Wie had dit ooit gedacht!...

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Wie had dit ooit gedacht!...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 20:11

...nou, ik niet. <<)

Ik heb een fantastisch (bijna) zevenjarig paard en vorige week was hij precies zes jaar bij mij *\o/*
Dingen kunnen gek lopen, want precies een jaar geleden dacht ik dat ik nooit meer paard zou rijden, ik durfde niet goed meer na een val van een ander paard en mijn eigen paard was nog heel groen. Ik stond op het punt hem te verkopen. Maar,...gelukkig bedacht ik me na twee dagen, het voelde niet goed, mijn paard, die ik heb zien opgroeien omdat ik hem kocht als veulen, waar ik al zo veel mee had opgebouwd aan grondwerk, aan band met elkaar, het kon niet zo zijn dat hij uit mijn leven verdween...

En zo ontstond er onverwacht toch een opwaarste spiraal. Na verhuizing van stal ben ik heel veel met hem gaan wandelen in het direct aangrenzende bos en zo ging alles weer heel anders voelen, groeide het vertrouwen en versterkte de band eigenlijk alleen maar meer. Ik vond mijn passie terug, ben met hem op pad gegaan, ben workshops gaan volgen en zette in november de stap om weer les gaan nemen.

En kijk nu eens, ruim een half jaar later... het is bijna niet te geloven, maar ik heb mijn passie helemaal teruggevonden de afgelopen maanden! We rijden in het bos, lessen regelmatig en ik werk keihard aan het dusdanig trainen van mijn paardje zodat hij gezond en sterk blijft. En vooral: ik heb er weer megaveel plezier in!

Daarom een topic en ik hoop dat jullie net zo van de (soms wat onscherpe) plaatjes genieten als ik doe! O:)


1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1478
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:05

Leuke foto's <3 Wat fijn dat je het plezier en het vertrouwen terug hebt gevonden, ik wens jullie nog veel veilige kilometers!

pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie had dit ooit gedacht!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:10

Wat leuk dat je er weer helemaal heppie de peppie mee bent! Zo'n mooi bos zal ook wel veel helpen om weer een beetje zin te krijgen, en heerlijk zo met hond en paard op pad +:)+

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Wie had dit ooit gedacht!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:13

Zo heerlijk! Ik gun mezelf dit ook zo! Leuke foto's en zo de hond ook lekker mee. Zalig!

miereneter

Berichten: 2648
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Wie had dit ooit gedacht!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:27

Ik ken je van het paarden-belerentopic, maar kende niet je achtergrond. Zo'n positief verhaal.
De foto's met de barebackpad zijn toch het ultieme bewijs van vertrouwen voor iemand die twijfelde of ze überhaupt ooit nog zou rijden. Mooi om te zien!

Janneke2

Berichten: 23094
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wie had dit ooit gedacht!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:37

Heerlijke foto's...!

Lekker samen met je paard aan de wandel en zo, paard te voet en jij op zijn rug. En een prachtige omgeving!
(Het is zo heerlijk om gewoon vanaf het stalerf naar buiten te kunnen...!)

En ik vind de bakfoto's +:)+ mooi in balans, lange bovenlijn, gekanteld bekken: fijn om te zien!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 09:03

Dank je wel voor jullie leuke reacties!


pmarena schreef:
Wat leuk dat je er weer helemaal heppie de peppie mee bent! Zo'n mooi bos zal ook wel veel helpen om weer een beetje zin te krijgen, en heerlijk zo met hond en paard op pad +:)+

Klopt! Ben superblij met bos in de buurt, al hadden we dat op de vorige plek plek, hier voelt het anders. Heerlijk ook om even snel een rondje te kunnen doen. En leuk he met de hond! Die moet er nog aan wennen soms dat ik op het paard zit, hij gaat dan toch wel dicht op ons lopen wat ik soms een beetje tricky vind, maar we letten goed op :)

Furst schreef:
Zo heerlijk! Ik gun mezelf dit ook zo! Leuke foto's en zo de hond ook lekker mee. Zalig!

Ah, ik ken jouw verhaal niet maar hopelijk werkt het inspirerend!

miereneter schreef:
Ik ken je van het paarden-belerentopic, maar kende niet je achtergrond. Zo'n positief verhaal.
De foto's met de barebackpad zijn toch het ultieme bewijs van vertrouwen voor iemand die twijfelde of ze überhaupt ooit nog zou rijden. Mooi om te zien!

Ja, ben zo blij dat dit allemaal weer kan en smaakt steeds weer naar meer. Bizar he, dat buiten rijden met barebackpad ontstond toen mijn zadel langere tijd weg was voor een aanpassing en ik wel heel graag naar buiten wilde. :)

Janneke2 schreef:
Heerlijke foto's...!

