ik ben een meid van 17 jaar. al sinds dat ik 6 ben heb ik op paardrijden gezeten. En hield daarvoor al van paarden. Ik heb net zoals heel veel andere meiden de droom om een eigen paard te hebben. Mijn ouders hebben deze alleen nooit voor mij gekocht, wat ik ook begrijp want het is een duur grapje.
Ik heb op de manege gereden tot mijn 12e want op de manege waar ik reed, deed je niks anders dan rondjes rijden achter elkaar en figuren rijden, hier had ik geen plezier meer in. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een verzorgpony.
Die heb ik gevonden

vanaf mijn 13e tot 15e twee verzorgshetjes gehad, waar de eigenaar steeds bij was dus dit verwaterde ook na 2 jaar.
Maar nu kom ik steeds dichter bij het feit dat ik een paard kan betalen, (wel pas over een paar jaar maar goed)

En vraag me dus af of dit iets raars is om een paard te kopen/leasen met relatief weinig ervaring. Ik ben op het gebied van paarden heel leergierig en nieuwsgierig dus weet ook wel redelijk wat over paarden, maar mijn vraag is dus ook of dit verstandig is?
Liefs Elze