-
Daihyo
-
Een echte senior. Op zijn paspoort staat geboortedatum 1 januari 2005. Dat zal niet kloppen, maar in januari vier ik toch altijd zijn verjaardag. Dit doe ik al 15 jaar en ieder jaar koester ik het jaar erbij.
Onze 1e winter samen. Wat een puppy nog
We hebben veel beleefd in 15 jaar. Terugkijkend zijn we toch wel heel veelzijdig geweest. Dressuur, springen, western, trec, working equitation, vrijheidsdressuur, schriktraining. Van schuchtere maar ook neurotische haflinger tot bomproof met een gebruiksaanwijzing.
En inmiddels is hij alweer 2 jaar met pensioen door een ongelukkige blessure aan zijn spronggewricht door gedoe in de kudde. Gelukkig is hij er nog. En ondanks dat we een roerig jaar hebben gehad, geniet ik van elk moment met hem. Of eigenlijk van onze minikudde: haflinger Jim, paint horse Noura en minishet Ximo, die er tegenwoordig ook officieel bij hoort. Nu heb ik 3 grasmaaiers
Er zit geen spier meer op. En na 4 verhuizingen in 4 jaar door omstandigheden heeft hij ook mentaal wel wat te verduren gehad. Maar hij doet het goed. Op zijn Jims
Een paar keer per week mag Jim nog wat stapwerk doen. Meestal doen we dat buiten. We hebben al een paar jaar een lieve bijrijdster en sinds kort ook een verzorgster. Zij rijdt op de manege, wil later een eigen pony en heeft nog een heleboel te leren als het om paarden houden gaat. Win-win situatie. Voor mij een investering in de toekomst qua hulp en voor haar een mooie leerschool. Ze zuigt informatie op. En ze klikt super met de pony’s. Ze doet juist veel grondwerk, ook om te leren. En af en toe maken we een ritje. Soms met Ximo als handpony, ik mee met Noura. Heel handig zo’n handje extra.
Soms krijgt hij bejaardengym om soepel te blijven
En soms kruip ik er zelf nog even op voor een stapritje
Mijn knappe wijze oude man
∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl -
onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop
-
Bellatrix
- Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch -
Gefeliciteerd met Jim! Jullie hebben samen al veel meegemaakt zeg! Beste keus was overstappen naar Western.
Op naar nog vele mooie jaren samen!
-
Eliana
-
Gefeliciteerd met knappe Jim!
Hopelijk mogen jullie nog lang van elkaar genieten
Shetland bokker #7
-
Avalanche
-
De foto's met de shet zijn wel erg grappig. Grote Jim en kleine Jim
They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.
Sinéad O'Connor 1966-2023
-
Anoniem
-
Gefeliciteerd Jim!
Leuke foto's en mooi overzicht.
-
kinel
-
Gefeliciteerd. De mijne wordt 20 dit jaar.
-
Dandelion07
-
Gefeliciteerd! Wat een knapperd
winterbuitenrit
-
Marigo
-
Gefeliciteerd!! Wat fijn dat Jim het zo goed doet
-
Emori
-
ik hoop dat jullie nog lang samen mogen genieten
-
Ellen_ov
-
Wat fijn dat het zo goed met hem gaat, mooie stapritjes enzo, ook goed voor het mentale stuk
Ik heb sinds kort mijn eerste Haflinger en ik ben wel benieuwd hoe Jim zijn karakter is? Wijd je dat aan het Haflinger stuk of is hij van karakter zo? Als ik vragen mag
-
hwn
-
Gefeliciteerd met hem. Maar 18 vind ik nog niet oud hoor!
-
Anoniem
-
Knap dier is Jim toch. Wat waardevol ook voor je verzorgster dat ze zo met jullie mag meelopen en meedoen.
-
_Carien
-
Gefeliciteerd met Jim! Een bekroning kan ik me indenken hoe het er eerder met hem voor stond. Geniet ervan
Keep shining, keep smiling...
-
Anastasia24
-
Goh Jim en ik delen een leeftijd! 18 is nog niet oud joh, nog lekker genieten van elkaar. Hij is nog steeds erg knap,
De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.