Menteam Wimbley op trektocht in drenthe!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovehaffie

Menteam Wimbley op trektocht in drenthe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 12:49

Na 2 jaar niet op vakantie (grotendeels ivm onzekerheden Corona) hadden we nu zo goed gespaard dat een verdere reis vanuit de randstad mogelijk was. En dus gingen we naar Drenthe! Ruim 3 uur rijden met de veewagen (zo blij dat we weer een super fijne taxi vonden!) en daar gingen we dan! 10 dagen, 8 rijdagen en 160km. Heel uniek om door oa Westerbork te rijden! Ook terug naar een vakantieadresje waar ik al guppie, voor een eigen paard, heerlijke vakanties heb gehad! Ik was ook nog is lekker ziek geworden, maar dat weerhield ons niet toch door te rijden, een wagen mankement (we hebben altijd reserve onderdelen mee maar uiteraard dat ding net niet) hield ons ook niet tegen toen mijn lieve bonuspapa helemaal naar ons kwam rijden vanuit Den Haag en onderweg het onderdeel ophaalde in Putten!

Al met al een unieke vakantie weer, gelukkig hebben we de foto's en filmpjes. Hierbij een kleine impressie, en het filmpje wat we hebben gemaakt uit ruim 1,5 uur materiaal! <3

Afbeelding
1. Spartelvijver (drents friese wold)

Afbeelding
2. Over het belevingspad in Hoogersmilde (groom mama was neegestort dus hebben haar gered haha)

Afbeelding
3. Even onderweg uitrusten!

Afbeelding
4. Leek wel het buitenland!!

Afbeelding
5. Hunebedden vond Wimbley niet zo leuk, alle stenen niet eigenlijk.. Was dus feest in Drenthe haha!

Afbeelding
6. Langs bij Theehuis de Poolshoogte, we vertrouwde het niet op hem zo ver van ons af aan het aanbindpunt te zetten en helaas hadden ze niks 'to-go' dus weer terug gehobbeld zonder een drankje of hapje!

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Voor de liefhebbers het filmpje met fragmenten van onze Trektocht!

Onze adressen:
Camping de Reeenwissel (paardenlodge is een aanrader!!) Hoogersmilde
Manege Knollegruun (chalet) Schoonloo
De Baldwin Hoeve (B&B) Eext
Les Chevaux (huisje) Buinen

Uiteraard hebben we niet al het moois kunnen rijden maar het was een super ervaring om weer in Drenthe te zijn nu met eigen paard! Nu plannen voor volgend jaar een nieuwe locatie alweer op de planning en wat meer plan tijd hopelijk als Corona rustig blijft!

MvdM_oud

Re: Menteam Wimbley op trektocht in drenthe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 00:30

Heerlijke foto's, en fijn dat jullie ook zo ruim de tijd hadden zodat je echt van alles in de omgeving kon genieten. Zeker foto 4 is echt prachtig!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 05:24

Prachtig <3

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:53

Wat heerlijk! Leuke foto’s

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:29

Dat ziet er uit als een heerlijke vakantie! En foto 4 <3

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:53

cool! Drente is mooi

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:06

Supermooi! Je kunt zo heerlijk rijden/mennen daar :) weet je toevallig nog waar die 4e foto is gemaakt? Ik zoek altijd naar nieuwe plekjes en routes

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:30

Foto 4 is Gasselterveld of niet?

Mooie route door de provincie. (wat woon ik toch mooi :D)

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 12:57

Het was inderdaad heerlijk! Voor Wimbley zijn rust slapen we altijd 2 nachten op 1 plek, dan is het 1 dag trekken 1 dag in de omgeving. Die laatste passen we aan naar hoe hij zich houd :)

Foto 4 is gemaakt bij "Duikplek gasselte" op google maps. We reden er eigenlijk langs maar zagen het door de bosjes heen en weken een stukje af daarheen, was bijna magisch daar te staan!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:02

lovehaffie schreef:
Het was inderdaad heerlijk! Voor Wimbley zijn rust slapen we altijd 2 nachten op 1 plek, dan is het 1 dag trekken 1 dag in de omgeving. Die laatste passen we aan naar hoe hij zich houd :)

Foto 4 is gemaakt bij "Duikplek gasselte" op google maps. We reden er eigenlijk langs maar zagen het door de bosjes heen en weken een stukje af daarheen, was bijna magisch daar te staan!

Ah, ja das 't Gasselterveld :)

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 13:10

Voor de geïnteresseerde onze route:

Afbeelding

Ja Drenthe was zeker mooi! Wel jammer dat veel routes niet klopte en we tegen hekken of gesloten slagbomen opreden... Meest bizarre was een open slagboom met bordje mennen en ruiteren vrij op alle paden, geen zijwegen en dan ineens een gesloten boom aan het eind (we zijn heel asociaal erom heen gereden dus deze route kan je niet exact narijden!)
Wimbley is offroad wel een beetje gewend van de Veluwetrail etc maar is geen aanrader haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:50

Wat heerlijk en genieten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:45

Wat lijkt me dat genieten zeg! Prachtig. Wimbley ziet er erg blij en trots uit.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 00:01

super leuk! dit staat op onze bucket list om samen met onze Sjors te doen.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 00:44

pjer schreef:
super leuk! dit staat op onze bucket list om samen met onze Sjors te doen.

Het is zoo gaaf maar ook verslavend! We begonnen met een week vakantie vanuit 1 plekje, toen deden we onze eerste trektocht en sindsdien willen we niet anders!

We hebben de gehele veluwetrail ook al gedaan We zijn nu aan het kijken naar de Kempen voor volgend jaar

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:46

Echt genieten zeg, samen op trektocht! Dit is waar ik vroeger al over las in kinderboeken. Heel erg leuk! :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:55

Wat ik me nog afvroeg, hoe heb je dat gedaan met de bagage? Mee op de koets? of door iemand met een auto heen laten brengen?

Wij hebben wel al 2x een huifkar gehuurd en zo door drenthe gecrost maar dan merk je wel hoeveel meuk je nog meesleept, dat past niet op een marathonwagen :-)

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 11:16

pjer schreef:
Wat ik me nog afvroeg, hoe heb je dat gedaan met de bagage? Mee op de koets? of door iemand met een auto heen laten brengen?

Wij hebben wel al 2x een huifkar gehuurd en zo door drenthe gecrost maar dan merk je wel hoeveel meuk je nog meesleept, dat past niet op een marathonwagen :-)
-

Minimaal meenemen en idd op de wagen! Ik zal even wat foto's bijvoegen:

Afbeelding

Afbeelding

Hooinet zit niet standaard erbij, was bij deze rit omdat we buiten zouden pauzeren als test om mee te nemen :)
Inprincipe delen wij 1 weekendtas, paardlief heeft een eigen tas, rugtas voor lunch, kaarten etc. Fietstas (zit standaard thuis ook op mijn wagen) zitten reserveonderdelen en reparatiedingen in. En koeltasje voor bij mij zit drinken en evt eten in (we hadden niet overal ontbijt dus dan moet je beleg etc meenemen haha!) Voer staat onderin (hij heeft eigen brok) in van die kano-waterdichte tasjes

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:26

gaaf! zoiets had ik ook al eens bedacht maar nog niet geprobeerd of het echt haalbaar was. Mooi dat het past. Ik snap alleen nog niet helemaal waar het voer voor Wimbley dan ligt maar dat zal op elke koets toch ook net even anders zijn.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:40

jemig zeg wat gaaf!! onze pony staat nu ook voor de kar maar dit zie ik mezelf niet 123 doen zeg... supertof...

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 22:28

pjer schreef:
gaaf! zoiets had ik ook al eens bedacht maar nog niet geprobeerd of het echt haalbaar was. Mooi dat het past. Ik snap alleen nog niet helemaal waar het voer voor Wimbley dan ligt maar dat zal op elke koets toch ook net even anders zijn.

Als je de foto inzoomt achter het hooinet zeg maar staat het voer. Alles met spinnen, sjorbanden etc vast en alles uiteraard zo licht mogelijk! We hebben ook regenhoezen altijd mee voor de tassen etc. Het is een sport geworden de handigste dingen te vinden die zo min mogelijk wegen. Zo hebben we sinds kort een usb-oplaadbare mini compressor, super handig om onderweg de vering en banden spanning te checken en evt bij een lekke band op te pompen (hebben altijd nieuwe binnenbanden en bandenlichters mee, gelukkig nog nooit nodig gehad!)

lnvdh schreef:
jemig zeg wat gaaf!! onze pony staat nu ook voor de kar maar dit zie ik mezelf niet 123 doen zeg... supertof...

Haha gewoon eerst is weekje vanaf 1 locatie kijken of het bevalt! Zo begonnen wij ook maar nu willen we niet anders dan trekken, het is zo leuk en het begint al bij het uitstippelen en regelen die lol!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:37

Leuk ik ga de route opslaan, heb een stacaravan is Elsloo dus kan deze route wel eens doen :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:23

Ziet eruit als een heerlijke vakantie en wat een ontzettend leuk paard! Hij lijkt wel een bulldozer, hoppakee zo overal overheen en doorheen met die kar! Dat is toch gelukzalig gezelschap :)