Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 19:18

Haar volledige verhaal is te vinden in het volgtopic (zie onderschrift).

Een maand geleden zijn we voor het eerst Z1 gestart, we scoorden dik 55% en ik was zo trots op haar <3
En gister mochten we nog een keer!
Het is echt een feestje om met Tani op wedstrijd te gaan, ze is zo super relaxt en weet precies wanneer het erop aan komt, de pijnpuntjes thuis zijn in de proef eigenlijk gewoon weg...
Heel bijzonder, want ze is tot haar 14e fokmerrie geweest en nu pas voor de 5e keer mee naar ander terrein.

Gister scoorde we 59,57%, 208,5 en dus net 1,5 punt te kort voor winst :D
Mijn grootste wens op sportief gebied is een winstpunt in het Z1, en we zijn nu dus al zo dichtbij!
Ze is een opvallende verschijning, maar we zijn tot nu toe vrijwel altijd heel leuk beoordeeld <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het algemene commentaar vorige keer en nu is dat ze nog wat meer opgericht mag, dit klopt en dit is ook moeilijk punt omdat ze wat horizontaal gebouwd is en van nature een flinke onderhals heeft, wat al veel verbeterd is maar wel iets om aan te blijven werken.

Wegens blessureleed is er ook nog geen ritme in het rijden van wedstrijden maar potverdorie, wat ben ik trots op die kleine, dappere merrie!
19jr jong, 8 veulens gehad, absoluut niet voor dit doel gefokt en het dan zo doen tussen het grote, donkere geweld *D

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:24

Oh Tani, ik vind haar vanaf het begin al zo leuk. Wat een super prestatie van jullie. Dat winstpunt gaat er wel komen.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:26

Ik vind het zo gaaf hoe ze wel een ander paard lijkt onder het zadel :D zó knap hoe je dit met haar voor elkaar krijgt. Volgens mij is ze ook onwijs werkwillig, maar dan nog, geen simpele klus, en je laat het er altijd heel makkelijk uitzien. Heel fijn gereden weer :)

3heathcliff5
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-06-18

Re: Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:06

Supergaaf! Die winstpunt komt er echt wel aan. Zo leuk dat ze precies weet dat ze in de ring moet ‘shinen’.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 01:13

Goed gedaan.
Wanneer jullie deze stijgende lijn volhouden, rijden jullie de volgende keer een dikke winstpunt :D
Het komt goed.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 01:33

Wauw, gaaf zeg! Erg knap van je paard en ook van jou.

Ik hoop dat je je droom gaat halen :j

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 06:45

wauw zeg, zo leuk om te zien dit!
:D

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:20

Ziet er heel netjes uit, mooie combinatie zijn jullie!

Ik snap het commentaar wel als ik de foto's zie, maar Hackney's zijn natuurlijk gemaakt om te stuwen en niet om te dragen. Dus zo'n dier daarvoor ombouwen is even wat minder makkelijk, maar komt vast wel goed. :-) Als ze iets kleiner leert lopen achter en nog iets meer kan dragen dan krijg je meer oprichting en dan komt het met de punten ook wel goed.

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 14:16

Wat een leuke reacties en lieve complimenten <3

Ze moet idd nog wat meer gaan dragen en dit vol blijven houden tijdens de oefeningen.
Haar karakter en werklust maken dit allemaal mogelijk, dat paard verdiend echt een standbeeld wat dat betreft!

We rijden hooguit 1x per maand een proef, en ook maar 1 per keer want ik rijd ze uit m'n hoofd en ik wil haar niet overvragen, dus hopelijk voor het eind van het jaar de winstpunt te pakken.
Maar komt dat puntje niet, is het ook goed want tenslotte is ze aangekocht om naar te kijken :D
En nu tussen de 20*60 hekjes starten is al echt de kers op de taart <3

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:15

Heel gaaf om dit met een niet-standaard dressuurpaard te doen. En ook heel fijn dat je gewoon eerlijk wordt beoordeeld op wedstrijd, ook al zou het moeten maar wordt het niet altijd gedaan. Lekker zo doorgaan, buiten de standaard hokjes. Ik hou ervan!

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:19

Gaaf hoor...!

Haar rug is wat recht, maar de achterhand komt prima onder: chapeau!

En trek je niets aan van die onderhals, ontwikkel gewoon de (hals)spieren vlak vóór je zadel.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Hackney Tante Tani straalt in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:42

Knap hoor :D leuk dier ook <3

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:43

Achterhand komt er aardig onder. Als deze merrie niet aan het werk is, lijkt ze een stuk langer en is ze ook best overbouwd. Dus knap om zo bij elkaar te rijden :j

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:07

Avalanche schreef:
Achterhand komt er aardig onder. Als deze merrie niet aan het werk is, lijkt ze een stuk langer en is ze ook best overbouwd. Dus knap om zo bij elkaar te rijden :j

ik vind het wel passen bij de naam van TS :D Die doet ze eer aan :j

Waar nogal wat mensen blijven steken in de grote verhalen, wordt het hier gewoon gedaan. :evaw: aan alle opvattingen..

Wat ze mist aan bouwkunde, maakt ze goed met inzet. Dat is eigenlijk veel belangrijker.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:05

Haha leuk, ik heb deze denk ik gezien (iemand was er mee aan het grazen aan de hand) toen wij in Rucphen op wedstrijd waren met een van de paarden. Kan dat? Ik zei nog “oh kijk wat een leuke!” :+ En ze kan nog lopen ook, leuk!!

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 19:48

Heleennn schreef:
Haha leuk, ik heb deze denk ik gezien (iemand was er mee aan het grazen aan de hand) toen wij in Rucphen op wedstrijd waren met een van de paarden. Kan dat? Ik zei nog “oh kijk wat een leuke!” :+ En ze kan nog lopen ook, leuk!!


Dat klopt helemaal :D

11 augustus gaan we nog een poging wagen, ze heeft lekker 2 dagen vrij gehad en nu weer rustig opbouwen.
Omdat ze zo relaxt is gaan we de 11e 2 proeven starten, even kijken of ze dat trekt en of ik ze beide uit m'n hoofd kan rijden :+

Wat hier ook gezegd wordt, ze transformeert onder het zadel, en dat heeft alles te maken met haar gouden karakter.
Ik heb wel vaker wat "out of the box" paarden gestart, maar Tani is wel echt de meest opvallende en ik houd er van <3