steigeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:50

Dagami: Er staat ook: ''zoals ik het lees''... En als je een beetje tussen de regels doorleest, dan zie je dat ook wel... Lachen Ik tenminste Clown
Maar ja, voor mij einde discussie, zoals ik in mijn vorige bericht ook al schreef: het maakt mij niet uit wat de TS verder doet. Het is haar eigen verantwoordelijkheid en het zal mij m'n kont roesten als ze door een stom ongeluk (lees: het leren steigeren van haar paard) in het ziekenhuis beland. Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:44

Quijo, ja, het is haar eigen keus, maar dat zegt nog niet dat ik mijn mening niet mag geven.
Al hakt ze hem in stukjes en gooit ze hem op de bbq, haar paard.

Betreft dat ernaast staan ook gevaarlijk kan zijn.
Absoluut waar, steigeren in welke vorm dan ook kan gevaarlijk zijn.
Maar A: TS staat veel dichter bij het paard als bijv een dagami (aangezien die als voorbeeld werk gebruikt, sorry daan Haha!)
B: Het paard zit vast, waardoor ie aan het touw kan gaan trekken en achterover kan slaan (zeg niet dat het gebeurt, maar het kan)
C: Ik denk dat als je ernaast staat je toch minder risico loopt, ik sta altijd achter de schouder, dus als ze opzij zou komen, duwt ze mij eerst om. Als je ervoor staat en ze nemen ineens een raam, zit je eronder.

Maar ach, zoals ik zei, haar paard

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:46

Mooie foto OK dan!
zonder touw is miss veiliger ivm voet blijven hangen in het touw, voor de rest super mooie steiger Tong uitsteken

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:44

sjonge jonge, bokt is in tha house! Wat zijn jullie hard zeg.... Maar ik vind het een leuke foto, ze vraagt toch niet of jullie haar dom vinden of niet?

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:16

knap dat je dat geleerd heb! jullie zijn heel erg hard, logisch dat er steeds meer mensen hier weggaan!

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:20

EN NU IS HET ALLEMAAL GENOEG GEWEEST MET AL HET COMMENTAAR HIER!
VOOR DE 100e KEER, ZE WEET VOLGENS MIJ HEEL GOED WAT ZE MET HAAR EIGEN PAARDJE DOET EN ALS ZE DAT NIET WIST DAN WEET ZE HET NU WEL.

ik vind het ene hele gave foto en ik geloof zeker dat je weet waar je mee bezig bent, ga vooral door met vd!!! OK dan!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:32

stef schreef:
Quijo, ja, het is haar eigen keus, maar dat zegt nog niet dat ik mijn mening niet mag geven.
Al hakt ze hem in stukjes en gooit ze hem op de bbq, haar paard.

Betreft dat ernaast staan ook gevaarlijk kan zijn.
Absoluut waar, steigeren in welke vorm dan ook kan gevaarlijk zijn.
Maar A: TS staat veel dichter bij het paard als bijv een dagami (aangezien die als voorbeeld werk gebruikt, sorry daan Haha!)
B: Het paard zit vast, waardoor ie aan het touw kan gaan trekken en achterover kan slaan (zeg niet dat het gebeurt, maar het kan)
C: Ik denk dat als je ernaast staat je toch minder risico loopt, ik sta altijd achter de schouder, dus als ze opzij zou komen, duwt ze mij eerst om. Als je ervoor staat en ze nemen ineens een raam, zit je eronder.

Maar ach, zoals ik zei, haar paard


We hadden gevraagt (meerdere malen) om de discussie te eindigen, maar mening is goed, maar staat deze eral hoef je hem niet verder uit te smeren! Als 1 iemand het zegt dat het gevaarlijk is en dat ook 1 keer doet is het goed genoeg!!
Dit soort dingen maken het heel ongezellig voor sommige!

dakota
Berichten: 420
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:21

stef schreef:
Quijo, ja, het is haar eigen keus, maar dat zegt nog niet dat ik mijn mening niet mag geven.
Al hakt ze hem in stukjes en gooit ze hem op de bbq, haar paard.

Maar ach, zoals ik zei, haar paard



Lekker dat je dit zegt, ben jij wel een dierenvriend? Sorry hoor, maar dit
vind ik een beetje een rare (niet diervriendelijke) opmerking

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:25

wat een gedoe hier,
doe allemaal ff normaal en stel je een beetje volwassen op.
ik denk dat het tijd is voor een slotje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:23

dakota schreef:
Lekker dat je dit zegt, ben jij wel een dierenvriend? Sorry hoor, maar dit
vind ik een beetje een rare (niet diervriendelijke) opmerking


Je kan natuurlijk ook problemen zoeken waar ze niet zijn....

Quijo, iemand kan wel roepen van en nu is de discussie klaar, maar een discussie is pas klaar als beide partijen hun zegje hebben kunnen doen IMO.

Dakota, het is toch zo? Ik kan me niet druk maken over wat een ander met zijn paard doet, zolang mijn paarden het maar goed hebben. Heb me te lang, te veel druk gemaakt om de beesten van een ander, en heb besloten om het niet meer te doen. Je kan nl banketstaaf als brugman, maar je hebt toch geen gelijk, en je bent toch een betweter, terwijl je alleen het beste met iemand voor hebt

HeikeJarig
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:41

Ik denk dat de discussie weer opgewaakerd is naar aanleiding van deze foto. Ik stel voor een ander topic aan te maken en daar door te gaan op "Het steigeren op comando" doen of niet. oid

En laten we het nu ontopic houden.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:44

Ik vind gewoon dat bokt niet altijd zo negatief moet doen tegen andere mensen!
Niet altijd zo bevooroordeeld.
Mensen geven té snel kritiek op de foto's terwijl het vaak maar 'gewoon' momentopnames zijn! Daarbij wil ik even zeggen dat hoefjes niet de enige is die haar paard aan het touw laat steigeren en dat ze er voor staat.
Ik vind ook niet dat ze er te kort voor staat, want je ziet (ik teminste) dat ze er een beetje schuin voor staat en niet helemaal er recht voor.

Hoefjes is gewoon erg trots dat haar paard wat VD kent. Tja dat is iedereen, maar al krijgt ze bij elke momentopname zulke reactie's kan je dus verw8en dat ze geen foto's mer plaatst... (hebben jullie em door???)
(Ik gebruik weer ff jou als voorbeeld hoor Daan Knipoog )
Kijk onder boktmeetingverslagen/VDmeeting deel 2
Ik weet neit emer wie de foto had gemaakt, ik geloof febe, maar daat legt mirei tog duidelijk haar hoofd tussen dr benen, maar ze werd niet gelokt. Dat is gewoon een reactie van het paard zelf en dus een moment opname!

Maar even om alles overeen te komen: Op bokt zijn er zo'n beetje 3 groepen; groep 1 kan nix fouts zeggen! groep 2 hangt er tussen in. en groep 3 doet bij elke foto wel iets fout!
Moet je maar eens op letten! Knipoog

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:56

Marieke_456 schreef:
Maar even om alles overeen te komen: Op bokt zijn er zo'n beetje 3 groepen; groep 1 kan nix fouts zeggen! groep 2 hangt er tussen in. en groep 3 doet bij elke foto wel iets fout!
Moet je maar eens op letten! Knipoog

Dat klopt..
maar soms ligt het ook aan de persoon die het heeft gepost.
Tegen de ene gebruiker durf je eerder wat ervan te zeggen dan van de ander. (althans, dat vind ik)

* Bij sommige gebruikers, als je iets negatief zegt.. krijg je de volle lading over de pb.
* Bij andere ga je rustig in discussie via de pb (ik vind dit echt dé oplossing, tot nu toe ben ik via deze manier altijd tot conclusies gekomen en niet tot ruzie. En heb ik veel dingen geleerd)
* En sommige mensen negeren het gewoon Knipoog

On-Topic:
Kwijlbaar Kwijl
Jammer dat hij niet perfect is. (qwa kwaliteit)
Mooie haf

