Monster gaat los!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:17

Maar fleurtjeuh, mensen hebben die aannames eigenlijk puur door de manier waarop TS haar verhaal neerzet, hoezo is het dan hun eigen schuld?

Er zijn tientallen gebruikers op bokt die niets anders beweren te zijn dan matige amateurs, manege- of recreatieruiters en dan is er ook geen hond die ze loopt af te branden dat het plaatje niet perfect is. Weet ik uit eigen ervaring ;)

Dat dit paard wat spieren mist is absoluut geen ramp, kan gebeuren. Maar gezien hoe over dit beest en het hele trainingsproces geschreven wordt op bokt snap ik ook wel dat men er wat flauw op reageert :') want het plaatje past niet exact bij een paard dat hartstikke kundig getraind wordt door een expert met subtop ervaring en nog wat.

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 14:35

Fly_high schreef:
het plaatje past niet exact bij een paard dat hartstikke kundig getraind wordt door een expert met subtop ervaring en nog wat

Weet je, ik heb nul problemen met kritiek, maar dit is gewoon een paard wat na een blessure en een lange herstelperiode losgegooid werd en daar heb ik foto's van gekregen.

Dus dat er commentaar op komt is prima, dat mag. Alleen zou het fijn zijn als het wel eerlijk commentaar is. Iedereen op bokt heeft er het over dat mensen alleen de mooie en leuke kanten laten zien, ik heb ook de andere kant laten zien, ook in mijn topic en eerlijk geweest dat het allemaal veel langer geduurd heeft dan ik hoopte.

Dus ik heb geen idee waarom mensen een flitsend super gespierd paard verwachten als dat paard pas redelijk recent is opgepakt en in overleg met fysio en dierenarts ik heel rustig aan heb gedaan. Die verwachtingen worden er dan imo nogal opgeplakt. Zoals deze. Ik heb de blessure gedeeld, ik heb foto's gedeeld van hoever paard is gekomen, en ik heb ook nog aangegeven dat ik in overleg met dierenarts en fysio heel rustig aan heb gedaan. Dus waar je die verwachting vandaan haalt, geen idee.

Los daarvan, want dat heb jij niet gedaan:
Dat er dan ook nog foto's van mij zonder mijn toestemming worden geplaatst, filmpjes, ook zonder mijn toestemming worden geplaatst, er werkelijk van alles bij wordt gehaald wat niet ter zake doet, gaat echt gewoon vér over alle grenzen heen.
En verder hebben mensen geen récht op updates of op wat voor informatie dan ook, dus als ik aangeef geen verdere updates te plaatsen is dat mijn goed recht lijkt me.

Dus als mensen allerlei verwachtingen willen hebben, prima, maar dan in het vervolg zonder mij.

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 14:45

nps schreef:
Tot op zekere hoogte, maar ergens gaat er iets spaak - het paard lijkt niet in volle, bespierde conditie te zijn, laat staan in sportconditie. Daar zit die mismatch weer tussen wat is verteld en wat lijkt te spelen op de foto's. Dus wat er gedaan wordt is kennelijk niet voldoende of handig. Geeft niks, maar dan moet je dat wel kunnen erkennen.

Nogmaals, ik heb een en ander ook in het volgtopic zo netjes beschreven als ik kan, en ook foto's van de tijd na de blessure gedeeld. Minder dan ik had gewild, maar zoals ik aangeef ben ik vaak alleen op stal en dan niet in de gelegenheid foto's te maken. Misschien had ik idd meer moeten laten zien, of het anders beschrijven. Ik heb er geen probleem mee dat te erkennen, en overigens op Bokt dat ook al meerdere malen gedaan.
nps schreef:
Daarnaast vind ik het flauw als je zelf super kritisch bent op anderen maar zelf niet echt kan incasseren, maar das dus wél persoonlijk .

