Casteratie Mexx

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:42

wel goed dat hij gecastreerd is nu word hij vast rustiger.
wat kost het eigenlijk om een shet te laten castreren?
en vanaf welke leeftijd kan het?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:03

Ik snap alleen niet waar al dat bloed vandaan komt...het druppelt toch nog op die foto?!
Het casteren is afhankelijk van het gewicht van je pony....en wat het kost, verschilt per kliniek en dierenartsenpraktijk.
Ligt er ook aan hoe je het wilt laten doen: op de kliniek of gewoon bij de wei/stal.

Hij heeft toch zeker pijnstillers gekregen voor door het voer, dus veel pijn zal ie dan niet hebben.
Hopelijk gaat het niet zwellen....anders even koelen!

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:31

hij bloed wel erg hoor bij onze pony die vorige week is gecastreerd was dat helemaal niet
maar is ie er verder goed boven op gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:22

zielig is ie he Ach gut

Anke ik heb ind pijnstillers en antibiotica gekregen voor nog een aantal dagen

Dat bloeden is heel normaal, dat komt vooral van het vlies wat rond de ballen zat... en kan nog wel een paar dagen nog druppelen... ga hem zo eerst eens even opzoeken en hem zijn pijnstillers geven

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:55

arme mexx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:00

mexxje is al zo zielig niet meer hij was weer behoorlijk de hengst aan het uithangen (tja hij heeft t zelf nog niet door Knipoog ) toen we naar de slang liepen om het hele zootje af te spoelen Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:08

Toen ik mijn pony's liet castreren is dat gewoon in de wei gebeurd. Je zag er eigenlijk niets meer van toen het gedaan was. Ik heb het wel elke dag afgespoten, en mijn ene pony heeft later nog een spuitje gehad tegen het ontsteken. Maar voor de rest niets van pijnstillers ofzo. Ze hadden er ook helemaal geen last van. Liepen zo weer weg na de castratie.

Wel altijd even wennen als je ineens een ruin hebt denk ik. Nu zou ik het minder snel laten doen als ik weer een hengstje heb, maar soms is het gewoon beter.
Maar Mexx blijft een mooie pony.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:31

dat kreng van mij wou niet slapen toen hij geholpen werd, laat staan op de grond gaan liggen. Ze hebben hem met 4 personen tegen de grond moeten werken Haha! en daarna weer met 4 personen moeten opbeuren..... meneer lag zo lekker Haha! . Daarna nog ongeveer 6 weken ellende en toen ik weer kwam had ik in ene een heel ander diertje. (woonde toen nog thuis en meneer stond in Zevenaar en bezocht ik iedere 2 weken).
Maar inderdaad ik ga met de meesten mee, Mexx blijft een mooie pony.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:53

ag.. arme mexx Ach gut
Zo ze mannelijkheid eraf geheaald Tong uitsteken
Naja, hoopd at het allemaal goed komt,e n dat Noa er over ene paar jaar lekekr op kan rijden Knipoog

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:16

Ahhh zielug paardje Tong uitsteken op die foto kijkt hij ook echt zo vab: Huh waar zijn ze nou Haha! haha