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:52

ik vin het echt niet normaal om het een paard te leren als bijv iemand jou een keer de weg wijst ofzo en hij steekt ze vinger die richting in en dat paard steigert nou lekker dan zit jij ermee opgescheept nou ik vind het dom maar dat komt misschien ook omdat er wat met me vriendin is gebeurt toen der shet op comando leerde steigeren

hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 20:04

IK KRIJG STEED SMEER LOL OP BOKT HIER WHAHAAHA HET KAN ME EEN WORST ZIJN WAT JULLIE VAN ME DENKEN DIKKE VINGER VOOR JULLIE WHAHAHA IK LEES AL1MAAR DE AARDIGE DINGEN VAN MENSEN DIE NIET EEN POGING DOEN OM ME AF TE KRAKEN MAAR JULLIE KENNE ME NIET MIJ KRIJGEN JULLIE NIET KLEIN

Ayasha
Blogger

Berichten: 57992
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:12

Marieke_456 schreef:
Zoo bokt is er weer hoor... Lips are sealed
Ik vind het een hele leuke foto! Mooie haf ook! Haha!

En jullie moeten niet altijd commentaar hebben want als het gewoon goed word aan geleerd is er nix aan de hand! Scheve mond

volledig met je eens.
mooie fotos Lachen
zou der ook wel niet voor gaan staan eigenlijk Haha!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:17

hoefjes schreef:
IK KRIJG STEED SMEER LOL OP BOKT HIER WHAHAAHA HET KAN ME EEN WORST ZIJN WAT JULLIE VAN ME DENKEN DIKKE VINGER VOOR JULLIE WHAHAHA IK LEES AL1MAAR DE AARDIGE DINGEN VAN MENSEN DIE NIET EEN POGING DOEN OM ME AF TE KRAKEN MAAR JULLIE KENNE ME NIET MIJ KRIJGEN JULLIE NIET KLEIN


sorry hoor, maar als je bij de zoekmachine had gekeken bij steigeren, dan had je geweten wat 2 3e bokkers er van vinden, dus dan had je gewoon dit topic niet moeten starten. En ik vind je reactie ook maar vaag! Verward

Ayasha
Blogger

Berichten: 57992
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:28

Negeer de mod anders ofzo?
*dat is níet voor ls. maar voor iedereen die na de mod kwam. ik heb ook nog gereageerd maar ik had de laatste pagina nog niet gelezen. eigenlijk had k alleen nog maar de eerste pagina gelezen Knipoog*

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:55

ikkuh heb ook alleen de 1e geleezuh meer niet

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:37

Hoevaak gaan we hier nog over discussieren? In de hoop dat we het ooit een beetje met elkaar eens worden? Nou dan wil ik jullie even uit de droom helpen, dat zal nooit gebeuren...

Graag nu ENKEL over de foto's zo niet komt er een slotje op, dit gaat natuurlijk gewoon nergens over, zucht...

hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 21:38

Ik ga er een slotje op zetten dit is tog van die tijd verspilling Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:44

Dat kunnen enkel de mods, Hoefjes Knipoog

FaithMiroma

Berichten: 266
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:46

Ik vindt de foto wel vet

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:51

gijsenkim schreef:
Ik vind het dom dat je een paard leert steigeren op commando, maar das mijn bescheiden mening.......... hoe ik erover denk kan je in bijna elk steigertopic wel lezen.


Als je je paard goed in de hand hebt, en ook dus weet of hij het verschil in spelen en kunstjes nog weet, dan kan je hem dat best leren!
Mijn haftinker kan dat ook en weet precies wanneer wel en niet..

Haar zusje leren we het niet omdat zij te speels is en alles zou doen wanneer het niet mag..
Zo kan je dat toch zelf bepalen of het kan of niet?
*LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:55

Pinky_girl schreef:
Hoevaak gaan we hier nog over discussieren? In de hoop dat we het ooit een beetje met elkaar eens worden? Nou dan wil ik jullie even uit de droom helpen, dat zal nooit gebeuren...

Graag nu ENKEL over de foto's zo niet komt er een slotje op, dit gaat natuurlijk gewoon nergens over, zucht...


Lezen is best moeilijk.....

Hoeveel mods moeten er nog aan te pas komen?