Monster gaat los!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 21:40

Thanks :+:

Anoniem

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:37

Stoer dier! 8-)

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 14:02

Ah superleuk, thanks :D

SassyMoon
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:11

Prachtig paard, maar is dit nu wel of niet het paard uit je volg topic? Ik lees daarin je eerste post dat het over een madame hebt en nu over een hij?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:56

SassyMoon schreef:
Prachtig paard, maar is dit nu wel of niet het paard uit je volg topic? Ik lees daarin je eerste post dat het over een madame hebt en nu over een hij?

Het is een hermafrodiet dus beetje van beide als ik het goed gelezen heb gehad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:59

Ik vind 'm er prima uit zien. Dat die "deuken" nu zichtbaar zijn is omdat ie ten eerste een hoge schoft heeft en hij op de rest van het lichaam bij gekomen is kwa bespiering. Van hieruit de rugspieren rustig verder trainen en dat komt ook vanzelf goed. :) In mijn ervaring is de rug veelal het laatste dat "bij komt" bij een paard dat sterk vermagerd is, die rug komt een beetje op een "plateau" op een gegeven moment en dan duurt het even voor ze daar echt beginnen op te bouwen maar dat komt wel. Een volbloed type is ook in niks te vergelijken met de gemiddelde warmbloed wat dit betreft. Dus uitgaan van de gemiddelde WPN'er is hier ietwat oneerlijk. :) Als mensen hier gaan ontkennen dat de bovenlijn geheel niet verbeterd is kan ik ze sowieso niet serieus nemen want die achterhand is beduidend gespierder dan op de "voor" foto's. Dat stukje aan de schoft is gewoon het moeilijkste om op te bouwen. Zeker bij een paard dat snel stress heeft en dan nog eens recent op rust gestaan heeft. Heb nu een gelijkaardig typje met een peesblessure staan en bij hem is dat deel ook het eerste dat in valt nu. En toen hij schraal aan kwam ook het laatste dat ik "op getraind" kreeg.

Prachtig dier is het wel.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:13

Ayasha schreef:
Ik vind 'm er prima uit zien. Dat die "deuken" nu zichtbaar zijn is omdat ie ten eerste een hoge schoft heeft en hij op de rest van het lichaam bij gekomen is kwa bespiering. Van hieruit de rugspieren rustig verder trainen en dat komt ook vanzelf goed. :) In mijn ervaring is de rug veelal het laatste dat "bij komt" bij een paard dat sterk vermagerd is, die rug komt een beetje op een "plateau" op een gegeven moment en dan duurt het even voor ze daar echt beginnen op te bouwen maar dat komt wel. Een volbloed type is ook in niks te vergelijken met de gemiddelde warmbloed wat dit betreft. Dus uitgaan van de gemiddelde WPN'er is hier ietwat oneerlijk. :) Als mensen hier gaan ontkennen dat de bovenlijn geheel niet verbeterd is kan ik ze sowieso niet serieus nemen want die achterhand is beduidend gespierder dan op de "voor" foto's. Dat stukje aan de schoft is gewoon het moeilijkste om op te bouwen. Zeker bij een paard dat snel stress heeft en dan nog eens recent op rust gestaan heeft. Heb nu een gelijkaardig typje met een peesblessure staan en bij hem is dat deel ook het eerste dat in valt nu. En toen hij schraal aan kwam ook het laatste dat ik "op getraind" kreeg.

Prachtig dier is het wel.



Dit paard is toch "gewoon" een KWPN en geen Volbloed?

Wel een knap koppie trouwens.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 15:20

Paard heeft wel hoog percentage volbloed. Westfaler gefokt trouwens :) Dank iedereen weer :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:22

Leuk, ik ben zelf Noord-Hollands gefokt.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 15:24

Haha super :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:25

Urbanus schreef:
Leuk, ik ben zelf Noord-Hollands gefokt.


