Vandaag weer even aan het knutselen geweest. Hij is 4 jaar (bijna 5), jong en jeugdig in lichaam. Groot en ook nog eens in de groei. Zo nu en dan is de coördinatie ver te zoeken en er zit nog werk aan hem.
We hebben geen haast, doen alles op ons gemak en aangezien hij ook weer overbouwd is laten we hem gewoon groeien en sterk worden.
Hij pakt veel spanning in de bovenlijn, zet vast vanuit zijn kaak en is scheef. Hier zijn we mee aan het werk maar dat neemt niet weg dat ook de weg ergens naartoe vastgelegd mag worden. Hij laat het allemaal toe en is heel bewerkbaar. Dit is voor ons zoveel meer waard dan het perfecte plaatje.
Hij heeft veel rust gehad het afgelopen jaar en dat vooral om te groeien en kalm in zijn hoofd te worden.
Hoe we begonnen.
Hier hebben we direct besloten weer helemaal bij 0 te beginnen!

Weiland op en even gewoon paard zijn!

Langzaam aan zijn eigen lijf laten ontdekken. Ik vind dit namelijk heel belangrijk.

En dan nog foto's van vandaag.
Zijn hoofd-halshouding vind ik niet het belangrijkste. Hij heeft snel de neiging om in een bubbel te gaan en dan volledig af te sluiten. De drive en het plezier in het lopen proberen we te behouden door met hem te spelen in het schakelen.
Ons doel is dus niets meer dan op aarde blijven en te ontspannen als er iets gevraagd wordt. De focus bij me te houden zonder dat hij spanning pakt.
Neus eruit en zoeken maar

Iets meer actieveren

fladderend blaadje

Stukje laten vertrekken

Commentaar waar we wat mee kunnen is natuurlijk altijd welkom. Hou er wel rekening mee dat dit paard van ver komt en we dus gedoseerd met hem schakelen.