Mijn knappe spanjaard in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Mijn knappe spanjaard in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 09:41

Al een hele tijd geleden, maar Luzje mocht wel weer eens in de spotlight staan. Telefoonfoto's dus verwacht niet teveel kwaliteit :+

Luz is een spaanse merrie van 2014, ik heb ze gekocht als lelijke jaarling :') , maar ze is toch wel netjes uitgegroeid.

Afbeelding

Tot kort stond ze 24/7 buiten,samen met mijn twee trekpaardmerries, maar daar werd ze hard uitgesloten en gepest. Nu kreeg ik de kans om ze te verplaatsen naar een doe het zelf stal met boxen, paddock, en heel belangrijk, een goede piste, voor een nette prijs samen met mensen dat ik al lang ken, dus die aangegrepen. Sinds dit weekend staat ze daar. Het is weer even wennen naar snachts op stal, maar inmiddels heeft ze een vriendinnetje gemaakt, en vindt ze het wel leuk denk ik.
Ze staat wel nogal ... pittig ... :+
enjoy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Mijn knappe spanjaard in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:11

Leuk dier en fijn dat je een goed plekje hebt gevonden +:)+ maar ze mag wel flink wat afvallen :o

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mijn knappe spanjaard in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:20

Yay racemonster :D

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 10:32

Autumnn schreef:
Leuk dier en fijn dat je een goed plekje hebt gevonden +:)+ maar ze mag wel flink wat afvallen :o

Dat is inderdaad een feit.
Bij de trekpaarden stonden ze oorspronkelijk op onbeperkt hooi. Echter is deze beginnen hoesten deze winter (iedere winter heeft ze wel eens een dergelijke periode, met een supplement gaat dat over, maar deze keer dus niet.)
Over moeten zetten op voordroog (wel mooi droog voordroog) en na 3 dagen was het hoesten over.
Voordroog is natuurlijk wel veel lekkerder, ze werd wat gepest van de trekpaarden én de tweejarige dat er sinds vorige zomer bijstaat blijft maar bunkeren (maar staat niet te dik). Ik denk dat ze dus ook overgegaan is naar bunkermodus en deze winter zijn er wel enige kilootjes bijgekomen. Neem daar bij dat ik geen piste had en er max 1 keer per week mee kon werken ...
Beperkt voeren was geen optie, ik kan maar eens per dag gaan en dan vraten de trekpaarden haar deel op, en op die plek kon ik ze ook niet apart zetten.

Momenteel staat ze overdag in het gras en krijgt ze snachts nog even onbeperkt voordroog zodat ik kan inschatten hoeveel ze op een nacht een en van daaruit kan beperken zonder dat ze een halve nacht zonder staat. In combinatie met de piste en dus meer beweging hoop ik het zo wat onder controle te gaan krijgen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn knappe spanjaard in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:07

die is mooi uitgegroeid inderdaad, ziet eruit als een heerlijke merrie :D

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Mijn knappe spanjaard in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:30

Leuk dier! denk met wat meer training dat ze zo wat meer in model is en alleen maar knapper zal worden. :-)

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:14

Afbeelding
Barbie Dallas <3