Inderdaad persoonlijk en ook gewoon niet waar. Kijk alleen naar dit topic. Ik heb geen enkel probleem met kritiek, maar niet alles wat er geroepen wordt klopt ook en niet alle kritiek is fair. Verder heb ik heel nuttige tips en kritiek gehad die ik ga gebruiken, en sommige dingen doe ik niets mee.
Daar zit een praktische reden achter, als in dat het ook niet goed of verstandig is voer om de haverklap te veranderen, of om de week een andere trainingsmethode toe te passen. Dat schept geen duidelijkheid en schiet per saldo niets op.

Hhilde

Berichten: 7450
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:37

Precies dat. Je hebt geen recht op updates van een paard dat niet van jou is. TS plaatst updates als hij dat wil en is niet verplicht daartoe omdat iemand dat wil.

Edit: typo

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:53

Avalanche schreef:
Fly_high schreef:
het plaatje past niet exact bij een paard dat hartstikke kundig getraind wordt door een expert met subtop ervaring en nog wat

Weet je, ik heb nul problemen met kritiek, maar dit is gewoon een paard wat na een blessure en een lange herstelperiode losgegooid werd en daar heb ik foto's van gekregen.

Dus dat er commentaar op komt is prima, dat mag. Alleen zou het fijn zijn als het wel eerlijk commentaar is. Iedereen op bokt heeft er het over dat mensen alleen de mooie en leuke kanten laten zien, ik heb ook de andere kant laten zien, ook in mijn topic en eerlijk geweest dat het allemaal veel langer geduurd heeft dan ik hoopte.

Dus ik heb geen idee waarom mensen een flitsend super gespierd paard verwachten als dat paard pas redelijk recent is opgepakt en in overleg met fysio en dierenarts ik heel rustig aan heb gedaan. Die verwachtingen worden er dan imo nogal opgeplakt. Zoals deze. Ik heb de blessure gedeeld, ik heb foto's gedeeld van hoever paard is gekomen, en ik heb ook nog aangegeven dat ik in overleg met dierenarts en fysio heel rustig aan heb gedaan. Dus waar je die verwachting vandaan haalt, geen idee.


Kijk ik heb er echt geen belang bij om jou of je paard te bekritiseren, het is een leuk dier en ik gun je het van harte om er gewoon lol mee te hebben :)

Maar puur op basis van je boktberichten (en niet alleen het Monster-verhaal maar ook allerlei rijtechnische opmerkingen en commentaar op anderen, al dan niet op topsport niveau) heb ik heel eerlijk een ander plaatje verwacht gezien er vorig jaar al allerlei updates waren over het voortzetten van de training (en training is toch niet zomaar ff lol met je knol) en laatste tijd zelfs iets over wedstrijdplannen ofzo. En zo te zien best een aantal anderen hebben het net zo begrepen.

Misschien kunnen we allemaal niet goed begrijpend lezen ;) maar misschien is er toch iets in jouw manier van communiceren op bokt die bepaalde verwachtingen schept?

Als het een recent geblesseerd paard is dat je na lange boxrust zo even in de bak losgooit dan ziet die er zeker prima uit :j dat is net met welke insteek je naar de foto's kijkt.

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 15:57

Oh dat kan hoor, dat er ook iets bij mijn manier van communiceren zit, dat neem ik 100% van je aan :)

Ik zal het ook eens aan anderen vragen, hoe dat op ze overkomt, en dan kijken hoe ik het kan verbeteren :) Thanks!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:01

Avalanche schreef:
Oh dat kan hoor, dat er ook iets bij mijn manier van communiceren zit, dat neem ik 100% van je aan :)

Ik zal het ook eens aan anderen vragen, hoe dat op ze overkomt, en dan kijken hoe ik het kan verbeteren :) Thanks!


Zou het inderdaad bij je eerste zin gaan zoeken Avalanche :)

Succes met het genieten van je paard :j

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:11

Fly High verwoordt het veel beter dan ik en zegt eigenlijk hetzelfde. Kritiek eerlijk of niet, wat je er wel mee doet of niet - er zijn best wat mensen die een ander ander beeld verwacht aan de hand van je eigen berichten. Dus kennelijk komen die toch anders over dan je bedoeld (en dan kan het aan anderen vragen hoe je overkomt, maar ook lekker naast je neerleggen. Het is maar een forum, ga lekker lol hebben met je mooie paard!).

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 16:14

Ja, ik kan dat niet zo goed, ik wil altijd graag verbeteren wat ik kan :) ik vind mensen over het algemeen namelijk heel leuk, dus is het fijn als de communicatie ook goed gaat :)

Dank je, paard is geweldig <3

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:27

Voor mij is het dat de informatie totaal niet strookt met wat er eerder over verteld is. En dat meerdere keren in combinatie met een paard wat er imo niet zo goed meer uit zag en wat ik zorgelijk vond.

Het is niet gemeen of persoonlijk bedoeld maar maak(te) me oprecht zorgen.

Dat gezegd hebbende snap ik ook dat dit niet leuk was om te lezen. En ik hoop oprecht het beste voor Ava en haar prachtige paard en dat het maar gauw de goede kant op mag gaan. :-) (mocht dat nog niet het geval zijn)

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:44

Dat hoop ik ook. Blijf ook gewoon lekker dicht bij jezelf. Ik ben ook maar een goedwillende prutser, dat schept ook geen verwachtingen als mensen mij IRL bezig zien :D

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:34

"De ontvanger bepaalt' is, zeker op het anonieme internet, een belangrijke regel ;-)

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:33

Avalanche schreef:
Dus ik heb geen idee waarom mensen een flitsend super gespierd paard verwachten als dat paard pas redelijk recent is opgepakt en in overleg met fysio en dierenarts ik heel rustig aan heb gedaan. Die verwachtingen worden er dan imo nogal opgeplakt. Zoals deze. Ik heb de blessure gedeeld, ik heb foto's gedeeld van hoever paard is gekomen, en ik heb ook nog aangegeven dat ik in overleg met dierenarts en fysio heel rustig aan heb gedaan. Dus waar je die verwachting vandaan haalt, geen idee.

Yep. Fysio, veearts, blessure.

Maar als je je daar nou eens een keertje niet achter verschuilt. En eens kijkt naar wat mensen tegen je proberen te zeggen. Wellicht lees je dan dat jij veel theoretische kennis hebt, maar iets minder praktijkervaring met het op niveau trainen en uitbrengen van een dressuurpaard.

Ik heb jou een paar keer ontmoet, en ik weet dat jouw theorie-façade voortkomt uit onzekerheid. Ik vermoed ook dat je mijn tekst als negatief of aanvallend zult opvatten, ook al bedoel ik mijn post helemaal niet zo. Ik probeer een brugje te slaan tussen jouw theoretische kennis, die je eloquent etaleert, en de discrepantie met de praktijk, die mensen terugzien in de voortgang van je paard. Want veeartsen en fysio's zijn nuttig, en blessures zijn naar. Maar als je paard daar na anderhalf jaar nog zo van aan het bijkomen is is er meer aan de hand. Ofwel is je paard dan kapotter dan je weet (wat ik natuurlijk hoop van niet), ofwel is er iets aan de hand op het gebied van theorie/praktijk/communicatie. En je kunt het de bokkers niet kwalijk nemen dat je daar op reageren ;)
Je hoeft het jezelf ook niet kwalijk te nemen. Maar wellicht dat je eens kritisch kunt kijken naar hoe je overkomt en naar de voortgang van je paard. Dan snap je wellicht dat mensen wat vragen en opmerkingen hebben.

Anoniem

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:31

Moet dat zo openbaar in een topic gegooid worden, die persoonlijkheidsanalyses over TS?
Heeft weinig te maken met het paard.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:40

Robin_S schreef:
Moet dat zo openbaar in een topic gegooid worden, die persoonlijkheidsanalyses over TS?
Heeft weinig te maken met het paard.
Precies, even op het podium plaatsnemen en fijn jezelf uitlaten over een ander.