Lekker samen met je paard aan de wandel en zo, paard te voet en jij op zijn rug. En een prachtige omgeving!
(Het is zo heerlijk om gewoon vanaf het stalerf naar buiten te kunnen...!)

En ik vind de bakfoto's +:)+ mooi in balans, lange bovenlijn, gekanteld bekken: fijn om te zien!

Helemaal mee eens: echt fijn om meteen midden in de natuur te staan met hem, dat is mij zo veel waard. <3
En bedankt voor je complimenten over de rijfoto's, dat vind ik heel leuk om te lezen!

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Wie had dit ooit gedacht!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:49

Ik ben zelf heel angstig en heb nog maar weinig plezier van en met de paarden, maar dit wil ik ooit terug, ja! Ik wil echt genieten van buitenritten <3

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 12:07

Furst schreef:
Ik ben zelf heel angstig en heb nog maar weinig plezier van en met de paarden, maar dit wil ik ooit terug, ja! Ik wil echt genieten van buitenritten <3

Wat jammer, maar natuurlijk ook heel herkenbaar voor mij. Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar misschien kan ik je tips geven?

Ponytante

Berichten: 240
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 06:56

Wat een mooi paard met vreindelijke uitstraling!

Maar war heb jij een droog bos gevonden? :=

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 07:53

Ponytante schreef:
Wat een mooi paard met vreindelijke uitstraling!

Maar war heb jij een droog bos gevonden? :=

Dank je wel, het is ook een schat <3 De bossen hier (omgeving Arnhem) zijn goed te doen. Beetje hoger gelegen en heuvelachtig doet wonderen :D

Elisa2

Berichten: 38103
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie had dit ooit gedacht!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:09

Wat fijn dat je het vertrouwen terug hebt, en wat een leuk paard heb je daar!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 13:17

Elisa2 schreef:
Wat fijn dat je het vertrouwen terug hebt, en wat een leuk paard heb je daar!

Dank je wel! :o :o

Koper

Berichten: 30572
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:23

O ja maar wacht. Dat is ook een enorm lief paard wat goed op jou past. Ik durf te wedden dat hij zich verantwoordelijk voelt voor jou wanneer je met 'm onderweg bent. Deze moet je echt nooit weg doen. Hij is intelligent, gevoelig, superlief en hij houdt van jou.

Ik moest wel even een keer opnieuw kijken naar je rijbroek. Het lijkt net of je er een string overheen aan hebt. Hoort dat zo? :=

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:42

Heerlijke foto’s Sanne en wat ontzettend fijn dat je het plezier terug gevonden hebt in het rijden. Jullie zijn een prachtig setje samen!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 13:50

Koper schreef:
O ja maar wacht. Dat is ook een enorm lief paard wat goed op jou past. Ik durf te wedden dat hij zich verantwoordelijk voelt voor jou wanneer je met 'm onderweg bent. Deze moet je echt nooit weg doen. Hij is intelligent, gevoelig, superlief en hij houdt van jou.

Ik moest wel even een keer opnieuw kijken naar je rijbroek. Het lijkt net of je er een string overheen aan hebt. Hoort dat zo? :=

Helemaal mee eens en ook geen onvertogen woord over hem hoor! Hij doet het echt heel braaf allemaal en dat maakt ook dat ik dit allemaal aan durf met hem :o

En haha, ik snap wat je ziet met mijn rijbroek. Ik zal het even verduidelijken om je gerust te stellen :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 29-05-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 14:02

Sanet schreef:
Heerlijke foto’s Sanne en wat ontzettend fijn dat je het plezier terug gevonden hebt in het rijden. Jullie zijn een prachtig setje samen!

Aahhh dank je wel!! Leuk jou te lezen :)

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:17

Britt1 schreef:
Koper schreef:
O ja maar wacht. Dat is ook een enorm lief paard wat goed op jou past. Ik durf te wedden dat hij zich verantwoordelijk voelt voor jou wanneer je met 'm onderweg bent. Deze moet je echt nooit weg doen. Hij is intelligent, gevoelig, superlief en hij houdt van jou.

Ik moest wel even een keer opnieuw kijken naar je rijbroek. Het lijkt net of je er een string overheen aan hebt. Hoort dat zo? :=

Helemaal mee eens en ook geen onvertogen woord over hem hoor! Hij doet het echt heel braaf allemaal en dat maakt ook dat ik dit allemaal aan durf met hem :o

En haha, ik snap wat je ziet met mijn rijbroek. Ik zal het even verduidelijken om je gerust te stellen :D

[ [url=m/22IZRM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahahaha you made my day _O- _O-

Verder heerlijk dat jullie zo genieten <3 Heerlijke plaatjes!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 09:27

manzano schreef:
Hahahaha you made my day _O- _O-

Verder heerlijk dat jullie zo genieten <3 Heerlijke plaatjes!

:D :D
Leuk om te horen!