Natuurlijk is het niet de verstandigste beslissing om een pony te kopen die op dat moment al 19 jaar was, maar ik wist het zeker, haar wilde ik. Inmiddels is ze bijna 23 jaar en tja.. de kwaaltjes beginnen zo nu en dan te komen. Ze liep niet lekker meer, dus werd mevrouw niet meer bereden. Heerlijk tutten werd nog wel gedaan! Dagelijks lekker poetsen, wandelen en spelen in de bak. Het zat me alleen toch niet lekker dat ze zo liep, en ik wilde zekerheid. Vandaar; op naar de kliniek voor een kreupelheidsonderzoek met de bijbehorende rontgenfoto's.
! De pony ziet er inderdaad qua vacht niet fantastisch uit. Een beetje een mislukte appaloosa, terwijl het toch echt een rasechte New Forest is. Ze is geschoren omdat ze vrij extreem regenschurft had. Dit is inmiddels wel over, maar op de plaatsen waar de plekken zaten groeit het haar nu sneller terug, vandaar het vreemde patroon

Nog op stal; Eerst Perdy nog even in de bak laten wandelen en toen ingepakt voor het trailerritje. Zonder aarzelen liep ze de trailer op, mijn dappere meisje

Net uitgeladen en toch een beetje gezweet op de trailer.

Maar even wandelen om haar warm te houden tot we aan de beurt zijn dan!

Even voelen..

Stukje draven..

Even wachten terwijl een ander paardje ge-ent wordt..

Buigproef linksvoor..

Buigproef rechtsvoor..
Filmpje : http://download.yousendit.com/4D00703F24122EDA
Het wegdraven

Longeren op het zachte..

Galopje..

Drafje de andere kant op..
Filmpje: http://download.yousendit.com/F285326716FC9B60
Longeren op het harde..

Naar binnen voor foto's..

Klei in beide voorhoeven doen..

En afwachten maar!
Het uiteindelijke oordeel van de dierenarts: ' Ik zou willen dat de benen van alle oudjes die hier kwamen er zo uitzagen. Haar benen zien er nauwelijks beter uit als dat ze werd geboren. ' Er was niet eens artrose in haar voorbenen te zien

Ik moet het in de gaten houden, en mocht het zich weer voordoen en aanhouden raadde hij aan het op film te zetten zodat hij in ieder geval op die manier kan zien om welk been het precies gaat.
Al met al goed nieuws dus, aangezien ik vreesde dat mijn meisje wel eens aan het einde van haar latijn kon zijn