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:27

Ik vind eigenlijk wel dat Koper een terecht punt maakt. Als TS niet te pas en te onpas anderen zou vertellen hoe ze hun paard moeten trainen of voeren, is het een ander verhaal. Maar als je beweert heel veel ervaring en wijsheid in pacht te hebben, en de werkelijkheid sluit daar niet op aan, mag daar best iets van gezegd worden. Ook zodat mensen die hier op bokt om advies vragen, weten dat ze het advies en de verhalen van Ts met een flink korreltje zout moeten nemen.

AvHdG
Berichten: 263
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:33

Gaat deze heksenjacht nog stoppen? Zegt in mijn ogen allemaal meer over jullie dan over TS hoor.. (weet wanneer je moet stoppen)

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:26

TS, mijn paard verloor 3 jaar geleden ook heel veel gewicht omdat we van NL naar de USA verhuisde en hij enorm aan het klimaat moest wennen. Nu is jouw situatie anders, maar ik heb enorm veel baat gehad bij de supplementen gemaakt door kliniek Den Hoek in De Bilt (dierenarts Eric Laarakker). Hij maakt zelf supplementen en na 3 maanden was mijn paard terug op het oude gewicht.

Ik weet dat je al veel tips hebt gehad, maar wilde je toch even laten weten dat ik daar hele goede ervaringen heb (ook met andere problemen als maagzweren). Je hebt een mooi paard <3

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:40

Eef_Bam schreef:
Ik vind eigenlijk wel dat Koper een terecht punt maakt. Als TS niet te pas en te onpas anderen zou vertellen hoe ze hun paard moeten trainen of voeren, is het een ander verhaal. Maar als je beweert heel veel ervaring en wijsheid in pacht te hebben, en de werkelijkheid sluit daar niet op aan, mag daar best iets van gezegd worden. Ook zodat mensen die hier op bokt om advies vragen, weten dat ze het advies en de verhalen van Ts met een flink korreltje zout moeten nemen.



Lees je eigen verhaal eens terug. En realiseer je dan, dat je dit plaatst in een topic waarin de TS foto's heeft gemaakt van haar paard dat is losgegooid. Niets meer en niets minder.
Dit is dus: 1. Totaal off topic, 2. Lijkend op een heksenjacht.

Je praat over een werkelijkheid die er niet op aansluit. TS praat over een paard dat losgegooid werd en zo geshowd. En je conclusie mag je voor jezelf trekken maar niet voor anderen. Het is nl een mening, niets meer en niets minder. Of anders gezegd, ik vind jouw post een buitengewoon nare post die ik als heel fout ervaar! En die voortkomt uit een post waarin een mening over een ontmoeting wordt gegeven van waaruit allerlei conclusies als waarheid wordt geventileerd. Ook zo fout en niet ok!

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:09

@Pien: Ik geef mijn mening, die toevallig aansluit op een andere mening. Mijn mening is gebaseerd op niet alleen dit topic, maar ook op de andere topics en bijdrages van Ts. Gezien het in dit topic al 8 pagina's lang over de conditie van het paard en de kunde van Ts gaat, vind ik dat juist wel ontopic. Jij hebt weer een andere mening,en die mag je hebben. Bokt blijft een discussieforum, voor leuke plaatjes en alleen maar "wow geweldig" moet je op facebook/instagram zijn.

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:22

Wat je ziet Eef dat daar echt verschillend over gedacht wordt in dit topic. Ik vind dat er over de (on) kunde van TS en over de conditie van het paard wel genoeg gezegd is.
Het lijkt verdorie wel de inquisitie hier. Geen wonder dat velen nooit meer iets plaatsen van zichzelf. En nee alleen maar klappen hoeft voor mij niet. Kijk als TS nu rijfoto's of filmpjes had geplaatst die van geen meter deugen, dan gaat jouw redenatie op. Maar er wordt een paard getoond dat los wordt gegooid.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5020
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:31

Er is op de vorige pagina in de modopmerking al gevraagd om de discussie te stoppen en het te houden op de foto's van TS. ITP is geen plek voor een dergelijke discussie.
Daarom nu hier een slotje.