arme vissen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:57

Sammm"]
[quote="Llewella schreef:
Dit is behoorlijk foute boel!

Ik zou ze uit hun lijden verlossen, maarja hoe? (Weet wel een aantal manieren maar vind het zelf ook altijd moeilijk).

Kennelijk hebben ze last met hun luchtblaas, maar op wel een heel absurde heftige manier, nou heb ik weinig met goudvissen te maken maar dit heb ik nog nooit gezien (ik heb zelf een groot aquarium met afrikaanse cichliden).

En degene die in een dierenwinkel staat en zegt dat dit niet kwaad kan mag van mij onmiddelijk aangeklaagd worden!!!!
Wordt er een beetje boos van Boos!

Ikzelf haal mijn vis bij kwekers vandaan of bij een goed aangeschreven speciaalzaak (die gericht is op de verkoop van vis).

Veel mensen die vissen aanschaffen hebben weinig tot geen verstand van vissen, wat een dierenwinkel dan op zijn minst kan doen is goede informatie verschaffen. (Dit geld natuurlijk ook voor andere dieren, maar vissen worden veelal niet als dieren gezien, en ook daar kan ik me een beetje kwaad om maken).

Ik zou ze niet uit hun lijden verlossen, misschien is er ja nog een oplossing met ander voer. Scheve mond

Morgen krijgt onze sluierstaart ander voer, ben beniuwd hoe hij daar op reageert. Lachen
[/quote]

Ik zou inderdaad eerst iets anders proberen voor je ze daadwerkelijk "ombrengt" !

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:15

wij hadden eerst ook zo een vis! wij dachten dat hij gewoon oud was en dood ging.. maar niet dus Verward dus ik begrijp hieruit dat als je je voer nat maakt (en dus laat zinken) ze dit niet krijgen? weet iemand dat? Lachen

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:01

Mijn vis heeft het ook ongeveer een half jaar gehad, kon er niks aan doen en speciaal voor hielp ook nie. En nu een half jaar later doet ie het nie meer....... Best wel vaag, maar wel fijn voor mijn vis. Ik ben wel regelmatiger de kom gaan verschonen, misschien dat dat werkt ( niet dak da bijna nie dee, maar nu nog vaker ) En je moet ze idd de kans geven om van de boden te kunnen eten en 'schrapen' Dit schijnen ze van nature ook te doen. En zo zouden ze ook minder luchthappen. ( je kunt dus het beste zacht zand of hele fijne korreltjes evt. als je het fijn find gemixt met een beetje grind als bodem doen)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:32

Sammm"]
[quote="Llewella schreef:
Dit is behoorlijk foute boel!

Ik zou ze uit hun lijden verlossen, maarja hoe? (Weet wel een aantal manieren maar vind het zelf ook altijd moeilijk).

Kennelijk hebben ze last met hun luchtblaas, maar op wel een heel absurde heftige manier, nou heb ik weinig met goudvissen te maken maar dit heb ik nog nooit gezien (ik heb zelf een groot aquarium met afrikaanse cichliden).

En degene die in een dierenwinkel staat en zegt dat dit niet kwaad kan mag van mij onmiddelijk aangeklaagd worden!!!!
Wordt er een beetje boos van Boos!

Ikzelf haal mijn vis bij kwekers vandaan of bij een goed aangeschreven speciaalzaak (die gericht is op de verkoop van vis).

Veel mensen die vissen aanschaffen hebben weinig tot geen verstand van vissen, wat een dierenwinkel dan op zijn minst kan doen is goede informatie verschaffen. (Dit geld natuurlijk ook voor andere dieren, maar vissen worden veelal niet als dieren gezien, en ook daar kan ik me een beetje kwaad om maken).

Ik zou ze niet uit hun lijden verlossen, misschien is er ja nog een oplossing met ander voer. Scheve mond

Morgen krijgt onze sluierstaart ander voer, ben beniuwd hoe hij daar op reageert. Lachen
[/quote]

Straks heb je een piranha. Haha!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:46

Larish schreef:
Inderdaad, hier is iets mis hoor! Ik zie dat je ook niet een al te grote bak hebt en die ook nog eens stampvol plantjes zit! Zo kunnen ze toch niet zwemmen? Misschien er een paar uithalen.

En er om lachen.. Als dit met een paard was ofzo werd hier niet gelacht!
Sneu voor het visje hoor.

Volgens mijn moeder heeft dit arme visje problemen met zijn luchtblaas. Dat hadden haar vissen ook. hier gaan ze op den duur aan dood.
Ze krijgen dit vaak als ze in een te hoge smalle kom zitten. En dus vaak naar boven en beneden zwemmen.

Misschien even terug naar de dierenwinkel?


Ik weet niet of jullie deze reactie van mij hebben gelezen? Dit is dus wat dit arme visje heeft!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:57

Larish"]
[quote="Larish schreef:
Inderdaad, hier is iets mis hoor! Ik zie dat je ook niet een al te grote bak hebt en die ook nog eens stampvol plantjes zit! Zo kunnen ze toch niet zwemmen? Misschien er een paar uithalen.

En er om lachen.. Als dit met een paard was ofzo werd hier niet gelacht!
Sneu voor het visje hoor.

Volgens mijn moeder heeft dit arme visje problemen met zijn luchtblaas. Dat hadden haar vissen ook. hier gaan ze op den duur aan dood.
Ze krijgen dit vaak als ze in een te hoge smalle kom zitten. En dus vaak naar boven en beneden zwemmen.

Misschien even terug naar de dierenwinkel?


Ik weet niet of jullie deze reactie van mij hebben gelezen? Dit is dus wat dit arme visje heeft!
[/quote]

Heb je de rest van de reacties al gelezen ? Verward

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:29

ja ik heb alles gelezen, maar zoals ik al had gezegd , mijn vissen hebben het als ze hebben gegeten , en ik ben al terug geweest en heb nieuw voer gehaald, ik heb ook gezegd dat mijn vissen zo deden maar toen kreeg ik het antwoord ja dat is niet erg doen wel meer sluierstaarten ze voelen er niks van Verward ??? maar het zijn echt niet zzzzzzzoveel planten dat ze niet meer kunnen zwemmen , en het is zeker wel een grote bak , voor zulke kleine vissen! maar btw de vissen hebben die planten nodig anders kunnnen ze niet leven !
oja mijn vissen leven al heel lang hoor!!!!!!! Lachen gelukkig alleen dit doen ze heel vaak als ze hebben gegeten dus geef ik ze niet elke dag eten maar om de dag, dat helpt ze al wat!
Maar ik heb hier voor ook een vis gehad die was wel 9 geworden dus ik heb er er wel verstand van !
en idd het heet ook iets met blaas blabla hele moeilijke naam maar je kan er niks aan doen Huilen maar ze leven idd geval nog
xx merel

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:37

Naja zolang ze geen pijn hebben (wat je niet weet want ze kunnen het je niet vertellen) is het goed en je doet er je best voor!
En ze hebben wel een goed leven bij jouw hoor Merel!

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:39

jaa zeker!!!!!!!!1

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:18

Ik loop stage bij een dieren winkel en daar verkopen wij ook sluierstaarten.
Deze vis heeft erge pijn en die kan je idd beter verlossen uit zijn lijden... anders krijgt ie nog meer pijn... langs een dierenarts gaan heeft geen zin en naar een dierenwinkel ook niet... deze gaat toch dood. Verdrietig
Als je nog eens een sluierstaart (of gewoone goudvis koopt) koop dat idd ten eerste goed voer... sluierstaarten zijn GEEN goudvissen, als ze goudvissen voer krijgen (vlokken) dan krijgen ze lucht binnen bij het eten... hier door zetten ze op en drijven ze idd naar boven en zijn ze erg aan het lijden....
een sluierstaar heeft korrel voer nodig... dit zinkt naar de bodem van de bak en zo krijgen de vissen geen lucht binnen.Helaas word dit niet vertelt bij een heleboel dierwinkels en lijden er veel vissen Stoom uit je oren jij kon dit ook natuurlijk niet weten... maar denk na voor je een vis koopt het is immers ook een dier!
Een goudvis kan wel 20 worden als ie goed verzorgt word en een sluierstaart wel iets van 15 (wel ouder hoor).Verschoon 1keer in de week het water en geef je vis maar 1keer in de 3 dagen eten... anders eten ze zig DOOD.

sorry dat t zo'n lang verhaal werd maar nu hoop ik dat ik wat mensen help Schijnheilig en diertjes natuulijk Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:30

Hij leeft dus nog? Ik vind het wel zielig hoor...en ik hoop dat het weer bijtrek met ander voer... Scheve mond

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:34

vast wel.. wand lees net dat het alleen zo is als je m voert dus daar licht het aan! veel succes

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 19:46

jullie moeten wel lezen wat ik zeg ....................................... ik heb sluierstraat voer van 4-5 euro , het voer dat zinkt dat heb ik al 10 x gezegd...........................

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:47

Het gaat niet over Ik heb mijn vis ook uit zijn lijden moeten verlossen , op .. dierendag.. nu is hij in de eeuwige blauwe wateren Scheve mond

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 15:14

nee gaat ook niet over want het is alleen bij het voer door dat ze lucht happen
en als ze geen eten krijgen dan hebben ze het neit dus geef ik ze om de paar dagen eten

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:14

Ik geef mijn sluierstaarten elke dag wat voer.
Ze krijgen zinkvoer, hebben plantjes, zitten in een 40 liter bak en hebben een pompje.
Maar ook al voer je die zinkkorrels, dan kom je dit toch tegen.
Deze zijn al te ver heen, mijn advies:
bakje water en in de vriezer, hierdoor verdoven ze en overlijden ze pijnloos.
Ik doe het zelf ook, als ik dit mee maak.
En als je nieuwe koopt:
let op dat ze goed zwemmen, hun vinnen en schubben heel zijn, er geen wit waasje over hun lijfje zit en ook geen witte stipjes.
Zie je "aangevreten" vinnen met gele aanslag, koop ze dan al helemaal niet, want dan zijn ze al ten dode opgeschreven!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:43

daarom heb ik nu geen sluierstaarten meer, maar goudvissen Knipoog
ze worden precies hetzelfde verzorgd, allebei korreltjes voer dat naar de bodem zakt en toch leven de goudvissen 5x langer ofzo...

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:56

Mijn vis had het eerst ook, moest ik korrels geven en daarna was het over en heeft ie nog een jaar geleefd Tong uitsteken

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:06

lor1_1984.... vissen in de diepvries zetten is nou niet bepaald pijnloos voor ze...
Ja als je verdovingsmiddel in het water doet van te voren wel maar voorderest is het best wel een gemene manier. Want ze sterven langzaam af ( zal maar niet overgaan tot in de details 0:) ) Dus als je ze in de vriezer legt, stop dan eerst verdovingsmiddel in hun water!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:09

Ik heb vandaag ander voer gekocht voor onze sluierstaart. Maar nu moet ie eerst wer naar de bodem zakken om het te kunnen pakken. Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:11

Nou samm, ik hoop dat ie at gaat overleven , volgens mij niet Anders mag ie samen met Blub 1 samen zwemmen op de eeuwige blauwe wateren Haha!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:14

Sammm schreef:
Ik heb vandaag ander voer gekocht voor onze sluierstaart. Maar nu moet ie eerst wer naar de bodem zakken om het te kunnen pakken. Haha!

oei dat wordt honger lijden Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:19

SpLaSh_ schreef:
Nou samm, ik hoop dat ie at gaat overleven , volgens mij niet Anders mag ie samen met Blub 1 samen zwemmen op de eeuwige blauwe wateren Haha!

Waarom zou hij het niet overleven? Hij zwemt al drie of vier jaar zo rond, en de vis van een vriendin van mij had dit ook, en die is dertien (!!!) jaar geworden. Scheve mond

Onze vorige 'gewone' goudvis is ook een jaar of 13 geworden.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:20

Ja geen idee, ik heb mijnes alleen uit zijn lijden verlost , maargoed , ik hoop dat jouwe weer naar de bodem zakt !! Succes Haha!

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:25

ff b.t.w. als iemand hier toch mocht besluiten zijn vis naar de eeuwige wateren willen sturen. Doe dat dan met een overdosis kruidnagelolie ( wel in een aparte kom dan he ) of snijd zijn kop dr af van kieuw tot kieuw. ( dit kan nog wel vervelend zijn in verband met stuiptrekkingen....... )Dit zijn de meest pijnloze en snelle manieren.