Hippie mijn once in a lifetime horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Happy_Hippie

Hippie mijn once in a lifetime horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-22 10:57

Hallo allemaal,

Heel misschien kennen sommige van jullie ons nog wel.
Tja waar moet ik beginnen, ik heb enkele weken geleden een onwijs gave en speciale fotoshoot gehad met mijn knappe Hippie met Minh.
Dit is iets wat ik al enorm lang wilde doen nadat ik hem al een aantal keer bijna ben verloren.
We worden al met enige regelmaat gevraagd door grote fotografen waaronder Christa Merk waar ik echt prachtig werk van heb gekregen en ik ook echt wel kan aanraden!

Wellicht kennen jullie de foto's wel:
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62F5311A

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62F4E80B

Beetje achtergrond:

Inmiddels kennen we elkaar al bijna 10 jaar en ben je nu bijna 5 jaar (okt. 2017) echt van mij, wat gaat de tijd toch hard!
Ik ken Hippie sinds dat ik begonnen ben met paardrijden op de manege rond 2011/ 2012 waar ik al snel begon met helpen en mijn paardrijdiplomas te halen.
Hier leerde ik Hippie kennen en ik heb hem daarna zelf mogen doorrijden en uiteindelijk ook op wedstrijden uitgebracht.
We hebben voornamelijk dressuur gereden maar ook veel gesprongen en gecrosst voor de leut.
In oktober 2017 werd mijn droom werkelijkheid en kon ik omdat mijn ouders een huis hadden gekocht met toevallig redelijk wat grond (+3000m2)
Hippie kopen en hoefde ik nooit meer bang te zijn dat ik hem kwijt zou raken!

Hippie is nadat ik hem had gekocht erg ziek geworden en we weten niet waarvan (we vermoeden nu dat het het soort hooi was),
de dierenarts kwam met enige regelmaat op bezoek om hippie uit zijn benauwde aanvallen te halen en aan allerlei kuren gezeten niks werkte helaas,
ook nog alternatieve geneeskunde geprobeerd maar ook dit sloeg niet aan.

Uiteindelijk naar Moerbeke België geweest voor behandelingen oa scopie, longspoeling, slijm op kweek etc.
Hier kwam uit dat hippie Chronisch obstructieve bronchitis (paarden astma ook wel RAO of COPD
genoemd) en een Galgangontsteking had.
Dus hierna wederom op allerlei medicatie, puffer etc.
Uiteindelijk van hooi gewisseld en in combinatie met de medicatie ging het weer beter.

Helaas bleven de jaren erna zeker in de winter maanden de aanvallen terug komen en ook zo heftig hij wilde niet meer eten, viel extreem af, kreeg amper lucht en enkel paniek in zijn ogen.
Ik hield de zware beslissing elke keer in mijn achterhoofd maar wilde niet opgeven,
elke keer knapte hij gelukkig echt last minute op alsof er een engeltje op zijn schouders hem keer op keer toch nog een kans gunde.

We genoten van de goede momenten en vochten samen tegen de slechte.
Nu kan ik met veel trots zeggen dat hij sinds afgelopen winter geen aanvallen meer heeft gehad en ik zo enorm blij ben daarmee! *\o/*
Wat uiteindelijk de oorzaak is geweest is nog altijd deels onbekend we vermoeden het hooi,
ik heb nu een hooi leverancier gevonden die goede kwaliteit voordroog levert die extra uitgestoft is speciaal voor paarden met longproblemen/ astma.

We doen nu veel leuke dingen samen zoals zwemmen, spelen, vrijheidsdressuur etc een dagje geen zin dan doen we lekker niks!
Ik merk dat onze band en vertrouwen zo enorm is gegroeid en ik een totaal ander paard heb als 5jaar geleden.
We zijn nu sinds enkele weken begonnen met dressuur aan de hand!

Na een jaar door weer en gezondheid omstandigheden heeft eindelijk een paar weken geleden de shoot plaats gevonden.

Wat was Hippie braaf echt wauw lekker los, wel een foto halster om voor de zekerheid maar hoefde hem niet vast te houden. <3
We hebben beide enorm genoten van de shoot met Minh.
Ook Minh kan ik echt enorm aanraden wat een heerlijke en rustige meid om mee samen te werken!
En toen plotseling kwam er ineens een prachtige lucht door zetten echt een magisch moment.
Wij zijn te volgen ook op instagram, helaas niet heel actief meer met posten maar wel in mijn verhaal!
https://Www.instagram.com/Ultra_Happy_Hippie/

genoeg gepraat, hier de foto's!
Ik heb er 20 dus 15 uitzoeken is heel lastig :')

Ik mag er eentje afdrukken op groot formaat op soort glas, ik weet alleen echt niet welke :?
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
http://boktimg.nl/img/m/bT5bK3.jpg

4.

Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

En toen kwam langzaam uit het niets een hele mooie magische lucht te voorschijn

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
http://boktimg.nl/img/m/XXRN06.jpg

http://boktimg.nl/img/m/5Umdyd.jpg

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding
http://boktimg.nl/img/m/fgC8eY.jpg

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Gamova

Re: Hippie mijn once in a lifetime horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:40

Wat een prachtige foto's <3

1 en 8 zijn mijn favorieten!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:42

Sjeuses hoe ga je hier uit kiezen joh! Wat een fantastisch prachtige foto's zeg!

Eerste waar ik qua keuze aan moest denken is.. kan je hier niet gewoon een kalender van maken :D Dit zijn echt wel foto's om van te blijven genieten!

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)

Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-22 12:25

Gamova schreef:
Wat een prachtige foto's <3

1 en 8 zijn mijn favorieten!

Dankjewel!

Snippergroen schreef:
Sjeuses hoe ga je hier uit kiezen joh! Wat een fantastisch prachtige foto's zeg!

Eerste waar ik qua keuze aan moest denken is.. kan je hier niet gewoon een kalender van maken :D Dit zijn echt wel foto's om van te blijven genieten!

Ja dat weet ik zelf ook nog niet eigenlijk

Wat een onwijs slim idee zeg die ga ik wel onthouden!

Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

PipMarly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:40

Wauw wat een ontzettend mooie foto’s zeg. Ik zou persoonlijk voor foto 2 gaan omdat ik dat een erg krachtige foto vind die lang mooi blijft denk ik. Met mooie kleuren ook.

Dierenfysiotherapeut in Overijssel

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:42

Ontzettend mooie foto's, wat zal je daar blij mee zijn!

Extremely rare and Beyond Compare

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:03

Wauw wat een mooie foto's. Foto 6 vind ik heel mooi <3

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:15

Echt prachtig!!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:41

Poeh dat is inderdaad wel een keuze, prachtig <3 .

Ik neig heel erg naar de foto in het linkje boven de 10, die trekt mij gigantisch.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:46

Hele gafe foto's! Foto 8 zou zo een filmposter kunnen zijn

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:41

Prachtig! :wow:
Hoe moet je hier nu uit kiezen, de foto’s zijn stuk voor stuk a-ma-zing. Wat een verhaal, onwijs fijn dat het nu zoveel beter met hem gaat. Mooi om dat te vieren met zo’n magische fotoshoot :)

Keep calm and eat chocolate! :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:29

Prachtig! Mij trekken 2,6 en 12 erg. Maar het is uiteraard ook maar net waar je de foto voor wil gebruiken.

elinedeau95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:30

Foto 8 vind ik prachtig!

.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:37

%) Hier kun je toch gewoon niet uit kiezen! Echt prachtige foto’s *-:)

I was normal, two horses ago…

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:33

Wauw prachtig!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-22 17:30

Super bedankt allemaal, ben er zeker enorm blij mee! <3

Ik krijg als het goed is soweiso alle foto's in het klein afgedrukt en dan krijg ik een X bedrag om bijvoorbeeld een foto op canvas oid te bestellen alleen tja welke foto %) .

Malenka schreef:
Prachtig! Mij trekken 2,6 en 12 erg. Maar het is uiteraard ook maar net waar je de foto voor wil gebruiken.

Het is de bedoeling dat die ergens aan de muur komt, waar weet ik nog niet.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:34

Wat een prachtige foto's ts!! Ikzelf zou voor 15 gaan, maar 12, 11 en uiteraard die 8 zijn ook waanzinnig! Succes met de keuze en wat een schitterend paard. <3 <3

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:20

Prachtige foto's!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:17

wauw!!! Schitterende foto's!!! 8 en 14 vind ik de mooiste

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-22 18:24

Een vraagje, hebben mensen leuke ideeën wat ik met bijna alle foto's kan doen? *\o/*

Ideetje wat al eerder was genoemt is een knallender alleen doe ik zelf weinig met een kalender.

Overigens nog geen foto gekozen om op groot formaat te drukken :')

Equikitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:17

Ohhh… wat een prachtpaard is Hippie, en wat heb je al veel samen met hem doorgemaakt. De liefde spat echt van de foto’s af, ik kan me goed voorstellen dat deze shoot heel waardevol was voor jullie! <3

Ik heb een tekening gemaakt van jouw knappe Hippie. Misschien niet echt een behulpzaam idee voor wat je met de foto’s zou willen doen, maar hopelijk toch een leuk kleinigheidje. :o

Afbeelding

Instagram Project: picturing In The Picture
Equikitt
Cavikitt

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-22 08:13

Equikitt schreef:
Ohhh… wat een prachtpaard is Hippie, en wat heb je al veel samen met hem doorgemaakt. De liefde spat echt van de foto’s af, ik kan me goed voorstellen dat deze shoot heel waardevol was voor jullie! <3

Ik heb een tekening gemaakt van jouw knappe Hippie. Misschien niet echt een behulpzaam idee voor wat je met de foto’s zou willen doen, maar hopelijk toch een leuk kleinigheidje. :o

[ [url=m/JI71FT.png]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel!

Maakt me niet uit hoor vind ik helemaal niet erg ben er super blij mee!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie