Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 20:48

Alweer meer dan een maand geleden mochten we tijdens het weekend van het paard beide dagen een show geven. De zaterdag gaf ik met alleen Jauke de show Less is more, de dag erna gaf ik Spirit and his friend, met beide paarden. Deze foto's zijn allemaal van de zondag, daar had ik de meeste foto's van :)

1
Afbeelding

2 Llevado was erg gemotiveerd, hij was duidelijk not amused dat hij zaterdag niet mee had mogen doen dus hij was een beetje explosief... :+ :')
Afbeelding

3 Ready for take of :j
Afbeelding

4 Hij was sowieso enorm op boevenpad, de versiering van de bak was blijkbaar ook erg smakelijk }:0 :Y)
Afbeelding

5 Jauke is altijd de rust zelve, gefocused en attent <3
Afbeelding

6 Geconcentreerd
Afbeelding

7 Maar ook actief met power, hij vindt alles leuk
Afbeelding

8 Vado blij als hij weer aangeroepen wordt
Afbeelding

9 Focussen kan hij ook, zolang hij maar bezig gehouden wordt :D
Afbeelding

10 Kusje erop
Afbeelding

11 En nog even een liedje zingen }>
Afbeelding

12 Een afsluitend ere rondje
Afbeelding

13 En nog even zwaaien!
Afbeelding

14 Na de show knuffelen, Jauke's favoriete onderdeel *\o/*
Afbeelding

15 Zoek het paard :+
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 38791
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:20

Ziet er gaaf uit! Zo grappig dat Llevado zijn eigen feestje aan het bouwen is haha.

Martie

Berichten: 2400
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:29

Die foto dat je Levado aanroept vindt ik wel extra mooi! Helemaal gefocust en blij.

xMyrth

Berichten: 2829
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:00

Ik vind jouw shows altijd zo gaaf om te zien! Mooie foto's weer en wat een plezier!

Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden door je teksten erbij... Is het wel eens heel erg mis gegaan? :=
En hoe los je dat dan op?

Biks2
Berichten: 1270
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:02

Foto 8 vind ik echt fantastisch :D

thequeensmum
Berichten: 3667
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:16

Dat ziet er echt leuk uit!! Is dit een jaarlijks terugkerend evenement en ben jij er volgende keer dan ook weer bij?

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:33

Foto 8 springt er ook echt uit voor mij, wat een kracht en toch ook zachtheid straalt Llevado daar uit! <3

Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 17:48

Dank jullie wel! En ja, foto 8 vind ik ook de tofste uit de serie :D Blij ei <3

xMyrth schreef:
Ik vind jouw shows altijd zo gaaf om te zien! Mooie foto's weer en wat een plezier!

Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden door je teksten erbij... Is het wel eens heel erg mis gegaan? :=
En hoe los je dat dan op?



Waar denk je dan aan bij "heel erg mis gegaan"?

Ik heb wel eens een show gehad waarin hij nergens zin in had en alleen maar wilde grazen. Dat is alweer jaren geleden, maar die show vond ik dus heel erg mis gaan, gelukkig redde Jauke me en deed die mee voor 2. En ik heb een keer een shows gegeven, dat was een eind weg dus ik had een overnachting geboekt voor ze op een stal in de buurt. Maar na uren trailer, direct op stal en de volgende ochtend vroeg de show ring in hadden mijn normaal 24/7 buiten paarden een beetje teveel energie... Die show deden ze het thema van wild paard overdreven veel eer aan, er was geen land met ze te bezeilen, ze wilde enkel rennen. Dan kwam er 1 naar me toe, ging even op z'n knie, sprong omhoog en galoppeerde weer heel hard weg :+ En toch vonden mensen het een mooie show. Een paard wat uit zijn stekker gaat is tenslotte ook best leuk om naar te kijken :')

Maar ik heb eigenlijk het idee dat jij nog andere ideeen hebt, dus ben benieuwd waar je bang voor zou zijn :)


thequeensmum schreef:
Dat ziet er echt leuk uit!! Is dit een jaarlijks terugkerend evenement en ben jij er volgende keer dan ook weer bij?


Thanks! Het was een nieuw team dit jaar, maar een paar jaar terug is dit weekend ook een aantal keer georganiseerd. Volgens mij waren er wel plannen om het jaarlijks terug te laten komen, maar hoe concreet die zijn durf ik niet te zeggen. En of ik er dan weer bij mag zijn, dat weet ik nog niet. Maar ik heb wel goede hoop, ze waren enthousiast over onze optredens :D

xMyrth

Berichten: 2829
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:48

Thanks voor je reactie! Je hebt m'n vraag precies beantwoord zoals ik bedoelde :) Geen ongelukken (gelukkig), maar inderdaad als het totaal anders gaat als hoe je het in gedachte had, paarden een eigen willetje etc :')

Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 19:47

We hebben wat dat betreft wel zo'n basis dat als we maar een kwart laten zien van wat we kunnen dat mensen nog onder de indruk zijn. Dat is voor mij wel eens lastig te bevatten. Dan heb ik een show waarin het echt niet gaat zoals ik zou willen en ben ik na de show teleurgesteld, komen er mensen naar me toe om te vertellen dat ze het zo mooi vonden en enorm onder de indruk waren. Die wil je op zo'n moment wel door elkaar schudden en gillen dat het een ramp was :o De laatste jaren kan ik dat veel beter relativeren. Ik heb geleerd positiever te kijken en vooral te zien wat er wel goed gaat. En me te realiseren dat er gewoon echt heel veel mensen zijn die werkelijk nog nooit zoiets gezien hebben.

Ik ben ook, volgens mij maar 1 keer, tijdens een show van mijn paard "gevallen". Dat was een show voor een groep verstandelijk gehandicapten. Ik had Jauke's manen riant ingesmeerd met glansspul. Tijdens de show vroeg ik compliment (buigen op 1 knie) meneer was fanatiek en ging op 2 knieen, dat is iets schuiner en daardoor schoof ik iets naar voren, op de start van zijn manenkam, die dus ingesmeerd en heel glad was..... Dus ik schoof nog verder. Toen dacht Jauke, zo op mijn nek zitten is wel erg ongemakkelijk, ik sta maar op, terecht. Maar dan komt hij natuurlijk aan 1 kant omhoog, hij moet tenslotte ruimte maken om een been naar voren te kunnen steken, en kieperde ik er zo zijwaarts naast. Een flinke deuk in mijn ego, maar mijn publiek vond het natuurlijk hilarisch :') Ze dachten allemaal dat het erbij hoorde, ik heb ze uiteraard in die waan gelaten O:)

Joh, wat dat betreft zou ik wel een boek kunnen schrijven over alle belevenissen :j

Lys_PPA

Berichten: 1379
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:50

Ziet er heel leuk uit!!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:13

Wat zien ze er blij uit <3 En ik zou Llevado maar goed vasthouden, straks vliegt ie weg! Een Pegasus in de dop ;)

lovechicco

Berichten: 87
Geregistreerd: 17-10-17

Re: Show tijdens weekend van het paard op de Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:42

Zo leuk om te zien! Heerlijk dat dan die karakters zo naar voren mogen komen :) Ik volg je al langer maar een tijdje niet zo actief gevolgd en wat schattig om Jauk zijn neusje witter te zien worden. Hij ziet er goed uit, volgens mij is hij helemaal gelukkig. En dan die foto dat je Llevado aanroept, man wat smelt je daar van. Prachtig dier!