14 jaar mijn gouden vriend Jim

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daihyo

14 jaar mijn gouden vriend Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-22 07:43

En hoe ga je dat in 1 topic vatten? We hebben zoveel meegemaakt en zoveel gedaan....

Het proefrijden. Wat een broekies waren we allebei nog :D
Afbeelding

Onze eerste winter
Afbeelding

We deden een poging tot dressuur
Afbeelding

Gekke dingen om hem braaf te maken
Afbeelding

Dit vond vooral Jim heel leuk :+
Afbeelding

We stapten over op western. En oh, wat was dat een schot in de roos!
Afbeelding

Deze hobbel overwonnen we ook (na 5 professionals, hele kleine stapjes en uiteindelijk veel succes met Petra Vlasblom van 2Moons)
Afbeelding

De wereld werd veel groter!
Vakantie
Afbeelding

Wedstrijden
Afbeelding

Clinics
Afbeelding

En uiteindelijk onze verhuizing naar de Veluwe, waar we fantastische ritten hebben gemaakt!
Afbeelding

En toen ging er een streep onder
Vandaag 2 jaar geleden haalde ik hem beschadigd uit de kudde.
Afbeelding

De dierenarts kwam en hij moest per direct uit de kudde op rust. Helaas wilden ze daar op stal niet aan meewerken, geen stukje afzetten. En dus ben ik met spoed verhuisd, voor het behoud van mijn paard. Na een periode van rust mochten we voorzichtig op gaan bouwen. Helaas bleef hij slecht en zijn we naar onze eigen kliniek gegaan. Daar konden ze het probleem niet vinden en zo kregen we een doorverwijzing naar de Lingehoeve. Na veel foto's, echo's, scintigrafie en nog meer foto's kwam het oordeel: het spronggewricht is kapot door trauma van buiten af. Infuus tildren, lokaal injectie en minimaal 9 maanden rust. Dan terug voor controle.
Afbeelding

Helaas konden we niet blijven op de plek waar we met spoed naartoe waren verhuisd. Het was onwijs fijn dat we daar zo snel terecht konden, we zijn tot rust gekomen en ook Noura kwam erbij. Ik ben gaan zoeken en zo kwamen we op een paddock paradise terecht met zandpaden. Goed voor zijn been :j
Alle tijd om te wennen en tot rust te komen.
Afbeelding

Helaas bleek dit paradijsje de winter op meer paddock hell te zijn: [ITP] Een spannende dag en nacht --> wateroverlast
Na meerdere keren onderwater te hebben gestaan heb ik met veel stress in mijn lijf moeten besluiten om weer een andere plek te zoeken. Ook heel zuur, want we hebben de rust zo nodig.
Gelukkig vonden we de meest fantastische plek. Hoog gelegen op zandgrond, dus geen kans op overstroming. Het was een wei met prikkeldraad, maar ik mocht er van maken wat ik wilde. Dus ik ben gaan schetsen en we zijn gaan inrichten. We zijn nog lang niet klaar, maar het wordt wel heel mooi.
Het wordt een plek voor paard, mens, maar ook andere dieren. Bloemenstroken en insectenhotels, kreupelhout voor knagers, uilenkast, vogelvoer. Het is elke dag een feestje om rond te lopen.
We zijn te volgen in dit topic: [VSW] [VOLG]Van wei naar equihabitat
We kregen er zelfs een pleegshetlander bij :+: en dat gaat best goed samen.
Afbeelding

Vorig jaar hebben we nog een controle gehad bij de Lingehoeve en is hij definitief op pensioen gegaan. We mochten een paar keer per week een stapritje maken en dat was het. Deze maand is de dierenarts opnieuw geweest. Deze keer gewoon thuis. Ik wilde opnieuw foto's maken. Het goede nieuws was: het is stabiel. Het breekt niet verder af. Het slechte nieuws: het groeit ook niet aan elkaar.
Maar hier kan hij wel oud mee worden. We mogen gewoon 3x per week blijven stappen. Buiten en rechtuit zelfs wel tot een uur. Heel fijn! Jim is happy, Noura is happy, dan ben ik ook happy <3
http://boktimg.nl/img/m/hwJjN4.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-08-22 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Biks2

Re: 14 jaar mijn gouden vriend Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:22

Wat fijn dat je grote vriend rustig oud kan worden en jullie nog van elkaar mogen genieten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:29

Met recht een gouden vriendje

Rockes <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:38

zie dagelijks in het volgtopic de paardjes voorbij komen, maar wist dit dus eigenlijk helemaal niet. Echt top hoe jij hier mee omgaat en dat hij lekker oud kan worden bij jou.

