Rondje rijden "ZONDER IETS"

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:04

Ik vind het niet heel erg slim om zo op de openbare weg te rijden maar ik vind het super OK dan! dat je zo'n band met je pony hebt dat je dit kunt.

Ik denk dat er een hoop gevaarlijke ruiters zijn met alles erop en eraan alleen als je paard ooit schrikt in deze situatie ben je idd de banketstaaf.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:16

Quinzy schreef:
En voor de mensen die dit echt levensgevaarlijk vinden. Tja het is jammer als je nog nooit in je leven een paad bent tegengekomen dat je zo kan vertrouwen maar ze zijn er.


Die band heb ik zeker met mijn paard, en toch vind ik het levensgevaarlijk. Zoals ik eerder in dit topic al schreef, een paard blijft een vluchtdier en waar ben je met je vertrouwensband als bv een rotjong een rotje tussen de benen van je paard gooit?????????

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:40

quote="Buitenzorg"]Die band heb ik zeker met mijn paard, en toch vind ik het levensgevaarlijk. Zoals ik eerder in dit topic al schreef, een paard blijft een vluchtdier en waar ben je met je vertrouwensband als bv een rotjong een rotje tussen de benen van je paard gooit?????????[/quote]


dan ben je nergens...maar met een hoofdstel ben je dan net zo goed nergens...
er zijn nu al zoveel discussies geweest over dit soort onderwerpen..
laat iedereen zich toch lekker met zijn eigen ding bemoeien.

als zij dit met haar pony kan ben ik blij voor haar... OK dan!
En ik ben blij dat ik het ook op deze manier kan..

dit is van mij de laatste post op dit onderwerp dus reageren heeft geen nut meer , wat mij betreft amen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:43

BlazingBoots schreef:

dan ben je nergens...maar met een hoofdstel ben je dan net zo goed nergens...

jawel, met een hoofdstel heb je tenminste nog een kans om de noodsituatie te ontglippen door hem om te gooien of stil te trekken, zonder iets heb je helemaal geen kansen meer.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als iedereen zonder zadel en hoofdstel of touw of dergelijke buiten ging rijden omdat het blijkbaar volgens sommige toch geen nut heeft.

MRiEk

Berichten: 356
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:58

nou wat ik dur van vind.....ik vind het echt super mooi om te zien dat je zo'n band met je paard hebt....ik zou wel ff een cap op doen als ik jou was want het is wel heel erg onverantwoordelijk.....zo over straat met niks.....dat je met niks over straat gaat mag jij natuurlijk zelf bepalen.....ik vin het SUPER KNAP Haha!.....toppunt van vertrouwen.... OK dan!

NerwenJarig

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:44

Tuurlijk weet ik ook wel dat het onverantwoord is op de openbare weg.
Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat Haha!
Maar ik kan mij zo goed begrijpen dat je dit doet. Ik zou het ook gedaan hebben, niet verstandig, geef ik gelijk toe, maar wat is nou mooier dan zo met je pony of paard te rijden? Penny-gedachte waarschijnlijk, maar het is wel zo.
Toch blijf ik erbij dat het je eigen verantwoording is. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat het onverstandig is, en wat de consequenties kunnen zijn.
Dus ik ben het zeker met tegenstanders hier eens, maar OOK met de voorstanders... omdat ik het zelf zo goed begrijp dat je dit doet..

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:11

Ohh dat deed ik eerst ook altijd als we de fjordjes op moesten halen uit de wei Haha!

Soms alleen nog wel een touwtje om de hals Knipoog
Gafe foto's hoor! Haha!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:28

Super dat je zo'n band met je paardje hebt Lovers
Ik heb ook een goeie band met mijn jaarling zo lief Lovers (ik rij er nog niet op *LOL* )

Op openbare wegen zou ik uit voorzorg altijd wel een halstertouw ofzo om de nek hebben veiligheid voorop, of kan dat kleine dunne touwtje niet breken ^^

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:05

Duncan schreef:
maar als je een echte vertrouwensband hebt blijft het paard op je wachten, (...)

Het gaat hier om voorkomen, Duncan, niet om wat je moet doen als er al iets gebeurt is... Dat is allemaal achteraf gepraat...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:45

xtwisterx schreef:
Het gaat hier om voorkomen, Duncan, niet om wat je moet doen als er al iets gebeurt is... Dat is allemaal achteraf gepraat...



Waarom maar altijd, altijd, altijd alles voorkomen? Waarom mag niemand eens een keertje een risico nemen?
Alsof iedereen altijd bij alles zo heilig is? Rijdt iedereen bijvoorbeeld de aangegeven snelheden met de auto? Rijdt iedereen met de fiets keurig waar ie hoort? Steekt iedereen altijd netjes bij het zebrapad over als die 10 meter verderop ligt? En zeker wat betreft de jongere garde...

Ik weet zeker dat niemand hier zo'n heilig boontje is, eerder schijnheilig!

