Friday the 13th, a Lucky day

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Friday the 13th, a Lucky day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 07:47

Vrijdag de 13e waarvan sommige nog steeds geloven dat het een ongelukkig is, was voor mij een Lucky Day :):)

Ik was even geleden eigenlijk opzoek naar een shetlander hengstje als maatje voor mijn shetlander hengstje Maestro, maar met de eisen die ik aan een shetlander hengstje had waren de prijsklasses flink gestegen. Wat voor de paardenwereld uiteraard erg goed is en tijd begon te worden, maar waar ik voor Maestro 3 jaar geleden €225- neerlegde, vroegen ze nu €1000- a €1750- voor wat ik voor een weidemaatje iets teveel vond.
Maargoed, voor mij had het geen haast en had ook de fokker van Maestro benaderd die waarschijnlijk nog niet in die hele hoge prijsklasses zit, maar die had helaas niks staan en had me voor de uiterste nood opgegeven voor 1 van zijn veulens dit jaar.
Maar toen kwam ik tijdens mijn zoektocht een advertentie van Lucky tegen, totaal iets andersdan dat ik zocht, maar van de foto af was gelijk al helemaal verkocht en nam gelijk contact op om 2 dagen later langs te komen om bij hem te kijken.

Eenmaal daar was de klik er gelijk, het was het hele plaatje bij elkaar, maar vooral zijn karakter was helemaal geweldig.
Er waren de dag ervoor ook al mensen komen kijken en die wouden hem toen eigenlijk gelijk al meenemen, maar omdat ik ook al een afspraak had staan hadden ze hem nog niet gelijk verkocht en wouden ze dat hij naar degene ging waar hij het beste zou passen en die gelukkige was ik dus *\%/*

Ik was natuurlijk helemaal happy en had een afspraak gemaakt om hem een paar weken later op te halen en de 13e kwam voor ons beide het beste uit en had de link totaal niet gelegd tot een collega mij erop wees van: "de 13e valt dat niet op een vrijdag?" Waarop ik nog steeds de link niet legde :')

Maar goed, gisteren was het dan eindelijk zo ver en heb ik Lucky eindelijk naar huis kunnen halen :D (het wachten duurde de laatste dagen extra lang natuurlijk)

Lucky is een Irish Cob/Tinker hengstje van 2 jaar oud, zijn moeder kwam drachtig uit Engeland en is in NL bevallen van Lucky. Hij zal uitgroeien tot ongeveer 1.30/1.35

Ik heb hier altijd van ze zoeken het zelf wel uit als er een nieuw paard bij komt en laat de paarden er altijd 1 voor 1 bij, wat dit keer dus enkel Maestro was aangezien de rest merries zijn (waar Maestro met zijn 79cm wel tussen kon :') )
De klik tussen Maestro en Lucky is echt super en lopen samen alsof het al jaren de beste maatjes zijn, natuurlijk was het aan het begin even 5 minuten rennen/jagen en daarna even een kwartiertje gillen en gek doen naar elkaar, maar met een half uur liepen ze als hondjes achter elkaar aan en stonden ze heerlijk relaxed met elkaar te grazen.

Maar hier is hij dan <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Is hij niet geweldig? :D

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:55

Die laatste foto, ik kan niet eens zien wat de voor of achterkant is _O- Wat een haar =:)

Leuk beestje heb je erbij, mooie foto's ook met Maestro :)

Oh wacht, edit, dat is Maestro erachter zie ik met inzoomen _O- _O- _O-

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:58

Absoluut <3 Maar hij wordt ook alleen maar als weidemaatje gebruikt? Of ga je met hem meer ondernemen?

thequeensmum
Berichten: 3532
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Friday the 13th, a Lucky day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 08:28

Wat een lief stel. Echt té leuk. Veel plezier met beide heren

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 09:20

xsiroccox schreef:
Absoluut <3 Maar hij wordt ook alleen maar als weidemaatje gebruikt? Of ga je met hem meer ondernemen?


Ik ga sowieso kijken alsof hij evt goedgekeurd zou kunnen worden voor de dekdienst (mits hij helemaal gezond is natuurlijk)en zal hem over een jaar of 3 rustig aan beleren voor iig onder het zadel en misschien voor de kar.
Daarnaast zal ik lekker met hem wandelen en een keer mee naar het bos oid.

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Re: Friday the 13th, a Lucky day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:34

Leuk leuk, heel veel plezier met hem (erbij) +:)+

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Friday the 13th, a Lucky day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 07:31

Wat een leukerd en die foto's! :knuffel: ..neus aan neus..echt superlief!

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Friday the 13th, a Lucky day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 07:55

Wat een leuk stel samen! Twee blije eieren <3
Mooi dat de vorige eigenaar de keuze van de verkoop baseerde op gevoel ook.