Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 13:35

Wie had dat verwacht... nog sneeuw foto's te kunnen maken in maart.. :+

We hebben een pittige winter voor Friesje achter de rug, ze is gevallen toen ze opgejaagd werd door Nathan toen het zo koud was in december, en we kregen haar niet meer in de benen,pas na 3 uur lukte het eindelijk, ik stond echt op het punt dat we haar moesten laten inslapen, maar gelukkig door haar op haar andere zij te draaien kon ze opstaan, maar daarna kon ze amper meer eten, dus tandarts erbij gehaald en daarbij bleek dat er kiezen gebroken waren waarschijnlijk doordat ze met haar hoofd tegen de stalwanden aangeslagen had toen ze gevallen was...

Daarna kon ze gelukkig weer goed eten, maar toen kreeg ze heel erge bloedneuzen, en nog 2x flink koorts vanuit het niets, we hebben veel veeartsen gezien voor haar :Y) ...... maar we zijn al een poosje uitgedokterd en mocht ze gisteren in de sneeuw op de wei, zodat we nog een paar mooie herinneringen van haar konden maken, want ja.. 27 jaar, dan wordt elke dag wel een kadootje...

Ze heeft haar best gedaan, mijn knappe meisje... <3 <3

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding

Ik hoop dat het weer een beetje naar de lente mag gaan en dat we nog een mooie zomer krijgen en van haar mogen genieten <3 <3
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 12-03-23 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:38

Wow, die ziet er nog goed uit zeg :oo
Leuk zo in de sneeuw <3
Hoop dat je nog lang van haar mag genieten!

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:40

Wat een heerlijk oudje in de sneeuw <3

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:45

Wat een prachtige en dierbare foto's! <3 Oude paarden blijven toch het mooiste!

thequeensmum
Berichten: 3532
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:45

Wat een leuke en mooie foto’s. Wel sneu dat ze zo gevallen is na opgejaagd te zijn door Nathan.
Je vraagt je dan af: waarom?

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:52

Heel mooie foto's ! En wat is ze nog fier, met haar 27 jaartjes !

Hopelijk is ze inmiddels volledig hersteld van de valpartij en kan ze nog lang genieten en jullie van haar !

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:14

:+: Owwww.... foto 15... :+:
Het was haar tijd nog niet, hopelijk mag ze nog even door, je prachtige dame.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:28

Ah gossie, wat een pech voor de oude dame..ze boft maar met zulke eigenaren als jullie.

Prachtige foto's! Vooral die laatste en enerlaatste vind ik mooi.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:28

chanicha schreef:
Wow, die ziet er nog goed uit zeg :oo
Leuk zo in de sneeuw <3
Hoop dat je nog lang van haar mag genieten!


Dank je wel, en ja ik hoop dat ze nog een poosje bij ons blijft... ze is zó leuk...


Captain schreef:
Wat een prachtige en dierbare foto's! <3 Oude paarden blijven toch het mooiste!


Ja oudjes hebben iets extra... <3 <3


thequeensmum schreef:
Wat een leuke en mooie foto’s. Wel sneu dat ze zo gevallen is na opgejaagd te zijn door Nathan.
Je vraagt je dan af: waarom?


Ik dénk , omdat Friesje vlucht als andere paarden in de buurt komen, zij heeft nooit wat met een ander paard gehad, behalve Wessel, daar blijft ze dol op, is echt nog steeds haar "kind" ... Ik denk dat Nathan dacht, kip ik heb je, en dan op haar blijft jagen, hij heeft het vorig jaar ook 1x in de wei gedaan, maar had het niet eerder gezien op de uitlooppaddock.. Maar ze staat nu alleen , en we gaan een stuk wei voor haar afzetten,dit was echt vreselijk, ben er echt zo van slag van geweest...

Marilu schreef:
Heel mooie foto's ! En wat is ze nog fier, met haar 27 jaartjes !

Hopelijk is ze inmiddels volledig hersteld van de valpartij en kan ze nog lang genieten en jullie van haar !


Ja, ze had het gewoon leuk met zichzelf, we zijn echt wel heel voorzichtig geworden, want uitglijden en weer evt vallen willen we echt niet, dus we hebben haar maar het zelf uit laten zoeken verder...En ze is helemaal hersteld, alleen nog wat korsten van de open wonden die ze had aan haar benen, maar die zijn verder dicht ,heeft ze geen last meer van..


