Hop hop hop, Mira in galop

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyona

Berichten: 2086
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Hop hop hop, Mira in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 12:28

Gisteravond had Mira last van lente kriebels! Aan het eind van de dag wordt het hier dan eindelijk wat koeler, en dan hebben de paarden weer wat energie. Gelukkig had ik deze keer eraan gedacht mijn camera mee te nemen, en er zijn best hele mooie foto's uit gekomen vindt ik zelf.

Mira is mijn zeven jarige Quarter Horse dametje, ze komt uit Italie, ik heb haar pas een paar maanden, wat wat een geweldig paard is het! Zo onwijs lief, braaf en geduldig. In karakter echt een 'blij ei' altijd vrolijk en gelukkig! Fysiek is er het een en ander niet zo goed met haar, maar de gas-knop zit er prima op! Wat kan die meid rennen....


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/77Pdoy.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Hl1g5d.jpg

http://boktimg.nl/img/m/XyoQHp.jpg
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 18-05-22 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 foto’s in link geplaatst ivm max 15 afbeeldingen

Bootsiebob

Berichten: 5770
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Hop hop hop, Mira in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:32

Die twee na laatste foto kan zó in de Penny

Misschien is ze dan niet zo gunstig gebouwd, maar ze heeft wel karakter <3

Ninx

Berichten: 14653
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:35

Nou, ze weet zich toch aardig functioneel te bewegen! Heerlijk.... volgens mij is ze heel blij dat ze bij jou terechtgekomen is!

ps: ik heb soms het idee dat we paarden langs een hogere lat leggen dan onszelf. Minder gunstige bouw, onvolmaaktheden in het bewegingspatroon; bij veel mensen aanwezig, maar prima bruikbaar en functioneel. Bij paarden moet het vrijwel perfect zijn, en anders is het helemaal mis... grappig dat we daar zo'n onderscheid in maken.

juniper

Berichten: 1620
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Hop hop hop, Mira in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:23

Nou, zo lekker in de wei onbelast de berg op en af zal haar ook wel goed doen!!

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2500
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hop hop hop, Mira in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:19

Volgens mij heb je ooit een foto van haar geplaatst van een tijdje terug toch? (Of was dat nu een fever dream? :+) Vergeleken met die foto, wat een verschil al! Ze ziet er echt beter en blij uit! Ik vind haar een hele lieve, zachte uitstraling hebben.

Suliko

Berichten: 4512
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:33

Ninx schreef:
Nou, ze weet zich toch aardig functioneel te bewegen! Heerlijk.... volgens mij is ze heel blij dat ze bij jou terechtgekomen is!

ps: ik heb soms het idee dat we paarden langs een hogere lat leggen dan onszelf. Minder gunstige bouw, onvolmaaktheden in het bewegingspatroon; bij veel mensen aanwezig, maar prima bruikbaar en functioneel. Bij paarden moet het vrijwel perfect zijn, en anders is het helemaal mis... grappig dat we daar zo'n onderscheid in maken.


Dat vind ik inderdaad interessant! Als ik naar mezelf kijk: jong, maar een behoorlijk beenlengteverschil en licht gekanteld bekken wat chronische pijn in mijn onderrug en bekkengebied veroorzaakt. Houd me niet tegen om veel te hardlopen, krachttraining te doen, lange afstandsritten te paard, wandelen, fietsen, noem maar op.
Toch vind ik het wel goed om die lat hoger te leggen bij een dier die zelden pijn communiceert en waar we vervolgens op willen zitten of voor andere doelen willen gebruiken. Want ik zie ook vaak dat het niet gebeurt en paarden met ongemak maar door moeten gaan tot ze helemaal op zijn. Het paard wat ik rij heeft hanentred, dat geeft op zichzelf geen pijn. Maar door compensatie en overbelasting elders, heeft het paard wel last van slijtage en ongemak. Dat blijft managen, maar uiteindelijk rij ik er met gemak 30 kilometer mee en is paard blij. Er zit een heel scala tussen 'ongunstig gebouwd/afwijkend bewegingspatroon' en 'afgekeurd' gelukkig. En ook bij afgekeurd is de vraag, waarin is het dier afgekeurd en wat kan het nog wel om een fysiek en mentaal blij paard te houden?

TS, wat ben jij een fantastische eigenaresse voor Mira! Ik zie een vrolijk paard dat goed in haar vel zit. Haar bouw is misschien ongunstig en mogelijk compenseert ze iets wat dieper ligt. Maar ik ben er van overtuigd dat jullie daarin wel je weg vinden en nog heel veel plezier en avontuur gaan beleven. :)

Lyona

Berichten: 2086
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 14:55

Bootsiebob schreef:
Die twee na laatste foto kan zó in de Penny

Misschien is ze dan niet zo gunstig gebouwd, maar ze heeft wel karakter <3

Dank je wel! En karakter heeft ze zeker, het is zo'n heerlijk meisje!


