Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 22:06

En wat hebben we daar van genoten!

De eerste keer was vorige week zondag op eigen terrein. We organiseerde vanuit Paddock Paradise de Koningshoeve1933 van Jolijn en Maikel (Robijntjah op bokt) en mijn bedrijf, Amable, Paard en Inzicht, een open dag. Omdat we nog voor de zomervakantie wilde en zoveel mogelijk kans op goed weer moesten we deze dag in 4 weken op poten zetten :oo Met zo'n 70 bezoekers is dat goed geslaagd!

En wat was het leuk! Echt een mini evenement met kraampjes, horeca en demo's en een heuse eindshow :D We hebben met een paar mensen het hele programma verzorgd wat uiteindelijk super gevarieerd en informatief was. Veel complimenten over gekregen van onze bezoekers.

Op de dag zelf al zeiden zowel Maikel als Jolijn, volgend jaar weer! Dit smaakt naar meer :D De eerste plannen voor volgend jaar zijn reeds gesmeed, het wordt geen open dag meer maar een mini evenement. Paard, Balans en Inzicht op 2 juli. Hoe tof dat het geraamte al staat, dit keer meer voorbereidingstijd, dus het moet nog een stuk completer kunnen!

Maar eerst... nagenieten van de afgelopen editie! :D

1. En daarvoor beginnen we met deze after movie, die geeft een mooi beeld van de dag



2. Het demo paard bij de osteopathie demo vroeg zich af of dat bot in haar lijf er werkelijk zo uit ziet...
Afbeelding

3. Een demo over neckrope rijden
Afbeelding

4. Een open les over houding en zit
Afbeelding

5. Natuurlijk paardenhouden bijt de dressuur niet, je mag nog steeds sportambities te hebben :)
Afbeelding

6. Wat is het nut van een schrik training?
Afbeelding

7.
En natuurlijk een mooie eindshow! :D
Afbeelding

8. Jonneke van Zippyfotografie stond met een standje bij ons en heeft foto's gemaakt tijdens de eindshow, deze heb ik al gekregen, zo'n waanzinnig gave foto! <3
Afbeelding


En gisteren was onze 2 keer terug in de showring, we mochten acte de presence geven tijdens equiday! Ik stond daar met een stand en we mochten 3 keer de showring betreden. Goede vriendin Fiona Meilink van Remedio die gaf een demonstratie osteopathie waar ze een paard bij nodig had. Ik vond het sneu om 1 paard alleen achter te laten, dus ze kreeg er 2 :D

9. We stonden hier overigens naar de vriend van Fiona te seinen dat hij wel foto's moest maken :') ik wilde hem al een appje gaan sturen toen hij ons ineens in het vizier kreeg :Y) Maar Mardi fotografie had het dus ook in de gaten, haha.
Afbeelding

10. Even een onderonsje <3
Afbeelding

11. Wat is 'ie toch knap <3 Dit halster staat hem ook waanzinnig :wow: Ondanks dat het eigenlijk te groot is :+
Afbeelding

12. Kijk me eens verliefd kijken <3
Afbeelding

13. Daarna had ik mijn eigen demo, Vrijheidsdressuur van A tot Z, met welke oefeningen begin je en hoe bouw je ze op. Het was echt mega druk tijdens mijn demo, zo super tof!
Afbeelding

14. Llevado had er echt heel erg veel zin in en duwde Jauke een beetje van het toneel := Maar die bouwt dan gewoon lekker zijn eigen feestje met het publiek _O-
Afbeelding

15. En de laatste demo, Vrijheidsdressuur, op welke manier beinvloeden de oefeningen het lichaam? Ook deze deed ik samen met Fiona. Zij is naast osteopaat ook masseur en fysiotherapeut, heeft dus waanzinnig veel kennis van biomechanica. Ik ben gedragstrainer, weet wel wat van beweging natuurlijk, maar niet op het niveau van een therapeut. Daarom vond ik het leuk om het hier eens samen met Fiona over te hebben.

