

Een zij vind ik ook goed hoor Haha!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:26

Pipo schreef:
Een zij vind ik ook goed hoor Haha!


Oh ik dacht al: jij weet meer! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:27

ThePast03 schreef:
Oh ik dacht al: jij weet meer! Haha!


Nee werkelijk geen idee! Ook niet zo spannend vind je wel?

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:28

Ik vind het een heel mooi veulen,Sarabande
Waar is hij naar toe?Welke opfok bedoel ik dus.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 23:37

Kimmes schreef:
Ik vind het een heel mooi veulen,Sarabande
Waar is hij naar toe?Welke opfok bedoel ik dus.


Dat moet je aan Suzanne vragen, het is haar veulen, zij heeft hem gefokt, ik heb hem alleen maar verzorgd.

Maar ik kan rustig slapen nu ik weet dat ie op een goede plek staat. Moeder staat heel blij met Uck te neuzelen, heeft helemaal niet geroepen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:41

Ik kan niet beoordelen of het een correct veulen is Knipoog , ik kan alleen maar zeggen dat ik het een schattig, mooi ding vind OK dan! !

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:24

Maar daar gaat het toch niet om/over, we beoordelen toch helemaal geen veulen!? Verward
Zijn enkele leuke foto's van een veulen wat wordt opgehaald, op de foto's staat hij net in een bepaalde positie en dat kan behoorlijk vertekenen!
Dat komt zo vaak voor....ik denk ook wel eens bij foto's van mijn eigen paarden, dat het niet klopt met de werkelijkheid hoe ze daar op staan!

Dus ik snap het "commentaar" eerlijk gezegd niet!

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:04

Stephany schreef:
Maar daar gaat het toch niet om/over, we beoordelen toch helemaal geen veulen!? Verward
Zijn enkele leuke foto's van een veulen wat wordt opgehaald, op de foto's staat hij net in een bepaalde positie en dat kan behoorlijk vertekenen!
Dat komt zo vaak voor....ik denk ook wel eens bij foto's van mijn eigen paarden, dat het niet klopt met de werkelijkheid hoe ze daar op staan!

Dus ik snap het "commentaar" eerlijk gezegd niet!


Nee, en ik snap jullie niet. Wat een ophef over twee woorden..al vind ik de hals iets onderontwikkeld ( hals en onderontwikkeld ). Ik heb dan te lang in de dierentuin gestaan, moet me dan maar eens voor gaan stellen, Ik zit dan te spuien over andermans paard ( kunstig via foto`s ), Ik zit de hals af te katten, er moeten zelfs een paar bijzetteugeltjes aan te pas komen, Ik moet me maar eens voor gaan stellen en de vraag reist of ik een Hij of een Zij ben, wat dan overigens, omdat ik blijkbaar zo`n raar iemand ben, al helemaal niet meer "spannend" is Verward En zo zijn er nog zat dingen te noemen die er over de nieuwe "Thee" geschreven zijn Bloos!

En dan ook nog zelf toe gaan geven dat het inderdaad zo is dat het op de foto lijkt alsof de hals wat te ielig is ( maar goed dat ligt dan weer puur aan de foto?) dus jullie zien schijnbaar zelf ook heel goed wat er bedoeld word en dan gaan jullie niet uit van het slechtste van de mens Verward
Wie maakt die ophef hier nou eigenlijk? Ook in het andere topic heb ik duidelijk aangeven dat het mij geen toeval lijkt en daardoor benieuwd ben naar de mening van de smid en ook dat was goed bedoelt.

Het lijkt mij dus verstandiger dat een ieder zichzelf maar eens eerlijk de spiegel voor houd en bij zichzelf te rade gaat waarom men zich zo geraakt voelt en direct de neiging heeft om de nieuwe "Thee" maar eens even aan te gaan pakken met z`n allen.