Ninx schreef:
Nou, ze weet zich toch aardig functioneel te bewegen! Heerlijk.... volgens mij is ze heel blij dat ze bij jou terechtgekomen is!

ps: ik heb soms het idee dat we paarden langs een hogere lat leggen dan onszelf. Minder gunstige bouw, onvolmaaktheden in het bewegingspatroon; bij veel mensen aanwezig, maar prima bruikbaar en functioneel. Bij paarden moet het vrijwel perfect zijn, en anders is het helemaal mis... grappig dat we daar zo'n onderscheid in maken.

Mira is idd enorm opgeknapt in de tijd dat ze bij me is, vooral in karakter. Eerst was ze heel onzeker en angstig, en totaal in zichzelf gekeerd, en nu komt ze luid hinnikend op me af gestormd als ze me ziet! Ze is alleen nog maar blij!


juniper schreef:
Nou, zo lekker in de wei onbelast de berg op en af zal haar ook wel goed doen!!

Ik denk dat dat ook wel goed voor haar is idd. Toen ze net bij me was, wist ze niet zo goed hoe ze omlaag moest lopen, en nu doet ze dat met gemak in galop. Ze is er echt handig in geworden!


princequillo schreef:
Volgens mij heb je ooit een foto van haar geplaatst van een tijdje terug toch? (Of was dat nu een fever dream? :+) Vergeleken met die foto, wat een verschil al! Ze ziet er echt beter en blij uit! Ik vind haar een hele lieve, zachte uitstraling hebben.

Ja, klopt, in het topic in m'n onderschrift plaats ik al haar updates. Staat ook een mooi vergelijk in.
En dank je wel, ze heeft ook echt een hele lieve uitstraling!


Suliko schreef:
Ninx schreef:
Nou, ze weet zich toch aardig functioneel te bewegen! Heerlijk.... volgens mij is ze heel blij dat ze bij jou terechtgekomen is!

ps: ik heb soms het idee dat we paarden langs een hogere lat leggen dan onszelf. Minder gunstige bouw, onvolmaaktheden in het bewegingspatroon; bij veel mensen aanwezig, maar prima bruikbaar en functioneel. Bij paarden moet het vrijwel perfect zijn, en anders is het helemaal mis... grappig dat we daar zo'n onderscheid in maken.


Dat vind ik inderdaad interessant! Als ik naar mezelf kijk: jong, maar een behoorlijk beenlengteverschil en licht gekanteld bekken wat chronische pijn in mijn onderrug en bekkengebied veroorzaakt. Houd me niet tegen om veel te hardlopen, krachttraining te doen, lange afstandsritten te paard, wandelen, fietsen, noem maar op.
Toch vind ik het wel goed om die lat hoger te leggen bij een dier die zelden pijn communiceert en waar we vervolgens op willen zitten of voor andere doelen willen gebruiken. Want ik zie ook vaak dat het niet gebeurt en paarden met ongemak maar door moeten gaan tot ze helemaal op zijn. Het paard wat ik rij heeft hanentred, dat geeft op zichzelf geen pijn. Maar door compensatie en overbelasting elders, heeft het paard wel last van slijtage en ongemak. Dat blijft managen, maar uiteindelijk rij ik er met gemak 30 kilometer mee en is paard blij. Er zit een heel scala tussen 'ongunstig gebouwd/afwijkend bewegingspatroon' en 'afgekeurd' gelukkig. En ook bij afgekeurd is de vraag, waarin is het dier afgekeurd en wat kan het nog wel om een fysiek en mentaal blij paard te houden?

TS, wat ben jij een fantastische eigenaresse voor Mira! Ik zie een vrolijk paard dat goed in haar vel zit. Haar bouw is misschien ongunstig en mogelijk compenseert ze iets wat dieper ligt. Maar ik ben er van overtuigd dat jullie daarin wel je weg vinden en nog heel veel plezier en avontuur gaan beleven. :)

Ja, het is zeker zo dat we bij paarden strenger zijn over hun uiterlijk dan over onszelf. Mira hoeft van mij niet de schoonheidsprijs te winnen, ze hoeft niet naar keuringen of wedstrijden. Als ze maar gelukkig is!
En dank je wel voor je compliment!

pillow
Berichten: 7911
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:34

Ninx schreef:
Nou, ze weet zich toch aardig functioneel te bewegen! Heerlijk.... volgens mij is ze heel blij dat ze bij jou terechtgekomen is!

ps: ik heb soms het idee dat we paarden langs een hogere lat leggen dan onszelf. Minder gunstige bouw, onvolmaaktheden in het bewegingspatroon; bij veel mensen aanwezig, maar prima bruikbaar en functioneel. Bij paarden moet het vrijwel perfect zijn, en anders is het helemaal mis... grappig dat we daar zo'n onderscheid in maken.

Logisch dat we daar onderscheid in maken. Als mens kun je zelf bepalen wat je met je fysieke beperking wel of niet kunt. Een paard kan dat niet. Ja in vrijheid wel, maar met werk niet.

Elisa2

Berichten: 39739
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hop hop hop, Mira in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:06

Leuk topic! het is toch een goed teken als ze uit zichzelf zo lekker uit hun plaat gaan vind ik.

Paarden kunnen we gelukkig trainen om hun lijf zo optimaal mogelijk te gebruiken als ze wat minder goed gebouwd zijn. :-) geen enkel dier is perfect.