Zoals goh, wat doet zo'n buiging nu met het lichaam van het paard? Zijn er dingen waar je voorzichtig mee moet zijn? En zitten er ook voordelen aan?
Afbeelding

Van deze demo heb ik nog niet zoveel foto's terug gekregen, maar ook deze was erg geslaagd met vooral blije en enthousiaste paarden. Vooral Jauke was blij dat het blok erbij was, daar stond hij dan ook erg graag bovenop _O-

Al met al was equiday weer een bijzonder geslaagd event! Genoten! Nu even rustig tot 13 augustus, dan mogen we naar de Burghse dag toe! En daar plakken we mooi een paar dagen vakantie aan vast, genieten! En natuurlijk fotoshoot op het strand {:} :D Zin in!

Yenni
Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:09

Fijn dat het z'n geslaagde dag was. Ziet er gezellig uit!

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2496
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:57

Super tof, had jullie gisteren ook gezien bij Equiday. Volgens mij vond Jauke het ook wel goed zo, samen met zijn publiek :')

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:34

Ik had de stories op Insta gezien :D super cool. De open dag was super leuk ook :D

Freyr
Berichten: 742
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:44

Oh, wat balen dat ik jouw demo heb gemist! De laatste demo waren wij vast het paard aan het inladen, die had ik ook nog heel graag willen zien.

Bij de demo van Fiona heb ik vooral heel erg gelachen om hoe chill jouw paarden stonden te kriebelen samen. Heerlijk stel!

Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 13:47

princequillo schreef:
Super tof, had jullie gisteren ook gezien bij Equiday. Volgens mij vond Jauke het ook wel goed zo, samen met zijn publiek :')


Haha, klopt helemaal, die snapt niet waarom we uberhaupt nog een hele show zouden geven, laten we gewoon meteen starten met het beste deel, knuffelen met mensen :')

Freyr schreef:
Oh, wat balen dat ik jouw demo heb gemist! De laatste demo waren wij vast het paard aan het inladen, die had ik ook nog heel graag willen zien.

Bij de demo van Fiona heb ik vooral heel erg gelachen om hoe chill jouw paarden stonden te kriebelen samen. Heerlijk stel!


Ze staan natuurlijk nooit samen en hebben dus nooit de mogelijkheid om elkaar te kriebelen........ Voor hun defence, ze stonden buiten wel met vliegendeken op.

Volgende equiday zijn we er vast weer bij :j

Mischa

Berichten: 3512
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:00

Ik vond jouw demo’s op Equiday ook echt heel geslaagd! met veel humor en toch ook echt leerzaam :j
Heb vooral gelachen om je paarden die lekker hun eigen gang gaan tussen de trucjes door, en de vertaling die jij er dan bij geeft, echt André van Duin waardig :))

Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 20:28

Ah wat een super toffe reactie! Te veel eer hoor! Maar ik hou er inderdaad wel van om de dingen met een beetje humor te brengen. Tenslotte maak je het op die manier ook leuker voor mensen om te luisteren/kijken :)

CinSpiFinn
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-02-14

Re: Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 07:40

De show ziet er mooi uit. Maar personen vind ik je te zwaar om op je paard te zitten. Wel jammer dat de ene Blokker afgebrand wordt op het gewicht en de andere wordt bejubeld.

Mischa

Berichten: 3512
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:40

Amable schreef:
Ah wat een super toffe reactie! Te veel eer hoor! Maar ik hou er inderdaad wel van om de dingen met een beetje humor te brengen. Tenslotte maak je het op die manier ook leuker voor mensen om te luisteren/kijken :)


Ja precies, het mag soms allemaal wel wat minder serieus in de paardenwereld, en op zo’n dag als Equiday ligt toch veel de nadruk op het plezier i.p.v. prestatie (betreft punten enz dan), en zulke evenementen zijn er wat mij betreft nog niet genoeg. Dus keep up the good work +:)+

KootMiraDrum

Berichten: 8347
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:42

CinSpiFinn schreef:
De show ziet er mooi uit. Maar personen vind ik je te zwaar om op je paard te zitten. Wel jammer dat de ene Blokker afgebrand wordt op het gewicht en de andere wordt bejubeld.

Lees even andere topics door, ook Danielle wordt afgebrand. Nu weten we het wel.

Anoniem

Re: Na 2 jaar Corona eindelijk weer de showring in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:57

Wij hebben er weer zin in! Hopelijk mogen de shows en wedstrijden dit najaar en de winter gewoon door gaan :)