Na een paar uur, toen het veulen stond, dronk en ontlasting heeft had sloeg de merrie compleet om. Zodra je naar het veulen of haar kijkt slaat ze al of vliegt ze met der oren plat in der nek en ontblote tanden op je af. Ze valt echt aan.
We hebben wij de geboorte niet stil gestaan dat het handig was geweest om een halster om te doen. Dom, i know. Het veulen is voor ons (zowel merrie als ik zelf) het eerste veulen. Ze staat samen met veulen op stal.
Voor dat het veulen er was, was de merrie super braaf. De merrie is wel een dominant type maar met duidelijke grenzen was het een lief beest.
Op het moment is ze dus een behoorlijk duiveltje, super goed moedergedrag maar iets minder praktisch voor ons. Vanmorgen heb ik een hele poos in de deur opening gestaan en duidelijk aangegeven dat ze echt niet mag dreigen. Dit heeft ze accepteert en vindt dit nu ook goed. Echter zodra ik een halter vast heb vliegt ze me weer aan.
Hebben jullie hier ervaring mee en misschien tips voor ?
Ik snap dat het heel vroeg is en de merrie nog moet wennen aan der eigen kind en vol zit met hormonen. Echter hoop ik dat het zeer hoge pittbull gehalte wel afneemt.
Op het moment loop ik er dus tegen aan dat we de merrie niet kunnen benaderen en geen halster om kunnen doen. Graag zou ik ze dagelijks buiten willen zetten.
Meer informatie:
De merrie is al 6 jaar in mijn bezit. De merrie is een grote kwpn'er van 10 jaar oud. Het veulen is heel nieuwsgierig en heb ik al een paar betrapt met zijn hoofdje over de stal deur als moeders niet kijkt.