Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 16:42

Wauw! Wat was het genieten. Last munute fotograaf Framed by D gecontacteerd of ze zin had in een heide shoot. Dit kon wel!

We begonnen de avond met mijn husky. Die had vooral de zoomies :+ Daarna mijn merrie met veulen die geduldig op de trailer stonden te wachten.

Zilver is mijn 7 jarige friese merrie en Minthe haar nakomeling. Minthe blijft bij mij :j

1. We begonnen met wat portret plaatjes
Afbeelding
2. <3
Afbeelding
3. Minthe had haar eigen lol :')
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13. Alle 3 :D
Afbeelding
14.
Afbeelding
15. :evaw:
Afbeelding

kim2008
Berichten: 298
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:46

Gaaf!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:49

Mooie foto's! Maar jammer van de paarse heide waar ze gewoon overheen denderen.
De heide is nu al zo extra kwetsbaar door de droogte... Je kunt ook mooie foto's maken zonder dat ze de heide beschadigen.

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 16:51

Cayenne schreef:
Mooie foto's! Maar jammer van de paarse heide waar ze gewoon overheen denderen.
De heide is al zo kwetsbaar door de droogte... Je kunt ook mooie foto's maken zonder dat ze de heide beschadigen.

Jammer van zo'n post. Ik sta namelijk op de paden. Ik dender er niet overheen.
Tevens is er contact geweest met staatsbosbeheer die juist blij is met het omwoelen van de aarde zodat er juist meer heide kan groeien ;) Want het veulen week soms een enkele keer af. Dan mail ik liever even over hoe en wat

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:53

Dat er dan meer heide gaat groeien is echt onzin. Ik ben benieuwd wie dan je contactpersoon van SBB is :)
Het is juist niet voor niets dat er overal wordt gewaarschuwd om de heide zoveel mogelijk met rust te laten.
Maar goed, verder zijn het leuke foto's hoor :) Alleen de nabewerking vind ik wat storend overdreven qua kleuren.

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 16:58

Ik hoef mij verder niet te verantwoorden. Het waren zulke paadjes zoals hier onder. Waar dus heide voor en achter groeit. Waar ik rijd is gewoon gras. Geen heide. Het veulen sprong soms wat van links naar rechts. Maar dat was een enkele keer.
Afbeelding

tita

Berichten: 19789
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:02

Je moet gewoon niet liegen
SSB geeft daar geen toestemming voor, jammer dat je dat zegt

En SSB reageert niet binnen week op je mail of telefoon

Verder heeft cayenne gelijk maar dat mag niet gezegd worden

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 17:04

Ik lieg niet. Ik had destijds gemaild met een ander veulen op de paarse heide. Dat was een jaar eerder. Ze zeiden dat de aarde wordt omgewoeld, de grond vruchtbaar wordt en er nieuwe planten groeien. Daarom is de autumn desert trail er ook en sturen ze je de heide op ipv de paden. Ik lieg niet

En ik sta notabene op de paden....

xPearl

Berichten: 3282
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:07

Wat een mooie foto's! <3 Heel gaaf. Dat wordt het huis volhangen haha

Jammer dat er dan weer zulke reactie's komen. Ik heb laatst ook mijn vriendin en haar paard gefotografeerd en het leek echt of ze in de hei reden, maar ze zaten netjes op het pad! Iets met goed weten hoe en waar je moet staan en moet fotografen zodat je dat effect krijgt.
Zoals Elina ook zei, liep Minthe er wel eens doorheen, maar het is toch niet zo dat ze er non-stop doorheen rent?
Je ziet duidelijk dat de rest van de foto's echt op een pad is gemaakt..

tita

Berichten: 19789
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:09

Vast en ik zat in de organisatie van trail die afgelast is
Kwetsbaar voor de heide zelfs niet over de paden bijzonder dit was duur grapje die trail aflassen

Nou ik zie niet heel tijd duidelijk pad hoor
Maar goed

Foto technisch vind ik ze niet zo, wel van de hond die is super mooi

darkadia

Berichten: 5318
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:10

Mooie foto’s TS! Ik heb vorig jaar ook foto’s laten maken op de heide. Heel blij mee. Geeft een prachtige sfeer.

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 17:14

Alleen foto 3,4 en 5 is buiten het pad. De rest is allemaal een pad, grasstrook of breed zandpad.

Tita ik reed die trail en ik durfde niet van het pad af. Tot ik SSB tegen kwam en vroeg waar ik heen moest. Ja die stuurde ons toen dwars over de heide. Vond het heel vreemd en het voelde super fout. Maar toen zag ik dat bijna alle ruiters het deden. Ik vroeg toen aan die vrouw, mogen we daar langs dan. Toen zei ze lachend , ja dat is de bedoeling!
Als dit niet de bedoeling was dan snap ik niet dat dit tegen ons gezegt is.
Dankje, die van de hond is ook erg mooi!

Xpearl haha mijn huis is niet zo groot :P
Klopt inderdaad. Heel vaak lijkt het zo alsof je er midden in staat. Zie ik bij meer fotografen. Gelukkig is dat vaak niet zo :D

Darkadia geeft zo'n mooie dromerige sfeer <3

xAnthea

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:16

Ik deed jaren terug mee aan een fotomeeting waar we ook op een stuk gras tussen de heide de losgooifoto's deden. Een boswachter tegen gekomen die daar absoluut niet mee kon lachen. Er mag dan geen heide staan, het is geen 'pad' zoals bij jou op foto 9. Dat is een pad waar je mag komen.
Het is niet omdat er geen heide/bloemen oid staan dat je er zomaar mag op komen.