KootMiraDrum schreef:
:+: Owwww.... foto 15... :+:
Het was haar tijd nog niet, hopelijk mag ze nog even door, je prachtige dame.


Hahah ja foto 15... Mijn vriend wilde haar een halster aan doen om haar veilig mee te nemen, maar die blik zegt genoeg > "En wat mot jij dan >;) " ... :') :')
Hij heeft daarna ook nog achter haar aan mogen rennen, want ze liet zich mooi niet vangen _O- _O- , ik hou echt van dat paard... :+:

En nee, het was haar tijd nog niet, ik had haar dood ook zo niet getrokken, door zoiets stoms zo'n levenslustig en eigenlijk nog gezond en goed paard verliezen.. ik had dat echt zo niet getrokken..Maar ze gaf het zo op, ik ben echt een paar weken helemaal van slag geweest ...


Elisa2 schreef:
Ah gossie, wat een pech voor de oude dame..ze boft maar met zulke eigenaren als jullie.

Prachtige foto's! Vooral die laatste en enerlaatste vind ik mooi.


Dank je wel <3

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:23

Nou, ze ziet er geweldig uit voor haar leeftijd, knap paard <3 . Die grijze haren staan haar goed. Mooie ronde billen :Y) . En veel attitude zo te zien, heel leuk!

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:25

Bij jou wordt ook alles mooi oud hè <3 ik snap helemaal dat dit genieten is, onbetaalbaar!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 21:48

miereneter schreef:
Nou, ze ziet er geweldig uit voor haar leeftijd, knap paard <3 . Die grijze haren staan haar goed. Mooie ronde billen :Y) . En veel attitude zo te zien, heel leuk!


Dank je wel , en ze is echt heel erg aanwezig, maar op een heel leuke manier.. ik ben nog steeds zo trots op haar <3 <3


_Carien schreef:
Bij jou wordt ook alles mooi oud hè <3 ik snap helemaal dat dit genieten is, onbetaalbaar!

Nou dat is een heel mooi compliment.. en ja, mooi gezegd, onbetaalbaar... dat is het juiste woord denk ik wel... :j

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:53

Wat is ze nog steeds prachtig.
Zo mooi op gewicht ook.
Al die oudjes van jou, inclusief de honden, blijven er zo top uitzien.

Het hele december verhaal is gelukkig nergens terug te zien.

Hopelijk nog heel wat cadeau dagen samen <3

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:55

Wat fijn dat ze er bovenop is gekomen en hopelijk kunnen jullie genieten van een prachtig voorjaar en zomer :D

Prachtige foto's van een heel mooi paard! Kan me voorstellen dat het je veel waard is dat je deze foto's hebt kunnen maken.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 01:39

Ach, de knappe ouwe mama van Wessel <3
En wat zal dat schrikken zijn geweest, zo'n val met flinke gevolgen.... :(:)
Gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen en hopelijk kan ze nog lekker wat jaartjes mee :knuffel:

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 08:25

Wat ziet ze er nog goed uit!
Wat een pech heb je met haar gehad! :(:)
En wat een geweldige naam heeft ze trouwens :') <3
Heel mooie foto's <3

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 08:56

Kiek dr gaan dan, knappe Friesje <3

manja39
Berichten: 159
Geregistreerd: 16-09-13

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:01

Wat een prachtige dame met een hele mooie zachtaardig blik.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 12:12

DuoPenotti schreef:
Wat is ze nog steeds prachtig.
Zo mooi op gewicht ook.
Al die oudjes van jou, inclusief de honden, blijven er zo top uitzien.

Het hele december verhaal is gelukkig nergens terug te zien.

Hopelijk nog heel wat cadeau dagen samen <3


Ze is gelukkig zo goed opgeknapt, maar wat hebben we een zorgen gehad, ze was ook echt heel veel afgevallen, maar dat heeft ze er wel weer aan gegeten :Y) :D ,gelukkig mankeert haar niets aan haar eetlust... :') , ze wil de hele dag door wel lekkere slobberemmertjes hebben...


Felien_Kyra schreef:
Wat fijn dat ze er bovenop is gekomen en hopelijk kunnen jullie genieten van een prachtig voorjaar en zomer :D

Prachtige foto's van een heel mooi paard! Kan me voorstellen dat het je veel waard is dat je deze foto's hebt kunnen maken.


