Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Kashmino schreef:Ik blijf de foto's leuk vinden, het plezier straalt er vanaf! Het was ook echt een super gezellige dag
Ben nog steeds onwijs blij dat ik je knappe paarden mag verzorgen en fotograferen
thequeensmum schreef:Mooie foto’s hoor. Idd, zal geweldig zijn om met die tanks door het bos te galopperen.
Foto 7 staat Duke echt heel goed op, die mooie, lange, wapperende manen. Práchtig
Neon schreef:Wat een gave paarden en foto's heel tof dit... moet toch ook wel heel erg gaaf zijn om met zo'n paarden door de bossen te galopperen
Bentuh schreef:wauw het plezier straalt er echt af.
en wat zijn ze groot!!! lijkt mij heel gaaf.. je moet alleen denk wel vaak bukken voor laag hangende takken. HAHA
Granoek schreef:Heeeel mooi! voor mijn gevoel is pleun echt nog 1,5
MarliesV schreef:Het was echt super leuk en gezellig.
Je hebt twee kanonnen van paarden , zo groot maar zo braaf en lief,en super opgevoed.
Thanks voor de leuke rit en blij met de foto's.
Berdien schreef:Wauw, wat zijn ze prachtig! Dat moet een machtig gezicht (en gevoel!) zijn, twee van die krachtpatsers zo in galop door het bos.
Wat voor zadel heb je op ze? Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn eigen tank, maar dat valt nog niet mee
Daphara schreef:Berdien schreef:Wauw, wat zijn ze prachtig! Dat moet een machtig gezicht (en gevoel!) zijn, twee van die krachtpatsers zo in galop door het bos.
Wat voor zadel heb je op ze? Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn eigen tank, maar dat valt nog niet mee
Duke is wat overbouwd en heeft een onwijs hoge schoft, dus een goed passend zadel vinden voor hem was iets wat een uitdaging, maar nu zo’n 2 jaar een op maat gemaakte Symbion er op liggen.
[ [url=m/YGsraq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb in zijn groei periode eerst een K&M gehad, maar dat beviel niet goed. Ondanks dat Duke mega breed in de schouders is, is hij niet rond geribt, dat maakte de mogelijkheden wat betreft zadels weer wat beter te doen.
Voor Pleun heb ik een Fairfax Classic, op de 3e foto in de OP kun je het wel ongeveer zien, maar omdat Pleun drachtig is valt die een beetje weg vanaf deze hoogte, hieronder een betere foto van opzij.
[ [url=m/4A6LCK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het voordeel van Fairfax is dat deze goed aan te passen is en sinds Pleun dit zadel heeft, nu 10 maanden, is er al 3x een groter kopijzer in gezet. Mevrouw is in de groei en dan zijn deze aanpasbare zadels ideaal. Ze heeft er nu een “Extra wide” kopijzer in zitten en het lijkt er eindelijk op dat ze niet meer breder wordt. Nou ja, niet in de rug, haar buik zal de komende 6 maand nog even doorgroeien.
Duke had in zijn K&M een blauw kopijzer “medium wide” in zitten. Het is dus erg afhankelijk van de bouw en ontwikkeling van je paard welk zadel geschikt is.
Mijn tip, haal er een goede zadelpasser bij die meerdere merken in beheer heeft, probeer wat verschillende zadels uit. Ik zelf zit beter/lekkerder in de Symbion dan in de Fairfax, maar gezien dat Pleun nog behoorlijk in ontwikkeling was wilde ik een aanpasbaar zadel (en sowieso persoonlijke voorkeur voor geen blok/wrong op het zweetblad, maar er onder) en van de verschillende merken die ik getest heb; K&M, Wintec, Bates & Fairfax, vond ik de Fairfax veruit het beste.