Ik vind de foto's verder wel leuk. De nabewerking vind ik eigenlijk wel tof :D

_Mir
Berichten: 1387
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:40

Mooie foto's! Alleen vind ik de bewerking too much
Die heide herstelt zich wel weer.

Anastasia24

Berichten: 2792
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:26

Goh, wat een reacties, en nog een beschuldigen van liegen. Vreemd.
Prachtige foto's ts, 10 vindt ik persoonlijk wat overbewerkt, de rest vindt ik mooi gedaan voor dat sprookjeseffect! (en wat een prachtige hond <3

Mondy

Berichten: 12005
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:28

Dat het op 1 plek misschien 1malig heeft gemogen met een bepaalde reden (en op aanwijzen van..) Is geen automatische reden om dat op andere plekken heide ook te doen, op andere jaren.
Ik snap echt wel dat je enthousiast bent en dat het mooie plaatjes geeft.. het is alleen ontzettend jammer van de natuur en helaas gaan mensen kopiëren. En is het niet "alleen maar een veulen wat even een paar keer van het pad af wijkt" dan maar hele fotoshoots met bijv meerdere paarden die dan blijven gebeuren omdat ze dit zien.
Terwijl op de paden ook net zo'n gave foto's gemaakt kunnen worden.

Je hebt iig een prachtig drietal <3 daar ligt het niet aan !

Blackberry28

Berichten: 2971
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:42

Prachtige foto's zeg! Leuk ook met de hond er bij! 1, 8, 9, 13 en 14 springen er wat mij betreft uit! <3

nine1987

Berichten: 8386
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:46

Tja, noem mij ook zo'n zeikerd, maar de heide is inderdaad enorm kwetsbaar.. En wij als paardenmensen zijn al niet altijd even populair bij boswachters en dergelijke, dit maakt het er niet beter op..

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 22:52

Blackberry dankje! Die vind ik ook prachtig

Mondy dankjewel! Ben erg trots op ze :D
Ik sta op het pad hoor :)

Anastasia snap wat je bedoeld!
Dankjewel <3

_mir jaa het is net wat je smaak is. Ik vind het wel erg mooi voor een keertje :D

XAnthea goed dat je het zegt! Dat wist ik namelijk niet :j Bedankt! Het geeft zo'n leuk dromerig effect :j

De heide foto in mijn profiel is bijvoorbeeld ook op een zandpad gemaakt. Al lijkt dit totaal niet zo.
Edit. Foto gezocht
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88280
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:59

Er zitten mooie foto’s bij. De paarse bewerking is niet mijn ding. Op de 1e foto zijn de benen van je veulen zelfs paars :+
En op foto 10 is zelfs jouw gezicht paarsig.

Wat betreft de heide op: gewoon niet doen. Nu na de droogte is het enorm kwetsbaar. Een deel is al verbrand en uitgedroogd en jij helpt zo een deel om zeep. Jammer.
Je zal best een op sommige foto’s op paden staan, maar op een aantal foto’s ook duidelijk niet.

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 23:06

Ik wordt er nu een beetje moe van hoor. Ik sta op een pad. Als je dat niet ziet, geeft niks. Chapeau aan de fotograaf. Je kan de goede hoek fotograferen of niet. Daar heb ik gewoon voor betaald, iemand die foto's kan maken met kwaliteit. Dat het veulen, op 3 foto's, even afwijkt, heb ik eerlijk gezegt (aangezien ik al voor leugenaar wordt uitgemaakt)
Ik heb een mail gestuurd (vorig jaar ja, want ze reageren niet binnen een week. Niet wetende dat de shoot al bijna een maand geleden is) naar het SBB die een algemeen bericht heeft gestuurd dat het niet een ramp is als een veulentje naast het pad komt en de aarde een beetje omwoelt. Dat dat de vruchtbaarheid bevordert. In dit bericht is geen tijd of omgeving vermeld. Maar algemeen antwoord gekregen. Geloof het of niet. Ik ga geen welles nietes spelletje meer spelen.

Voelt alsof ik heel erg mijzelf moet verdedigen maar tis niet meer dan dit... Tis niet dat ik een ploeg heb meegenomen ofzo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42555
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:12

Nummer 2 en nummer 9 vind ik echt heel gaaf qua moment <3.

De nabewerking is niet mijn smaak, verder. Te extreem.

Texas02

Berichten: 4960
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:17

Wat een prachtige foto's!

rocymax

Berichten: 6517
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:21

Ik vind sowieso dat je prachtige dieren hebt <3
En ook de fotos vind ik heel erg mooi, ik zou ze zelf wel aan de muur willen hebben :P

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:49

Mooi stel zo.

Dat dromerige is fijn bij sommige foto's... Maar dat witte randje rondom het paard op sommige foto's is storend vind ik.
Bij foto 10 lijkt het zelfs alsof het veulen erbij geshopt is omdat het witte randje aan je been te fel aanwezig is.

Voor mij springen foto's 2, 11, 12 en 14 er het meest uit