Hopelijk gaat dit plekje jou en de paardjes nog heel erg lang en heel erg veel plezier wensen.

Elaya

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:46

❤️

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:15

Jim mag zich gelukkig prijzen met zo'n top bazinnetje zoals jij. :*

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:20

Wat een zorgen en wat ben je er goed voor hem geweest <3 het ziet er uit alsof jullie een prachtplek aan het creeëren zijn.

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:00

Dikbil Jim die gewoon stug volhoudt, superknolletje.

Nog veel jaren samen gewenst!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 05:24

Hele leuke foto's van jullie samen! Ook mooi om aan de hand van die foto's jullie groeiende band te zien. Fijn dat hij bij jou gewoon oud kan worden met zijn beperking en ik ben blij dat het zo goed bevalt op jullie nieuwe plek.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 06:03

Wat zijn jullie gegroeit zeg! Mooi om te zien.
Fijn dat hij van zijn pensioen mag genieten op jullie mooie plek :)

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 06:05

Ik sluit me aan bij Bellatrix: Jim heeft geboft met jou. En jij ook met hem, denk ik, bijzonder paard dat hij is! Jullie nieuwe plek ziet er paradijselijk uit, fijn dat jullie 'geland' zijn.

Homo sapiens non urinat in ventum.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:12

Wat een mooi overzicht van jullie ´relatiepad´ :+:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:54

Wat een mooi en liefdevol overzicht zo! <3 Hopelijk is jullie nog veel jaren samen gegund!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:00

Je verhuizing heb ik destijds gevolgd van uit de randstad naar Veluwe….maar de rest niet.
Heb je een idee wat er gebeurd is in de kudde…. Ziet er best heftig uit

30-11-2015
03-07-2018

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-22 09:12

Wat een onwijs lieve reacties!
Oud worden mag hij zeker bij mij. Hij heeft mij jaren zoveel gegeven en zoveel geleerd, dat we dat nu omgedraaid hebben. En na een landingsperiode van een paar maanden, raken we steeds meer thuis op deze plek. Het past bij ons :j

Felien_Kyra schreef:
zie dagelijks in het volgtopic de paardjes voorbij komen, maar wist dit dus eigenlijk helemaal niet. Echt top hoe jij hier mee omgaat en dat hij lekker oud kan worden bij jou.

Hopelijk gaat dit plekje jou en de paardjes nog heel erg lang en heel erg veel plezier wensen.

Ja dat heb ik daar ook nooit neergezet inderdaad :D

tita schreef:
Je verhuizing heb ik destijds gevolgd van uit de randstad naar Veluwe….maar de rest niet.
Heb je een idee wat er gebeurd is in de kudde…. Ziet er best heftig uit

We hebben daar 3 jaar gestaan. Er waren veel wisselingen in de kudde in die tijd met 1 paard ging dat mis. Jim kan sowieso al niet zo best tegen die wisselingen, heeft daar altijd even voor nodig. Maar als er dan iedere maand wel een paard bij komt of uit gaat, dat was een beetje too much. Met de laatste klikte het toen ook niet. Een groot paard van 1.80, ja daar kun je als ukkie ook niet tegenop. Er was gedoe bij de hooiplaatsen en met zijn vriendinnetje. En hij ging het niet uit de weg. Dan krijg je dit. Elke dag had hij wel nieuwe wonden, niet normaal. En dus kreupel. Waarschijnlijk getrapt of met wegschieten ergens hard tegenaan geklapt. Dat zullen we nooit weten. Maar het bot is op een hele onlogische plek kapot en kan niet van normale spat of slijtage zijn. Dat moet trauma zijn.
Daarom was het ook zo zuur dat ik hem niet apart kon zetten om te herstellen. 3 verhuizingen in 2 jaar is best heftig. Een flink bedrag aan dierenartsrekeningen armer. En mijn paard is nog steeds kapot.
Ik hoop dat we nu wat rust krijgen de komende jaren. Het is hem (en mijzelf :+) wel gegund na de afgelopen 2 jaar.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie