Foto's van mijn nieuwe hengstje Breitling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:11

als je er 1 gaat uitvergroten dan word het voor mij: 1, 7 of 13!!
Jeej diej zijn EGT MOOI!! *LOL*

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:14

Haha! ik vind die 5e ook wel erg mooi, alleen dat hek er zo bij is een beetje jammer

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:16

Ben benieuwd, moeten wel goede papieren achter zitten.... anders zal hij wel nooit zijn dekcapaciteiten kunnen bewijzen Knipoog

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:17

Breitling schreef:
Bedankt, maar ik heb er zelf nooit slechte ervaring mee gehad, maakte eigenlijk helemaal geen verschil of ze er wel of niet zaten namelijk.


Toch raar, misschien was dat ene paard wel gek *LOL*

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:18

Zijn vaders kant is wel veel beter als zijn moederskant hoor. Heb ze nog niet gepakt dus weet niet welke de ouders zijn van juweeltje maar er zit wel octaaf in, en kim, en ramona. Het word ook geen top dek hengst denk ik haha zo ver moet je niet gaan denken, maar gewoon een goeie dekhengst. Omdat hij nu al in zoveel dingen op zijn vader lijkt, en ook nog eens goed kan springen denken ze dat het een goed dekpaardje word. Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:22

NienkeBL"]
[quote="Breitling schreef:
Bedankt, maar ik heb er zelf nooit slechte ervaring mee gehad, maakte eigenlijk helemaal geen verschil of ze er wel of niet zaten namelijk.


Toch raar, misschien was dat ene paard wel gek *LOL*
[/quote]

Haha dan moeten er wel veel paarden gek zijn, aangezien iedereen het bij ons op stal deed (sta nu ergens anders) heb het bij mijn paard en pony gedaan, niks veranderd. Denk dat meer mensen het er af halen dan het laten zitten.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:23

Hmm jammer dat je de moederlijn niet weet, dat is zo interessanter dan de vaderlijn.
Althans dat is mijn bescheiden mening, het paard ziet er goed uit.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:30

Moeder lijn is niet echt bijzonder voor zover ik weet. Maar heb al gehoort, en gezien dat nakomelingen van olivi het super goed doen. En mijn paard toont nu al super beweging en springt met veel techniek (terwijl er weinig springbloed in zit). Jammer dat ik geen opnamen kan maken als hij loopt dan kunnen jullie het ook zien. Hij loopt echt zo super gewoon Haha! maarja springbloed zegt ook weer weinig, want ken een paard met alleen maar dressuurbloed in zich die springt in het z. Ben er in elk geval erg blij mee! Al is het alleen maar voor het dekken voor degene die het gewoon een mooie hengst vinden en goed vinden lopen, dan vind ik het al leuk Haha! want dan betekend het toch dat mensen je paard zo mooi vinden en dat ze hem zo goed vinden lopen dat ze daar graag een veulen van willen. Maarja daar hoef ik voorlopig toch nog niet aan te denken want hij is net 2 maanden 3 Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:38

Breitling schreef:
Moeder lijn is niet echt bijzonder voor zover ik weet.


Dan kun je het voor de dekdienst wel vergeten

Er zijn ZOVEEL Olivi's die leuk zijn en leuk doen, of ze geschikt zijn om mee te fokken is een heel ander verhaal!

Dan moet niet alleen het paard goed zijn, maar ook de papieren daarachter en daar is belangrijk een hele interesante, goede moederlijn!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:40

Breitling schreef:
Haha dan moeten er wel veel paarden gek zijn, aangezien iedereen het bij ons op stal deed (sta nu ergens anders) heb het bij mijn paard en pony gedaan, niks veranderd. Denk dat meer mensen het er af halen dan het laten zitten.

Ik bedoelde dan ook dat ene paard die er niet tegen kon Haha!
Laatst bijgewerkt door Nienke op 30-05-04 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:40

Ik zeg toch ook dat hij geen top dekhengst hoeft te worden, er zijn zelfs paarden zonder papieren die fokken. Vind het gewoon leuk als hij goede veulentje fokt. En mij is verteld dat als hij goed ontwikkeld en goed gaat presteren hij zeer waarschijnlijk goede veulentjes gaat fokken Lachen Maar je moet het niet tè serieus op gaan nemen, het moet geen 2e olivi dekhengst worden ofzo Tong uitsteken

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:42

NienkeBL"]
[quote="Breitling schreef:
Haha dan moeten er wel veel paarden gek zijn, aangezien iedereen het bij ons op stal deed (sta nu ergens anders) heb het bij mijn paard en pony gedaan, niks veranderd. Denk dat meer mensen het er af halen dan het laten zitten.

