Gebit, Galop en Coen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 15:39

leuke fotows..
mooi die staart Vingers aflikken

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:58

Vandaag ben ik weer met zonder bit ( Haha! ) zonder bit dus, gaan rijden, het ging niet in de lessen, allemaal trekken enzo. Ik vind het erg sielug voor hem dus gewoon met halster gereden en dat ging wel beter. HIj bleef maar sterk in de mond en ik probeer vvaak uit om hem een stukje teugel te geven '(lucht geven)' en dan blijft ie nog steeds sterk.. maar dat kan aan dat evt tandje liggen.....

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:06

hej hej

ik weer een keer ik weet het niet maar als hij last zou hebben van het gebit zou die beter op het halster en touw moeten reageren.
wanneer hij dit niet doet. ligt het dus niet aan het tandje, ik denk dat hij door heeft gekregen hoe hij zijn zin kan krijgen. net als mn eigen paardje dat een aantal jaren geleden ook bij mij had, ik heb toen ook paarden tandarts laten komen zadel na laten kijken en noem alles maar op.
maar dat was niet het probleem en dat bleek wel toen ik les kreeg van remco boom.
ik heb dan weliswaar westernlessen. maar de basis behandeld wel dezelfde dingen.
mijn bovenstaande tips hielpen heel goed voor swerdy.
en onder mij heeft nog iemand gereageerd weet even de naam niet meer die ook hele goede tips gaf.

misschien moet je die eens proberen
verwacht niet binnen een dag resultaat dat duurt echt wel even
groetjes fabske

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:05

Wat vervelend dat je niet weet hoe het komt, misschien heeft ie pijn, maar hij kan je ook gewoon voor de gek houden..?
Ik vind het wel een prachtig beestje, en je zit die bokkesprongen netjes uit! OK dan!

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 23:24

Zou het gebit ook iets te maken kunnen hebben, met de CROSS galop van Coen? Verward

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 11:45

HIj is de laatste tijd weer erg dwars, allemaal staan in het midden van de bak... en als ie wel loopt, gaat ie vaak gelijk galopperen, dan gaat ie wel zachtjes.... maar als tie weet dat hij EGT mag galopperen, dan gaat ie er gelijk vandoor!!!!!!!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:19

anders moet je eens een appelbitje proberen in iedere geval een zacht bitje. Kijken of dat helpt

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:03

Dit paard protesteerd na mijn gevoel ergens tegen. Arabieren zijn heel gevoelig waardoor je snel onbewust dingen verkeert doet.

Het is jammer dat hij van de manege is, anders zou ik zeggen ga aan NH doen. Misschien kun je het overleggen, want zo hebben hun natuurlijk ook weinig aan deze pony.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:56

Prachtig paardje met een prachtige naam... Coen... Zo heet mn vriendje ook Lachen En das net zo'n lekker ding! Lachen

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 00:14

Amberto schreef:
Prachtig paardje met een prachtige naam... Coen... Zo heet mn vriendje ook Lachen En das net zo'n lekker ding! Lachen


Jaaahhhhh lkkr ding he?! Vingers aflikken

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 23:32

En hij blijft maar galopperen met z'n oortjes naar voren! Hij vindt het denken we gewoon super leuk! Ach ja laat hem lkkr crossuh (met my erop Haha!)

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:45

Ja geef hem nog meer z'n zin, dan kan je 'r straks niets meer mee doen.
's Niet verstandig hem te laten crossen .

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 23:47

nouuuuuuuu jaaaaaaaaa seggggggggggggg

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 23:52

met draf en stap is ie anders hartstikke lief hoor, alleen galopje mag ie toch wel ff hard gaan?! o nee dat mag niet, sorry liefe Coentjuh! voortaan alleen braaf galopperen okej?!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:08

Wat passen jullie leuk bij elkaar zeg! Maarre is Coen een manegepony? Ik snap het nl niet helemaal, want je zegt dat er eigenlijk geen anderen op rijden. Is er wel eens een paardentandarts bij geweest? (of heb ik weer niet goed gelezen Knipoog)
En als jij de enige bent die er op rijdt, hoevaak wordt hij dan bereden?

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 00:12

Coen is van de manege, maar bijna niemand wilt er op rijden. Ik rijd hem 1x per week les en meestal 1 of 2 x per week vrij. 1x in de 2 weken rijd ie met een ander meisje in de les. Per week word hij ongeveer 2 keer bereden. Er is weleens een paardentandarts bijgeweest, maar zegt dat Coen er geen last van moet kunnen hebben (?)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:17

Hoe krijgt Coen dan verder beweging? Of kan hij de wei op ofzo?

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 00:19

neejjj, komt eigenlijk weinig buiten (soms longeerbak) maar wei bijna niet (dan gaat ie pony's peste Bloos )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:37

Nou, misschien heb je daar je reden wel Coentjuh (wil je aub kappen met dat msntaaltje? Danku Haha!). Dat paard krijgt nooit de kans om even op zichzelf te lopen oid. Gooi hem af en toe lekker los, geef hem wat ruimte zonder dat er iemand op zit, laat hem zelf zijn gekkigheid er maar uitgooien. Ik rijd ook een arabiertje dat erg vervelend is als ik haar voor het rijden niet eerst even longeer. Ze moet haar ei gewoon even kwijt voor ze aan het werk moet. Verder kunnen we je niet helpen denk ik, dan zouden we je moeten zien rijden op hem.

Wel een heel mooi arabiertje zeg!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:38

Maar als Coen dan zo veel binnen staat is het niet zo gek dat ie gaat rennen als ie een keer wat harder mag. Dat beest staat bol van de energie!! Hij lijkt me ook nog niet zo oud.
Het spijt me dat ik het zeg maar ik vind niet dat jou manege erg goed met Coen omgaat.

Ik denk dus dat Coen meer last heeft van het feit dat ie zoveel binnen staat dan van z'n tanden. Hij staat echt veel te veel binnen.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:57

Probeer niet te veel zijn mond te betasten.. Maar gewoon met je lichaam

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 16:21

XoNo schreef:
Nou, misschien heb je daar je reden wel Coentjuh (wil je aub kappen met dat msntaaltje? Danku Haha!).


Srry msn-taal = MY TAAL Tong uitsteken:P:P

Rosielover

Berichten: 75
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:01

Ik snap niet wat er erg aan COEN is hij is juist super cool jipppie

Groetjes Iris
Ps: Hij was zat 22 mei weer super lief met rijden

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:04

mooi paardje !!! volgens mij is het idd een beetje in de maling nemen door keihard te galoperen

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 23:09

Rosielover schreef:
Ik snap niet wat er erg aan COEN is hij is juist super cool jipppie

Groetjes Iris
Ps: Hij was zat 22 mei weer super lief met rijden


Coen is altijd super lief, en super coowl en fantastisch, maar toch doet hij duidelijk anders, dan andere paarden/pony's.

Geen van alle schud met het hoofd (wolfstandje Verward ) en nu steekt ie sinds donderdag (20 mei) z'n hoofd allemaal omhoog, net ofdat hij het benauwd heeft.

Ook dat blijven crossen, het is harstikke leuk, maar het hoort niet!

Ook wil ik er voor wedden, dat ie vandaag dwars was en niet op de hoefslag wilde, tenminste, lastig om hem daar naar toe te krijgen.

In galop was ie toch ook niet braaf vandaag?

(NIET OM M'N PAARDJUH ZO AF TE KRAKEN MAAR EVEN TE VERTELLEN, WAT HIJ [OP DIT MOMENT] ALLEMAAL DOET... )