Ik meld mij ook op dit topic
Ben toch op zoek naar contact met lotgenoten. Mijn KWPN merrie (RicoxHavidoff)laten insmeren op 18 juni 21. De hengst is comm's forest Dille, New forest. Een bijzondere keuze, mijn merrie is 174 hoog en Dille 131 hoog. We hopen op een grote Pony voor mijn zoontje en ons zelf. June is 7 en dit wordt haar eerste veulen, voor ons ook. June zit 17 mei op 335 dagen dracht. Ze staat met een doorgewinterde onderdanige gepensioneerde fokmerrie op de wei op de pensionstal waar we staan. Stal vind ze maar niets en sloopt rustig de deur eruit. In de winter staat ze 24/7 buiten met schuilstal. Vandaar de keuze voor de wei, waar ze heel rustig staat.
De uiers worden met de dag voller, kon vandaag de spieren langs de staart flink indrukken. Ze ligt niet meer en rust enkel nog staand. Ik heb een birth alarm aan het halster en er staat een camera op de wei. Vervelende is dat ik 20 minuten van stal woon. Bij tekenen dat het nadert ga ik daar slapen.
Ze is nog heel fit, heeft ook geen enorme buik ( hopelijk goed gegokt en een ponyveulen ). Ik temperatuur haar iedere dag, observeer haar gedrag, loop haar lichamelijk langs en wordt minimaal 1 keer per nacht gebeld met loos alarm door de geboortemelder( denk krabben aan der buik, vanwege insecten, zwiept veel met der staart, zie ik overigens alle paarden doen op het camera beeld), als ik kijk nu gebeld te zijn, staat ze rustig te dutten.
Ben vanaf donderdag vrij van werk voor de rest van de maand.
Kan ik nog meer doen ? Het houdt je flink bezig zeg
Laatst bijgewerkt door Estherdra op 03-05-22 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt