Zon, zee en strand met Chichi

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Zon, zee en strand met Chichi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 11:06

Chichi is een 2,5 jarige PRE merrie. Haar leven bestaat voornamelijk uit paard zijn op de paddock paradise met haar paardenvrienden.

Ik probeer regelmatig wat te doen, dat varieert van wandelen een uitgebreide borstelbeurt, staartje wassen tot aan weken geen tijd en dus een paard met verwaarloosde manen look.

Een keer in de zoveel tijd proberen we dan toch iets ‘groters’ te doen. Zoals trailer laden, een boswandeling of mee aan de hand een buitenrit.
Gisteren zijn we naar het strand geweest.

De verwachting was dat ik haar wel met haar pootjes de zee in zou krijgen. De realiteit was des te beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:11

wat een prachtige kleur heeft je merrie! <3 en ziet er uit als een heerlijk uitje!

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Zon, zee en strand met Chichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:45

Wat een prachtige merrie en wat geweldig mooi om te zien dat het inderdaad beter ging als gedacht! Je moet vast nog helemaal aan het nagenieten zijn

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Zon, zee en strand met Chichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:40

Zeepaardje!

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 19:46

Henrike5 schreef:
Wat een prachtige merrie en wat geweldig mooi om te zien dat het inderdaad beter ging als gedacht! Je moet vast nog helemaal aan het nagenieten zijn


Ik zit nog steeds op mijn roze wolk ja. <3

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Zon, zee en strand met Chichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:11

Ah wat heerlijk zeg!!

Catlady
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 00:15

Misschien was het maar een minuut maar is het niet te vroeg om met 2,5 jaar er al op te gaan zitten?
Mijn hengst is net twee maar no way dat ik daar al op zou gaan zitten over een half jaar. Ook niet voor een minuut of paar seconden.. Nu ziet die van jou er wel heel mooi en rond en groot uit inderdaad, die van mij is echt in de groei, en nog wat dun en overbouwd daardoor. Voor zijn rug ga ik er pas op zitten vanaf vier jaar.
Verder wel leuke foto's en doe je wel hele leuke dingen met haar.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 00:53

Catlady schreef:
Misschien was het maar een minuut maar is het niet te vroeg om met 2,5 jaar er al op te gaan zitten?
Mijn hengst is net twee maar no way dat ik daar al op zou gaan zitten over een half jaar. Ook niet voor een minuut of paar seconden.. Nu ziet die van jou er wel heel mooi en rond en groot uit inderdaad, die van mij is echt in de groei, en nog wat dun en overbouwd daardoor. Voor zijn rug ga ik er pas op zitten vanaf vier jaar.
Verder wel leuke foto's en doe je wel hele leuke dingen met haar.


Ja, in het water eventjes op je paard zitten gaat ze waarschijnlijk dood aan. Het was wachten op zo'n reactie.
Het paard moet ook verder zo hard werken...
Beestje staat lekker puppy te zijn zoals ze uitlegt, en leert af en toe wat belangrijke dingen.

Ts, super foto's, waarschijnlijk was iedereen er wel even op gaan klimmen in zo'n situatie, ook al zullen ze dat niet toegeven :o

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Zon, zee en strand met Chichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 06:59

super leuke foto's :)

en joh 1 x er op in het water waar je veel minder weegt dan op het land.

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 08:14

Dergelijke reacties mogen ook gewoon, waarschijnlijk zou het ook door mijn gedachten glippen als ik het hier op bokt zou zien. Daar zijn we mens voor toch? Ze is inderdaad nog maar 2,5 en het is een echte pup.

Maar al dat wat ze leert, leert ze op een spelenderwijze manier met haar duidelijke grenzen. En dat maakt haar tot nu toe een fijn dier.

Het was ook heel spontaan en heus heel verantwoord, zo zonder cap en totaal onvoorbereid. En ik denk dat ze er weinig last van heeft gehad. Maar je hebt gelijk, 2,5 jaar is te jong en toch heb ik het gedaan. Dat steek ik niet onder hoeken of banken, daar durf ik eerlijk voor uit te komen. Ik heb genoten en ik durf te zeggen dat Chi dat ook heeft gedaan. 8-) <3

Catlady
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-09-20

Re: Zon, zee en strand met Chichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:22

Was ook helemaal niet als aanval bedoelt inderdaad. En van 1 keer erop zitten gaat ze niet dood, wel slim zo via het water, snap ook wel dat je dan de verleiding niet kan weerstaan. Bij die van mij zou ik het niet doen zolang hij zo dun is en overbouwd. Die moet echt even goed groeien eerst.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Zon, zee en strand met Chichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:45

Wat een leuke foto's :-)

En eerlijk gezegd, als je al zo diep het water in bent dan is het er op gaan zitten eigenlijk een spelenderwijs volgende stap. Voor haar eigenlijk een goede ervaring om dat ook gelijk al zo mee te nemen, zo al zwemmende zonder dat je er een heel punt van maakt.

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 18:20

We hebben trouwens ook nog bootjes gespot. :')


Afbeelding