En dat terwijl "Thee" nog de waarheid spreekt ook! Ik weet dat jullie het niet horen willen maar de hals lijkt op de foto inderdaad onderontwikkeld en te ielig. En ik blijf erbij dat ik het geen toeval vind dat bij Leonoor`s veulen de stand van de hoeven "toevallig" en enkel en alleen op de foto`s afwijkend lijken. En dan vinden jullie mij maar een, ja vul zelf maar in, maar ik denk dat dat meer over jullie zegt dan over mij.
En ik zit hier niet te tikken omdat ik andermans veulen even lekker af wil kraken integendeel! Ik heb aangeven dat ik het een mooi veulen vind en bij Leonoor was het ook enkel en alleen goed bedoelt.

Maar daar schijnen we blijkbaar niet tegen te kunnen met z`n allen dus ik ben benieuwd, welke bak stront komt er nu weer Verward

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:14

mooi paardje hoor!!!
en wat een uitstraling!!! Tong uitsteken Tong uitsteken

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:15

Hij lijkt precies op zijn mama ! Wat een lieverd , hij ziet er goed uit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:17

Sja, we weten inmiddels dat je voor de mensen met de beste bedoelingen nog het meest moet oppassen.
Thee, het is leuk dat je het goed bedoelt, maar wat is precies je bedoeling met je kritiek???
Wat fok je zelf???

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:26

Thee, hoe denk je dat zulke binnenkomers zullen vallen?

Stel je eens voor dat je als totale vreemde op een feestje de kamer in loopt (tenminste, niemand (her)kent jou...) en je spreekt zomaar iemand aan met de mededeling, ik vind je auto niet mooi.
Doe dat een paar keer en de mensen daar gaan je steeds leuker vinden

Zo ook op bokt.
Je hoeft heus niet te gaan slijmen met iedereen maar om in je eerste brichten alleen commentaar te gaan leveren, geeft niet zo'n leuke binnenkomst.
Beetje sociale vaardigheden zijn ook op bokt gewenst.
En anders krijg je op hetzelfde nivo reactie terug...

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:37

Lovely schreef:
Sja, we weten inmiddels dat je voor de mensen met de beste bedoelingen nog het meest moet oppassen.
Thee, het is leuk dat je het goed bedoelt, maar wat is precies je bedoeling met je kritiek???
Wat fok je zelf???


elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:54

Thee schreef:
Nee, en ik snap jullie niet. Wat een ophef over twee woorden..al vind ik de hals iets onderontwikkeld ( hals en onderontwikkeld ). Ik heb dan te lang in de dierentuin gestaan, moet me dan maar eens voor gaan stellen, Ik zit dan te spuien over andermans paard ( kunstig via foto`s ), Ik zit de hals af te katten, er moeten zelfs een paar bijzetteugeltjes aan te pas komen, Ik moet me maar eens voor gaan stellen en de vraag reist of ik een Hij of een Zij ben, wat dan overigens, omdat ik blijkbaar zo`n raar iemand ben, al helemaal niet meer "spannend" is Verward En zo zijn er nog zat dingen te noemen die er over de nieuwe "Thee" geschreven zijn Bloos!

En dan ook nog zelf toe gaan geven dat het inderdaad zo is dat het op de foto lijkt alsof de hals wat te ielig is ( maar goed dat ligt dan weer puur aan de foto?) dus jullie zien schijnbaar zelf ook heel goed wat er bedoeld word en dan gaan jullie niet uit van het slechtste van de mens Verward
Wie maakt die ophef hier nou eigenlijk? Ook in het andere topic heb ik duidelijk aangeven dat het mij geen toeval lijkt en daardoor benieuwd ben naar de mening van de smid en ook dat was goed bedoelt.

Het lijkt mij dus verstandiger dat een ieder zichzelf maar eens eerlijk de spiegel voor houd en bij zichzelf te rade gaat waarom men zich zo geraakt voelt en direct de neiging heeft om de nieuwe "Thee" maar eens even aan te gaan pakken met z`n allen.

En dat terwijl "Thee" nog de waarheid spreekt ook! Ik weet dat jullie het niet horen willen maar de hals lijkt op de foto inderdaad onderontwikkeld en te ielig. En ik blijf erbij dat ik het geen toeval vind dat bij Leonoor`s veulen de stand van de hoeven "toevallig" en enkel en alleen op de foto`s afwijkend lijken. En dan vinden jullie mij maar een, ja vul zelf maar in, maar ik denk dat dat meer over jullie zegt dan over mij.
En ik zit hier niet te tikken omdat ik andermans veulen even lekker af wil kraken integendeel! Ik heb aangeven dat ik het een mooi veulen vind en bij Leonoor was het ook enkel en alleen goed bedoelt.

Maar daar schijnen we blijkbaar niet tegen te kunnen met z`n allen dus ik ben benieuwd, welke bak stront komt er nu weer Verward



Gewoon een beetje respect voor elkaar het is hier heel gezellig maar de kraamstal is vooral om gezellig te praten over je merrie en veulens !
Natuurlijk mag je je mening geven maar misschien kun je dat beter op FA doen(Gaat over fokkerij en afstammeling)
Jou beschrijving over hoe je je nu voelt is hetzelfde als hoe het op sarabande (en ons)overkwam toen je over de hals van het veulen begon.

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:59

MarijeR schreef:
Thee, hoe denk je dat zulke binnenkomers zullen vallen?

Stel je eens voor dat je als totale vreemde op een feestje de kamer in loopt (tenminste, niemand (her)kent jou...) en je spreekt zomaar iemand aan met de mededeling, ik vind je auto niet mooi.
Doe dat een paar keer en de mensen daar gaan je steeds leuker vinden

Zo ook op bokt.
Je hoeft heus niet te gaan slijmen met iedereen maar om in je eerste brichten alleen commentaar te gaan leveren, geeft niet zo'n leuke binnenkomst.
Beetje sociale vaardigheden zijn ook op bokt gewenst.
En anders krijg je op hetzelfde nivo reactie terug...



Hetzelfde nivo? Nee hoor, we spreken hier over een heel ander niveau.

En stel je eens voor dat ik inderdaad op een feestje binnenkom en niemand kent mij en dan ga ik roepen dat ik een auto niet mooi vind, tja..dat zou inderdaad een rare binnenkomer zijn.
Maar wat zou er gebeuren als ik zeg wat een mooie auto maar zonde van die deuk? Tja, en dan mankeert er volgens jou schijnbaar duidelijk iets aan mijn sociale vaardigheden en dan zou niemand mij meer mogen?
Rare gewenste sociale vaardigheden wil je van mij. Als er een deuk in de auto zit zit er een deuk in, punt uit. En nog gekker word het als iedereen de deuk ziet maar je mag er niks over zeggen.
Laat me raden ook een goed vriendinnetje van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:05

Thee, wel eens bij stil gestaan dat je niks zegt? Niet elke foto is bedoeld om commentaar op te leveren.
Ja, ik ben een goed vriendinnetje van de eigenaar van dit paard.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:07

MarijeR schreef:
Thee, hoe denk je dat zulke binnenkomers zullen vallen?

Stel je eens voor dat je als totale vreemde op een feestje de kamer in loopt (tenminste, niemand (her)kent jou...) en je spreekt zomaar iemand aan met de mededeling, ik vind je auto niet mooi.
Doe dat een paar keer en de mensen daar gaan je steeds leuker vinden

Zo ook op bokt.
Je hoeft heus niet te gaan slijmen met iedereen maar om in je eerste brichten alleen commentaar te gaan leveren, geeft niet zo'n leuke binnenkomst.
Beetje sociale vaardigheden zijn ook op bokt gewenst.
En anders krijg je op hetzelfde nivo reactie terug...


Mis ik nu iets? Verward
Volgens mij heeft Thee helemaal niet van die rare dingen gezegd. Enkel haar/zijn mening. En dat mag toch als er foto's geplaatst worden?
Niet iedereen is toch verplicht om alles maar mooi en even leuk, goed, lief enz. te vinden?
Ben je alleen welkom als nieuwe bokker als je eerst alles maar leuk moet vinden?

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:08

Wat al eerder gezegd werd, is dat FA meer bedoeld is om het te bekijken van het fokproduct. De kraamstal is om lekker te keuvelen over de nieuwe aanwinsten van dit jaar.

En dan ben ik net zoals Lovely erg nieuwsgierig naar je eigen fok...

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:15

Thee zegt toch dat ze het een mooi veulen vind? Maar heeft een eigen mening over de hals. Soit, dat maakt toch niets uit?
Tjonge jonge, wat een drukte om niets zeg!

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:16

hoera schreef:
Jou beschrijving over hoe je je nu voelt is hetzelfde als hoe het op sarabande (en ons)overkwam toen je over de hals van het veulen begon.


En dit is dus de kern waar het hier over gaat Jij hebt tenminste het lef om daar eerlijk voor uit te komen OK dan! Ik schijn jullie dus gekwetst te hebben. Mag ik het dan ook raar vinden dat dat zo is? Ik heb alleen gezegd dat ik de hals onderontwikkeld vond, moet dat dan zulke reaktie `s opwekken Verward
Nou, bij deze dan voor iedereen die zich gekwetst voelt dat is never nooit niet mijn bedoeling geweest. Al blijf ik het raar vinden dat jullie je zo snel aangevallen voelen en dat was dus niet mijn bedoeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:18

Maar dan heb ik ook nog een vraagje: waarom voel je je geroepen om je mening te geven over dit veulen? Niemand heeft erom gevraagd en dit topic nodigt ook niet uit tot kritiek, dus vanwaar jouw ongevraagde input???

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:22

Ik geloof dat je het begrijpt, dit heeft niets met lef te maken wij zijn allemaal gezellige bokkers.

Ik zou zeggen we laten het hierbij ik denk dat iedereen zijn zegje wel gedaan heeft!
Ik stel voor dat we opnieuw beginnen! Knipoog

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:25

en het topic ontopic houden (wat grotendeels mijn schuld is), mijn excuses daarvoor
de rest kan eventueel wel per pb.

maaruh Thee, denk niet dat er veel mensen zijn die zo snel op bokt bekend zijn na binnenkomst, haha

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 11:33

Thee schreef:
En dat terwijl "Thee" nog de waarheid spreekt ook! Ik weet dat jullie het niet horen willen maar de hals lijkt op de foto inderdaad onderontwikkeld en te ielig.


Het is niet mijn veulen. Het is wel bij geboren en gegroeid. Dat laatste vooral na een heel slechte start. Daar ben ik voor mijzelf en Suzanne heel blij mee. Ik had eerst ook kritiek op Zeno, maar hij heeft zich wonderbaarlijk goed ontwikkeld.

In een week zijn hier een veulenschetser, een dierenarts en een hoefsmid die niet alleen bij heel veel grote sportmensen komt, maar ook zelf fokt en b.v. Jo Rutten als klant heeft.
Die waren allemaal, onafhankelijk van elkaar, zeer onder de indruk van Zeno, van zijn bouw, mooie lengte in lijf en hals.

Ik fok al meer dan dertig jaar en zie heel wat veulens voorbij komen ieder jaar. Ik denk dat ik een aardige kijk heb op een veulen. Als de hals nog langer zou zijn zou hij mismaakt worden. Zeno heeft een hals die velen voor hun paard zouden wensen.

Dus je kan wel boos worden over het feit dat je kritiek niet wordt geaccepteerd, maar die kritiek bewijst ook heel duidelijk jouw volkomen onkunde.

Dus laat maar eens zien door middel van foto's van, liefst eigen paarden/veulens, wat jij het beter vindt.