Wild konik paard gered van de slacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeaSide

Berichten: 2326
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:29

Amber_anne schreef:
Wat is de prijs voor ongeveer die betaald worden bij deze handelaar?


Ongeveer 6x de slachtprijs, de gene die hier aan verdiend is niet ts maar wel deze "handelaar" die jmmr genoeg 1 van de weinige is die het voor elkaar krijgt Koniks rechtstreeks van de slacht/natuur te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:39

Mijn paard kost mij ook veel tijd en energie, maar is nog steeds mijn hobby. :+ Dat is een beetje de definitie van iets wat je voor de fun doet, maar niet professioneel: een hobby.

Ik heb er echt 0 problemen mee dat je zo'n dier opvangt, beleert en verkoopt, ook niet als je er financieel wel wat aan overhoudt. Als ik naar mezelf kijk: ik zou heel graag ex-renpaarden omscholen naast mijn eigen paard, maar die zou ik ook doorverkopen als ze omgeschoold zijn. Om de simpele reden dat ik deze paarden een goede start in hun nieuwe carrière gun, maar ook niet heel veel zin heb om daar bakken geld op toe te moeten leggen. Break-even op de kosten die ik zou maken (dus dan tel ik de arbeid niet eens mee), zou voor mij wat dat aangaat ook voldoende zijn. Dus iets doen uit goedheid, maar niet voor niets, kan echt prima imo. :=

Alleen wees gewoon realistisch; je begon dit verhaal met deze écht écht écht heel wilde pony, die niks van mensen kende, en nu is ze opeens al maanden onder de mensen geweest (wat eenieder van ons ook al lang doorhad) en was ze toch niet zo wild als op pagina 1 van dit topic. Het had een vrij hoog Pennygehalte met een hoop onwaarheden, waar je nu mee geconfronteerd wordt. Bokt kan soms hard zijn, maar in dit geval is het toch wel iets wat je zelf veroorzaakt hebt door er een sterk, romantisch, rooskleurig verhaal van te maken, ook al werd je er al eerder op gewezen dat wat je vertelde hier en daar wel erg sterk klonk.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:41

Niks mis met een commercieel oogpunt als het gaat om pony’s ergens vandaan trekken, inrijden en verkopen, maar wel om een pony met deze achtergrond na een paar weken al aan te bieden als kinderpony.
Grote kans dat je straks met een kind zit dat niet meer wilt rijden en een pony die alsnog in de handel verdwijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:48

Ilse_123 schreef:
Niks mis met een commercieel oogpunt als het gaat om pony’s ergens vandaan trekken, inrijden en verkopen, maar wel om een pony met deze achtergrond na een paar weken al aan te bieden als kinderpony.
Grote kans dat je straks met een kind zit dat niet meer wilt rijden en een pony die alsnog in de handel verdwijnt.
Dat is inderdaad ook een belangrijk punt in dezen. :j Als je een pony aanbiedt als 'bombproof kinderpony' komen er ook, zoals iemand anders al opmerkte, mensen op af die kinderen hebben die misschien nog niet zo goed kunnen rijden, onzeker zijn, ouders die niet of nauwelijks ervaring hebben etc. Is de pony dan nog steeds een bombproof kinderpony of kan het gedrag er dan opeens heel anders uit gaan zien?

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:11

30 jaar ervaring? Maar je bent in de 20? :o?
Toevallig ken ik een van je ponys van toen dat een veulentje was en weet ik dat die naar jou gegaan is. Je bent goed voor de paardjes dat weet ik wel. Verder vind ik het helemaal geen schande als iemand een paardje doorverkoopt (en er eventueel wat aan over houdt)
Misschien had de advertentie wat anders neergezet moeten worden maar dat is niet aan mij.
Succes met de pony, ze ziet er leuk uit.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 21:55

Eretria schreef:
30 jaar ervaring? Maar je bent in de 20? :o?
Toevallig ken ik een van je ponys van toen dat een veulentje was en weet ik dat die naar jou gegaan is. Je bent goed voor de paardjes dat weet ik wel. Verder vind ik het helemaal geen schande als iemand een paardje doorverkoopt (en er eventueel wat aan over houdt)
Misschien had de advertentie wat anders neergezet moeten worden maar dat is niet aan mij.
Succes met de pony, ze ziet er leuk uit.

Haha geweldig in de 20 ik ben 40 :o denk dat je mij verward met iemand anders

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:58

Maar even eerlijk, wat zeg je dan op iemand die vraagt of de pony geschikt is voor een jong kind van een jaar of 6?