Wat toevallig, staan we in hetzelfde stamboek!
:')

Sorry

Anoniem

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:38

Oei ik schrik ervan hoe dit paard eruit ziet. Die schoft ook (daar kun je toch geen zadel op leggen)

De beweging op de foto's zien er ook niet fijn uit (net of hij pijn heeft) Het zit niet helemaal goed in zijn vel.

Ooit zelf een paard mager gehad die binnen twee maanden volledig op gewicht zat. Wat krijgt deze aan voer? Wellicht kun je wat met de tips hier op bokt het paard beter op conditie te krijgen?

Is deze al volledig op de foto gezet? Pijn en stress kunnen er ook voor zorgen dat het paard invalt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:39

Daphne__ schreef:
Dit paard is toch "gewoon" een KWPN en geen Volbloed?

Wel een knap koppie trouwens.

Ik begreep dat er een hoog percentage volbloed in zat (hoger dan gemiddeld) via de topics. Dat is IMO ook te zien aan de bouw. :)
Maar ook de ranke WPN'ers van nu zullen als laatste bij komen op de ruggengraat en ik ben vrij zeker dat je menig Z-paard niet zonder zadel wil zien. :+

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:10

Ayasha schreef:
Daphne__ schreef:
Dit paard is toch "gewoon" een KWPN en geen Volbloed?

Wel een knap koppie trouwens.

Ik begreep dat er een hoog percentage volbloed in zat (hoger dan gemiddeld) via de topics. Dat is IMO ook te zien aan de bouw. :)
Maar ook de ranke WPN'ers van nu zullen als laatste bij komen op de ruggengraat en ik ben vrij zeker dat je menig Z-paard niet zonder zadel wil zien. :+

Wat een rare reactie… omdat niet alle Z-paarden een mooie gespierde bovenlijn hebben, betekent het niet dat TS zich zorgen mag/moet maken over de bovenlijn van haar paard.

Het al dan niet voeren van veel bloed is ook niet per definitie een verklaring voor de fysieke toestand van dit paard. Dit paard is van nature niet rank. Hij heeft meer dan genoeg bot. Dit paard is gewoon dun en onbespierd, waar hij dat eerder niet was.

Kijkend naar dit individuele paard vind ik hem écht achteruit gegaan t.o.v. de beginfotos uit het volgtopic. Een terugval na blessure is verklaarbaar, maar mijn inziens niet zo erg en zeker niet zo lang. Als dit mijn paard was zou ik me oprecht zorgen maken of dit paard wel genoeg voeding tot zich neemt, dan wel blij is.

Afgaande op je berichten op Bokt, waarin je over voldoende expertise lijkt te beschikken had ik een paard in een veel betere conditie verwacht TS…

Voer je al iets van bietenpulp/senior priores bij? Dat is echt fantastisch om paarden bij te laten komen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:36

Ik vraag me af of een aantal bokkers niet de kans aan het grijpen zijn om TS onderuit te halen ipv oprecht ‘bezorgd’ te zijn. En nee, avalanche en ik zijn het vaker niet dan wel met elkaar eens. Dus het is niet dat ik haar perse wil beschermen. IMO wordt er gewoon overdreven en lees ik andere beweegredenen dan bezorgdheid. Want was jij niet degene die het zwaar ondervoedde veulen ‘wel vond meevallen’. Ik kan je garanderen dat die er veel slechter aan toe was. Dus dat jij dan bezorgd bent om dit paard is merkwaardig.

Elisa2

Berichten: 37149
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:40

Avalanche schreef:
Paard heeft wel hoog percentage volbloed. Westfaler gefokt trouwens :) Dank iedereen weer :)


De vader was First Choice toch? Die is gewoon KWPN gefokt. Meende dat in de moederlijn ook Jazz bloed zat?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:42

Ayasha schreef:
Ik vraag me af of een aantal bokkers niet de kans aan het grijpen zijn om TS onderuit te halen ipv oprecht ‘bezorgd’ te zijn. En nee, avalanche en ik zijn het vaker niet dan wel met elkaar eens. Dus het is niet dat ik haar perse wil beschermen. IMO wordt er gewoon overdreven en lees ik andere beweegredenen dan bezorgdheid. Want was jij niet degene die het zwaar ondervoedde veulen ‘wel vond meevallen’. Ik kan je garanderen dat die er veel slechter aan toe was. Dus dat jij dan bezorgd bent om dit paard is merkwaardig.


Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan.. Ik denk eerder dat het andersom is, dat sommige bokkers bij Avalanche in een goed blaadje willen komen te staan.
Zo gaat het op bokt al sinds het prille begin. Je hebt altijd wat prominent aanwezige bokkers en daar is niet mis mee, maar sommige mensen willen wel heel graag worden gemogen door wat de 'bekendere' bokkers en gaan overal in mee.
Maar goed, zou best andersom kunnen zijn. In mijn geval heb ik bewust mijn mond gehouden in dit topic, omdat ik wel eens een akkefietje met Avalanche gehad heb en dan juist niet wil gaan bashen in zo'n topic, omdat dat dan niet erg geloofwaardig overkomt na zo'n 'geschiedenis'.

Anyway nu ik hier dan toch ben, over zijn toestand is genoeg gezegd en zoveel verstand heb ik er ook weer niet van. Wel een prachtig paard.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 17:43

Elisa2 schreef:
Avalanche schreef:
Paard heeft wel hoog percentage volbloed. Westfaler gefokt trouwens :) Dank iedereen weer :)


De vader was First Choice toch? Die is gewoon KWPN gefokt. Meende dat in de moederlijn ook Jazz bloed zat?

Mijn paard heeft een Westfaals paspoort. First Choice is namelijk ook goedgekeurd bij het Westfaler stamboek. Zijn er nog meer dingen over mijn paard wat ik moet weten van je?

@ lies: ik kan het oneens zijn met mensen, maar weet van mij dat ik je niets nadraag en het ook niet nodig vind om persoonlijk te worden, dus don't worry :)

Elisa2

Berichten: 37149
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:47

Ja hij is goedgekeurd bij meerdere stamboeken, zegt niks over hoe hij gefokt is met Jazz, Negro en Vincent er achter.

Overigens is op horsetelex precies te zien hoeveel volbloed percentage er in zit. Misschien wel handig om te weten inderdaad. ;-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:48

lies schreef:
Ayasha schreef:
Ik vraag me af of een aantal bokkers niet de kans aan het grijpen zijn om TS onderuit te halen ipv oprecht ‘bezorgd’ te zijn. En nee, avalanche en ik zijn het vaker niet dan wel met elkaar eens. Dus het is niet dat ik haar perse wil beschermen. IMO wordt er gewoon overdreven en lees ik andere beweegredenen dan bezorgdheid. Want was jij niet degene die het zwaar ondervoedde veulen ‘wel vond meevallen’. Ik kan je garanderen dat die er veel slechter aan toe was. Dus dat jij dan bezorgd bent om dit paard is merkwaardig.


Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan.. Ik denk eerder dat het andersom is, dat sommige bokkers bij Avalanche in een goed blaadje willen komen te staan.
Zo gaat het op bokt al sinds het prille begin. Je hebt altijd wat prominent aanwezige bokkers en daar is niet mis mee, maar sommige mensen willen wel heel graag worden gemogen door wat de 'bekendere' bokkers en gaan overal in mee.
Maar goed, zou best andersom kunnen zijn. In mijn geval heb ik bewust mijn mond gehouden in dit topic, omdat ik wel eens een akkefietje met Avalanche gehad heb en dan juist niet wil gaan bashen in zo'n topic, omdat dat dan niet erg geloofwaardig overkomt na zo'n 'geschiedenis'.

Anyway nu ik hier dan toch ben, over zijn toestand is genoeg gezegd en zoveel verstand heb ik er ook weer niet van. Wel een prachtig paard.

Met risico dat ik een UN krijg. Avalanche weet dat ik haar incompetent vind. :+ Dus ik hoef echt niet op een groen blaadje te staan bij haar. "op een goed blaadje staan" bij avalanche gaat mij in het leven echt niet verder helpen dus daar heb ik totaal geen reden toe.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:50

Zit er in de vader, Fidertanz x Sir Donnerhal I, zoveel volbloedpercentage? Daar had ik echt geen idee van.
Of gaat het om de Futere x Houston First Choice? Of om de Jazz x Negro?

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:05

Ayasha schreef:
Ik vraag me af of een aantal bokkers niet de kans aan het grijpen zijn om TS onderuit te halen ipv oprecht ‘bezorgd’ te zijn. En nee, avalanche en ik zijn het vaker niet dan wel met elkaar eens. Dus het is niet dat ik haar perse wil beschermen. IMO wordt er gewoon overdreven en lees ik andere beweegredenen dan bezorgdheid. Want was jij niet degene die het zwaar ondervoedde veulen ‘wel vond meevallen’. Ik kan je garanderen dat die er veel slechter aan toe was. Dus dat jij dan bezorgd bent om dit paard is merkwaardig.

Bij veulens is het normaal dat ze door mindere periodes kunnen gaan. Ze groeien immers en hebben nog weinig weerstand tegen virussen wat ze vatbaar maakt. De conditie van een veulen kan dan snel achteruit gaan. Ook als ze normaal gevoerd worden. Voor een volwassen paard is het niet normaal om zo terug te vallen als ze niet ziek zijn.

Hoezo is jouw interpretatie van reacties op het topic van Avalanche relevant? Het gaat niet om jou, het gaat om haar en haar paard. Wat jij daarvan vindt is helemaal niet van belang. Avalanche heeft tenminste zelf nog de mogelijkheid om haar mening te geven, in tegenstelling tot de vorige opfokker van “jouw” veulen, die online zwart wordt gemaakt zonder de mogelijkheid tot het geven van uitleg.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:05

Avalanche schreef:
@ lies: ik kan het oneens zijn met mensen, maar weet van mij dat ik je niets nadraag en het ook niet nodig vind om persoonlijk te worden, dus don't worry :)


Ik ook niet, hoor. Maar anderen zullen het misschien ongeloofwaardig vinden. Ik vond het niet mijn plaats om iets te zeggen in het topic, daarop is bovenstaande reactie gebaseerd.

Ayasha schreef:
Met risico dat ik een UN krijg. Avalanche weet dat ik haar incompetent vind. :+ Dus ik hoef echt niet op een groen blaadje te staan bij haar. "op een goed blaadje staan" bij avalanche gaat mij in het leven echt niet verder helpen dus daar heb ik totaal geen reden toe.


Maar ik doelde ook niet specifiek op jou! In het algemeen en dacht aan het omgekeerde wat jij dacht. Ik volgde het topic met interesse omdat ik er ook niet precies uit kwam wie nou 'gelijk' heeft. En toen schreef jij dat, terwijl ik juist andersom dacht :)

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:07

Ayasha schreef:
Ik vind 'm er prima uit zien. Dat die "deuken" nu zichtbaar zijn is omdat ie ten eerste een hoge schoft heeft en hij op de rest van het lichaam bij gekomen is kwa bespiering. Van hieruit de rugspieren rustig verder trainen en dat komt ook vanzelf goed. :) In mijn ervaring is de rug veelal het laatste dat "bij komt" bij een paard dat sterk vermagerd is, die rug komt een beetje op een "plateau" op een gegeven moment en dan duurt het even voor ze daar echt beginnen op te bouwen maar dat komt wel. Een volbloed type is ook in niks te vergelijken met de gemiddelde warmbloed wat dit betreft. Dus uitgaan van de gemiddelde WPN'er is hier ietwat oneerlijk. :) Als mensen hier gaan ontkennen dat de bovenlijn geheel niet verbeterd is kan ik ze sowieso niet serieus nemen want die achterhand is beduidend gespierder dan op de "voor" foto's. Dat stukje aan de schoft is gewoon het moeilijkste om op te bouwen. Zeker bij een paard dat snel stress heeft en dan nog eens recent op rust gestaan heeft. Heb nu een gelijkaardig typje met een peesblessure staan en bij hem is dat deel ook het eerste dat in valt nu. En toen hij schraal aan kwam ook het laatste dat ik "op getraind" kreeg.

Prachtig dier is het wel.


Maar het is niet recent op rust gestaan. Dat een paard na rust nog niet volledig in de bespiering zit is doodnormaal. En dat aankomen tijd kost ook. Maar het is wel een warmbloed, geen volbloed en ook de hoog in het bloed staande paarden horen echt wel sneller bij te trekken als wat dit lijkt te duren. Of het nu kwpn of westfaals is, die reactie is nogal apart. Het is bij die stamboeken toch gewoon een mengelmoes van alles bij elkaar. De boxrust is al lange tijd geleden blijkbaar. Dan vind ik het inderdaad zorgelijk dat zo'n paard nog steeds niet op het gewenste gewicht is en nog steeds niet in de correcte bespiering zit. Ook als er dus wel regelmatig gelongeerd wordt, gereden en een zadel voor aangemeten is. Dat zou echt niet zo lang moeten duren dan, en moet je toch gaan kijken waar het nog fout gaat en wat je kan verbeteren. Want een gezond paard moet met goed voer, en in dit geval zelfs extra bijgevoerd, en vrije beweging al goed worden qua gewicht en basisbespiering. Als je daarnaast ook nog traint moet dat helemaal goed gaan en niet zo extreem lang duren.

Ik heb niks tegen Avalanche, ik was alleen erg verbaasd. En vind het nogal apart dat er een aantal bokkers in het begin zo in de verdediging schieten als er eens een kritische opmerking gemaakt wordt. Daarnaast gaan we allemaal af op wat er geschreven wordt. Je kan zelf ook gewoon iets missen bij een dier wat je elke dag ziet. Of te veel blijven hangen in redenen zoeken ipv aanpakken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:10

996981 schreef:
Bij veulens is het normaal dat ze door mindere periodes kunnen gaan. Ze groeien immers en hebben nog weinig weerstand tegen virussen wat ze vatbaar maakt. De conditie van een veulen kan dan snel achteruit gaan. Ook als ze normaal gevoerd worden. Voor een volwassen paard is het niet normaal om zo terug te vallen als ze niet ziek zijn.

Hoezo is jouw interpretatie van reacties op het topic van Avalanche relevant? Het gaat niet om jou, het gaat om haar en haar paard. Wat jij daarvan vindt is helemaal niet van belang. Avalanche heeft tenminste zelf nog de mogelijkheid om haar mening te geven, in tegenstelling tot de vorige opfokker van “jouw” veulen, die online zwart wordt gemaakt zonder de mogelijkheid tot het geven van uitleg.

De opfokker in kwestie is nooit genoemd en niet te herleiden dus die heeft nergens last van. :+
Als jij die conditie "normaal" vond dan snap ik oprecht niet waarom je hier over valt. Wat je wel doet, iig voor mij nu, is door de mand vallen. Dat wel. :)

En wb je tweede stuk mijn interpretatie is zo relevant als jouw interpretatie over de TS haar expertise. :)

MWM: Dat is de loop van topics. Daarvoor zit je inmiddels toch wel lang genoeg op bokt? :D Het brengt inmiddels een zekere balans lijkt me. :+ Gebaseerd op wat ik gevolgd heb over dit paard en avalanche denk ik zomaar dat ie nog niet zo heel veel bewogen heeft sinds de blessure laat staan getraind. Dus wellicht verklaart dat mijn zicht op het dier wat voor jou. :)