MRiEk

Berichten: 356
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:55

jah snowdon helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:55

alleen het verschil wat jij nu opnoemt zijn gevaren voor jezelf


maar je paard die door de straat klettert omdat hij vlucht en hij ff de remzithulp kwijt , is een gevaar voor anderen.

en dat hoor je idd te voorkomen als het kan.
dat jij er voor kiest op een onbestuurbaar projectiel over de weg te vliegen, jouw keus
Maar niet van dat kindje van 2 dat onder zijn hoeven zit Haha!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:19

Nog even oefenen en ik kan dat ook met die van mij Tong uitsteken
Wordt wel een 10 jaren plan ben ik bang haha

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:30

runningkawa schreef:
alleen het verschil wat jij nu opnoemt zijn gevaren voor jezelf


En iemand die te snel rijdt is geen gevaar voor anderen? ammehoela!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:04

Ik ben het ook voledig met je eens leon. Ik blijf dit echt knap vinden zo kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:07

snowdon schreef:
En iemand die te snel rijdt is geen gevaar voor anderen? ammehoela!

ligt eraan hoe hard,
en als je gepakt word ben je je auto en rijbewijs ook kwijt als je heel gevaarlijk bent.

zullen we dat ook invoeren als je gepakt word zonder teugel op je paard Haha!
imo en van vele andere ook heel gevaarlijk

dus bij gevaarlijk autorijden zijn er strenge boetes
bij gevaarlijk paardrijden niet Verward

Eens aankaarten bij de wet

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:13

Ik vind het heel knap dat je dit kunt!
En over het gevaarlijk.. Dat is je eigen keus en risico.
Dus ik vind dat mensen hier niet over mogen zeuren en gewoon accepteren dat jij dit kan met je paardje en dat het je eigen keuze is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:14

Maarre.. hoe laat je hem dan halthouden, doet hij dat als je je bekken naar voor kantelt? Of gewoon op je stem? ben wel benieuwd eigenlijk Lachen

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15482
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:01

runningkawa schreef:
alleen het verschil wat jij nu opnoemt zijn gevaren voor jezelf


maar je paard die door de straat klettert omdat hij vlucht en hij ff de remzithulp kwijt , is een gevaar voor anderen.

en dat hoor je idd te voorkomen als het kan.
dat jij er voor kiest op een onbestuurbaar projectiel over de weg te vliegen, jouw keus
Maar niet van dat kindje van 2 dat onder zijn hoeven zit Haha!


Ik vind het heel erg knap dat je dit durft en kunt met je paard. Ik deed dit met mijn vorige haflinger ook wel eens, maar dan wel binnen de grenzen van de bak.

Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord om andere weggebruikers in gevaar te brengen door dit soort truukjes uit te halen. Er zal inderdaad maar eens wat gebeuren.....ik moet er niet aan denken.

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:07

Blijkbaar wordt het wel gerespecteerd als Kawa haar mening geeft... Rolleyes
Ga dan voor de verandering maar volledig met haar mee in haar oordeel!! Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15482
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:15

xtwisterx schreef:
Blijkbaar wordt het wel gerespecteerd als Kawa haar mening geeft... Rolleyes
Ga dan voor de verandering maar volledig met haar mee in haar oordeel!! Haha!


Ik weet niet of dit voor mij geldt. Maar heb het hele topic niet geheel doorgelezen...sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:16

BlazingBoots schreef:
dan ben je nergens...maar met een hoofdstel ben je dan net zo goed nergens...


Nee misschien niet, maar het geeft een ander wel de kans om je paard te pakken als je er onverhoopt toch afligt.
Denk dat je trouwens een probleem hebt met je verzekering als er op deze manier een ongeluk gebeurt, weinig kans dat ze uit betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:21

ik vin t mooi om te zien hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:30

xtwisterx schreef:
Blijkbaar wordt het wel gerespecteerd als Kawa haar mening geeft... Rolleyes
Ga dan voor de verandering maar volledig met haar mee in haar oordeel!! Haha!

waar slaat dat op?
En niemand hoeft het verplicht met me eens te zijn of zo Haha!
Maar misschien zeg ik toevallig gewoon wat zinnigs hier, waarover nagedacht is Haha!
en zijn daarom sommige het met me eens?

en wat is volledig?
wat zeg ik dan nog meer?

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:45

Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord om andere weggebruikers in gevaar te brengen door dit soort truukjes uit te halen


En waarom word dit als een truukje aanzien? Ik zou het eerder beschouwen als een rijstijl volledig zonder optoming heerlijk toch.
En geloof mij als een paard ervandoor gaat mag hij eender welk bit inhebben je houd em niet. ik heb het eens met een Fjord op hol gehad met stang in. hij stopte ook niet zelf niet toen ik mijn vinger in zijn bit rings stak met stang en hem zo probeerde om te trekken. Hij stopte pas toen hij bij de wei van mijn paardje was waar hij dus wilde zijn