Rondje rijden "ZONDER IETS"

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:12

Idd, ik rij ook zo vaak zonder zadel, hoofdstel(en zónder cap..Bloos ) op Luna, maar alleen in de wei en in de bak.

Hier wordt dan wel zo leuk gezegt van ''oh, wat een vertrouwen en het is je eigen verantwoordelijkheid'', maar er hoeft maar een eend uit de sloot te vliegen en je ligt er naast en je paard springt voor een auto. Jij in de kreukels(maar dat is dan je eigen domme schuld), paard in de keukels(is al zielig), maar als je paard onder een auto komt auto in de kreukels en die automobilist heeft voor de rest van zijn leven een paardentrauma. (klinkt miss overdreven, maar de vriend van me zus heeft dat echt gehad, en staat nu altijd op zijn rem als er een paard aankomt....)

Maar leuk dat jullie elkaar zo vertrouwen, maar niet de hele buurt hoeft dat te weten toch..? En een ongeluk schuilt in een klein hoekje, en met zadel, hoofdstel én cap verklein je die kans daarop!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:18

Hoi, Wat grappig, dit komt mij bekend voor >> De oosteinderweg!!! Waar sta jij dan met je paardje? Ik ben lid van de manege die aan het begin ligt van de Oosteinderweg!!
Groetjes Rianne

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:20

Een paardentrauma? Als er een paard door de voorruit vliegt zal ie niet lang meer leven hoor.

Ik vind dit echt een grote nono. Als je dit soort spelletjes wil doen: leuk in het weiland, maar om dit om de openbare weg te doen... Ik kan er echt met mijn kop niet bij.

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:21

jeetje..vet gaaf man! maar ist niet gevaarlijk???..als ie wel ergens van schrikt ben je mooi de banketstaaf

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:32

Iris82 schreef:
Een paardentrauma? Als er een paard door de voorruit vliegt zal ie niet lang meer leven hoor.



niet door de voorruit, dat beest sprong opzij toen hij net inhaalde.
paard knalde dus tegen de zijkant aan.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:00

Ik rij ook op deze manier. en ook buiten in mijn eentje..(kim draagt wel een halsring voor de zekerheid.)
maar ik ga ook rustig in galop op plekken waar ik zeker weet dat het kan.

Ik las dat iemand zei dat schrikkerigheid in arabisch bloed zit heeft het mis. mijne is voor 60 % arabier en schrikt eht nergens van...(zal wel weer een uitzondering zijn Knipoog )

maareh het is inderdaad een kwestie van wederzijds vertrouwen als jij vind en weet dat het kan op deze manier dan is dat gewoon zo..

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:19

BlazingBoots; het is idd een kwestie van wederzijds vertrouwen. Maar als jij vind dat je dat wel even kan doen langs de weg ben je imo echt ''dom'' bezig. Vertrouwen in elkaar hebben is het beste dat je kan hebben als paardenbezitter, maar er hoeft maar een auto als een gek te toeteren, een eend op te vliegen, een vrachtwagen vlak langs je te rijden of iets anders te gebeuren en je heb dan veel meer kans om eraf te liggen dan met zadel. Die dingen zijn echt niet voor nix uitgevonden hoor.

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:46

Hey,

Ik zag die foto's en dacht van: Goede trucage, maar het lijkt me wel erg tijdsbeperkent als je al die foto's zou moeten gaan bewerken.

Zelf hoop ik ook ooit met Zaim zonder zadel en zonder hoofdstel eens te kunnen rijden, sturen, maar ik kan het niet dus mijn paard zal het niet automatisch kunnen ookal vertrouwt hij mij erg hard.

Ik vind het wel erg knap hoor dat je dat kan. Bij de eerste foto in het bos had ik zoal iets van: Tja, dat is kicken maar ik zou't nooit durven, maar dan de baan? Brrr, krijg ik de bibbers van Knipoog Ik vind het toppie hoor. Laat de andere maar even 'zeiken' over hoe je paardje beter stopt of niet, dit is gewoon het tegenovergestelde van: Ik kan mijn paard niet houden buiten, slofje?

In België is het dus verboden om dat te doen, als de politie je hier zou pakken dan zou je wel een héél erg fixe boete mogen betalen en opnieuw je brevetten. Zal het boekje even zoeken ...

Als ruiter-bestuurder moet je op de openbare weg voorzichtig en aandachtig zijn. Je moet je rijdier ook voortdurend in de hand hebben. Daarvoor is de 'aangepaste inrichting' - in de mensentaal: teugel - noodzakelijk.

Zonder zadel of met de teugels in één hand is niet verboden.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:50

Amethyst schreef:

Ten tweede: twister: relax Rolleyes
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoor..


vind het super onverantwoordelijk gedrag, levensgevaarlijk, wat al eerder is gezegt...een paard blijft een vluchtdier... en jij bent alleen maar druk bezig met poseren idd.

en de reactie van...het is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid, vind ik net zo belachelijk als zo de straat op gaan met je dier, je zal maar een kind overrijden omdat jou pony aan de kletter gaat en dat kind net oversteekt...zou mijn niet moeten gebeuren, want dan gebeuren er nog veel ergere ongelukken, je moet er toch niet aan denken dat je kind, hond of wie dan ook aangereden word door zo'n roekeloze amazone..bah..

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:43

Judithh OK dan! Niks aan toe te voegen. Zoals ik al eerder heb gezegd, levensgevaarlijk en onverantwoord!!!!! Boos!:(

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:53

Hmm...
Knap dat het kan, dat je het durft, dat je het vertrouwen hebt.. maar toch.. gevaarlijk.. maar jah..
Alles is goed gegaan Lachen

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:02

Citaat:
En
Duncan
: Van jou word ik toch zo moe!!! Jij denkt echt dat je NH himself bent! Met een touwtje stop je een paard niet, met een bitje wel! Tuurlijk, als je paard het bit vastpakt en wegrent, heb je ook niks meer te vertellen... Maar het is altijd nog een stuk veiliger dan als een 1 of andere roekeloze muts paardrijdend met een touwtje de hele wereld denken aan te kunnen...


nouhou jee zeg wat een reactie, of je nou met een bit of zonder rijdt, als hij weg wil heb je niks te zeggen en is het net zo gevaarlijk!! Maar als je mocht vallen is het natuurlijk wel fijn dat je hem weer kan 'vangen' omdat hij een halster aan heeft.

En daarbij ik zie allerlei mutsen met bit rijden waarvan ik denk jij bent ook lekker gevaarlijk bezig.

En als laatste, maak je niet zo druk om iemand anders en meer om jezelf. En laat iedereen die niet met bit wil rijden in zijn waarde ieder zijn keus toch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:10

seren schreef:
nouhou jee zeg wat een reactie, of je nou met een bit of zonder rijdt, als hij weg wil heb je niks te zeggen en is het net zo gevaarlijk!! Maar als je mocht vallen is het natuurlijk wel fijn dat je hem weer kan 'vangen' omdat hij een halster aan heeft.



Das toch niet helemaal waar.............. als een paard niks om heeft kan ik hem in een noodsituatie nooit omtrekken..........

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:20

leuk dat je dat kan met j paardje als ik op die van mij ga zitten met alleen een halster dan bokt ze me er al af

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:44

De meeste hebben het over de goede vertrouwensband, tuurlijk zal die aanwezig zijn, maar is een paard van nature geen vluchtdier??? En waar ben je dan met je goede vertrouwensband?

Zoals ook al eerder gezegd, super dat je dit kan met je paard, maar ik zou je niet graag op de openbare weg tegenkomen terwijl ik daar met mijn paard, kind, fiets of whatever ben...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:31

Mijn haf is nergens bang voor, echt nergens, maar dit zou k echt niet durven!
Maar wel in de bak, en dat vind k altijd heel leuk. Lachen
ik denk dat k het in het bos ook wel zou durven, maar wel met n ander paard erbij, omdat ze daar achter aan loopt.
alleen mept ze andere paarden helemaal lens en ik kan r dan nix aan doen:P

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:49

En vertrouwen heb je ook wel als je een hoofdstelletje oid in heb hoor...

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:49

Oscar schreef:
* Mond valt open *
Ik vind het geweldig dat jullie dit samen kunnen !
Mijn eerste indruk was "waaauuuw" en daarna "oh, maar ook wel een beetje gevaarlijk".
Maar dat is iets wat je zelf het beste kunt bepalen, daar heb je mij vast niet voor nodig Knipoog


Ik sluit mij hierbij aan. Ik heb ook wel dingen gedaan met Lucien die achteraf gezien niet zo verstandig waren, maar wel heel leuk om te doen. En een positieve post in dit topic is nodig voor het evenwicht Haha! .

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:50

maar als je een echte vertrouwensband hebt blijft het paard op je wachten, in zijn eentje is het sowieso dood, met z'n 2en sta je altijd sterker. trouwens, het enige wat ik zei, was dat je met een touwtje niet veel extra's uithaald, dan moet je al een het touwhalster of het bit gaan denken, met een touwtje om de hals krijg je je paard echt niet tot stilstand en met een bit sta je ook niet direkt stil, een paard wat op hol slaat luisterd vaak niet eens meer naar het bit...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:11

........... maar wel naar een ruiter die er zonder iets op zit????

En als het paard niet meer naar het bit luisterd dan buig ik voorover,pak het bit aan een kant vast en zorg ervoor dattie luisterd.......... maar ik kan moeilijk aan zn oren gaan trekken Haha! Haha! Haha!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:42

Ik vind het super dat je je paard zo kan rijden want als je goed naar de foto's kijkt zie je dat ze hem ook zonder problemen stuurt OK dan! vind ik dit is de droom van veel ruiters. En voor de mensen die dit echt levensgevaarlijk vinden. Tja het is jammer als je nog nooit in je leven een paad bent tegengekomen dat je zo kan vertrouwen maar ze zijn er. Ik rijd nu met Sweety van de 1ne wei naar de andere over de weg met nhs halster. maar het zal bij mij ook niet lang meer duren voor ik het zonder wat doe. Ik vind het super goed ga zo door. Volgens mij kan jij echt wel rijden en is dit geen penny actie van iemand die er niet bij nadenkt.
Ik vind trouwens dat als je paard echt aan de kletter gaan geen bit,touwhalster ef eender wat em zal tegenhouden.
Alleen dit : draag aub een cap ! Dat vind ik pas echt gevaarlijk ik heb een vrindin dood aan zonder cap rijden. denk eraan jij hoeft niet van je paard te vallen je paard kan ook vallen en als jij dan je hoofd stoot *gedaan*

