Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 6219
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 00:17

Alle foto's op een rijtje!
https://www.instagram.com/reel/Cb0kC0MP ... =copy_link

24 maart 2022 nam ik afscheid van mijn vriendinnetje. Een mooie shoot ervoor kon niet ontbreken.

Zo gezegd zo gedaan.

Ze heeft zoveel voor me betekent. Ze was mijn rots in de branding als ik struggelde met mijn grootste problemen. Ze stond er altijd voor me en niet alleen voor mij! Ze leerde mijn dochter de kracht van een vriendschap tussen mens en dier. Ze was eigenlijk alles in 1. Mijn maatje, psychiater, lichtje op mijn donkerste dagen en voor haar deed ik alles.

De laatste foto's van haar, De laatste keer shinen en de laatste keer dat ik iets recents over haar kan delen.

Zij was zoveel meer dan je in een paard zou kunnen wensen. Loyaal, betrouwbaar en zette zich altijd voor de volle 10000% in en juist daarom konden we niet egoïstisch zijn. Als het aan haar had gelegen had ze nog 10 jaar mee gestrompeld. Alleen als de mindere dagen het gaan winnen van de goede dagen mag je je geliefde dier niet bij je houden omdat je niet zonder haar kan. Houden van is helaas ook loslaten en het doet ontzettend veel pijn maar ik weet dat het het beste is.

Daarom zo blij met deze prachtige foto's! De liefde die wij van haar mochten ontvangen is overduidelijk vastgelegd en zo wil ik haar herinneren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kleine terugblik!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toffeltje

Berichten: 537
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:58

Heel veel sterkte met het verlies. Je hebt een prachtig overzicht gemaakt van haar. Wat zullen jullie haar missen.

Elisa2

Berichten: 38778
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:43

Ah wat sneu, het was een prachtig dier..wat had ze? wat was haar afstamming?

Heel veel sterkte met het verlies, ze ziet er nog top uit op de foto's!

pjer
Berichten: 1646
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:31

wat een mooie fotos en wat een lieve blik had ze. Sterkte met het gemis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:54

Mooi eerbetoon aan je mooie paard. Zo te zien was ze net zo op jullie gesteld als andersom. Veel sterkte :(:)

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:29

Prachtig. Mooi dat je dit nog even deelt <3

GabberGill

Berichten: 6219
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 12:43

Amiga was een Rhodium nakomeling.

Helaas al van jongsafaan een iets afwijkende 18e wervel. Toen ze 2 jaar geleden de neurologische vorm van rhino kreeg moest ze veel moeite doen om correct te lopen. Ze is 3 jaar terug bij mij gekomen als leasepaard maar na haar weer helemaal opgeknapt te hebben heb ik besloten haar te kopen. Haar Si gewricht is 3 jaar geleden volledig geblokkeerd en met veel osteo en goede trainingen hielden we dit goed.

We hadden veel ups en downs, maar we kwamen altijd weer omhoog. De laatste tijd zag ik de ups niet meer en zij bleef gaan. Ze was altijd al een hete en temperamentvolle merrie, maar als ik haar nu tam wilde houden werd ze boos om het feit dat ik haar dosseerde in het rijden. Ze wilde meer en wilde elke dag knallen.

Toen zij niet lekker meer meekwam besloot ik haar met pensioen te doen. Gewoon een geweldig kinderpaard voor tufrondes. Niet kort daarop kreeg ze een darmkanteling. Grote vraagtekens hoe dit kon en een weekje kliniek. Teruggekomen wilde ik haar longeren en schrok ik van wat ik zag. Het was niet barslecht maar verre van goed.

Waarschijnlijk heeft ze zichzelf van binnen op staan vreten vandaar ook de darmkanteling. Ze heeft lang geforceerd wat ik mezelf nog kwalijk neem omdat ik het ondanks dat ik echt heel strikt ben met alles niet gemerkt heb. Ze deed zich stoerder voor. Was zo vrolijk als ik er was, maar ik betwijfel of dat ze dit ook deed als ik er niet was.

Ik besloot haar te laten nakijken nog 1x gewoon omdat ik duidelijkheid wilde. Niet lekker vanuit achter maar op 4 benen 100% goed. Wat ik eigenlujk al wist werd daar keihard bevestigd. Niet alleen haar rug maar ook haar stuk si zag er al te best uit. Er stond spanning op en die spanning was gewoon niet goed. Als je kijkt naar de laatste foto's zie je dat ze een karperruggetje op is gaan zetten.

Omdat mijn vriendinnetje er alles aan deed om ons te pleasen heb ik besloten dat we nog een week van haar gingen genieten. In die week veranderde er veel. Ze ging van een braaf paard naar een paard wat niet meer gepoets wilde worden, met haar deken omdoen wilde uithalen en der blik werd leger dan leeg.

Ik kende mijn eigen paard niet meer en ondanks dat ik der nog jaren bij me had willen houden ben ik blij met de keuze die ik voor haar gemaakt heb.

GabberGill

Berichten: 6219
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 12:53

culaccino schreef:
Mooi eerbetoon aan je mooie paard. Zo te zien was ze net zo op jullie gesteld als andersom. Veel sterkte :(:)


En ik denk dat dit het meeste pijn doet. We hielden van haar maar zij ook van ons. Het is een gemis en ik kan werkelijkwaar nujs slechts over dit paard zeggen. Ze was alles wat een paardeneigenaar zou wensen. Het was een kameleon en paste zich makkelijk aan aan situaties. Het paard wat ik onder het zadel fijn vind kreeg ik altijd van haar, maar als mijn dochter erop zat had ik een geweldig manegepaard en met mijn verzorgster pakte ze een middelmaat. Niet te makkelijk maar ook zeker niet moeilijk.

Het moment dat ze ging slapen zijn we bij haar gebleven en ik vergeet nooit meer wat daar gebeurde. Ze liet alles over zich heen komen en het moment dat ze moest gaan liggen bleef ze stug staan. Ik moest daar namelijk afstand nemen. Ze bleef me met haar oren naar voren strak aankijken en stug staan. Het moment dat ik begreep dat ze niet zou gaan liggen als ik op zo'n afstand bleef heb ik besloten om erbij te staan ipv de afstand bewaren die je moet behouden. Ik heb haar geaaid, gezoend en gezegd dat het goed was en dat ze kon gaan liggen. Een diepe zucht en daar ging ze eindelijk liggen. Toen ze eenmaal lag heb ik der geknuffeld gezoend en is ze echt met het blijste hoofd wat ik ooit heb gezien ingeslapen.

Een foto toen ze al weg was en haar vrolijkste hoofd had opgezet
Spoiler:
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:59

:(:)

Elisa2

Berichten: 38778
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:07

GabberGill schreef:
Amiga was een Rhodium nakomeling.

Helaas al van jongsafaan een iets afwijkende 18e wervel. Toen ze 2 jaar geleden de neurologische vorm van rhino kreeg moest ze veel moeite doen om correct te lopen. Ze is 3 jaar terug bij mij gekomen als leasepaard maar na haar weer helemaal opgeknapt te hebben heb ik besloten haar te kopen. Haar Si gewricht is 3 jaar geleden volledig geblokkeerd en met veel osteo en goede trainingen hielden we dit goed.

We hadden veel ups en downs, maar we kwamen altijd weer omhoog. De laatste tijd zag ik de ups niet meer en zij bleef gaan. Ze was altijd al een hete en temperamentvolle merrie, maar als ik haar nu tam wilde houden werd ze boos om het feit dat ik haar dosseerde in het rijden. Ze wilde meer en wilde elke dag knallen.

Toen zij niet lekker meer meekwam besloot ik haar met pensioen te doen. Gewoon een geweldig kinderpaard voor tufrondes. Niet kort daarop kreeg ze een darmkanteling. Grote vraagtekens hoe dit kon en een weekje kliniek. Teruggekomen wilde ik haar longeren en schrok ik van wat ik zag. Het was niet barslecht maar verre van goed.

Waarschijnlijk heeft ze zichzelf van binnen op staan vreten vandaar ook de darmkanteling. Ze heeft lang geforceerd wat ik mezelf nog kwalijk neem omdat ik het ondanks dat ik echt heel strikt ben met alles niet gemerkt heb. Ze deed zich stoerder voor. Was zo vrolijk als ik er was, maar ik betwijfel of dat ze dit ook deed als ik er niet was.

Ik besloot haar te laten nakijken nog 1x gewoon omdat ik duidelijkheid wilde. Niet lekker vanuit achter maar op 4 benen 100% goed. Wat ik eigenlujk al wist werd daar keihard bevestigd. Niet alleen haar rug maar ook haar stuk si zag er al te best uit. Er stond spanning op en die spanning was gewoon niet goed. Als je kijkt naar de laatste foto's zie je dat ze een karperruggetje op is gaan zetten.

Omdat mijn vriendinnetje er alles aan deed om ons te pleasen heb ik besloten dat we nog een week van haar gingen genieten. In die week veranderde er veel. Ze ging van een braaf paard naar een paard wat niet meer gepoets wilde worden, met haar deken omdoen wilde uithalen en der blik werd leger dan leeg.

Ik kende mijn eigen paard niet meer en ondanks dat ik der nog jaren bij me had willen houden ben ik blij met de keuze die ik voor haar gemaakt heb.


Wat goed dat je je gevoel gevolgd hebt. Sommige paarden zijn inderdaad zo temperamentvol dat ze overal doorheen lopen/ maar door blijven lopen. De rug was me inderdaad al opgevallen op de foto. Je hoeft jezelf echt niets kwalijk te nemen. Je kan niet altijd alles weten van te voren helaas..en zo te lezen heb je er alles aan gedaan. Het is gewoon eeuwig zonde en triest. :-(

Juut

Berichten: 6919
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:57

Heel veel sterkte, die stalfoto's met je dochter spreken boekdelen.

Mooi, hoe je haar gevolgd hebt tijdens het inslapen.

Lyona

Berichten: 2072
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:55

Wat fijn dat je nog zulke mooie foto's van haar hebt.... Heel veel sterkte :(:)

nikysa90

Berichten: 792
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 07:46

Wauw..Ik ben er stil van. Wat een aangrijpend verhaal en dito foto's over jullie liefde. Heel veel sterkte.

Flubberboot

Berichten: 3057
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:56

Heel veel sterkte met dit verlies Y;(

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:59

Wat een mooie foto’s… Veel sterkte!

Anoniem

Re: Nog eenmaal in de spotlight. Exploding Amiga!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:23

Prachtige foto's van jullie <3

Veel sterkte!