Eindelijk, na zo veel jaren verzorg- en bijrijdpaarden, wel 6 verhuizingen in de laatste 5 jaar, maar nu na een jaar hard werken was het dan de tijd om voor een paard rond te gaan kijken! Ik had een héle duidelijke wens: een Akhal Teke of een Arabier. Een paard gefokt om in de top endurance mee te gaan rijden. Een merrie van tussen de 2 of 4 jaar zodat we samen alles kunnen gaan leren. Het eerste is het niet geworden, het laatste gelukkig wel

Vorig jaar begon ik te werken op een draversstal. In de herfst van 2021 reed ik voor het eerst op Clara en het was meteen liefde of het eerste gezicht. Clara had iets speciaals, iets wat de anderen niet leuk/vervelend vonden, maar het trok mij zo aan in haar. Ik reed nog een paar keer vaker op haar en ik begon haar steeds leuker te vinden, en dat had mijn baas, en tevens haar eigenaar, ook door. Ik had wat problemen met mijn toenmalige bijrijdpaard, en elke keer als we heerlijk relaxed door het bos reed met Clara dacht ik: ik wou dat mijn bijrijdpaard meer als haar zou zijn. Of eigenlijk: ik wou dat ik Clara kon hebben als míjn paard.
Mijn collega's en mijn baas was er van op de hoogte dat ik van plan was om deze herfst/winter een paard te kopen. Ik had Clara helaas al een paar weken al niet meer gereden, maar ik hield altijd een extra oogje op haar, want er was niemand anders die naar haar om keek. En zo op dinsdag zei ik tegen mijn baas: 'Clara heeft een wondje op haar been en die is wat dik. Ik zal het later vanmiddag behandelen.' En ze kijkt me aan, en ze zegt:
We vroegen ons eigenlijk af of je haar niet zou willen kopen.
ehhhhh whuuttt?

Nou, daar hoefde ik nog geen enkele seconde over na te denken

En zo geschiedde, snel aan mijn vriendin gevraagd of zij plaats had voor een extra paard, op zaterdag paardenspullen wezen shoppen, en vanochtend haar verhuist van mijn werk naar haar nieuwe huis. Mijn geluk kan echt niet op!
Nou, genoeg geschreven. Jullie willen natuurlijk haar zien

Clara T.T.
Merrie van 2019
1x op de baan gestart
Ik ga niet verder in de drafsport met Clara. Ze is te gevoelig om voor de sulky te trainen. Ze mag nu eerst even lekker relaxen en tot rust komen. Het doel is om endurance met haar te gaan rijden

Klaar om in te laden!

En bij haar nieuwe thuis. Ze staat nu nog even apart, maar komt maandag of dinsdag in de nieuwe groep. Ze vond het best een beetje spannend, veel rondgedraafd de hele dag. Ze heeft natuurlijk al vanaf veulen af aan in dezelfde groep, op dezelfde stal gestaan. Dus dit is best een culture shock voor haar

Haar lieve gezicht

Mijn prachtige meisje

Aju!