Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 22:11

19 april 2021 werd ik wakker en ik zag een update in dit topic:
[KS-MK] 3 fjordenveulentjes verwacht voor 2021

Een van mijn favoriete (Fjorden)merries had een veulen. Kopen? Beter van niet toch?
En toen zag ik die avond deze foto:
Afbeelding

Toen zijn we maar eens serieus in gesprek gegaan, gaan rekenen (kan het?). De conclusie was ja en korte tijd later zijn we gaan kijken en waren we het al snel eens: die hoort bij ons. Vandaag viert hij zijn tweede verjaardag en dat was niet geheel vanzelfsprekend: afgelopen oktober/november is hij erg ziek geweest door een salmonellabesmetting. De dierenartsen schatten toen de kansen minder dan 50% in dat hij erdoorheen zou komen. Zie ook dit topic: [MD] Wat heeft mijn jaarling? Darmproblemen zonder oorzaak

Des te blijer zijn we dat we vandaag zijn tweede verjaardag mogen vieren. Omdat hij nog in de opfok staat, konden we helaas niet langs (hij staat op meer dan een uur afstand momenteel) maar we zullen het snel met hem gaan vieren. Toch, ter ere van hem, een topic. Ik heb de leukste 15 foto's verzameld (dit was erg lastig zal ik je zeggen) en zal ze in enigszins chronologische volgorde zetten!

Credits voor de veulenfoto's en foto's met logo naar de fokker (Maris_ op bokt). Ze is 8 april ook nog langs geweest om te kijken hoe Sepp (en zijn halfbroertje Sirre) er tegenwoordig bij staan en ze heeft een paar hele mooie foto's gemaakt!
Genoeg gepraat...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de keren dat we gingen kijken wilde hij zich liever niet laten zien :+ :
Afbeelding

In de opfok, voorjaar/zomer 2022:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens zijn ziekteperiode, ik vind dat je echt zijn oogopslag heel anders kunt zien hier. Hij kijkt erg droevig in plaats van trots. Ook was hij erg veel afgevallen.

Afbeelding

[url]m/TaYGYe.jpg[/url]

Afgelopen 8 april:

Afbeelding

Twee foto's om (iets minder dan) 2 jaar verschil te zien:
Afbeelding
Afbeelding

En tot slot een overzichtsfoto van drie hoofdfoto's van de afgelopen jaren (linkerfoto bij de fokker voorjaar 2021, middelste rond april/mei 2022 en de laatste april 2023)

Afbeelding


En de plannen nu? Hij mag nog even in de opfok blijven, we hopen dat hij in de zomer een beetje aan wil komen en dat zijn bespiering weer een beetje terug gaat komen, mocht hij zo enorm braaf blijven als hij nu is dan willen we misschien volgend jaar wel een poging wagen op de Hengstenkeuring, hem inrijden als hij oud en groot genoeg is en dan zien we wel verder. Voor nu zijn we vooral blij dat hij er nog is, dat hij gezond is en goed in zijn vel zit. Dat is helaas echt niet altijd zo vanzelfsprekend.

Maris_

Berichten: 1456
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:23

Wat een mooie samenvatting heb je gemaakt :)) en wat ben ik blij dat hij het zo getroffen heeft bij jullie. Heb erg met jullie meegeleefd toen hij zo ziek was maar wat is het een vechter geweest. Hij is echt wel goed bijgetrokken ondanks dat ie er nog niet is, maar meneer gaat ook aardig de lucht in :') wat aankomen lastig maakt haha.

Maar hij groeit echt uit tot een prachtige fjord. Mega knapperd is het!

En super leuk als het er van zou komen als hij voorgesteld zou worden op de HK O:)

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:26

Wat een geweldige bink zeg! Wow, ik zou m zo willen hebben. <3

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 22:30

Maris_ schreef:
Wat een mooie samenvatting heb je gemaakt :)) en wat ben ik blij dat hij het zo getroffen heeft bij jullie. Heb erg met jullie meegeleefd toen hij zo ziek was maar wat is het een vechter geweest. Hij is echt wel goed bijgetrokken ondanks dat ie er nog niet is, maar meneer gaat ook aardig de lucht in :') wat aankomen lastig maakt haha.

Maar hij groeit echt uit tot een prachtige fjord. Mega knapperd is het!

En super leuk als het er van zou komen als hij voorgesteld zou worden op de HK O:)

Ja poeh die groeispurt helpt inderdaad niet mee haha. En wij maar extra voeren :')

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 22:30

Ir111 schreef:
Wat een geweldige bink zeg! Wow, ik zou m zo willen hebben. <3

Helaas, zo makkelijk gaat hij niet weg haha

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:35

Hij is werkelijk prachtig Isa! Ooit, heel ooit komt er hier een witte fjord. Tot dan geniet ik van de foto’s van jullie grijze vanaf de foto’s. :3

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 09:39

Balou_k schreef:
Hij is werkelijk prachtig Isa! Ooit, heel ooit komt er hier een witte fjord. Tot dan geniet ik van de foto’s van jullie grijze vanaf de foto’s. :3

Hey ik heb dit topic gemaakt hoor :')
Kom maar een keertje langs als ie hier staat!

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:42

theadora99 schreef:
Balou_k schreef:
Hij is werkelijk prachtig Isa! Ooit, heel ooit komt er hier een witte fjord. Tot dan geniet ik van de foto’s van jullie grijze vanaf de foto’s. :3

Hey ik heb dit topic gemaakt hoor :')
Kom maar een keertje langs als ie hier staat!


Jullie horen bij elkaar sorry Thea!!!!! <3

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 07:25

Wat een knapperd is het al geworden en wat is hij al fijn opgeknapt na zijn ziekte.

Ik zou hem zeker aanbieden op de HK volgend jaar. :P

Pemmes
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-04-23

Re: Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:02

Ooh.. wat een enorme knappe man.

Heb je andere topic ook doorgelezen. Super dat hij er zo goed door gekomen is.

Wat zijn je plannen met hem?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:40

Mijn favoriete BoktFjord Sep <3 Wat een spannende en nare dagen zijn dat geweest, maar hij ziet er er nu piekfijn uit. Mocht je nog eens nieuwe foto's willen, dan hoor ik het wel. Ik kom graag langs :D

Furst
Berichten: 629
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:46

Knappe Sepp, leuk je ook hier te zien! :D

Gelukkig is hij er goed doorgekomen. Nu maar duimen dat hij die bespiering terug krijgt :D

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 16:42

Pemmes schreef:
Ooh.. wat een enorme knappe man.

Heb je andere topic ook doorgelezen. Super dat hij er zo goed door gekomen is.

Wat zijn je plannen met hem?

Plannen zijn eigenlijk kijken hoe het gaat. We willen graag naar de hengstenkeuring volgend jaar, wordt ie goedgekeurd zou natuurlijk heel leuk zijn, zo niet castreren. Qua rijden zien we wel waar het schip strandt :') waarschijnlijk voor de wagen beleren uiteindelijk. Beetje go with the flow

Anoniem

Re: Van doodziek naar vooruitkijken (Sepp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:24

Wauw, wat een gaaf diertje! <3 En mooi om te zien dat hij weer opgeknapt is!