Ze lijkt me een prima kinderpony, voor een ervaren kind met voldoende begeleiding voor kind én pony.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:01

Mkango schreef:
Mijn paard kost mij ook veel tijd en energie, maar is nog steeds mijn hobby. :+ Dat is een beetje de definitie van iets wat je voor de fun doet, maar niet professioneel: een hobby.

Ik heb er echt 0 problemen mee dat je zo'n dier opvangt, beleert en verkoopt, ook niet als je er financieel wel wat aan overhoudt. Als ik naar mezelf kijk: ik zou heel graag ex-renpaarden omscholen naast mijn eigen paard, maar die zou ik ook doorverkopen als ze omgeschoold zijn. Om de simpele reden dat ik deze paarden een goede start in hun nieuwe carrière gun, maar ook niet heel veel zin heb om daar bakken geld op toe te moeten leggen. Break-even op de kosten die ik zou maken (dus dan tel ik de arbeid niet eens mee), zou voor mij wat dat aangaat ook voldoende zijn. Dus iets doen uit goedheid, maar niet voor niets, kan echt prima imo. :=

Alleen wees gewoon realistisch; je begon dit verhaal met deze écht écht écht heel wilde pony, die niks van mensen kende, en nu is ze opeens al maanden onder de mensen geweest (wat eenieder van ons ook al lang doorhad) en was ze toch niet zo wild als op pagina 1 van dit topic. Het had een vrij hoog Pennygehalte met een hoop onwaarheden, waar je nu mee geconfronteerd wordt. Bokt kan soms hard zijn, maar in dit geval is het toch wel iets wat je zelf veroorzaakt hebt door er een sterk, romantisch, rooskleurig verhaal van te maken, ook al werd je er al eerder op gewezen dat wat je vertelde hier en daar wel erg sterk klonk.


Hoe wil je het noemen ze kwam wel degelijk uit het wild , ze kon niet aangeraakt worden geen halster om niks . Ze heeft er letterlijk alleen langer op box gestaan waar ze maanden niet uit is gekomen ivm veulen . Daar is ze verder niet aangeraakt niks . In begin probeerde ze je echt de stal uit te krijgen en kon je haar niet aanraken . Halster om doen kon ze ook niet . Kan dat niet bepaald een mak paard noemen . Ze is verkocht aan ons als wilde konik

Ja ze heeft een open karakter , ja ze pakt alles snel op en ja wij vinden het ook te makkelijk gaan maar .. dat schijnt ook het karakter van de konik te zijn.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:03

Ilse_123 schreef:
Maar even eerlijk, wat zeg je dan op iemand die vraagt of de pony geschikt is voor een jong kind van een jaar of 6?

Ze lijkt me een prima kinderpony, voor een ervaren kind met voldoende begeleiding voor kind én pony.

Daar zeggen we tegen dat het niet geschikt is . Ten eerste ze gaat nu nog niet weg daar is ze nog niet aan toe . We hebben al meerdere mensen afgewezen omdat wij daar of geen goed gevoel bij hadden of te weinig ervaring .
Überhaupt vind ik een 6 jarige nog niet geschikt voor een eigen pony . Mijn kinderen mochten vanaf hun 10 pas echt wat met paarden gaan doen. Zij zijn ook veel bezig met haar .

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:06

Dakotexas schreef:
Ilse_123 schreef:
Maar even eerlijk, wat zeg je dan op iemand die vraagt of de pony geschikt is voor een jong kind van een jaar of 6?

Ze lijkt me een prima kinderpony, voor een ervaren kind met voldoende begeleiding voor kind én pony.

Daar zeggen we tegen dat het niet geschikt is . Ten eerste ze gaat nu nog niet weg daar is ze nog niet aan toe . We hebben al meerdere mensen afgewezen omdat wij daar of geen goed gevoel bij hadden of te weinig ervaring .
Überhaupt vind ik een 6 jarige nog niet geschikt voor een eigen pony . Mijn kinderen mochten vanaf hun 10 pas echt wat met paarden gaan doen. Zij zijn ook veel bezig met haar .


Oké dat klinkt heel anders dan de advertentie doet vermoeden.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:15

Ilse_123 schreef:
Dakotexas schreef:

Maar even eerlijk, wat zeg je dan op iemand die vraagt of de pony geschikt is voor een jong kind van een jaar of 6?

Ze lijkt me een prima kinderpony, voor een ervaren kind met voldoende begeleiding voor kind én pony.

