Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 22:14

Op pad met mijn twee kanjers, zo heerlijk om de dag zo te beginnen!


Afbeelding


Afbeelding


Vanaf mijn huis rijd ik zo de wilde natuur in.
De zon komt op vanachter de bergen, het licht is dan prachtig, en overal fluiten vogels. En in dit seizoen is het ook qua temperatuur de beste tijd om te rijden.
Vanochtend ging het zo lekker, beide mannen hadden het ongelooflijk naar hun zin. En ik ook!
Zo leuk dat dit nu steeds beter gaat, ik kijk er naar uit om meer avonturen te gaan beleven met z'n drietjes zo.
En zeg nu zelf, de dag zo beginnen is toch zalig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

knappe koppies
Afbeelding


Vanuit het zadel
Afbeelding


je kunt ons ook volgen op instagram, waar ik ook veel video's plaats van mijn ritten hier.

Ania

Berichten: 6132
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:50

Prachtig!! Mooie omgeving ook zeg.
Ooit hoop ik ook met een handpaard te kunnen rijden maar hier is de omgeving er niet naar helaas.

Dais_

Berichten: 4077
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:54

Ohhh heerlijke foto's weer! Met handpaard hoop ik ook ooit te kunnen doen <3

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 14:55

Ania schreef:
Prachtig!! Mooie omgeving ook zeg.
Ooit hoop ik ook met een handpaard te kunnen rijden maar hier is de omgeving er niet naar helaas.


Ach wat jammer! Het is hier wel een stukje uitdagender dan ooit op de Veluwe hoor; hier is het zo steil en paadjes vaak zo smal, maar we vinden onze weg inmiddels wel. Heel fijn!


Dais_ schreef:
Ohhh heerlijke foto's weer! Met handpaard hoop ik ook ooit te kunnen doen <3

Dat zou leuk zijn! Ik vind het zo gezellig, met allebei op pad (en ook wel onhandig soms, zeg ik eerlijk :') )

Pandora2
Berichten: 19993
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:00

<3 Heel mooi weer !
Lekker warm ook al weken bij jullie hoorde ik {:}

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 20:34

Pandora2 schreef:
<3 Heel mooi weer !
Lekker warm ook al weken bij jullie hoorde ik {:}


Dankjewel!
Ja, klopt. Al bijna twee maanden echt echt warm nu (en droog). Gelukkig hebben we hier niet de heel extreme uitschieters en blijft het meestal wel rond de 35 maximaal. Het is onze warmste zomer tot nu toe hier.
Alle fysieke dingen plannen we óf voor 8.30 in de ochtend, óf na 10 uur 'avonds nu, dan is het goed te doen.

xDenies

Berichten: 13551
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:44

Wat een heerlijke omgeving en fijn dat het zo kan! Zo'n 11 jaar geleden ging ik ook met mijn toenmalige rijpaard en toen mijn veulen/jaarlinger op pad in de Brabantse bossen. God wat hebben wij toen genoten. En later veel profijt van gehad! Genieten dit!

Pandora2
Berichten: 19993
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:27

35 graden een aantal weken is voor mij al een tikkeltje te warm :=

Hadden we hier vorige week een uitschietertje tot 39 en daarna nog een paar dagen extra warm, maar dan koelde het weer wat af. Zoiets kan ik beter handelen als die continue warmte :')
Wat betreft droogte, zien de weides hier er inmiddels wel zo ongeveer uit als bij jullie denk ik...dorre steppe. Enkel de typische begroeiing en de rotsen zijn er nog niet :+

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 11:44

xDenies schreef:
Wat een heerlijke omgeving en fijn dat het zo kan! Zo'n 11 jaar geleden ging ik ook met mijn toenmalige rijpaard en toen mijn veulen/jaarlinger op pad in de Brabantse bossen. God wat hebben wij toen genoten. En later veel profijt van gehad! Genieten dit!



Oh wat heerlijk! Dat klinkt alsof je daar prachtige herinneringen aan hebt. Geweldig.
Ik heb jarenlang met twee paarden op de Veluwe gereden, ook 25 km ritten enzo. Ik vind het zo leuk dat ik het nu ook hier kan!


Pandora2 schreef:
35 graden een aantal weken is voor mij al een tikkeltje te warm :=

Hadden we hier vorige week een uitschietertje tot 39 en daarna nog een paar dagen extra warm, maar dan koelde het weer wat af. Zoiets kan ik beter handelen als die continue warmte :')
Wat betreft droogte, zien de weides hier er inmiddels wel zo ongeveer uit als bij jullie denk ik...dorre steppe. Enkel de typische begroeiing en de rotsen zijn er nog niet :+


Oef ja, dat is ook wel heel erg warm voor daar hoor.
Hier hebben we wel afentoe uitschieters van rond de 40, maar niet zoals sommige plekken in Spanje waar het nog veel extremer is. Wat dat betreft zitten we goed hier!
Wat zuur dat het ook zo droog is. Dat is echt wel problematisch he? Hier was een paar dagen terug in de buurt een bosbrand, maar gelukkig snel onder controle en niet groot. Ze patrouilleren onwijs veel dus dat voelt wel goed.

De grap is; het ziet er altijd groen uit hier, jaarrond. De bomen die hier groeien zijn voornamelijk dennen, olijven, johannesbroodbomen en amandelbomen, en die hebben het hele jaar groen (behalve amandelen, maar die hebben hun eigen ritme).

Pandora2
Berichten: 19993
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:14

Ja, die typische bomen en beplantingen van het zuiden hebben we hier nog niet, maar dat komt vast wel als het zo doorgaat.
De bladeren vallen ondertussen van de bomen alsof het herfst is, dus die zijn duidelijk niet voorzien voor droger klimaat :7

Die bosbranden zijn echt een ramp. Gelukkig veel toezicht bij jullie zo te lezen. Je moet er niet aan denken dat zo'n brand oprukt richting je huis of de dorpen :x

Hebben jullie zelf olijven en amandelen staan ?
Ik vraag dit voor een vriend... O:) :')

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 13:18

Pandora2 schreef:
Ja, die typische bomen en beplantingen van het zuiden hebben we hier nog niet, maar dat komt vast wel als het zo doorgaat.
De bladeren vallen ondertussen van de bomen alsof het herfst is, dus die zijn duidelijk niet voorzien voor droger klimaat :7

Die bosbranden zijn echt een ramp. Gelukkig veel toezicht bij jullie zo te lezen. Je moet er niet aan denken dat zo'n brand oprukt richting je huis of de dorpen :x

Hebben jullie zelf olijven en amandelen staan ?
Ik vraag dit voor een vriend... O:) :')


:D :D
Nou ja wie weet. Alles dat hier groeit is echt ongelooflijk taai en hard en kan tegen een stootje. En vrijwel alles heeft doorns ook echt. Het weer is ook wel echt extreem bij jullie he?

Hier is het lang zo dor en droog niet, gelukkig, maar met steeds meer verwilderde landbouwgrond toch ook steeds meer risico. Lijkt me doodeng inderdaad.

En ja, we hebben zeker olijven! Niet voor productie hoor, dat is toch echt wel veel werk en gedoe en loont (voor ons) niet echt. Ons land is ook praktisch gezien niet handig genoeg, het is zo rotsig en wild met verdiepingen, je rijdt er niet zo met een trekkertje overheen ofzo. De paarden schuilen in hun paddock paradise onder een stel hele grote olijven. Paar amandelen hebben we ook, maar wilde. Ik vind amandelen het mooist in februari als ze bloeien.


Hier zie je mijn PP met (o.a.) olijven eromheen/in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19993
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 14:05

Kijk ze gaan dan ! Heerlijk :D

Mooie bomen zijn het hé <3
Ik wil ze ook, maar die gaan vast niet blij zijn hier :')

Vorig jaar een normale zomer gehad met best wat regen en toen waren we verzopen in het gras. Dit jaar, net als 2020, gras als hooi op het land en de rest stof en alles dor :+

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 14:51

Wat een mooie omgeving! Ik woon ook in Spanje met mijn 2 paarden. Helaas is het hier niet echt lekker weer om te rijden nu. Het is te warm en tegen de tijd dat het afgekoeld is dan wordt het alweer donker helaas.

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 10:29

Pandora, olijven werken misschien wel hoor, als je ze met de ergste vorst beschermt. Een vriend van me heeft ze ook in NL en dat werkt wonderbaarlijk goed!

Kermis, nee he, het is ook erg warm. Waar zit jij ergens? Ik zet ook echt mijn wekker om 6 uur als ik nog wat wil die dag, maar vaak genoeg ook dagen dat er niks gebeurt. Dat gezegd hebbende vind ik het ook wel heel lekker hoor, de zomer. Ik vind de kou in de winter veel vervelender!

Pandora2
Berichten: 19993
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:53

Thanks voor de tip ! Ik ga mij verdiepen in de olijfboom. :D

Hebben jullie allemaal airco in huis daar ? Of zijn de muren dik genoeg en de ramen klein genoeg om de meeste warmte buiten te houden ?

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 15:10

Nee op allebei, we hebben het gewoon warm :')

Ons huis heeft best dikke muren, maar na een paar weken warm is het binnen ook niet echt koel meer. Maar het went wel, ik vind het niet zo heel erg. En anders rijd ik naar het strand om af te koelen :D Veel mensen hebben hier wel airco hier hoor.

Pandora2
Berichten: 19993
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:14

_O- {:}
Hier ook dikke muren en geen airco, maar ik vind 23 graden al te warm voor binnen en ik heb geen strand in de buurt :')

Carmen_x
Berichten: 93
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:17

Wat leuk!

fabske
Berichten: 4238
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Een Spaanse zonsopgang en mijn twee knappe mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:39

Mooie platen van jou en je knappe paarden