Cioccolato schreef:Haha ik scan op dag 7. Dit jaar is er toen 1 op dag 8 geinsemineerd geloof ik maar daarna nog n keer want t ei bleef plakkenen drachtig
De ander was op dag 6 al gesprongen
Die scan ik maandag weer en dan kijken of er wat opstart of hengstig spuiten.
goldenarrow schreef:Cioccolato schreef:Haha ik scan op dag 7. Dit jaar is er toen 1 op dag 8 geinsemineerd geloof ik maar daarna nog n keer want t ei bleef plakkenen drachtig
De ander was op dag 6 al gesprongen
Die scan ik maandag weer en dan kijken of er wat opstart of hengstig spuiten.
Een ei wat eerder springt dan dag 8 geeft vaak geen dracht, simpelweg omdat de baarmoeder er dan nog niet klaar voor is, daarom heeft eerder scannen ook geen nut. Wij doen de eerste scan op dag 8, maar meestal ovuleren ze op dag 9 of 10.
Balou_k schreef:Ze is vandaag weer geïnsemineerd, ik was er zelf niet bij ik ben (thuis) aan het werk. Mijn man was erbij.
Nu hopen dat het ei er nog zat en nu springt.
Ze zit vandaag op dag 18 na de vorige eisprong. Maar het ei was gisteren al 5,1.
Cioccolato schreef:goldenarrow schreef:
Een ei wat eerder springt dan dag 8 geeft vaak geen dracht, simpelweg omdat de baarmoeder er dan nog niet klaar voor is, daarom heeft eerder scannen ook geen nut. Wij doen de eerste scan op dag 8, maar meestal ovuleren ze op dag 9 of 10.
Tja. Ik wil het wel weten dus ik scan standaard op dag 7. Kan ik op 8 al insemineren als nodig is, die rand kans wil ik wel pakken dan. En anders heb ik mooi de planning in beeld.
Knolselder schreef:Nieky, ik heb lang uitgesteld om een definitieve beslissing te nemen over Suus. Ze is namelijk mijn hartepaardje. Zelf gefokt, mijn eerste kampioen, bloedmooi en vreselijk lief.
Maar ineens ging het heel snel. Ik kwam mensen tegen die zoiets zoeken. Vooral om mee te gaan mennen. Misschien nog een veulentje of 2. Op een eiland, zonder wolven. Dat is ook wel prettig de dag van vandaag met die minipaarden.
Wat ze beschreven klonk heel goed en het waren ook hele aangename mensen. Dus met een zeer klein hartje is ze normaal gesproken verkocht. Voor mezelf ben ik niet echt blij, maar ik denk dat Suus daar gaat krijgen wat ik haar wil gunnen. En als ze ooit weg zou moeten, hebben we normaal eerste keus. Dat gaat een potje janken worden in oktober.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers