Ik ben me er van bewust dat er geen aangespannen WE bestaat, maar dat wil niet zeggen dat je de hindernissen niet kan oefenen.
Jaren terug ben ik eens bij een WE dag geweest in Kootwijk. Ik vond het erg leuk en leerzaam om te zien en het paste ook in mijn straatje van leuke dingen doen. Maar ik heb er nooit actief iets mee gedaan.
Bijna 2 jaar geleden ben ik gevraagd om bij het bestuur te komen van de Shetlander Menritten. Ik vroeg mezelf wel af wat ze met mij wilden, ik men tenslotte niet

Zodoende kwam er vorig jaar eindelijk de TREC clinic waar ik al zo lang naar verlangde. Bedenk me ineens dat ik daar helemaal niet aan mee heb gedaan

Ook had ik toen al bedacht dat ik iets met de WE wilde, maar wat dat wist ik nog niet zo goed.
En om eerlijk te zijn weet ik van WE ook veels te weinig af in tegenstelling tot de TREC.
Aandachtig luisteren

Met de TREC clinic hadden we last moment een switch in instructrice en zij kwam uit de WE wereld.
En toen kwam ik op het idee om toch ook een WE clinic te gaan organiseren. En zo geschiedde

Eerste hindernis;
L insturen, halthouden, belletje trek, L achterwaarts

Voordeel van bestuurslid zijn is dat je mee kan doen met je eigen bedachte clinic en die kans liet ik niet aan me voorbij gaan. Dus behalve een aangespannen variant kwam daar ook de lange lijnen/ dubbele teugel les bij.
Even opletten weer

Ik ben ooit begonnen met Bam om hem voor de kar te zetten, maar na jarenlang geld verkwisten en 2 ongelukken ben ik daar mee gestopt. Hij kan nog steeds slepen en lange lijnen maar ik doe er eigenlijk niks mee.
Lekker nonchalant met die zweep zo

Dus toen ik mezelf had opgegeven moest ik er weer aan geloven.
Althans dat was mijn voornemen, het liep allemaal net even iets anders

Eitje

We hebben welgeteld 1 keer geoefend in aanloop naar deze dag.
Stilstaan kunnen we heel prima

Maar dat mocht de pret niet drukken, ik weet dat we het kunnen.
We zijn sinds een klein jaar ook sporadisch bezig met R+ dus ik dacht we gaan er gewoon een leuke dag van maken en we zien wel hoe het gaat.
Ringsteken

Ik moet eerlijk zeggen ik was positief verrast. Hij was zo braaf, deed exact wat ik vroeg en zelfs meer.
Hij ging netjes stilstaan na elke oefening (niet altijd handig) en werkte hard en dacht goed mee.
Zo goed zelfs dat ik tijdens het rondsturen een drafje probeerde.
Even poseren

Helaas zag de instructrice dat en zij vond dat we de hindernissen prima in draf konden afleggen

Het hele parcours;
L, bellen, L achteruit
Klavertje 3
Slalom
Halthouden
Waterbak
Ringsteken
Bloopers

En daar sneed ik mezelf gigantisch mee in mn vingers.
Bij het plannen van het ringsteken had ik al gezegd doe voor de lange lijners de kleine ringen (4 cm) maar. Dat is eerlijker, zij (wij) lopen slechts. De menners hebben het moeilijker, ergo grotere ringen (5 cm).
Valsspelen

Maar ik wist natuurlijk niet dat ik moest draven.
Na een paar mislukte pogingen mocht ik dan toch ook maar een grote ring

Succes

We hebben als deelnemers en ook als bestuur veel lol gehad en vooral veel bekijks.
We waren zo populair dat ze zelfs van het blad de Mensport zijn komen kijken en interviews hebben afgenomen van de deelnemers

Ik zal kwa WE en al helemaal kwa LL veel dingen verkeerd gedaan hebben, maar het ging me om de lol en dat is gelukt.
En ja het is een houten speelgoed zwaard