Ik bedoelde dan ook dat ene paard die er niet tegen kon Haha!
[/quote]


haha oke dan had ik je even verkeerd begrepen :p dacht dat je mijn pony bedoelde Tong uitsteken

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:48

Wat lijkt ie op olivi! vooral die oogjes!!! en vooral die nek Lachen dies nou al super Haha!
super gaaf beestje! maar dat wist je al he Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:50

Breitling schreef:
Ik zeg toch ook dat hij geen top dekhengst hoeft te worden, er zijn zelfs paarden zonder papieren die fokken. Vind het gewoon leuk als hij goede veulentje fokt. En mij is verteld dat als hij goed ontwikkeld en goed gaat presteren hij zeer waarschijnlijk goede veulentjes gaat fokken Lachen Maar je moet het niet tè serieus op gaan nemen, het moet geen 2e olivi dekhengst worden ofzo Tong uitsteken


OK maar sommige mensen denken dat wel.... Het is natuurlijk leuk om een nakomeling van je hengst te hebben! Ik heb hetzelfde --> alleen dan met merries Haha!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:51

LuvdaTossa"]
[quote="Breitling schreef:
Moeder lijn is niet echt bijzonder voor zover ik weet.


Dan kun je het voor de dekdienst wel vergeten !
[/quote]

Precies en beestjes van 1.62m zijn ze zowiezo niet zo happig op. Maar ik geloof dat Breitling een goedkeuring nodig acht voor zijn dek-plannen!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:52

Breitling schreef:
Ik zeg toch ook dat hij geen top dekhengst hoeft te worden, er zijn zelfs paarden zonder papieren die fokken.


Ja en als jij met hem gaat dekken dan produceer je weer paarden zonder papieren!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:00

Samsam"]
[quote="Breitling schreef:
Ik zeg toch ook dat hij geen top dekhengst hoeft te worden, er zijn zelfs paarden zonder papieren die fokken.


Ja en als jij met hem gaat dekken dan produceer je weer paarden zonder papieren!
[/quote]

Ja en wat maakt dat uit? Er zijn zat paarden die het super doen zonder papieren, dus dat zegt niks. En voor sommige mensen zijn de papieren helemaal niet belangrijk dus een paard met of zonder papieren lijkt me niet zo'n ramp

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:02

Samsam"]
[quote="LuvdaTossa"][quote="Breitling schreef:
Moeder lijn is niet echt bijzonder voor zover ik weet.


Dan kun je het voor de dekdienst wel vergeten !
[/quote]

Precies en beestjes van 1.62m zijn ze zowiezo niet zo happig op. Maar ik geloof dat Breitling een goedkeuring nodig acht voor zijn dek-plannen!
[/quote]

Hij is nu 1.62 ja maar hij is net 3 dus hij groeit nog. En olivi staat er om bekend dat hij grote nakomelingen fokt. Mijn pony is vanaf zijn 3e ook nog 5 cm gegroeit, dus hij word heus nog wel wat groter

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:04

Nou voor de verkoop is met/zonder papieren wel heel belangrijk. Een goed paard met papieren is een paar nulletjes meer waard dan een paard zonder papieren.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:04

Maare zullen we nu maar weer stoppen over dat dekken? dat is voorlopig toch nog lang niet aan de orde, en misschien is die al wel geruint voor ik daar ooit mee begin Haha! Maar wil hem ook graag hengst laten om zn uiterlijk. Wilde gewoon wat leuke foto's hier neer zetten, niet een discussie over het dekken creeren Lachen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:06

LuvdaTossa schreef:
Nou voor de verkoop is met/zonder papieren wel heel belangrijk. Een goed paard met papieren is een paar nulletjes meer waard dan een paard zonder papieren.


Ja dat weet ik, maar het gaat niet iedereen om het geld. Mijn pony was ook meer waard als waarvoor ik hem verkocht, die had ook super papieren maar die mensen konden hem een goeie thuis geven en dus verkocht ik hem voor weinig. Niet iedereen hoeft een paard die super veel hoeft op te brengen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:10

Sorry, maar ben je nou dom of naief, je bent 18 jaar, komt van de ponies, amper/geen wedstrijdervaring. Ik zou het al knap vinden als je dit paard als ruin goed zou kunnen inrijden. Heb je enig idee wat er allemaal bij komt kijken je hengst laat dekken, wat hormonen doen met zo'n dier? Lees maar wat Topics van Nimber, die heeft haar handen vol aan haar groninger hengst, ze is een ervaren amazone en door de bank genomen zijn groningers een stukje makkelijk dan Jazz nakomelingen!!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:17

Ik vind het een beetje flauw om haar hier een beetje af te kraken, ze mag toch zelf weten wat ze koopt!
Ik denk dat ze zelf best weet waar ze aan is begonnen!
En als ze straks een beetje voor de leuk wil gaan fokken! laat haar toch! mensen die met deze hengst dekken kiezen er dan toch zelf voor een veulen zonder papieren te hebben!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:18

Ik denk dat ze eerlijk geen idee heeft waar ze aan begint, een 3-jarige hengst is nou niet bepaald een makkelijke overgang vanaf de ponies!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:20

Ja idd dankje wel stalleke Knipoog Vraag me ook af waarom hier over gesproken word, hiervoor heb ik dit topic niet geopent. Wou er gewoon wat leuke foto's op zetten en kijken wat met van mijn paardje vind. De rest wat ik er mee doe is mijn eigen keus.