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:52

Duncan schreef:
maar als je een echte vertrouwensband hebt blijft het paard op je wachten, in zijn eentje is het sowieso dood, met z'n 2en sta je altijd sterker. trouwens, het enige wat ik zei, was dat je met een touwtje niet veel extra's uithaald, dan moet je al een het touwhalster of het bit gaan denken, met een touwtje om de hals krijg je je paard echt niet tot stilstand en met een bit sta je ook niet direkt stil, een paard wat op hol slaat luisterd vaak niet eens meer naar het bit...

Maar voor dat het paard stil staat kan het al weet ik wat aangericht hebben!
En met een touwtje heb je wel zeker meer te vertellen als zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:01

Citaat:
En voor de mensen die dit echt levensgevaarlijk vinden. Tja het is jammer als je nog nooit in je leven een paad bent tegengekomen dat je zo kan vertrouwen maar ze zijn


Wie zegt dat de mensen die het gevaarlijk vinden niet zo'n vertrouwensband hebben met hun paard?

Ik spring ook vrolijk zonder bit, durf gerust van de ene wei naar de andere met hem te rijden.
Zoals in een eerder bericht aangegeven, ook vroeger genoeg gedaan, dus heb meerdere paarden gekend waar ik dat vertrouwen wel in heb.

maar dan heb je ook nog zoiets als gezond verstand.
En dat zegt je dat je zo niet op de straat hoort te komen.
want je hebt ook mede mensen die er van houden te etteren.

Kwajongens die expres een steentje tegen hem gooien.
Ik heb eens een grope crosmotors in het bos gehad die met een paar man rondjes om me heen gingen rijden. Verward
Vrachtwagens die express de lucht uit de banden laten lopen.
en dan heb je echt met een bit of hackamore meer te vertellen dan met niks.
En dat jezelf een ongeluk oploopt, eigen schuld, kan er niet wakker van liggen.
maar wel dat je paard om jou domme dingen iemand omrent, dat vind ik verschrikkelijk.
En verwacht maar dat als je zonder teugels een ongeluk veroorzaakt, dat je heel erg de l.. bent.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:53

Ik sluit mij helemaal bij RK aan. Heel leuk in de wei, ik heb het ook al gedaan, maar levensgevaarlijk op de weg.
Dat je zonder iets evenveel te zeggen hebt als met bit is bullsh*t. Zowel zonder iets als met bit zal je in een echte noodsituatie natuurlijk weinig of niets te zeggen hebben, maar als je een bit of dergelijke omhebt zal je ook niet zo vlug een noodsituatie hebben. Voorbeelde van RK hier: stel dat grote crosmotors om je heen gaan rijden, of dat er jongens met bommetjes langs je gooien. Als het paard zich dan verschrikt en hij gaat ervandoor, je zit in een noodsituatie en je hebt nergens een noodrem dan kan dat nare ongelukken veroorzaken, heb je een bit dan zal dat nog geen echte noodsituatie zijn en kun je hem nog stilkrijgen. Zelfde met Evita hier. Ik heb ook al eens zonder iets wat in de wei of bak gereden. Gaat perfect, ik krijg haar overal langheen en doorheengestuur en ik heb een enorm goede band met haar. Maar als er ergens plotseling iemand lawaai maakt of een schot of eender wat, dan is ze er vandoor en dan wacht ze niet eerst totdat ik duidelijk maak dat ze zich geen zorgen moeten maken, dan gaat ze ervandoor. Zonder iets minstens enkele tientallen meters voordat ik haar terugheb. Met bit in dezelfde situatie is dat 2 meter. Dat je met een paard zo een grote vertrouwensband kunt hebben dat hij nooit wegspringt geloof ik ook geen snars van, ook een paard heeft een natuurlijk reflex en dan zegt bij gevaar niet nadenken, vluchten! En zelfs het maktste paard schrikt wel eens, mijn paard gaat in het bos ook overal langsdoor en is verkeers en traktormak en wat je maar kan inbeelden, laatst lag ik er bijna langs toen ze omsprong van een klein keffertje. En had ik geen bit gehad om haar om te gooien dan zou dat hoogstwaarschijnlijk nog gebeurd zijn ook. Levensgevaarlijk vind ik het dus, ik hoop dat je zo nooit wat overkomt.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:00

Ik dacht ook al wel eigenlijk dat hier reacties op zouden komen!!
maar ik vind het wel heel tof hoor!!
en jij kent je paardje vast heel goed! Pling
dus dan weet je zelf denk ik ook wel beetje wat je allemaal kan doen!
zelf zou ik het niet durven denk ik!
maar het zou me wel heel tof lijken oor Tong uitsteken
Groetjesss Rianne