Voor alle achtergrond info check even mijn vorige topics.
Kort verhaal. Ik kocht Carado 2 jaar geleden op de gok, zonder bezichtiging als een heel bang, defensief en emotioneel gesloten paard. Heel langzaam, beetje bij beetje bloeit hij hopen, we zijn er nog lang niet. We begonnen destijds rustig met wat dressuren en springen. Maar hij vond dit echt helemaal niks. Ik weet niet wat het was dat ie niks vond. Maar het stond vast dat dit niet zijn ding was. Ik rijd zelf al jaren western, dus lang beide gedaan.
Op een dag het westernzadel erop gelegd en een beetje gespeeld met die manier van rij
den. En daar viel een kwartje. Het spring en dressuurzadel kwamen op marktplaats. Er kwam een eigen westernzadel voor terug (een cattleman voor de gene die het willen weten) En zo is het nu bijna een jaar.
We rijden puur omdat hij er zoveel los om heeft wel eens barrel races. Drijven koeien, rijden heel veel buiten, en genieten bovenal heel veel. Rennen doet hij het liefst en daar krijgt hij ook alle mogelijkheid toe. Lange afstanden (30+km) zijn specialiteit. Bitloos, met bit, neckrope. Afwisselend doen we veel. Zo houd ik hem scherp en alert en hij vind de afwisseling erg fijn!
Hierbij dus foto's. Helemaal in westernstijl zoals we er veelal bijlopen. Ik normaliter alleen niet in wit