Dank je wel... en het is nu heel bewust genieten, en mooie herinneringen maken... :j
JoyCiej007 schreef:
Ach, de knappe ouwe mama van Wessel <3
En wat zal dat schrikken zijn geweest, zo'n val met flinke gevolgen.... :(:)
Gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen en hopelijk kan ze nog lekker wat jaartjes mee :knuffel:


Ja, het was echt vreselijk, de machteloosheid om haar niet te kunnen helpen en haar langzaam in een opgeefstand zien glijden... echt de weken erna heb ik in een soort van roes geleefd , had echt heel veel impact op ons..

Maar ze is er weer, helemaal op en top, zo gaaf, elke dag ben ik zo dankbaar dat mijn laatste poging die echt niet leuk was om te doen, toch zijn resultaat heeft gehad, maar ze leeft nu wel in zeer veilige omstandigheden, gewoon niet meer bij paarden de haar iets aan kunnen doen, ze is te oud daarvoor..


Dandelion07 schreef:
Wat ziet ze er nog goed uit!
Wat een pech heb je met haar gehad! :(:)
En wat een geweldige naam heeft ze trouwens :') <3
Heel mooie foto's <3


Haar naam, ze heet op papier Marit, maar dat vind ik zo'n mensen naam, dus heette ze toen we haar net hadden "de fries" en dat werd dus Friesje, geheel niet origineel maar het past haar wel :D :D

boyca schreef:
Kiek dr gaan dan, knappe Friesje <3

<3 <3 *\o/*


manja39 schreef:
Wat een prachtige dame met een hele mooie zachtaardig blik.


Friesje is zo lief en leuk... maar ook heel eenkennig...ik mag alles met haar, maar mensen die ze niet kent, moet ze maar weinig van hebben ... die worden meer zo > " >;) >;) " bekeken... :D

hannelot
Berichten: 974
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:43

Wat een knapperd in de sneeuw! Duo-Penotti :D

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:35

Snap ik, dat je haar beetje apart vd rest houd; niet alleen gezien haar leeftijd, maar als ze er zelf ook weinig om geeft om bij de rest de staan/niet zoveel met kuddegenootjes heeft... Is dat een mooie oplossing toch? Fijn dat je daar de ruimte ook voor hebt.

Dat rond jagen herken ik wel een beetje van mijn shetten, moeder en zoon, tegen mijn Welsh merrie. Vooral als ze een paar dagen weg is geweest op paardenvierdaagse, of hele dag weg ivm wedstrijd.

Zijn dan echt 2 etters, opjagen en in hoek proberen te drijven, weg jagen van hooi en water, etc.
Ze staat sowieso als laagste in rang, pikt daarom ook heel veel en bijt weinig tot niet van zich af (letterlijk en figuurlijk).
Heb geen zin in dat gekl**t, dus ging ze in dat soort gevallen gewoon ff paar daagjes apart, wel in t zicht en kunnen snuffelen. Geleidelijk bij elkaar als ik er bij was.

Op de 1 of andere manier hebben ze toch in de gaten, denk ik? Wie of wat de zwakste schakel in de groep is...

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 21:34

Ja, Friesje gaat altijd paarden uit de weg, Gambit was ze wel heel leuk mee, maar ja, die is al een poosje dood, en sindsdien is ze altijd veel bij Wessel te vinden , maar verder gaat ze andere paarden uit de weg, en ik dénk dat Nathan daardoor zo op haar gaat jagen en het is niet gewoon een beetje wegjagen echt volle gas achter haar aan, arm wijffie... vind het zo zielig ze is zo lief... maar nu heeft ze gewoon een eigen stukje bij haar vriendje Wessel...en kan haar niets meer gebeuren.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:47

Wat een heerlijke foto's, knappe dame <3

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Friesje, bijna 27 jaar oud, in de sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 10:55

Elke dag was een kadootje zo leefde we ook... Vanmorgen is Friesje naar de regenboogbrug gegaan, zo dankbaar voor deze foto's...

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:58

kimmie261 schreef:
Elke dag was een kadootje zo leefde we ook... Vanmorgen is Friesje naar de regenboogbrug gegaan, zo dankbaar voor deze foto's...


Nogmaals heel veel sterkte voor jullie Femke :(:)