Er staat een paard in de.... huiskamer..!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:35

De kans dat dat in de weide of op stal gebeurt (mits je die gewoon fatsoenlijk op orde hebt) Is gewoon stukken kleiner, dan in een huiskamer waar alles dicht op elkaar staat, voor een paard, waar er lage dingen staat, scherpe tafels waar hij zich aan kan stoten, openhalen. Om nog maar niet over de rest van de kamer te spreken... Het risico is in stal en op de wei gewoon veel kleiner...

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:35

@Punkies
Ja, zo ken ik er nog wel een paar Rolleyes

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:36

dat tafeltje is btw hardstikke stevig, 4 poten en beukenhout, dat valt niet zomaar om

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:36

Wauw wat supertof OK dan!

Nu maar hopen dat hij zich niet verschrikt . Want jaaaaa hoor, zelfs de allerliefste braafste maktste beste superjaarling kan zich eens verschrikken. Whoeps... daar gaat de TV, olééé daar vliegen de planten, oei, daar trapt ie in het glas....

Dit noem ik dus om ongelukken vragen. Als het paard zich verschrikt, loopt het zo tegen alles aan, maar goed jouw paard, ik hoop maar dat er nooit iets gebeurd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:38

punkies schreef:
dat tafeltje is btw hardstikke stevig, 4 poten en beukenhout, dat valt niet zomaar om

Daar heb ik het niet over, maar dat het paard erover struikelt, en zijn been kneust, openhaalt, weet ik veel, of erover valt, en ergens tegenaan. Daar doel ik op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:39

Geestige foto's Lachen.
Eerlijk gezegd zie ik op geen enkele foto iets misgaan en ik zie de pony ook niet verdrietig kijken ofzo. In ieder geval een stuk beter dan een minderjarige ponykind dat kunstjes moet doen... Lachen.
Ik ken de familie S. wel, ik zal eens vragen of deze foto's wel echt zijn Nagelbijten / Gniffelen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:49

punkies schreef:
dat tafeltje is btw hardstikke stevig, 4 poten en beukenhout, dat valt niet zomaar om

En dus zal de pony niet schrikken als ie daartegenaan stoot... En als ie dan schrikt van het tafeltje (wat waarschijnlijk met het gewicht van een pony toch echt wel instort) zal ie ook niet door de glazen deuren heen stormen...
Ik vind het echt heel erg leuke foto's om te zien, heb er erg om kunnen lachen, maar om nou te zeggen dat het verantwoord is, niet bepaald...

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:00

Ik stel me nu een heel logische situatie voor: pony staat in huiskamer, zwiept met staart, slaat per ongeluk de afstandsbediening van het tafeltje af, afstandsbediening valt, pony schrikt zich te pletter, raakt in paniek en probeert in alle angst weg te komen. Duid op allerlei opstakels, raakt meer en meer in paniek, en de gevolgen zijn niet meer te overzien...

Dit is hoe ik het bekijk, en dit is nu dan een voorbeeld, maar er zijn nog tig andere dingen die ik kan verzinnen als een pony in een huiskamer voor meubels en spullen staat.

Élk paard heeft het oerinstinct in zich om te vluchten als het denkt dat er gevaar is. Tuurlijk kan er ook genoeg misgaan in de wei of tijdens een buitenrit of wat dan ook. Dat is het risico met paarden. Maar dit soort dingen is in mijn ogen vragen om ongelukken. En als je het dan nodig vind om je jaarling je huis mee in te nemen, doe hem dan ténminste nog aan een halstertouw. Nog geen garantie dat ie niet de hele boel afbreekt als ie schrikt, maar dan heb je tenminste nog controle (hoop je).

Dit is verder niet banketstaaf bedoeld, wilde alleen even mijn idee erover aangeven.

Verder een leuke haf Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:07

Djiez... tis ook wel weer zeiken om het zeiken hè.. Rolleyes Lips are sealed
Oke, het is misschien onverantwoordelijk, maar zoiets had ik ook kunnen doen toen ik jonger was Clown
Tja, gedane zaken nemen geen keer... Kan alleen wel zeggen, volgende even iets beter nadenken voordat je iets doet.

Vind het btw wel heel leuke foto's Die laatste is lief Haha!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:08

ik denk dat ik maar nock met bokt, je kunt nooit een topic plaatsen zonder gezeik van andere te krijgen

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:19

Whahaha.... *LOL*
Mijn moeder zou me echt vermoorden

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:25

punkies schreef:
ik denk dat ik maar nock met bokt, je kunt nooit een topic plaatsen zonder gezeik van andere te krijgen


Je zal echt niet de enigste zijn en er zijn nog zat andere leuke forums!!!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:27

ik heb ook een keertje zoiets gedaan Haha! m'n Tinker in de gang gezet Knipoog
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:43

punkies schreef:
ik denk dat ik maar nock met bokt, je kunt nooit een topic plaatsen zonder gezeik van andere te krijgen



Ik denk dat je van dit topic toch op zijn minst wel een klein vermoeden had kunnen hebben dat er reacties gingen komen toch Knipoog ?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:53

ruitje schreef:
Ik denk dat je van dit topic toch op zijn minst wel een klein vermoeden had kunnen hebben dat er reacties gingen komen toch Knipoog ?


Idd, sommige topics vragen om reacties

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 22:12

lowara schreef:
ik heb ook een keertje zoiets gedaan Haha! m'n Tinker in de gang gezet Knipoog
[image]



zozozozo zonder halster????? hahaha!! Haha! Haha! Tong uitsteken

Daar houd ik nou van Knipoog OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:17

Ik niet. Verschil met jou is dat lowara tenminste verstandig genoeg is om er bij te blijven staan en haar Tink tenminste enigzins vast te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:20

TOETJOEEE schreef:
zozozozo zonder halster????? hahaha!! Haha! Haha! Tong uitsteken

Daar houd ik nou van Knipoog OK dan!


en dan zeggen ze dat ik een bord voor mijn kop heb Schijnheilig Frusty

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:21

*edit: wijziging
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 22-09-04 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:23

Leuk hoor, en ja, er had wat kunnen gebeuren, maar er is niks gebeurt.
Hadden en geweest zijn lelijke woorden zij mijn moeder altijd.
Het leven zit vol risico's.
Als we alles willen uitsluiten, kan je ook niet meer in je auto stappen, want weet jij veel wat voor mafketels je op straat tegenkomt vandaag de dag?????

Ik vind de foto's dus echt heel erg leuk!!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:23

Sylvia schreef:
Ik niet. Verschil met jou is dat lowara tenminste verstandig genoeg is om er bij te blijven staan en haar Tink tenminste enigzins vast te houden.

als het paard (zoals jij zecht) zomaar in paniek gaat dan heeft een handje om de neus ook geen zin hoor. Ik heb het wel eens megemaakt met mijn veulen. Dus maar somige mensen vertrouwen hun paarden en de paarden hun baas.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:25

een shet kan ent zo goed schrikken als een haf hoor Knipoog
grootte maakt echt geen kl*** uit.
ik zie hier gewoon een perfect ontspannen paardje dat rustig zijn omgeving inspecteert

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:26

punkies schreef:
als het paard (zoals jij zecht) zomaar in paniek gaat dan heeft een handje om de neus ook geen zin hoor. Ik heb het wel eens megemaakt met mijn veulen. Dus maar somige mensen vertrouwen hun paarden en de paarden hun baas.


Daar staat de baas bij het paard, bij TS staat het paard ALLEEN. Je bent zo aan het doordenderen over hoe geweldig jouw paard je vertrouwt, je zegt 't dus zelf al... Een paard alleen zal eerder schrikken cq in paniek raken. Daarbij is de gang bij lowara leeg, bij TS staat een tv, is de hele kamer propvol met meubels, staan glazen kaars-houdertjes op de tafel, etc etc.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 22-09-04 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:26

nou, ik ken m'n tinker door en door, dus dat scheelt ook weer een beetje (geen excuus natuurlijk!) en onze gang was 200 jaar geleden een stal dus geen breekbare spullen daar qua televisies of tafels in het midden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:30

Sylvia schreef:
Daar staat de baas bij het paard, bij TS staat het paard ALLEEN. Je bent zo aan het doordenderen over hoe geweldig jouw paard je vertrouwt, je zegt 't dus zelf al... Een paard alleen zal eerder schrikken cq in paniek raken. Daarbij is de gang bij lowara leeg, bij TS staat een tv, is de hele kamer propvol met meubels, staan glazen kaars-houdertjes op de tafel, etc etc.

quote me waar ik dat zeg Verward
want vandaag vergeet ik echt alles. Kan je nu niet zeggen wat ik een uur gleden geschreven heb. Lachen