Jaarling = Naarling ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:36

Als je op slechts één hectare weiland 8 hengsten denkt te kunnen houden, ben je m.i. niet goed bezig

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:35

Op zich kan het wel, maar dan moet je wel volop hooi en brok bij voeren zodat ze alsnog alles binnen krijgen (afhankelijk van het ras, mijn Lusitano jaarling krijgt echt maar een minimum aan brok want die groeit zo dicht, maar dat is dan ook een ras dat genetisch schaarste gewend is)
Iig blijf ik erbij, deze jaarling is te mager ...

ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 00:03

bedankt toch allemaal voor jullie zegje.

Er worden zeker maatregelen genomen voor het te mager zijn.
Groetjes

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:56

Mijn jaarling was net zo schraal toen ze in opfok stond en daar kon ze eten zoveel ze wilde en er kwam geen grammetje aan, en ja ontwormt werd ze ook regelmatig. De verzorging was zeer goed te noemen. Sommige jaarlingen evenals tweejarigen kunnen schraal zijn, maar je weet wat ze zeggen: beter te schraal als te vet. Als ze te dik zijn is dat ook niet goed want dat is niet altijd bevorderlijk voor een gezonde botgroei. Die van mij werd pas dikker toen ze 'uitgegroeid' was en toen was ze ong. 2,5 jaar jong. Dus geniet lekker van je paardje!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:14

Ik zou hem graag ook wat dikker willen zien. Ik vind hem wat aan de schrale kant. Hij mag wel wat meer body hebben, omdat er ook nog fries achter zit.
Mijn jaarling hebben wij de hengstenweide ingedaan. Hij stond in Groningen op de klei, wij hebben zelf zandgrond. De reden paarden op de klei doen het over het algemeen beter dan op zandgrond. Hij liep daar dik in het gras en werd geregeld verweid. Toen we hem ophaalden was hij lekker gevuld, met een grasbuik.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132130
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:00

Vanwege prive-redenen wordt dit topic (tijdelijk ?) voorzien van een slotje.