Daar zeggen we tegen dat het niet geschikt is . Ten eerste ze gaat nu nog niet weg daar is ze nog niet aan toe . We hebben al meerdere mensen afgewezen omdat wij daar of geen goed gevoel bij hadden of te weinig ervaring .
Überhaupt vind ik een 6 jarige nog niet geschikt voor een eigen pony . Mijn kinderen mochten vanaf hun 10 pas echt wat met paarden gaan doen. Zij zijn ook veel bezig met haar .


Oké dat klinkt heel anders dan de advertentie doet vermoeden.[/quote]

Er was ook iemand die wilde haar als verrassing voor het kind in de achtertuin ineens hebben staan .
Hebben we ook afgewezen . Vind dat 1 geen goede reden , 2 waarschijnlijk te jong en 3 ik wil een klik zien tussen de pony en de persoon anders staat ze zo weer beschikbaar en daar is ze veelste leuk voor . We zijn dus heel kritische kijken naar klik en voor ons moet het ook goed voelden .
En we bedoelen meer een groter kind geen klein kind . Die van mij zijn 10 & 14 maar zijn echt kinderen

( meteen ook duidelijk dat ik geen 20 kan zijn met een kind van 14 )

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:18

Dit is een heel tof paardje dat al veel heeft meegemaakt en het verdient om een fijn adres te krijgen bij een ervaren eigenaar / gezin met kinderen. Daar hoop ik op. Op de een of andere manier vind ik het sneu want ze is gelukkig bij jullie en alweer moet ze weg.......

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:21

pien_2010 schreef:
Dit is een heel tof paardje dat al veel heeft meegemaakt en het verdient om een fijn adres te krijgen bij een ervaren eigenaar / gezin met kinderen. Daar hoop ik op. Op de een of andere manier vind ik het sneu want ze is gelukkig bij jullie en alweer moet ze weg.......

We gunnen haar de wereld en idd liefst met ( oudere kids ) en ze gaat niet naar de eerste de beste die langs komt . Connectie vinden wij echt heel belangrijk
We moeten we echt een goed gevoel bij hebben en hoe ze kwa stal komt te staan hebben we ook eisen aan. Ze gaat echt niet zomaar weg dan hadden we het net zo goed niet kunnen doen

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:24

Ik lees heel andere dingen.
Iemand vraagt bij de fb advertentie of ze geschikt is voor een 5 jarige, een anderhalf jarige(!) en een 3 jarig nichtje, die graag willen leren rijden. Antwoord; 'Ja, ze is dol op kinderen' 8)7

Verder (nogmaals) bieden jullie haar zelf actief aan, aan kinderen. Eentje van 6, zoals ik al eerder zei.
Zelf weten hoor, maar hou toch op met al die kulverhalen.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:31

lies schreef:
Ik lees heel andere dingen.
Iemand vraagt bij de fb advertentie of ze geschikt is voor een 5 jarige, een anderhalf jarige(!) en een 3 jarig nichtje, die graag willen leren rijden. Antwoord; 'Ja, ze is dol op kinderen' 8)7

Verder (nogmaals) bieden jullie haar zelf actief aan, aan kinderen. Eentje van 6, zoals ik al eerder zei.
Zelf weten hoor, maar hou toch op met al die kulverhalen.

Ze is 5 geen 6 maar ik zal het eens terug koppelen en mijn flyer aanpassen zodat het duidelijker is .

Bielsje

Berichten: 1390
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:43

Dakotexas schreef:
Daar zeggen we tegen dat het niet geschikt is . Ten eerste ze gaat nu nog niet weg daar is ze nog niet aan toe . We hebben al meerdere mensen afgewezen omdat wij daar of geen goed gevoel bij hadden of te weinig ervaring .
Überhaupt vind ik een 6 jarige nog niet geschikt voor een eigen pony . Mijn kinderen mochten vanaf hun 10 pas echt wat met paarden gaan doen. Zij zijn ook veel bezig met haar .


Gewoon uit interesse, maar wat is de doelgroep dan? Als je aan huis de ruimte hebt, is het vrij normaal om vroeg een eigen pony te hebben. Ik kreeg de 1ste op mijn 4de, op mijn 7de reed ik mijn 1ste concours op een C pony (toen zadelde en reed ik al een tijdje zelfstandig) en daar was ik toen ik een jaar of 9 was te groot voor geworden.

Door die ervaring, en wat ik om me heen zag bij de ponyclub want we gingen allemaal vrijwel gelijk over naar een D, vraag ik me af of er kinderen van 10+ zijn die er nog een tijd op gaan passen. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:45

Bielsje schreef:
Dakotexas schreef:
Daar zeggen we tegen dat het niet geschikt is . Ten eerste ze gaat nu nog niet weg daar is ze nog niet aan toe . We hebben al meerdere mensen afgewezen omdat wij daar of geen goed gevoel bij hadden of te weinig ervaring .
Überhaupt vind ik een 6 jarige nog niet geschikt voor een eigen pony . Mijn kinderen mochten vanaf hun 10 pas echt wat met paarden gaan doen. Zij zijn ook veel bezig met haar .


Gewoon uit interesse, maar wat is de doelgroep dan? Als je aan huis de ruimte hebt, is het vrij normaal om vroeg een eigen pony te hebben. Ik kreeg de 1ste op mijn 4de, op mijn 7de reed ik mijn 1ste concours op een C pony en daar was ik toen ik een jaar of 9 was te groot voor geworden.

Door die ervaring, en wat ik om me heen zag bij de ponyclub want we gingen allemaal vrijwel gelijk over naar een D, vraag ik me af of er kinderen van 10+ zijn die er nog een tijd op gaan passen. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Mijn kinderen gingen wel mee naar mijn paarden tuttelde wel met ze maar mochten van mij niet rijden. ( op af en toe er opzitten na dan ) Lichamelijk vind ik dat nog te zwaar voor ze . Maar dat is iets heel persoonlijks dat komt omdat mijn bekken versleten zijn en ze koppelen dit aan het turnen en jong paard rijden ( is dus gewoon een dingetje van mijzelf ) en hier hebben we zelf als volwassenen d en e pony’s we zijn zelf dan ook niet zo groot

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:37

Dakotexas schreef:
lies schreef:
Ik lees heel andere dingen.
Iemand vraagt bij de fb advertentie of ze geschikt is voor een 5 jarige, een anderhalf jarige(!) en een 3 jarig nichtje, die graag willen leren rijden. Antwoord; 'Ja, ze is dol op kinderen' 8)7

Verder (nogmaals) bieden jullie haar zelf actief aan, aan kinderen. Eentje van 6, zoals ik al eerder zei.
Zelf weten hoor, maar hou toch op met al die kulverhalen.

Ze is 5 geen 6 maar ik zal het eens terug koppelen en mijn flyer aanpassen zodat het duidelijker is .


Dat staat er helemaal niet. Ik zeg dat je (of je compagnon) haar actief aanbiedt aan een kind van 6 (dat via moeder op zoek is naar een brave kinderpony).
En dat iemand vraagt of ze geschikt is voor kinderen van 5, 3 en anderhalf en jullie antwoord daarop is 'ja'.

En hier zeg je dat jullie heel kieskeurig zijn waar ze heen gaat. Dat blijkt niet uit de berichten op facebook.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:01

Dakotexas schreef:
Eretria schreef:
30 jaar ervaring? Maar je bent in de 20? :o?
Toevallig ken ik een van je ponys van toen dat een veulentje was en weet ik dat die naar jou gegaan is. Je bent goed voor de paardjes dat weet ik wel. Verder vind ik het helemaal geen schande als iemand een paardje doorverkoopt (en er eventueel wat aan over houdt)
Misschien had de advertentie wat anders neergezet moeten worden maar dat is niet aan mij.
Succes met de pony, ze ziet er leuk uit.

Haha geweldig in de 20 ik ben 40 :o denk dat je mij verward met iemand anders

Dan verwar ik je inderdaad met degene die de advertentie heeft staan en allerlei updates op instagram plaatst. :)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Wild konik paard gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:57

Wat ik niet snap, is waarom je de pony nú al aanbiedt. Je zegt zelf dat er nog een boel werk aan zit, waarom dan niet even geduld tot je haar op het gemak en goed hebt beleefd.
Ik vind het wel een erg akelige wending, je hebt dit topic geopend omdat je een paard hebt gered. De schouderklopjes vond je fijn. Nu komen er zeer terechte, kritische vragen en nu vind je Bokt niet meer leuk. Er is in de basis niks mis met paarden trainen en doorverkopen. Maar zoals jij het nu doet, klopt gewoon niet. En dan kun je weer met een hevige ontkenning komen, maar kloppen doet het niet.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:01

lies schreef:
Dat staat er helemaal niet. Ik zeg dat je (of je compagnon) haar actief aanbiedt aan een kind van 6 (dat via moeder op zoek is naar een brave kinderpony).
En dat iemand vraagt of ze geschikt is voor kinderen van 5, 3 en anderhalf en jullie antwoord daarop is 'ja'.

En hier zeg je dat jullie heel kieskeurig zijn waar ze heen gaat. Dat blijkt niet uit de berichten op facebook.


Geschikt voor kinderen van 5, 3 en 1,5? TS, heb je wel eens van aansprakelijkheid gehoord? Of informatieplicht bij verkoop?